Radiotovratsa написа:Ако имаш възможност пиши какво си сменил и дали има някаква по-слаба страна.
Сменените неща са:
- кормилото- имах Бубар на Труватив от старата бегачка и ми беше удобно пък и със сигурност е по- здраво от Кокс-а, но се съмнявам да се счупи и фабричното.
- седалката- фабричната между другото също ми беше удобна, но седалката от старото колело ми е по- удобна.
- колчето на седалката смених с хидравлично.
- гриповете- гриповете на Спанк са ми много удобни, старите отидоха при сина ми, но и те стават като цяло.
- педалите- още при покупката на колелото понеже пластмасовите стават само за града и то ако тежиш 20-30 кила.
- предстои ми смяна на спирачките понеже искам да сложа радиаторни накладки, а на фабричните няма такава опция. Само да отбележа, че не съм имал проблем със спирачките досега, а теглото ми е 110кг + около 5-7 кила раница когато съм в планината (може и по малко когато прехода е по-малък). Между другото най- много зависи как ползваш спирачките, имам приятел който в началото посиняваше дисковете от постоянно натискане на спирачките, но после като се понаучи се оправиха нещата.
- гумите вече споменах че ги смених заради карането в града, но Рубана напълно си ме устройва и за стила ми на каране в планината.
Само да спомена, че при годишната сервизация на единия конус на предната главина имаше язва (най-вероятно от пренатягане на лагерите така че не е зле след известно каране да провериш как се въртят колелата), това вече ми налага и смяна на главината и понеже държа двете главини да са ми еднакви съм си поръчал комплект (това си е лично моя приумица, задната ми главина е идеална и не се налага смяната и).
Това е всичко. Освен предната главина, педалите и седалката нищо не е належащо да сменяш. В една книга един пич беше писал, че освен нещата които са пряко свързани с удобството (кормило, педали, лапа и седалка), всичко останало е добре да го покараш и като се убедиш, че не ти върши работа (или се повреди) тогава го сменяй. Има хора които се мръщат на вилки за по 1500лв. (всеки си е прав за себе си, никого не съдя), така че най- добре ти сам да си прецениш дали ти е добре или не. Аз лично не мога да разбера как си взимаш колело и от 100км каране почваш да сменяш всичко освен рамката, но всеки луд с номера си (пак казвам всеки за себе си е прав).
Личното ми мнение е, че Шифта е удоволствие да се кара и аз на този етап не виждам никакви причини да мисля за смяна.
Дано съм бил от полза.