Избор на АМ/Ендуро велосипед

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Избор на АМ/Ендуро велосипед

Мнениеот anaydev » Чет Юли 20, 2017 10:19 pm

Здравейте колеги,
нека да размътим малко водата :D
Харесал съм си следните 2/два/ велосипеда, а именно Shockblaze Skin Elite и Pulse QRS 2
Бих се радвал да споделите вашите мнения и препоръки.
Благодаря!
Pulse QRS 1 Army Green
Shockblaze R7 Elite 2013
Аватар
anaydev
 
Мнения: 84
Рейтинг: 1280
Регистриран на: Пон Апр 03, 2017 8:59 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

Мнениеот Katana » Чет Юли 20, 2017 11:07 pm

Кратко и юсно...Puls-a !!!
Вшъщност много зависи какво търсиш? Пулса си е типичен Еднуро велосипед, докато другия си е All mountain.
Аз лично не бих изсипал 3000 лева за Shokblaze...
Вземи си един Ram Fusion и си свиркай! Сега някой ще каже че правя реклама на собствения си велосипед...НЕ..всъщност съм супер недоволен от облсужванено на рамаджиите , но пък велосипеда е на топ ниво.
Пък и българският ни топ състезател ( няма да му правя реклама ) кара именно този байк! :)
Аватар
Katana
 
Мнения: 409
Рейтинг: 1343
Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 10:22 pm

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

Мнениеот Alexi » Пет Юли 21, 2017 7:12 am

Шокблейза е с много хубав монтаж и не е за пренебрегване ( само вилката е около 2000 лв както знаем ).. за тия пари Фюжъна е с вилка Сънтур ,капли мач1 ,и монтаж Х5 изобщо 3-4 нива надолу е всичко ...
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

Мнениеот nikolaysh33 » Пет Юли 21, 2017 7:21 am

Katana написа:Пулса си е типичен Еднуро велосипед, докато другия си е All mountain.

Точно обратното!
С ход 140мм вилката на Пулса QRS си е All mountain отвсякъде , а Шокблейза е със 160мм и може да го причислим към ендуро.
nikolaysh33
 
Мнения: 40
Рейтинг: 1340
Регистриран на: Пет Мар 13, 2015 4:56 pm

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

Мнениеот hitar_potar » Пет Юли 21, 2017 8:15 am

А защо забравяте онази голяма тема тук във форума, посветена точно на Шокблейза, в която всички се оплакваха от пукане от рамката, не добре лягащи в леглата си лагери, малоумно сглобени части, и прочее проблеми? Да не говорим, че байка е за 26 цола капли, а стандарта сега в сегмента е 27.5 (то и затова е на такава цена). Отделно рамката е малко късичка според днешните стандарти. А пък челен ъгъл 67 градуса за ендуро-байк е просто смешно в наши дни!!!
Аз бих избрал Пулс, независимо, че не е ендуро-байк. Марката е от година и нещо на пазара, но за мен вече е доказана отвсякъде и само хубави неща виждам в бъдещето им. Отделно, че къстъмър-съпорта им е страхотен, комуникира се свободно с тях. Отделно геометрията на моделите на Пулс се доближава повече до днешните разбирания за хубава такава.
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3701
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

Мнениеот Tenebrvs » Пет Юли 21, 2017 8:57 am

Взимай пулса, имам QRS откакто пуснаха марката и от нищо не мога да се оплача. Компонентите са ясни, няма какво да се коментира. Суперлативите идват повече по отношение на сглобката и геометрията на рамката. Видя доста каране колелото за тая година, вклочително и по няколко парка в чужбина, където малко надскочих възможностите и на вилката, и на спирачките. Все още не съм имал проблеми с лагери, главини и т.н. От анти-скуот и и прочее графики не разбирам, но педалиране нагоре е достатъчно леко, толкова, че много рядко ми се налага да заключвам шока. :beer:
Tenebrvs
 
Мнения: 15
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Юли 08, 2016 2:33 pm

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

Мнениеот Katana » Пет Юли 21, 2017 9:13 am

nikolaysh33 написа:
Katana написа:Пулса си е типичен Еднуро велосипед, докато другия си е All mountain.

