Страница 3 от 3

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

МнениеПубликувано на: Чет Авг 17, 2017 2:26 pm
от banzai
Съгласен съм. Реверба ми е 125мм и го вдигам от скобата за катерене с около 25мм. За спускане съответно го връщам надолу от скобата, иначе ми пречи седалката при по рошави участъци. Рийча малко късичък идва за въртене да, но пък надолу е star wars прогресия :)
:beer:

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

МнениеПубликувано на: Чет Авг 17, 2017 2:53 pm
от moridinbg
В такъв случай кел файда, че е ривърб...

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

МнениеПубликувано на: Чет Авг 17, 2017 3:11 pm
от Pr3d4t0R
Трябва му класически 150 ход там.... отзад :D

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

МнениеПубликувано на: Чет Авг 17, 2017 4:29 pm
от banzai
Трябва ама като събирах чарколя не го съобразих. На повечето рамки реверба си стърчи с по няколко сантиметра и хората нямат проблем, при капрата ако не е до долу в седалковата пречи (поне на мен). Готовата М капра си е със 150мм реверб, но пак човек ще знае че седалката е там. Не че пречи изрично...но знаеш че е там. При други колела не е така. Миналия уикенд карах Pulse RS на боро за сравнение примерно и нямах такива драми. Отделно се представи доста силно на камбър с корени (Роки), очаквах да усетя голяма разлика там заради това, че моето е на пружина а пулса на въздух, но уви. За 5к не мисля че има по-добро в момента на пазара.

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

МнениеПубликувано на: Чет Авг 17, 2017 8:17 pm
от halfdone
Моята Капра е М-ка, с колче 150мм и мога да кажа, че ми е комфортно без да го мърдам от скобата (като и при мен си стърчи няколко санта). Висок съм ~180см, като преди това пробвах Л размер, но ми е дълъг. (там по спомен колчето беше до долу) На предните ми колела Canyon Strive и Torque бях със 125мм и всеки пък си играех със скобата, което беше доста досадно.

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

МнениеПубликувано на: Пет Авг 18, 2017 8:43 am
от banzai
Досадно е леко да :)
За справката аз съм ~175см на М. Обкрачвал съм Л, ок ми е като изключим седалката.

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

МнениеПубликувано на: Пет Авг 18, 2017 8:55 am
от stoyancha
banzai написа:Досадно е леко да :)
За справката аз съм ~175см на М. Обкрачвал съм Л, ок ми е като изключим седалката.


С XL и лапа 30мм няма ли да решиш проблема? Или просто си купи обикновено колче.

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

МнениеПубликувано на: Пет Авг 18, 2017 9:04 am
от moridinbg
stoyancha написа:Или просто си купи обикновено колче.

Май не си карал много с хидравлично колче :D

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

МнениеПубликувано на: Пет Авг 18, 2017 10:56 am
от Alexi
stoyancha написа:
banzai написа:Досадно е леко да :)
За справката аз съм ~175см на М. Обкрачвал съм Л, ок ми е като изключим седалката.


С XL и лапа 30мм няма ли да решиш проблема? Или просто си купи обикновено колче.

или един твърдак да си вземе направо ,те са с прави седалкови тръби :D

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

МнениеПубликувано на: Пон Авг 21, 2017 9:17 am
от banzai
Нямате ли си външни кенефи да си акате там? :D

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

МнениеПубликувано на: Сря Авг 23, 2017 4:59 pm
от ohoboho
Някой има ли впечатления от Boardman pro fs650b
https://www.boardmanbikes.com/gb_en/pro ... -650b.html

За парите си изглежда доста добра оферта но нямам много впечатления от рамката.

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

МнениеПубликувано на: Чет Авг 24, 2017 7:02 am
от Tenebrvs
ohoboho написа:Някой има ли впечатления от Boardman pro fs650b
https://www.boardmanbikes.com/gb_en/pro ... -650b.html

За парите си изглежда доста добра оферта но нямам много впечатления от рамката.


Без да съм най-големия експерт, с този монтаж ще има да сменяш кабели след всеки няколко карания. Отделно едно от рамената на шока е сложено директно в рамката, което мисля компроментира здравината на рамката (Или не? По-ориентираните може да ме поправят)

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

МнениеПубликувано на: Чет Авг 24, 2017 7:58 am
от hitar_potar
ohoboho написа:Някой има ли впечатления от Boardman pro fs650b
https://www.boardmanbikes.com/gb_en/pro ... -650b.html

За парите си изглежда доста добра оферта но нямам много впечатления от рамката.

