Страница 1 от 1

Canyon Torque Al7.0

МнениеПубликувано на: Нед Яну 21, 2018 9:39 pm
от marto_bikeara
Здравейте колеги!
От известно време ме човърка да сменя сегашното ми колело,което е 26-ца със 190мм ход на задницата и 170 мм на вилката.Карам го от 2013 и вече искам да подкарам нещо ново.В повечето случаи карам нагоре и след това се спускам агресивно надолу,също така от време на време карам по дх трасетата във Витоша и Боровец.Включвам се и в ендуро състезанията,като тази година облислям да съм по-активен.
За сега съм се спрял на това колело: https://www.canyon.com/en/gravity/torqu ... l-7-0.html
Предполагам,че ще ми пасне перфектно.Единствено ме притеснява,че е 27.5 а по наблюдения все повече навлизат 29-ките и ме притеснява,дали в последствие 27.5 няма да стане като 26-ците.Най-вече заради това отварям темата.
Отворен съм и на други предложения.Изискванията ми е да има минимум 170 мм ход,да става и за катерене,да бъде с прогресивно поведение и таван 6к лева.
Поздрави :beer: .

Re: Canyon Torque Al7.0

МнениеПубликувано на: Пон Яну 22, 2018 1:35 pm
от Pulse
Здравей,
Според мен е 27.5 заради многото ход. Ако си забелязал повечето 29ки са 140-150 ход с вилки 170 напр.
Втора причина според мен е, че това се води байк парк колело, където трябват здрави капли ( а 27.5 със сигурност за по-здрави от 29), и не на последно място е факта, че по-малките гуми са по "игриви".
Не вярвам 27.5 да отпадне. Просто има някакъв "ранен ренесанс" на 29.
Предполагма се сещаш ние какво бихме ти предложили... :beer:

Re: Canyon Torque Al7.0

МнениеПубликувано на: Вто Яну 23, 2018 11:10 am
от marto_bikeara
Дааа,сещам се.Като цяло се бях навил изключително много на рс1ца,защото от към части и цена буквално пръскат вашите колела.И много се кефя и радвам,че има такива колела на българска марка.Единственото което ме отказва от рс-а е,че е със сравнително линейно поведение като сегашното ми колело,а на мен ми се кара прогресивно.Другото е ,че се втвърдява при спирачка,а това е нещо което и сегашното ми не прави... Ако пуснете повече информация за новия модел,може би бих изчакал :beer: .

Re: Canyon Torque Al7.0

МнениеПубликувано на: Сря Яну 24, 2018 10:18 am
от Pulse
Каквото можем да предложим е тест райд. Защото според нас нито втвърдяването на задната спирачка е проблем, нито да е много прогресивна рамката е голямо преимущество. Какво имам предвид под коментара си за прогресивността. Нека ако иска някой, който има например YT Capra, която е прогресивна да се включи, но моите наблюдения са,че при нормален САГ, можеш да сгънеш рамката не повече от 70-75% от хода и. Което ти прави реалния ход не 160, а 120. Не, че изкарвам "нашето" най-хубаво... просто изказвам сктомното си менние.
:beer:

Re: Canyon Torque Al7.0

МнениеПубликувано на: Сря Яну 24, 2018 10:47 am
от Pulse
Сгреших темата и писах нещо тук. Сориии...

Re: Canyon Torque Al7.0

МнениеПубликувано на: Сря Яну 24, 2018 9:56 pm
от Pr3d4t0R
Според това:
http://linkagedesign.blogspot.bg/search/label/Canyon

Торк-а не е много прогресивен и също така има среден брейк-скуат. Може би е не лоша идея да тестваш пулс-а след като предлагат такава опция. Много зависи каква техника на спиране имаш - с такова колело се минават препятствия много лесно без спирачка, което означава, че спирането се случва преди тях, а на гладко втвърдяването няма да го усетиш. Виж ако драгваш задната спирачка е друго - тогава това ти е важно. Прогресивността може да се регулира чрез обема на шока - наистина е важна ако имаш намерение да караш с пружина. Какво караш сега?

Ей това ме радва много също - ама цената му е височка и не съм намирал анализ на характеристиките му:
https://www.commencal-store.co.uk/PBSCC ... ID=3044350

Radon също имат добро предложение в този клас, но май пак е с лека прогресия.

29ки с гравити геометрия и ход са много скъпи още. Вече ще имаме няколко стандарти за колела със специфична насоченост, като даже 26 ще го има, но постепенно ще остане само в ниският клас.

