Избор на шок

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Избор на шок

Мнениеот icpart » Чет Ное 19, 2020 1:19 am

Здравейте колеги, тъй като за първи път сглобявам мекица и нямам много преки впечатления искам съвет кой тип шок е най-подходящ за single pivot тип рамка. Рамката която имам е на Dartmoor Blackbird 27.5. Фабрично гледам залагат на Monarch Plus RC3 HV DebonAir. Но аз търся нещо по добро за парите си. Засега съм се спрял на Manitou McLeod като най евтин вариант. Ясни са ми недостатъците на шок без външна камера като цяло. Другият вариант вече на които се спрях са Suntour Triair или DVO Topaz. Реално тези два шока са почти идентични конструктивно като единствено се различават че Suntour е с класически IFP. Като цяло не знам дали си струва разликата за топаза. Последното на което се спрях и може да се каже че от ценовия диапазон на DVO е Manitou Mara Pro. Обаче в случая не знам дали подобен шок ще има предимство при single pivot рамка и дали въобще си струва да се наливат повече пари в него.
icpart
 
Мнения: 97
Рейтинг: 1380
Регистриран на: Чет Окт 05, 2017 12:39 pm

Re: Избор на шок

Мнениеот Alexi » Чет Ное 19, 2020 9:04 am

кой размер е шока .. пропускаш един от най добрите шокове ,Fox EVOL .. като цяло от тия които си изброил фабричния шок е най добър ( но и доста скъп ) .. в момента има промоции и може да се купи нов шок на под 50% :beer:
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6312
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Избор на шок

Мнениеот icpart » Чет Ное 19, 2020 2:02 pm

Размера е 216x63mm. Фокса не е ли доста дебела цената там за него?
Търся нещо междинен вариант така да се каже. По принцип Suntour-а тук таме чета че работи по добре от Рокшокс. Реално то и топаза се прави в техните заводи ако вярвам по информацията от mtbr. За mcleod много го хвалят че е много добър за парите си, но с идеята да не си играя в послесдствие да ъпгрейдвам по-добре ще е нещо по висок клас да сложа директно. Малко към Рокшока съм предубеден ама за нещо което не съм ползвал няма как да имам впечатление от него и база за сравнение. Ако знаеш къде може да се намери такъв намален драсни едно ЛС Алекси :)
За Марата на Манитоу има много разнородна информация в нета, иначе като се замислиш за парите си той предлага най-много като възможности за настройки и тунинговане по собствените предпочитания.
icpart
 
Мнения: 97
Рейтинг: 1380
Регистриран на: Чет Окт 05, 2017 12:39 pm

Re: Избор на шок

Мнениеот jayblack » Чет Ное 19, 2020 4:48 pm

Moнарха, Триеъра и Топаза са базирани на една и съща основа, като последните два се правят в един и същ завод и ти си им изтъкнал разликите. Предубежденията ти към Рокшокс са породени от нещо, което си прочел, или от приятели и познати. Резервните части за Рокшокс са най-лесни за намиране, дори и в България може да се закупи 200ч. сервизен комплект, което е голям плюс за мен. Маклауда и Марата имат по специфична въздушна пружина, от тях двата съм пробал само първия и не знам, ако си по-тежък, как ще се усеща, защотото и двата амортисьора ползват фиксирано налягане за негативната пружина. Чел съм за хора, които си замразяват шоковете и там си инсталират въздушната камера, за да може след стопляне студения въздух да е с по-високо налягане.
За мен най-сигурният ти избор е да заложиш на рокшокс, като цена e посредата, по-скъп е от триеъра и маклауда, но е по-евтин от марата и топаза.
Pinkbike написа:... fork that is as sensitive as an emo teenager kid.
Аватар
jayblack
 
Мнения: 511
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 09, 2008 3:09 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Избор на шок

Мнениеот bdog » Чет Ное 19, 2020 4:53 pm

Ако не ти трябва заключване, може да погледнеш и Vivid Air.
Аватар
bdog
 
Мнения: 335
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 20, 2011 12:09 pm

Re: Избор на шок

Мнениеот icpart » Чет Ное 19, 2020 8:05 pm

jayblack написа:Moнарха, Триеъра и Топаза са базирани на една и съща основа, като последните два се правят в един и същ завод и ти си им изтъкнал разликите. Предубежденията ти към Рокшокс са породени от нещо, което си прочел, или от приятели и познати. Резервните части за Рокшокс са най-лесни за намиране, дори и в България може да се закупи 200ч. сервизен комплект, което е голям плюс за мен. Маклауда и Марата имат по специфична въздушна пружина, от тях двата съм пробал само първия и не знам, ако си по-тежък, как ще се усеща, защотото и двата амортисьора ползват фиксирано налягане за негативната пружина. Чел съм за хора, които си замразяват шоковете и там си инсталират въздушната камера, за да може след стопляне студения въздух да е с по-високо налягане.
За мен най-сигурният ти избор е да заложиш на рокшокс, като цена e посредата, по-скъп е от триеъра и маклауда, но е по-евтин от марата и топаза.