Преди години имах за кратко този модел, но версията за 26 цола капли. Като возия не беше зле, но не можеше да се сравнява добре с ABP-то на Трек например (лично сравнение). Ускоряваше доста добре за сметка на това - с 1 шок със заключване можеш да го караш и като твърдак. И рамката не е супер лека, но това въобще не се усещаше при каране. А и е красива. Гледам обаче ценово това, което си постнал, влиза в класа на Pulse QRS, което вече е в ущърб на Бордмана. Ако трябва да плащаш тези пари, най-добре се засили към фабриката на Пулс в София да пробваш размерите! ;)
Tenebrvs написа:Без да съм най-големия експерт, с този монтаж ще има да сменяш кабели след всеки няколко карания. Отделно едно от рамената на шока е сложено директно в рамката, което мисля компроментира здравината на рамката (Или не? По-ориентираните може да ме поправят)

Защо да има да сменя кабели след всеки няколко карания? И какво общо има с това монтажа? Отделно как така едно от рамената на шока е сложено директно в рамката и защо това да компрометира здравината на рамката? Нещо не схващам логиката ти по тези въпроси... :dontknow:

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

МнениеПубликувано на: Чет Авг 24, 2017 8:28 am
от ohoboho
Гледах и Pulse но по сметки излиза че Boardman-а излиза като цена г/д като QRS2 а еквивалента мисля(като изключим колчето и малко по-добрият шок) че е QRS1 който е с почти 800лв повече

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

МнениеПубликувано на: Чет Авг 24, 2017 9:56 am
от Tenebrvs
hitar_potar написа:
ohoboho написа:Някой има ли впечатления от Boardman pro fs650b
https://www.boardmanbikes.com/gb_en/pro ... -650b.html
Tenebrvs написа:Без да съм най-големия експерт, с този монтаж ще има да сменяш кабели след всеки няколко карания. Отделно едно от рамената на шока е сложено директно в рамката, което мисля компроментира здравината на рамката (Или не? По-ориентираните може да ме поправят)

Защо да има да сменя кабели след всеки няколко карания? И какво общо има с това монтажа? Отделно как така едно от рамената на шока е сложено директно в рамката и защо това да компрометира здравината на рамката? Нещо не схващам логиката ти по тези въпроси... :dontknow:


Май не съм се изразил добре. Имам предвид, че кабелите минават по долната част на рамката. Имал съм подобно колело и на два пъти се е случвало камъни да ми срязват кабела и да бият по жилата вътре.

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

МнениеПубликувано на: Чет Авг 24, 2017 10:05 am
от moz
Колела с 68.5 челен ъгъл нямат място в този раздел.

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

МнениеПубликувано на: Чет Авг 24, 2017 10:09 am
от ohoboho
moz написа:Колела с 68.5 челен ъгъл нямат място в този раздел.


All Mountain/Ендуро продукти
Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

МнениеПубликувано на: Чет Авг 24, 2017 10:14 am
от moz
Уфф добре, ще трябва повече да ти се обяснява: изобщо не знам дали има някъде описано какво трябва да гледа първо неопитен купувач при избор на велосипед в ред по важност- геометрия, окачване (линкидж дизайн), амортисьори, спирачки, колела, драйв трейн. Всичко друго е консуматив, който не оказва никакво влияние на предсатвянето и не трябва да му се обръща влияние. Масово хората гледат дераьлора и избират колело, а той няма значение дори за превключването (всичко зависи от командата, но добрия дерайльор лови балъци).
Тоест ако да искаш да караш АМ/Ендуро като видиш челен ъгъл над 77 спри да гледаш повече,ако геометрията е ок, даваш нататък по точките.

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

МнениеПубликувано на: Чет Авг 24, 2017 1:27 pm
от mover
moz написа:Тоест ако да искаш да караш АМ/Ендуро като видиш челен ъгъл над 77 спри да гледаш повече.


