Страница 1 от 2

Челен ъгъл

МнениеПубликувано на: Вто Юли 11, 2017 2:27 pm
от lastborn
Здравейте колеги. Идеята ми е да мина от 130 на 160мм ход отпред, но незнам дали е правилно решение за рамката която е shockblaze trace race 2013 с челен ъгъл 68° Извинявам се, ако не ми е тук мястото на темата :)

Re: Челен ъгъл

МнениеПубликувано на: Вто Юли 11, 2017 3:03 pm
от moz
Челният ъгъл не е проблем - променят се височина на средно, седалков ъгъл, рийч и стак. Повечето се променят на зле, колко точно не мога да ти кажа, трябва да смяташ или да сложиш и да мериш. Как ще се отрази точно на поведението трудно може да ти каже някой. Според мен най-голям проблем може да създаде по-високото средно, но производителят не счита нужно да сподели колко е сега на сайта си.

Re: Челен ъгъл

МнениеПубликувано на: Сря Юли 12, 2017 2:28 pm
от lastborn
33см до центъра на средното го измерих, евентуално при смяна с колко мм ще се вдигне горе долу ?

Re: Челен ъгъл

МнениеПубликувано на: Сря Юли 12, 2017 2:40 pm
от moz
Около сантиметър и половина предполагам, няма да е ужасно. Най добре вземи от някой такава вилка и пробвай. Ето и един калкулатор : http://bikegeo.muha.cc/

Re: Челен ъгъл

МнениеПубликувано на: Сря Юли 12, 2017 2:57 pm
от outfaced
Почни първо с това, какво очакваш ти от тая промяна. Повече ход, по малък челен ъгъл, какво искаш да се промени в карането ти ... ?!
После 130→160мм все още не значи много ... може да е 3см, може и да повече ... зависи от вилките.
Иначе темата е стара като света и сигурно е дискутирана тука безброй пъти. Като цяло не е прави така. Резултата не е удовлетворяващ. Правили са го почти всички от каращите отдавна тука по една или друга причина. Надали някой ще ти каже, че е останал доволен за дълго.

Re: Челен ъгъл

МнениеПубликувано на: Сря Юли 12, 2017 11:53 pm
от lastborn
Като цяло не знам какво точно очаквам и аз. Не съм доволен от работата на сектор-а, но не искам да вземам друга 130, понеже мисля в бъдеще и рамка да сменям та вилката да си остане 160.

Re: Челен ъгъл

МнениеПубликувано на: Чет Юли 13, 2017 7:17 am
от bio
lastborn написа:Като цяло не знам какво точно очаквам и аз. Не съм доволен от работата на сектор-а, но не искам да вземам друга 130, понеже мисля в бъдеще и рамка да сменям та вилката да си остане 160.

кой SEKTOR караш и какво не ти харесва в работата му ?!?
просто въздушния сектор може да го направиш на 140 или 150мм.

Re: Челен ъгъл

МнениеПубликувано на: Чет Юли 13, 2017 9:35 am
от Pr3d4t0R
Най-големият минус е, че ще се вдигне средното, което ще направи завиването една идея по-трудно.

В действителност е добра идея да се ползва вилка с повече ход спрямо задницата, тъй като ходът на рамката е вертикалното движение на задното колело, докато ходът на предното колело е по-малък във вертикала спрямо ходът на вилката. Със 130 вилка вертикалният ти ход отпред е 120.5 (синус на 68 ъгъл), а със 160 би бил 146 мм (синус на 66 ъгъл) - това чувствително ще подобри възможностите на колелото да преминава рошави терени направо.

След като намерението ти е да се сдобиеш с рамка с повече ход не е чак толкова лоша идея сега да си вземеш такава вилка. Съветвам те да е 27.5 и може би е по-добре да е на "новият" стандарт за 110х15 главина - повечето нови колела са с такива в момента.

Re: Челен ъгъл

МнениеПубликувано на: Чет Юли 13, 2017 11:08 am
от Kobeto
Втулките за шок с изместен център няма ли да компенсират малко повдигането на средното, освен че ще изядат леко от хода на рамката?