Точно обратното!
С ход 140мм вилката на Пулса QRS си е All mountain отвсякъде , а Шокблейза е със 160мм и може да го причислим към ендуро.
I
Ако трябва да бъдем честни и двете значат едно и също, но това си е за друга тема.
Съжелявам ако съм подвел по накакъв начин колегато, но продалжавам да твърдя че Пулса е по-удачният вариант.Колегите ме изпревариха в отговора ми защо да не взимаш Shockblaze...пукане , тракане ..стари части и какво ли още не!
Колкото до Рам-а ...Алекси е прав за окомплектовката, бях забравил че бях взел моя Fusin 2 на цената на 3 :) Ако все пак си решиш да се насочиш към някой от велосипедите на Рам ще ти помогна с каквото мога.
Аватар
Katana
 
Мнения: 409
Рейтинг: 1343
Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 10:22 pm

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

Мнениеот SStoeV » Пет Юли 21, 2017 9:17 am

Tenebrvs написа:Взимай пулса, имам QRS откакто пуснаха марката и от нищо не мога да се оплача. Компонентите са ясни, няма какво да се коментира. Суперлативите идват повече по отношение на сглобката и геометрията на рамката. Видя доста каране колелото за тая година, вклочително и по няколко парка в чужбина, където малко надскочих възможностите и на вилката, и на спирачките. Все още не съм имал проблеми с лагери, главини и т.н. От анти-скуот и и прочее графики не разбирам, но педалиране нагоре е достатъчно леко, толкова, че много рядко ми се налага да заключвам шока. :beer:

Още един човек с QRS :) :offtopic:
Потвърждавам думите ти, като и аз го покарах и на байк парка на Пампорово и се държа страхотно.
Аз имам една изкюлчително неприятна случка с Shockblaze от преди 5 години и от тогава не искам да чувам за тях. Не искаха да ми подменят рамката R9 elite, тъй като дефекта не бил заводски и искаха да си я платя.. След няколко закани, че ще се обадя в КЗП велосипеда ми пристигна с подменена рамка и нищо за плащане, след което го продадох веднага и приключих с тази фирма.
Както казаха колегите по-горе, стар модел, 26" гуми и по-друга геометрия спрямо сегашните стандарти.
Две ръце за Пулса от мен :D :beer:
Аватар
SStoeV
 
Мнения: 684
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 26, 2007 7:10 pm
Местоположение: София

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

Мнениеот HHristov » Пет Юли 21, 2017 9:36 am

hitar_potar написа:А защо забравяте онази голяма тема тук във форума, посветена точно на Шокблейза, в която всички се оплакваха от пукане от рамката, не добре лягащи в леглата си лагери, малоумно сглобени части, и прочее проблеми? Да не говорим, че байка е за 26 цола капли, а стандарта сега в сегмента е 27.5 (то и затова е на такава цена). Отделно рамката е малко късичка според днешните стандарти. А пък челен ъгъл 67 градуса за ендуро-байк е просто смешно в наши дни!!!
Аз бих избрал Пулс, независимо, че не е ендуро-байк. Марката е от година и нещо на пазара, но за мен вече е доказана отвсякъде и само хубави неща виждам в бъдещето им. Отделно, че къстъмър-съпорта им е страхотен, комуникира се свободно с тях. Отделно геометрията на моделите на Пулс се доближава повече до днешните разбирания за хубава такава.