вместо 77 да се чете 67 - явно е техническа грешка :wavey:

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

МнениеПубликувано на: Чет Авг 24, 2017 3:42 pm
от veskoz
Да бе, тва със линка на горната тръба е гърбава рал'та. На целия Sc Syndicate са им го турнали същия. Срамота!

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

МнениеПубликувано на: Чет Авг 24, 2017 3:44 pm
от moz
mover: И други правописни грешки има, ама така е в бързината, като се поства без да се чете :agree:

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

МнениеПубликувано на: Чет Авг 24, 2017 7:11 pm
от Alexi
моята рамка е кажи режи същата ( като геометрия е същата ,има несъществени разлики про модела ) .. за мен това е ХС мекичка ,малко по дългоходова но аз съм комплектовал рамката със 120мм вилка и си карам ХС - относно рамката ,с жилата проблеми няма да имаш всичко е доста добре измислено ,аз съм си сложил шок със заключване и трайл режим + отворен ,можеш да си го караш като твърдак нагоре или както те влече ,педалира се доста ефективно .. отзивчива е рамката ,реагира и на най малката трапчинка и много меко вози .. моята е 2900 грама за размер Л- масивна и здраво направена ,заварките са заличени изглежда като карбонова и на живо е много красива .. с по дългоходова вилка спокойно ще държи и на по агресивно каране ( аз съм замислил един талас 130-160 ама де да видим че е парици ) :eyebrow:

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

МнениеПубликувано на: Чет Авг 24, 2017 8:37 pm
от moridinbg
Смотана работа са таласите. Скоро сменях целия механизъм - TALAS III от 2012 - твърде много уплътнения (не е съвсем чувствителна), създават триене и рано или късно неминуемо се скапват. Според няколко сервиза - 3 до 4 години активно ползване за този модел. Въздушната част вече я няма никъде почти. Трябва да е поне TALAS IV, за да имаш части след 2-3 години. Новите таласи пък са с метална негативна пружина - фиксирана твърдост, ако не си "правилните" килограми - или е още по-нечувствителна, или си "глътва" първите 5-10мм ход - като досегашните Float-ове. Там пък тъкмо минаха на въздушна негативна. Шантава работа.
То май всички вилки с промяна на хода, които не са U-turn (какъвто няма вече от доста години), са компромисна работа :(
Иначе не е лошо при катерене, особено при малък челен ъгъл - 65 градуса при мен на 160мм.
На моменти сериозно се замислям да мина на фиксиран ход или пружина и с някаква кука да закачам арката аз лапата и да скъсявам??

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

МнениеПубликувано на: Чет Авг 24, 2017 8:48 pm
от Pr3d4t0R
Колело с добра геометрия и окачване няма нужда от вилка с променлив ход - аз съм 160/160 на кюб стерео и само физическите ми възможности ме възпират по най-стръмните баири.

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

МнениеПубликувано на: Чет Авг 24, 2017 9:20 pm
от moridinbg
Ами не е така, голямо удобство е да вдигнеш 2-3 градуса челен ъгъл. С тази вилка съм карал рамки с 65 (Banshee Rune), 66 (456) и 67 (SC Nomad 2) градуса челен ъгъл. Дори и 67 не е съвсем удобно за въртене по по-стръмно и предницата играе, а при по-малките ъгли направо си отлепя. Седалковата тръба също си идва на мястото и позицията става много по-удобна за въртене.

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

МнениеПубликувано на: Пет Авг 25, 2017 7:30 am
от Friz
Pr3d4t0R написа:Колело с добра геометрия и окачване няма нужда от вилка с променлив ход - аз съм 160/160 на кюб стерео и само физическите ми възможности ме възпират по най-стръмните баири.

Когато пък имаш физическите възможности може да разбереш, че ще те възпира вилката на по-стръмни участъци. И на мене ми се иска променлив ход, но нямам и си страдам на повечето изкачвания.

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

МнениеПубликувано на: Пет Авг 25, 2017 9:54 pm
от Pr3d4t0R
За това бях започнал с добра геометрия. Също така по-важна роля играе при катерене седалковият ъгъл не челният. Не по-малко важно е ездачът да знае как да застане при стръмен терен нагоре, за да е разпределил тежестта си между двете колела.

Не отричам позитивите от намаляне на хода на вилката, но моят скромен опит показва, че ефектът върху меко колело е много по-малък отколкото при твърдак.