Re: Челен ъгъл

МнениеПубликувано на: Чет Юли 13, 2017 11:19 am
от moridinbg
Те нещата ако стигнат до там, направо и рамката да се смени ще е най-добре.
Някой е чел статията за разликата в предно и задно окачвание в пинка вчера, май (:

Re: Челен ъгъл

МнениеПубликувано на: Чет Юли 13, 2017 11:28 am
от Kobeto
moridinbg написа: Някой е чел статията за разликата в предно и задно окачвание в пинка вчера, май (:
Какво е заглавието на тази статия, че нещо не мога да я намеря :dontknow:
Ми то ако сменя и рамката ... работата става сложна и скъпа, ако не може сам да премести компонентите

Re: Челен ъгъл

МнениеПубликувано на: Чет Юли 13, 2017 12:08 pm
от Pr3d4t0R
moridinbg написа:Някой е чел статията за разликата в предно и задно окачвание в пинка вчера, май (:


:D
Статията - https://www.pinkbike.com/news/ask-pinkb ... lutch.html

Да, втулки могат да компенсират средното.

Re: Челен ъгъл

МнениеПубликувано на: Чет Юли 13, 2017 12:23 pm
от bdog
Pr3d4t0R написа:Най-големият минус е, че ще се вдигне средното, което ще направи завиването една идея по-трудно.


Всъщност средното би могло да падне по-ниско. Зависи от конкретната вилка. Ще дам пример:

Boxxer с 200мм ход има дължина от короната до оста 568мм. Ако извадим 30% саг (60мм) ще имаме динамична височина 508 мм. Сега ако погледнем Domain 180мм - дължина от корона до ос - 565мм. Ако извадим Ако извадим 30% саг (54мм) ще имаме динамична височина 511мм. Т.е. с Boxxer-a средното би трябвало да е по-ниско.
Или с други думи - освен хода на вилката трябва да се разглеждат и останалите параметри като дължина, саг, на който се кара и т.н.

Re: Челен ъгъл

МнениеПубликувано на: Чет Юли 13, 2017 2:25 pm
от moridinbg
Това общо взето важи само за двукоронни вилки.

Re: Челен ъгъл

МнениеПубликувано на: Чет Юли 13, 2017 2:33 pm
от moz
Kobeto написа:Втулките за шок с изместен център няма ли да компенсират малко повдигането на средното, освен че ще изядат леко от хода на рамката?


Ще компенсират височината на средното, но ше влошат седалковия ъгъл, който ще намалее и без това от вилката, това ше направи стойката за въртене по-неудобна, което може да се окаже по-голям проблем и от средното, освен това ще намалят още повече челния ъгъл. Ще променат и работата на окачването, но там става по-сложно.

Re: Челен ъгъл

МнениеПубликувано на: Чет Юли 13, 2017 5:48 pm
от lastborn
@Pr3d4t0R аз съм на 26-ца за момента, няма ли да е малко "шит" да сложа 27.5 отпред а отзад да остане 26 ? И няма ли да влоши още повече геометрията/средното?
@bio май карам обикновенния сектор, един въздух един масло, ROCKSHOX, SEKTOR, TRAVEL: 130mm това пише в шокблейза, и на самата вилка съм търсил но не и пише определения модел. Не ми харесва че е твърда, а като и оставя една идея по малко въздух става пък много мека и при каране половината ход влиза... При стандартна настройка 30% ми обира само ако сляза от стъпало или подобна височина, на малките "дупки" сякаш не работи ... Не знам аз ли си го мисля или найстина е така. Чакам аксесоар на го-про да заснема работата в гората как е но като цяло не съм доволен и съм се насочил към pike/lyric

Re: Челен ъгъл

МнениеПубликувано на: Чет Юли 13, 2017 6:54 pm
от Pr3d4t0R
Препоръчвам ти такава вилка от гледна точка на намеренията ти за нова рамка, тъй като е много вероятно да намериш 27,5 на добри пари - читава 26" мека рамка би била вече на 4+ години. Няма да имаш никакви грижи да караш 27.5 вилка със сегашните 26 колела.

На колко налягане караш предната гума и каква е тя?