Благодаря за препоръките.
Имате ли на идея видях тук в един от немските сайтове монарха тунингован така да се каже. Интересно ми е какво са направили с него и каква е разликата примерно спрямо фабричната конфигурация. Става дума за ето това тук: https://r2-bike.com/ROCKSHOX-Rear-Shock ... lly-Tune_1
icpart
 
Мнения: 97
Рейтинг: 1380
Регистриран на: Чет Окт 05, 2017 12:39 pm

Re: Избор на шок

Мнениеот jayblack » Чет Ное 19, 2020 9:37 pm

Тунинг се прави спрямо дадена рамка и нейния "leverage ratio" , теглото на карача, терена и още други неща. Въпросният тунинг е променил начина на подредба на шайбите, които отговарят за хидравличното съпротивления при сгъване или "damping-a". Долу ще прикача една снимка с различните подредби на шайбите.
Оригинално шайбите в монарха са подредени като пирамида, а шока от горния сайт е с шайби подредени като от 3тата снимка. Има разделителна шайба, като шайбите под разделителната отговарят за бавната (low speed) компресия, а над нея за бързата (high speed) компресия. Но този "стак" е доста труден за нацелване без техника за 5 цифрена сума. Има възможност шайбите след разделителната шайба изобщо да не участват или пък обратното.
Темата е доста обширна и аз мога да си пиша доста, но няма да затормозявам с по-дълбоки разсъждения по темата.
Прикачени файлове
1-style.png
1-style.png (63.16 KiB) Прегледано 990 пъти
Pinkbike написа:... fork that is as sensitive as an emo teenager kid.
Аватар
jayblack
 
Мнения: 511
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 09, 2008 3:09 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Избор на шок

Мнениеот icpart » Чет Ное 19, 2020 9:40 pm

Благодаря на всички за препоръките. В крайна сметка се спрях на Монарха. Да се похваля даже вече го поръчах. Намерих от един немски сайт супер яка оферта така да се каже на цена наполовина на пазарната за него и не се сдържах, както се казва който търси намира :D
Поръчах вариант с L/M тунинг каквото и да означава това. Потърсих нещо по въпроса но попаднах единствено на това https://www.qbp.com/diagrams/TechInfo/vivid.pdf
Ако някой хвърли малко светлина на тези тунинги на Монарха ще се радвам. Иначе на моята рамка това и е графиката ако има някакво касателство по въпроса: https://www.dropbox.com/s/phhiwo7scqrua ... e.pdf?dl=0
Някой може ли да ме светне само какви втулки трябва да си поръчам допълнително за Монарха, т.е. дали те са стандартни или зависят от самата рамка. Извинявам се за глупавите въпроси ама има какво да уча за типа на окачванията и т.н.
icpart
 
Мнения: 97
Рейтинг: 1380
Регистриран на: Чет Окт 05, 2017 12:39 pm

Re: Избор на шок

Мнениеот jayblack » Чет Ное 19, 2020 10:03 pm

icpart написа:Благодаря на всички за препоръките. В крайна сметка се спрях на Монарха. Да се похваля даже вече го поръчах. Намерих от един немски сайт супер яка оферта така да се каже на цена наполовина на пазарната за него и не се сдържах, както се казва който търси намира :D
Поръчах вариант с L/M тунинг каквото и да означава това. Потърсих нещо по въпроса но попаднах единствено на това https://www.qbp.com/diagrams/TechInfo/vivid.pdf
Ако някой хвърли малко светлина на тези тунинги на Монарха ще се радвам. Иначе на моята рамка това и е графиката ако има някакво касателство по въпроса: https://www.dropbox.com/s/phhiwo7scqrua ... e.pdf?dl=0
Някой може ли да ме светне само какви втулки трябва да си поръчам допълнително за Монарха, т.е. дали те са стандартни или зависят от самата рамка. Извинявам се за глупавите въпроси ама има какво да уча за типа на окачванията и т.н.


Честито и със здраве!
Относно буквите има 3 L=low, M=medium и H=high, първата е за компресията (синьо L), втората за рибаунда (червено М). За твоята рамка е било по-подходящо М компресия. Рибаунда зависи до голяма степен от теглото на задкормилното устройство, но М е посредата и покрива доста широк диапазон. Втулките са спрямо рамката, ако не намериш в интернет, ще трябва да измериш на твоята рамка.
Pinkbike написа:... fork that is as sensitive as an emo teenager kid.
Аватар
jayblack
 
Мнения: 511
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 09, 2008 3:09 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Избор на шок

Мнениеот icpart » Чет Ное 19, 2020 10:19 pm

Благодаря. Ще почна да чета дали е възможно конверсия към M на компресията за в бъдеще иначе тежа около 78кг. От инсталационното видео на Дартмур видях че ползват 22,2x8mm и DU 12мм. Даже наскоро поръчах от китайците едно такова инструментче за махане и набиване на втулките да видим дали ще свърши работа :).
icpart
 
