Страница 1 от 1

дискусия FIT vs. Charger vs. Конвенционални

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 28, 2017 8:59 am
от bio
Здравейте,
реших да се върна на амортисьорна вилка, но се чудя и се мая - "какво да избера ?!?". теоретично схемите са ми ясни, но искам по-скоро да събера малко впечатления за разликата при работата (усещането) на тези системи.
Чуденката ми е дали да си купя PIKE, който да скопя до 120-140mm или да си купя SID 120mm RCT3. (Знам, че с този ход на вилка не съм за този раздел, ама понеже тук повече ги разбирате. на XC-то карат каквото им падне :Р). Също така ми е интересно ако някой е карал FIT и Charger да даде инфо.

Re: дискусия FIT vs. Charger vs. Конвенционални

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 28, 2017 10:57 am
от moz
Аз съм карал и трите, ама много общ е въпроса, трудно може да се отдели работата на дампера от пружината за да се даде категорично мнение, пък и ФИТ има различни видове които нямат много общо помежду си, но съвсем общо според мен:
FIT RC2>Charger>FIT4>Motion Control
Има и Чарджър за Сид: http://www.bikeradar.com/mtb/news/artic ... ing-46978/

Re: дискусия FIT vs. Charger vs. Конвенционални

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 28, 2017 11:12 am
от bio
то има и charger upgrade kit ама струва колкото една вилка.
ще помоля другите отговарящи да бъдат малко по изчерпателни от moz (защото него поне има къде да го хвана да обясни с леки детайли усещането при различните патрони)

Re: дискусия FIT vs. Charger vs. Конвенционални

МнениеПубликувано на: Чет Ное 23, 2017 12:29 pm
от xargs
Аз лично бих внимавал с Фокс-овете, защото сервизирането им понякога е трудно стигащо до невъзможно. При рокшокса няма такива проблеми. Там разбира се, само чарджър рцт3.

Re: дискусия FIT vs. Charger vs. Конвенционални

МнениеПубликувано на: Чет Ное 23, 2017 1:24 pm
от outfaced
moz написа:Аз съм карал и трите, ама много общ е въпроса, трудно може да се отдели работата на дампера от пружината за да се даде категорично мнение, пък и ФИТ има различни видове които нямат много общо помежду си, но съвсем общо според мен:
FIT RC2>Charger>FIT4>Motion Control
Има и Чарджър за Сид: http://www.bikeradar.com/mtb/news/artic ... ing-46978/


Е па що така за FIT4 ... аз чувам само хубави отзиви от него. Верно, карал съм само за малко, но нищо негативно не усетих. А и от как се появи FIT4 изведнъж започнаха да се виждат и все повече фоксове на ендуро колела. Преди това пайка беше повсеместен.
FIT RC2 не знам ... отдавна беше и не съм го напъвал много, но да ... като че ли всичко си му работеше добре и въобще не трябваше да го барат. Ама пусти маркетинг. Така или иначе вече почти го няма.
Чарджера като всички амортизиращи системи на RS е прост и работи :) Може и да не е най гениалната и барната система на света, но е достатъчно добър. Другото е че заради простотата си може да се тунингова лесно.

Re: дискусия FIT vs. Charger vs. Конвенционални

МнениеПубликувано на: Чет Ное 23, 2017 1:53 pm
от bdog
На мен лично Charger-а(boxxer) ми допада повече от FIT RC2 - според мен е по-мазен на малки неравности, корени и т.н и съответно изморява ръцете по-малко. FIT4 съм карал много малко и може да греша, но според мен също друса на малки неравности повече от Charger-а.

Re: дискусия FIT vs. Charger vs. Конвенционални

МнениеПубликувано на: Чет Ное 23, 2017 3:55 pm
от halfdone
Абе ако си сложа ръка на сърцето като голям фен на Фокс (преминал през O/C CTD 2013, FIT CTD 2014, FIT RC2 2015 и FIT4 2016 ), в момента каращ Lyrik RCT3, мога да кажа, че съм изключително доволен от него и не ми отстъпва на RC2. Работи изключително добре и мазно, а малките неравности направо не ги усещам. Fox-а още ми е на сърцето, като цяло много стабилна вилка газеща всичко, някой път съм имал забележки и не ми е харесвала на малки неравности (явно тук вече идва в разликата в терена и настройката на компресиите, където аз изобщно не съм навътре в нещата. Някой път съм я уцелвал, някой път съм се заигравал и оплесквал нещата :D. Предполагам ако разбиращ и занимаващ му се човек я пипне и си я настройва ще бъде по-добър избор от Лирика). От FIT4 изобщо не съм очарован, на едно ниво ми е със старите CTD-та. На малките неравности я нямаше никаква, става въпрос за 36-ца FIT4 Performance серията, може би при Factory да е друго положението.