Без да искам да агитирам за Шокблейз, горното изказване е доста тенденциозно. 1-во и двата велосипеда са с челен ъгъл 67 градуса, смешен или не в наши дни. 2-ро колесната база на двата велосипеда е еднаква. Хоризонталната горна тръба на Пулса е с 10мм. по-дълга, което не знам колко голямо значение има. 3-то в онази голяма тема посветена на Шокблейз се оплакваха основно 3- ма човека, но по толкова много пъти, че оставиха впечатление за масово недоволство. Да не забравяме, че там имаше оплакване и от свиреща спирачка. Съгласен съм единствено с аргумента в полза на размера на колелата, макар че, при по-големият ход на окачването на Шокблейза, той вероятно ще има предимство и в газенето.
HHristov
 
Мнения: 140
Рейтинг: 1460
Регистриран на: Сря Сеп 03, 2014 7:18 am
Местоположение: Шумен

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

Мнениеот halfdone » Пет Юли 21, 2017 9:51 am

Абе аз като минах от 26 на 27.5 и не съм очарован, все едно някой тролей карам. Може да не съм му свикнал още ама 26-цата ми беше по удобен като размер.

Определено компонентите на Шокблейза са по-добри, но някаква съществена разлика от моят опит ще усетиш само във вилката (ако не гониш тегло де). Нито едното съм карал, нито другото, но от четеното бих заложил за QRS. Компоненти се сменят много по-лесно от рамка, а вече с продажбите на 26-ци и частите за тях е по-сложно.
Последна промяна halfdone на Пет Юли 21, 2017 9:58 am, променена общо 1 път
Продавам : .
Аватар
halfdone
 
Мнения: 568
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 19, 2010 8:14 pm
Местоположение: София о884о974о5

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

Мнениеот anaydev » Пет Юли 21, 2017 9:55 am

Четох темата за проблемните Шокблейз, четох статията за QRS, видях и двата велосипеда на живо, дет се вика пипнах ги! Уникални са и двата :D
Относно здравината на SKIN-а, доколкото разбрах Милан Димов е минал цялото състезание Megavalnche с точно този велосипед, а също така гледам и на Осогово го кара, тоест ако всичко му е настроено както си трябва би следвало да е читав велосипед.
На този етап съм съгласен, че няма да усетя разлика в компонентите, нито съм маниак на тема тегло, затова и ми е трудно да реша и събирам мнения :beer:
Pulse QRS 1 Army Green
Shockblaze R7 Elite 2013
Аватар
anaydev
 
Мнения: 84
Рейтинг: 1280
Регистриран на: Пон Апр 03, 2017 8:59 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

Мнениеот HHristov » Пет Юли 21, 2017 10:08 am

Разликата в работата на Fox Factory и Rock Shox Sector може да усети всеки, докато се качи на велосипеда. :D Разлика от 1кг. в теглото също си се усеща.
HHristov
 
Мнения: 140
Рейтинг: 1460
Регистриран на: Сря Сеп 03, 2014 7:18 am
Местоположение: Шумен

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

Мнениеот hitar_potar » Пет Юли 21, 2017 10:16 am

HHristov написа:Без да искам да агитирам за Шокблейз, горното изказване е доста тенденциозно. 1-во и двата велосипеда са с челен ъгъл 67 градуса, смешен или не в наши дни. 2-ро колесната база на двата велосипеда е еднаква. Хоризонталната горна тръба на Пулса е с 10мм. по-дълга, което не знам колко голямо значение има. 3-то в онази голяма тема посветена на Шокблейз се оплакваха основно 3- ма човека, но по толкова много пъти, че оставиха впечатление за масово недоволство. Да не забравяме, че там имаше оплакване и от свиреща спирачка. Съгласен съм единствено с аргумента в полза на размера на колелата, макар че, при по-големият ход на окачването на Шокблейза, той вероятно ще има предимство и в газенето.