Re: Canyon Torque Al7.0

МнениеПубликувано на: Чет Яну 25, 2018 12:18 am
от marto_bikeara
Коменкала определно радва,но стабилно надхвърля бюджета.
Аз именно по тези графики следя и торка е сравнително по-прогресивен спрямо пулса.А брейк скуат ще рече втвърдяване при спирачка нали?За типа ми на каране,бих казал,че се старая да намалявам преди препятствията и тях да ги минавам на скорост,но в някои ситуации се налага да се драгват.
Иначе сегашното ми колело е Cube Hanzz 2013 и съм му сложил Vivid R2C Air и също е 216 мм,както при пулс.И в момента много ме дразни факта,че сегашната ми рамка прави много ход с къс шок,а аз с екипировка съм 85-90 кг и трябва да го помпам на много високо налягане от сорта на 260-70psi при максимално позволени 275 за 30% саг.Предполагам,че при пулс заради по-малкото ход положението ще бъде по-добро,но подобно.Когато се слагат прогресивни токени,не се ли влошава чувствителността към малките неравности ?
Определно бих се възползвал от тест райда,защото дилемата става по-сериозна.Пулса е по-лек,по-евтин(при сходни компоненти),катери по-ефективно,но пък също има своите минуси...
Въпрос към Пулс:
Ако се спра на вашето колело,тъй като имам Vivid R2C,според вас с кой шок ще се държи по-добре колелото ?
:beer:

Re: Canyon Torque Al7.0

МнениеПубликувано на: Чет Яну 25, 2018 9:47 am
от moz
За твоите килограми повече прогресия не пречи. Това което не ми харесва на Каньона е ниския антискуот, щом катериш нагоре повече антускуот ще ти дойде добре.

Re: Canyon Torque Al7.0

МнениеПубликувано на: Чет Яну 25, 2018 11:30 am
от zandi
Да не говорим, че canyon не са чували за quality control. отвори форумите в Pinkbike и виж мненията. Масово се обсъждат проблем/дефекти и неадекватното отношение към качеството на излизащото от складовете им. За сравнение във формуа за yt, нещата не стоят така. Също така повечето глуости на canyon са нищо друго освен маркетинг, като например тоя безсмислен shapeshifter на strive-a (който го шипваха с масов проблем първата и втората година на производство, при положение че го знаеха. Отне им 2 години да спрат да продават дефектни байкове) и трифазното поведение на окачването при sender i torque. Дори офзциалните ревюта по мтб медиите го потвърждават - не работи точно така. Та поради тия причини се отказах аз лично от canyon като марка. Според мен спейсърите в шока подобряват small bump sensitivity, тъй като не се налага да вкарваш толкова голямо налягане, за да не bottom-out-ваш. Всъщност високото налягане влошава поведението по малките неравности, а спейсърите помагат да го държиш малко по-ниско.

Re: Canyon Torque Al7.0

МнениеПубликувано на: Чет Яну 25, 2018 3:37 pm
от Pulse
"Ако се спра на вашето колело,тъй като имам Vivid R2C,според вас с кой шок ще се държи по-добре колелото ?"

Не съм сигурен дали ще влезе в рамката. Но нашия състезател Добри си сложи пружинен шок и е много доволен.
Какво ще кажеш да се разходиш до нас с шока и да го сложим на колело и тестваме с него. И на мен ми е много интересно. АКо ти хареса как работи може да извадим Монарха от цената.

Що се отнася до налягането. Аз съм 80 кг и карам с налягане 200, и handmade tokens от вътрешна гума.

Re: Canyon Torque Al7.0

МнениеПубликувано на: Чет Яну 25, 2018 4:30 pm
от zandi
Pulse написа:" Но нашия състезател Добри си сложи пружинен шок и е много доволен.
Що се отнася до налягането. Аз съм 80 кг и карам с налягане 200, и handmade tokens от вътрешна гума.


1. С какъв шок е Добри и аз искам да пробвам с пружина, но мислех, че няма да пасне долу до средното.
2. Моя шок съм го надървил на 260пси, за да не bottom-out-вам при кофти приземявания и държи 30%саг, пък и аз съм около 80кг. Може би трябва да видя и аз някакви токени. Има ли някакви по дефолт в debonair-a?