Re: дискусия FIT vs. Charger vs. Конвенционални

МнениеПубликувано на: Чет Ное 23, 2017 4:17 pm
от Pr3d4t0R
Не е съвсем по темата, но най-вероянто ще е полезно за bio:
- чрез сагът се настройва чувствителността на вилката, а чрез токени (или друг тип система) контролът за ботъм-оут
=> при вилка със 120 ход няма необходимост от така нареченият мид-строук-съпорт заради късият ход, което означава, че компресията ще е най-вероятно изцяло отворена. Заради това смятам, че добре да се разглежда в случаят представянето на една вилка като цяло.

Честно казано моето подозрение е, че модерните вилки стоят високо в хода заради значително подобреният рибаунд, но маркетинга рекламира патрона, но трябва да покарам повече време лирика (180 ход), с който се сдобих. Друго което веднага прави впечатление е, че шасито има значително намалено триене.

Компресията и рибаунда работят заедно - не сматям за правилно да се дискутира едното без другото. Доста интересни четива:
https://www.pinkbike.com/news/vorsprung ... mping.html
https://www.pinkbike.com/news/tuesday-t ... -2016.html

Re: дискусия FIT vs. Charger vs. Конвенционални

МнениеПубликувано на: Чет Ное 23, 2017 5:50 pm
от bdog
halfdone написа:От FIT4 изобщо не съм очарован, на едно ниво ми е със старите CTD-та. На малките неравности я нямаше никаква, става въпрос за 36-ца FIT4 Performance серията, може би при Factory да е друго положението.


Fox-a се подобрява доста, ако се направи по-прогресивна и се кара на по-ниско налягане. С един приятел постигнахме доста добри резултати с неговата с помощта на Shockwiz - вилката е Fox 36 Float 180 Factory (2016).

В по-горното мнение, когато сравнявам Charger с FIT RC2, oтново съм прекарал доста време с Shockwiz и с двете. И отново с Charger-а резултатите бяха по-добри. Като цяло основното беше да се добавят повече токъни и да се намали налягането, за да не друса на малки неравности.

Re: дискусия FIT vs. Charger vs. Конвенционални

МнениеПубликувано на: Чет Ное 23, 2017 6:56 pm
от moridinbg
Моето впечатление е, че на еднуро вилки чардъжърт е една идея по-чувствителен на малки неравности, а FIT-ът е една идея по-стабилен при по-сериозни избомбвания и агресивно каране.

Re: дискусия FIT vs. Charger vs. Конвенционални

МнениеПубликувано на: Пет Ное 24, 2017 11:29 am
от outfaced
Значи тая прословута чувствителност на малки неравности е нож с две остриета и като всичко друго при байковете е въпрос на компромис и за нея се плаща с друго. Отделно че е малко спорно доколко е работа на вилката и като някой казва, че я има или няма не е ясно какви гуми кара, на какво налягане и на какви шини.
За пайк ... стандартния чарджър пистън има противно на класическата логиката огромни отвори за компресията, което се налага да се комбинира пък с по корави или повече шимове. Резултата обаче е, че отвори ли веднъж (което се случва при малък, но бърз удар) пропуска много масло. Повечето го интерпретират като отзивчивост на малки неравности. За това се плаща обаче с нуждата от повече прогресия и допълнителен механизми са съпорт в средата на хода и при големи удари, защото тогава вече самия пистън и шимовете спират прекалено малко маслото - няма компресия. Предвид, че сигурно >95% от клиентите на тия вилки не са рейсъри и не напъват толкова за тях това е ок. Факт е обаче, че чарджера в сток-състояние използва повече ход за същите неравности спрямо RC2. Друга опция за постигане на тоя ефект е да се засили компресията, но да се сложи луфткапе или AWK (позволяват по ниски налягания и по малко прогресия в началото на хода). Дори и да не се задълбава толкова ... токените + малко повече игра с наляганията пак правят доволни почти всички. Не на последно място поради различните съотношения позитивна/негативна камера пайк, лирик и боксер работят по различен начин. Т.е. отзивите от различните чарджери са различни, но това не се дължи на чарджера.
Иначе като цяло въпроса на по философско ниво е, каква да е пропорцията между speedsensitive (шимове, пистън и големина на отвори) и positionsensitive (налягания) damping и доколко това отношение може и да се променя в различните части на хода.