Мнения: 97
Рейтинг: 1380
Регистриран на: Чет Окт 05, 2017 12:39 pm

Re: Избор на шок

Мнениеот jayblack » Чет Ное 19, 2020 10:27 pm

Да, значи ти трябва само една втулка 22.2мм х 12.7мм с 8мм вътрешен отвор, а от другата страна нищо не ти трябва, там ползваш ДУ бушинга, който идва монтиран на шока.
Pinkbike написа:... fork that is as sensitive as an emo teenager kid.
Аватар
jayblack
 
Мнения: 511
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 09, 2008 3:09 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Избор на шок

Мнениеот Alexi » Чет Ное 19, 2020 10:58 pm

ей не ме послуша да си вземеш Фокс ,даже ти дадох линк с много добра оферта на ЛС .. имал съм Делукс ( който е по новия модел на Монарха ) и пак работеше по зле от Фокс ,като говорим за нови шокове не нещо избушено от каране ..
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6312
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Избор на шок

Мнениеот icpart » Пет Ное 20, 2020 6:53 pm

Alexi написа:ей не ме послуша да си вземеш Фокс ,даже ти дадох линк с много добра оферта на ЛС .. имал съм Делукс ( който е по новия модел на Монарха ) и пак работеше по зле от Фокс ,като говорим за нови шокове не нещо избушено от каране ..

Аз там него шок отдавна го бях видял още преди да ми го покажеш и се бях чудил за него. Ама на един приятел на кюба същия шок фабрично дойде с него почна да тече на скоро. Това за колело карано тази година ново и основно по асфалт не е тормозено яко с агресивно каране или скокове. Не знам може и да съм се прецакал малко но като ли че повече клонях да взема нещо с допълнителна камера тип piggyback. Затова се спрях на монарха като видях цената. Другото за което спомена и jayblack е лесната сервизация донякъде на рокшока. Не знам примерно кои в БГ са се специализирали във сервизирането на фокс.
icpart
 
Мнения: 97
Рейтинг: 1380
Регистриран на: Чет Окт 05, 2017 12:39 pm

Re: Избор на шок

Мнениеот Lucky Loser » Пет Ное 20, 2020 7:01 pm

icpart написа:Не знам примерно кои в БГ са се специализирали във сервизирането на фокс.

Ами питай : )
Боря се за мнения - всекоя бройка е изключително важна !
П.С. И аз имам няколко велосипеда, но са тайна !

Komoot профил
Аватар
Lucky Loser
 
Мнения: 1858
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Фев 21, 2013 8:35 pm

Re: Избор на шок

Мнениеот Petar_stoychev » Пет Ное 20, 2020 8:52 pm

Като цяло съпорта на Fox в България е доста по-адекватен сравнено с Sram, благодарение на BG-Eurotrade които са дистрибутор и на Shimano за тук.Сравнено с Sram които сега сe представляват от DragZone :bawling: .За сервизиране на Fox аз бих се доверил на Baze или Veloboost :beer:
Аватар
Petar_stoychev
 
Мнения: 526
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Авг 28, 2016 2:48 pm
Местоположение: Sofia

Re: Избор на шок

Мнениеот Alexi » Пет Ное 20, 2020 10:28 pm

с гаранционен Фокс нямаш никакви проблеми в БГ ,хората са много любезни и отзивчиви говорили сме си ... даже ми вдъхнаха надежда че нещата вървят в правилната посока у нас :beer:
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6312
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Избор на шок

Мнениеот icpart » Съб Ное 21, 2020 10:47 am

jayblack написа:Да, значи ти трябва само една втулка 22.2мм х 12.7мм с 8мм вътрешен отвор, а от другата страна нищо не ти трябва, там ползваш ДУ бушинга, който идва монтиран на шока.

А от България евентуално откъде могат да се намерят такива втулки с този размер?
Алекси и да питам и останалите кой е официалният сервиз на Фокс за България, че да знам на моя човек да го насоча къде да праща неговия шок и вилка за в бъдеще. Сега бра много ядове със сервиза на Байкцентъра и иска да си ги прати директно където примерно работят с оригинални части и качествено да е свършена работата. Търсим качество не цена на услугата, тъй като за него не е проблем да си плати колкото трябва.
icpart
 
Мнения: 97
Рейтинг: 1380
Регистриран на: Чет Окт 05, 2017 12:39 pm

Re: Избор на шок

Мнениеот Alexi » Съб Ное 21, 2020 11:45 am

ще споделя тук контактите а те не са тайна щом фигурират в официални имейли ,фирмата е представител и на Шимано както споменаха ,както и на няколко други марки :
BG-EUROTRADE Ltd.

[email protected]

Tzvetan Milanov - Mob: +359.893.646624

Tel: +359.2.4183615, Fax: +359.2.4167690

Не знаейки за тази фирма писах на румънското представителство на Фокс ,и получих директно обаждане от този любезен господин :beer:
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6312
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен


Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 120 госта