И искаш да ми кажеш, че е нормално АМ-колело с 140/150мм ход и ендуро-байк с 160/160мм (предразполагащ към по-агресивно каране) да имат еднакъв позабит челен ъгъл, така ли? По-подходящшо е в това отношение да сравниш Скина с ендуро-байка на Пулс, а там челния е 65 градуса. Разликата е огромна. За колесната база пак важи това: на Скина му идва късичка, щото при по-агресивното каране ще ти трябва повече стабилност при скорост. QRS се предполага, че няма да се кара чак толкова агресивно. А това, че са се оплаквали в темата само 3 човека, е достатъчно, поне за мен. Щото още 1-2 казаха същите неща за Скина, но не тук във форума. И количеството ход не винаги е толкова важно, по-важно е качеството му. А Пулс в това отношение поне дотук само суперлативи отнасят.
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3701
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

Мнениеот Boko-Loco » Пет Юли 21, 2017 10:31 am

hitar_potar написа:Без да искам да агитирам за Шокблейз,...

Малко агитираш и подвеждаш:
1-во Пулса е с 150/140мм ход и 67 градуса е като повечето съвремени Allmountain велосипеди. Скина пък с 160мм е в друга категория, където сега ъглите са по 65 градуса!
2-ро 4мм по-дългия чейнстей го прави много по неповрътлив от QRS.
3-то Не съм чел темата за Шокблейз, но съм виждал сервиза на Максбайк миналото лято пълен до горе с Трейс и Скин!
4-то Не знам как не ви прави впечатление ХС компонетите по Скина? Кормило 660мм WTF? Сигурно и лапата 120мм?! Кърбел с плочи 40/28Т, който не можеш да смениш защото междуболтовото разтояние различно от съвременните.
5-то Спирачките Elixir са причината да няма вече AVID. Толкова са зле, че компрометираха цялата марка.
Boko-Loco
 
Мнения: 154
Рейтинг: 1728
Регистриран на: Сря Сеп 09, 2009 11:22 am
Местоположение: София

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

Мнениеот hitar_potar » Пет Юли 21, 2017 11:35 am

Boko-Loco написа:5-то Спирачките Elixir са причината да няма вече AVID. Толкова са зле, че компрометираха цялата марка.

:offtopic: Аз пък мога само добри неща да кажа за Еликсир - имал съм не 1 и 2, никога не съм имал проблеми с тях, независимо от карането, дори при спускане. :) Едва ли точно това е причината да няма повече Авид, просто претопяването им в Срам си беше маркетингов трик, за да сглобят от Срам цялостни групи по подобие на Шимано. :)
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3701
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

Мнениеот banzai » Пет Юли 21, 2017 12:01 pm

Alexi написа:...само вилката е около 2000 лв както знаем...


По сериозно моля. :nono:
Аватар
banzai
 
Мнения: 135
Рейтинг: 1799
Регистриран на: Сря Мар 26, 2014 10:32 am

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

Мнениеот moz » Пет Юли 21, 2017 12:04 pm

HHristov написа: Хоризонталната горна тръба на Пулса е с 10мм. по-дълга, което не знам колко голямо значение има.

Няма никакво значение, тъй като този показател по принцип има значение само за въртенето седнал и не се отразява на поведението на колелото при КАРАНЕ. Шокблейз дават два размера на горната тръба, които не дават никаква инфорнмация, но спестяват най-важния показател - reach. Аз лично вече никога няма да си купя рамка/колело, на която не знам рийч и диаграмите на окачването. Освен това седалковия ъгъл на този шокблейз е много съмнителен, пише 75, без повече обяснения, но се вижда,че това е някакъв въображаем ъгъл при вдигната седалка (но колко вдигната?), на практика едва ли е такъв. Мълчание и по въпроса за височина на средното. За колчето на Кранк Брадрс няма да коментирам, всеки може да потърси инфо. Само по описанието в сайта си личи че е колелото е правено от хора които нямат общо с МТБ, много други неща навеждат на тази мисъл.
moz
 
Мнения: 443
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 20, 2008 7:15 pm