Аз в момента съм с АWK и моднат пистън (на FAST). Пистъна е с класическите малки отвори. Това прави прехода между бавна и бърза компресия по линеен, но увеличава бързата компресия (не може да премине толкова масло през отворите, колкото през големите на стандартния пистън). Веднага се загуби част от така наречената отзивчивост на малки неравности. За да намаля бързата компресия се наложи и да махна малко шимове и отделно от това да намаля малко налягането в първата камера (макар това да има ограничен ефект върху първата 1/3 на хода) . Но това е рейсърски тунунг и го сложих за експеримента. Всъщност не е за мен. Той е мислен за хора, които гонят скорост, имат здрави ръце и нужда от резерв в хода за големи сблъсъци :D Макар че така май се получи добър баланс и ще си остане. Но да кажем че е само една идея по добре от това, което би се постигнало със сток пистън + луфткапе + малко нагласяне на токени. Затова не го препоръчвам като подход - по скъпо и значително по сложно е.

Re: дискусия FIT vs. Charger vs. Конвенционални

МнениеПубликувано на: Пет Ное 24, 2017 1:56 pm
от banzai
Още едно мнение, че е трудно да се анализира само дампера, тъй като все пак работят в синхрон с въздушната пружина. Специално за фоксовете 2015+ има няколко хитрини да се подобри работата при малките неравности. Примерно вилка 170мм фокс 36, се маха спейсъра все едно я правим за 180мм, но не пипаме нищо друго. При помпането се циклира повечко за да са ок камерите. Някои махат дори бъмп стопа, но аз не бих посмял чак толко. Има немалко инфо по нета за тази процедура.
Друго интересно е, че има нов кит за въздушната пружина, който подобрявал работата при малките неравности (надявам се Стефчо да се включи тук, скоро го коментирахме на Локорско). Специално за кита за дампера, внимавайте какво поръчвате защото масово по нета се предлага един кит който който се води 2011+ НО сиълхеда е стар дизайн (черен на цвят). Аз се попрецаках и цял сезон карам с този куц сиълхед. Имам новия модел (СКФ, цвят инокс part # 820-03-450-KIT) и като ревизирам вилката ще го сложа, както и новия кит за пружината. Отделно ще направя и хавата със спейсъра за ход, та ще мога да рапортувам Март-Април как са се получили нещата. С ръка на сърцето си признавам, че съм сектант на тема фокс 36, НО съм карал Лирика и ми хареса как работи! Много по-добре от пайка. Стабилноста при големи или поредни удари е в друго измерение...то се нарича 36 ;)
Горното е за RC2. :beer:

Re: дискусия FIT vs. Charger vs. Конвенционални

МнениеПубликувано на: Съб Ное 25, 2017 12:25 am
от 4getcredo
Bio, аз съм готов да си прережа вените! Не знам за теб?! По-добре беше с твърда вилка ;) :D

Re: дискусия FIT vs. Charger vs. Конвенционални

МнениеПубликувано на: Съб Ное 25, 2017 10:32 pm
от outfaced
4getcredo написа:Bio, аз съм готов да си прережа вените! Не знам за теб?! По-добре беше с твърда вилка ;) :D

В кофти компания попадна ... опъва се дълго, ама поддаде :rofl:

Re: дискусия FIT vs. Charger vs. Конвенционални

МнениеПубликувано на: Нед Ное 26, 2017 1:12 pm
от outfaced
Между другото не може да говорим за компресията, без да говорим за рибаунда ...
https://www.pinkbike.com/news/vorsprung ... video.html
:D

В чарджера има бърз и бавен рибаунд. Бавния се регулира от вън по класическия начин. Бързия е още един пистън с шимове на него. Та още една опция за тунинг :eyebrow:

Re: дискусия FIT vs. Charger vs. Конвенционални

МнениеПубликувано на: Нед Ное 26, 2017 2:25 pm
от bdog
outfaced написа:В чарджера има бърз и бавен рибаунд. Бавния се регулира от вън по класическия начин. Бързия е още един пистън с шимове на него. Та още една опция за тунинг :eyebrow:


То в самото упътване (напр. gen0000000004665_rev_d_2015-present_boxxer_world_cup.pdf) има три варианта за подреждане на шимстака на компресията - мек, среден и твърд. (същото е и за рибаунда).