Re: Canyon Torque Al7.0

МнениеПубликувано на: Пет Яну 26, 2018 1:06 am
от marto_bikeara
Ще пробвам и пулс,както и с моя шок,така и с техния,но след 2-3 седмици,защото няма да имам възможност по-рано.
Относно canyon съм останал с впечатлението,че продават качествени колела и доколкото четох имат проблеми основно с карбоновите колела,а аз съм избрал алуминиево.Ако някой също има лош опит с тях,нека сподели.Иначе те продават супер много колела и е нормално винаги да има някой недоволен.Относно YT и те имат проблем с карбоновите Capr-и,чел съм за няколко счупени такива.А относно Torque-то основно хубави неща пишат из медиите.
Избора ще бъде труден :beer: .

Re: Canyon Torque Al7.0

МнениеПубликувано на: Пет Яну 26, 2018 9:23 am
от zandi
сълсасен съм че е нормално да има няколко дефектни при такъв размер на продажбите, само че при canyon не са няколко и за съжаление не са само карбоновите (пак споменавам 2годишния проблем с shapeshifter-a на strive) . РАзгледай форумите е моя съвет, аз така се отказах от sender-a, на един пичага 3 пъти му изпращат дефектни части в продължение на няколко месеца. Ай представи си да е през сезона тва и да не може да караш заради такава несериозност. За torque-a пиша добри неща да, но всичко което аз съм намерил до сега са само първоначални ревюта от press launch-a в мадейра, където никоий не успял да го покара както трябва заради времето (аз също се чудех дали да си го купя). Трябва да знаеш също, че тва тристепенното поведение на окачването не работи точно както го описват от canyon и 3те фази не се усещат точно така, даже твърдат хората че не се усещат никакви различни фази. Не че те отказвам :D просто споделям мойте събрани впечатления, защото и аз почти си бях поръчал canyon, но сега се радвам че не го направих.

Re: Canyon Torque Al7.0

МнениеПубликувано на: Пет Яну 26, 2018 3:00 pm
от moz
Това обяснение с трите фази че е маркетингова простотия е ясно, ама пък що за карач ще очаква наистина да се усещат три фази, че да се оплаква ако това не така, развесели ме. "Техническите" обяснения на почти всички проиводители са пълни глупости или откровени лъжи, това няма нищо общо с продукта, ако по това се избираше колело никой не би си купил Трек например, щото те най-много глупости бълват. Иначе мнения за марки по форуми много, ако се съберат всички хейтъри на всяка една марка в една тема ще те откажат.

Re: Canyon Torque Al7.0

МнениеПубликувано на: Пет Яну 26, 2018 3:17 pm
от zandi
moz написа:Това обяснение с трите фази че е маркетингова простотия е ясно, ама пък що за карач ще очаква наистина да се усещат три фази, че да се оплаква ако това не така, развесели ме. ".


Това конкретно си спомням, че го прочетох в ревюто на dirtmagazine за sender-a, но да съгласен съм, че не е много реално да има осезаема разлика. А явно в каньонския форум има доста повече хейтъри :D (аз обръщам внимание само на коментарите на хора, които карат съответните модели и споделят проблемите си, не на всички, то е ясно, че има и просто хейтъри.) най-многото проблеми са концентрирани в изчанчените части (shape-shifter и mx link). torque и sender al нямат такива, така че може и да са по-безпроблемни. За легерите също пишат хората, че не са особенно качествени, но те така или иначе ще подлежат на смяна в някакъв момент.

Re: Canyon Torque Al7.0

МнениеПубликувано на: Съб Яну 27, 2018 1:07 am
от marto_bikeara
Надявам се скоро да излязат някакви тестове.Аз ако е canyon преди април няма да мога да го взема,защото търся Л-ка и ще видим до тогава какво ще излезе,може пък нещо друго да ми хване окото.Иначе за лагерите дето си писал,малко ме съмнява,че лагерите по окачването могат да се износят.Според мен те заминават,защото влиза вода при миене,каране в кал и тн,а то в качествен или в некачествен лагер,като влезе вода ръждясва и е до там.

Re: Canyon Torque Al7.0

МнениеПубликувано на: Съб Яну 27, 2018 10:17 am
от zandi
"Additionally, the quality of Polymer bearings it's very low.
After trying to solve the gap issue by assembling/disassembling the bearings already started to show signs of free play. From what I see it's a common problem, resulting from poor quality control."
Попринцип тва не е кой знае какъв проблем. Забиваш едни по-качествени и заспива.