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

Мнениеот HHristov » Пет Юли 21, 2017 12:25 pm

@Boko-Loco
Въобще не съм агитирал - не съм препоръчал Шокблейза. Искам да се наричат нещата с истинските им имена. Челният ъгъл hitar_potar го изтъкна като довод в полза на Пулс, а на Пулса е същият.
По-късият чейнстей на Пулса добавя повратливост но пък по-големият инерционен момент на колелата му отнема. Не мога на преценя какъв ще е крайният резултат.
4-тото е наистина много сериозен довод против Щокблейза. Най-вече курбелът.
Имал съм ядове както със Elixir5 така и с DB5. С Elixir7 не съм се сблъсквал, но не очаквам нещо по-различно. Все пак DB5 работи малко по-добре.
6-то Колчето за седалката на Шокблейза, без дистанционно управление (доколкото се вижда от снимката) и 100мм. ход, отстъпва много на X-Fusion-а на Пулса с вътрешно водене на жилото и ход 125мм.
Ако си позволя агитация, тя ще е в полза на Пулс, като по-съвременен велосипед с чудесна визия и специално проектирана рамка, за разлика от ширпотребата на Астро използвана за Шокблейза. Ееех, ако можеше само, тия Фоксове да се прехвърлят на QRS-a.
HHristov
 
Мнения: 140
Рейтинг: 1460
Регистриран на: Сря Сеп 03, 2014 7:18 am
Местоположение: Шумен

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

Мнениеот Alexi » Пет Юли 21, 2017 12:50 pm

banzai написа:
Alexi написа:...само вилката е около 2000 лв както знаем...


По сериозно моля. :nono:

http://www.rczbikeshop.com/default/fox-racing-shox-2017-fork-36-float-26-factory-180mm-fit-hsc-lsc-15x100mm-tapered-matte-black-910-20-086.html
https://www.bike-components.de/en/Fox-Racing-Shox/36-Float-26-180-FIT-HSC-LSC-Factory-Federgabel-Modell-2017-p50914/
колко по сериозно .. или гледаш някоя друга вилка ?
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

Мнениеот Boko-Loco » Пет Юли 21, 2017 12:58 pm

@Alexi
Може и по-сериоазно! Линковете ти са за модел 2017, а на Скина е 2012. Има разлика!
Boko-Loco
 
Мнения: 154
Рейтинг: 1728
Регистриран на: Сря Сеп 09, 2009 11:22 am
Местоположение: София

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

Мнениеот Alexi » Пет Юли 21, 2017 1:01 pm

Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

Мнениеот banzai » Пет Юли 21, 2017 1:08 pm

Определено гледаме различни вилки. Точно тази серия на фокс не е най-доброто им попадение (2011-2014?).
Аз лично съм купувал Фокс 36 rc2 2016-та, чисто нова, за 1580 лв. Това са реални цифри. Другото е празни приказки, които по-скоро вредят на дискусията и биха създали грешно впечатление у някой, че за 500 лв отгоре получава останалото от велосипеда, просто защото тази вилка не струва 2000лв.
Поздрави :beer:
Аватар
banzai
 
Мнения: 135
Рейтинг: 1799
Регистриран на: Сря Мар 26, 2014 10:32 am

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

Мнениеот Alexi » Пет Юли 21, 2017 1:20 pm

винаги готов велосипед е много по евтин от компонентите си поотделно ,споменах на око цена на вилката за да се види че са сложени качествени неща макар и да не са последни модели ,макар че някои части са неадекватни както отбелязаха и другите за 3000 лв според мен няма какво да се желае повече .. :beer:
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

Мнениеот Kobeto » Пет Юли 21, 2017 2:42 pm

Средното на Скин е точно 35см. А темата за кусурите на Шокблейз е замлъкнала от доста време насам - който е имал ядове е получил нужното гаранционно обслужване и от тези, които са писали в темата, на всички ядовете им са оправени - прочетете. Аз лично в това отношение не съм имал ядове (с обслужването от страна на производителя). И още нещо -
непрекъснато излизат стандарт след стандарт. Едно болче да се наложи да смениш след 1 година, няма да го намериш същото. Е, през 1-2 години да купуваме нови колелета ли? Който има амбиции да гони върхове в областта на колоезденето, той да му мисли и да влиза в крак с модните тенденции. Сори за Оф топика, ама вече започва да омръзва да се дъвчат едни и същи работи за стандарти и как едното било 27,5 а другото 26 и не ставало за нищо
The moon is full... the night is cold... the stars are bright... the wind so moans...
A fire burns... within our forest... the blood is thick... and only black
Аватар
Kobeto
 
Мнения: 386
Рейтинг: 1580
Регистриран на: Чет Юни 09, 2016 9:11 pm

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

Мнениеот Lucky Loser » Пет Юли 21, 2017 2:55 pm

Съгласен съм с част от това, което казваш. Но от друга страна излиза, че от 2012-та няма никакво развитие в буквалния смисъл на думата. И повечето от нещата се правят главно от бизнес гледна точка.
Боря се за мнения - всекоя бройка е изключително важна !
П.С. И аз имам няколко велосипеда, но са тайна !

Komoot профил
Аватар
Lucky Loser
 
Мнения: 1854
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Фев 21, 2013 8:35 pm

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

Мнениеот Admin » Съб Юли 22, 2017 7:18 am

anaydev, ти на практика трябва да избереш между две поколения велосипеди, преди всичко друго. Т.е. важно е да си отговориш доколко искаш байкът ти да е актуален със съвременните (даже не и най-новите!) стандарти.
Без съмнение Pulse е по-актуален - размер на колелата, вътрешно окабеляване за кола за седалка и прочие неща. Има и някои дребни неща в геометрията, които са в негова полза.
Без съмнение като ниво на частите Shockblaze е по-изгоден, но с уговорката, че са на възраст няколко години, т.е. казаното в началото - остарели са като стандарти и т.н. Специално по отношение на колелата все по-трудно ще намираш части, пък и не само - не дай Боже да се наложи нещо да смениш вилката примерно... Но пък получаваш лек велосипед с доста висок клас части.
По отношение на геометрията двата байка са сходни (изключвайки обаче размера на колелата). Това не го пиша само по данни от таблиците - карал съм QRS2, а пък брат ми има един Skin (само че по-евтин). Дължината е сходна, челният ъгъл е еднакъв, средното на Skin-а е малко по-високо, но не прекалено. По-големите колела на QRS-а могат в известен смисъл да се приравнят на по-големия ход на окачването на Skin-а.
На мен лично, чисто визуално, QRS-ът ми изглежда по-здрав, особено в областта на ставните връзки на окачването.
В общи линии бих обобщил нещата така: ако ще караш много, ако ще караш по-агресивно, ако смяташ да ъпгрейдваш... по-добре QRS2, по-добра (съвременна) база е. Ако търсиш нещо за по-редки карания, с добри части и ниско тегло, но без перспектива за надграждане и с възможни проблеми в наличностите на резервни части занапред, тогава спокойно можеш да обмисляш и Skin-а.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

Мнениеот Pr3d4t0R » Съб Юли 22, 2017 3:21 pm

Админ е обобщил много добре изборът, който само авторът може да реши за себе си:
- висок клас компоненти предходно поколение върху рамка с по-консервативна геометрия;
или
- среден клас компоненти върху рамка с отлична за класът си геометрия.

Само искам да допълня, че проблем с частите няма да има - та все още се продава всичко за 9 скоростни системи и то във високите класове също. Гуми и шини има и ще има налични модели както и в момента, като вече се наблюдава тенденция нови такива да са само за 27.5 и 29. Всичко това с уговорката, че за тези компоненти развитието е замразено отдавна.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

Мнениеот zandi » Пет Юли 28, 2017 3:28 pm

Тук въобще няма място за удене. Взимай пулса. тоя shocKblaze е пълен ташак. Некачествена изработка, стара геометрия и компоненти, 26'' и като гледам за сервиза и отношението към клиента кви неща пише направо... Аз имам RS2 откакто излезе марката, даже моето беше едно от първите и съм страхотно доволен. Колелото е ужасно стабилно, работи отлично и компонентите и геометрията са един път, а отношението към клиента е номер едно
zandi
 
Мнения: 28
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Май 31, 2014 6:04 pm

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

Мнениеот compira » Пет Юли 28, 2017 9:03 pm

zandi написа:Тук въобще няма място за удене.
?!?!?! Защо да няма? Две напълно еднакви геометрии които се различават с 2-3мм и 0,5 градуса в някои от позициите, а в повечето са напълно еднакви. Значи тук няма какво да му мислиш. Основната драма е размера на колелата и окомплектовката. Според някои 27.5 са светлинни години пред 26, но дали е така и с цената на какво. Едните газят по-добре (евентуално, тук разликата в окачването напълно компенсира това), а другите са по-леки което води до по добро педалиране (справка примерно темикте във форума). Работата става на лично предпочитание. Компонентите не виждам какво се обсъждат, дай като си вземем едно Х0 и всяка година да го сменяме понеже е старо... хора наред ли сте, какво има да се надгражда на едно Х0 ако не си състезател?!?!!? Аз карам с Х9 на 10+ години и работи като Х9 на 2 години, незнам как си измисляте тези разлики, че са големи (да някой pro може да усети), но между Х0 и Х7 си има разлика (то е като 5-ца или 3-ка в училище)! За вилките аз бих заложил на FOX-са, по-добър е от Seкtor-a (то от sektor-a доста се оплакват тук във форума). За спирачките имам мнение само за еликсира и наистина е тъпа спирачка (да не се обиждат тези с еликсири), но това е компонент които за разликата от 300 лева може да се смени дори и със сейнт (като се продаде еликсира още неизползван и сейнта е от ebay). Поглеждаме към последната спецификация и откриваме едно-кило (не наркотици) разлика... е тя се компенсира с още една хилядарка (примерно!).
Не на последно място е това кой ще го кара и как, както се разбира човека не е напреднал ами направо начинаещ което значи, че геометрии и подобни не го касаят (а и те геометриите нали са еднакви) и определено едното килце надолу и много по-високия клас компоненти които работят по-леко (който не е пробвал само може да твърди обратното) ще го зарадват повече. Да не говорим, че докато реши да сменя нещо (ако реши) ще минат 3-4-5 годинки и до тогава и пулса ще е остарял (и то повече от колкото сега shockblaze-а)... та не виждам какво лошо има да спестиш 300 лева, едно кило и да имаш накрая срещу тази икономия по-висок клас колело!
Като минус на shockblaze-а е още колчето... ама някои дори раздвижно колче и не смятам, че това е компонент който ще определи избора!

ПП: Нямам лични отношения към нито една от марките (уточнявам понеже някои коментари тук са доста пристрастни)!
Аватар
compira
 
Мнения: 543
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 27, 2008 10:23 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Избор на АМ/Ендуро велосипед

Мнениеот lastborn » Пет Юли 28, 2017 11:53 pm

Подкрепям колегата @compira, компонентите по задвижване и окачване на мен лично са ми с много по голям приоритет от рамката ( а стана ясно че няма КОЙ знае какви разлики при сравнението pulse/SB) определено високата окомплектовка е на лице и ще ти вдигне нивото на каране/усещане на байка. Аз лично карам SB (друг модел) но според мен е по добрия избор (лично мнение). А и това кило надолу независимо дали караш от 2 дни или си състезател се усеща ! Като коментар за сектор-а мога да кажа само едно - бЕгай! Освен ако не ти е кеф да ти се измарят ръцете след 10-15 км каране :D

п.с: за SB имаш една бира от мен хахаха
Аватар
lastborn
 
Мнения: 362
Рейтинг: 1169
Регистриран на: Нед Юли 05, 2009 9:38 pm

Следваща

Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 24 госта