Re: Челен ъгъл

МнениеПубликувано на: Чет Юли 13, 2017 10:51 pm
от Kobeto
Милан Димов участва тази година в Megavalanche със колело чиято рамка е на 4+ години (и ако не се лъжа е 26-ца), което някак си ме кара да си мисля, че годината на производство не е чак толкова определящо за качеството. И че вероятно си заслужава да се вложат едни пари за вилка 27,5 и по-висок клас части? А защо не и чисто нова вилка 26-ца (ако все още се произвеждат и ги има в търговската мрежа) А може би греша? :dontknow:

Re: Челен ъгъл

МнениеПубликувано на: Чет Юли 13, 2017 11:23 pm
от moridinbg
27.5 вилките имат по-голям axle-to-crown - ще се повдигне още повече предницата и ще се влоши още повече геометрията - все едно си сложил 170-175мм вилка (обикновено е 10-15мм разликата в a2c) - това са повече от 2 градуса по-малък челен ъгъл (20mm разлика 2 хода ~1 градус разлика в челния ъгъл)!
Освен това и офсетът е по-различен.
Изобщо не е препоръчителна тая интервенция, освен ако не си сигурен, че след месец - два ще сменяш рамката - иначе ще са доста мъки за някаква хипотетична някога смяна.

Re: Челен ъгъл

МнениеПубликувано на: Пет Юли 14, 2017 7:25 am
от bio
@lastborn тази вилка става на 140/150mm като се махнат спейсърите от въздушната камера. по принцип те съветвам да сервизираш вилката преди тотално да се откажеш от нея, това което обясняваш звучи все едно няма добро мазане между стеншъните и ботушите и вилката ти не е много отзивчива или да е запушен порта на негативната камера и пак да имаш подобен ефект.
акъл с геометрията не мога да ти дам, освен сам да си направиш анализ на окачването и да видиш кое как ще мръдне (промени).

Re: Челен ъгъл

МнениеПубликувано на: Пет Юли 14, 2017 8:17 am
от hitar_potar
bio написа:@lastborn тази вилка става на 140/150mm като се махнат спейсърите от въздушната камера. по принцип те съветвам да сервизираш вилката преди тотално да се откажеш от нея, това което обясняваш звучи все едно няма добро мазане между стеншъните и ботушите и вилката ти не е много отзивчива или да е запушен порта на негативната камера и пак да имаш подобен ефект.
акъл с геометрията не мога да ти дам, освен сам да си направиш анализ на окачването и да видиш кое как ще мръдне (промени).

+1 за профилкатика на сегашната вилка и разгъването й до 150мм, ако конструктивно позволява. На байка на девойката сложих Ревелейшън XX WC с хидравличен лок-аут чрез дистанционно на кормилото - общо взето най-скъпата версия на модела. Не сработваше въобще, дистанционното не работеше като хората, с налягане като за 45кг човек аз не й правех повече от 10% саг, както съм 90кг, а след това следваше едно пропадане във хода на вилката. Оказа се, че е омесила въздуха и маслото, както и че хидравличния лок-аут нещо се беше ошашавил пак с маслата. 1 профилактика в Димибайк на вилката и дистанционното и сега работи страхотно, не е вилка за брутален тормоз, но монтирана на трейл-байк ще е супер (байка на девойката е ендуро и плаче за 160мм вилка :D )! :)
По отношение на геометрията вдигането на вилката от 130 на 150мм, ако тя позволява това, би внесло приятна минимална промяна в геометрията - средното няма да се вдигне чак толкова много (с около 10мм), челния ъгъл ще падне с 1 градус. За мен това е уин-уин. :)

Re: Челен ъгъл

МнениеПубликувано на: Пет Юли 14, 2017 7:25 pm
от compira
И аз съм на мнение, че трябва първо да си сервизираш вилката и да вдигнеш хода на 150мм. На две колела (един твърдак и една мекица със 100мм отзад) съм вдигал хода на Reba 100мм на 120мм, като и на двете колела се отрази чудесно. Много по довро поведение по неравни терени и никаква разлика при педалиране (ако усети някой такава ще да е някой състезател който върти 100-200км на ден). Така, че смело с профилактиката и вдигането на хода на 150мм. В крайна сметка ако нещо не те накефи с по-големия ход винаги може да го върнеш, а профилактиката винаги е плюс!! Да не говорим, че ако сам си направиш профилактиката ще ти струва 2-3 бири (предполагам за времето им за изпиване ще се справиш) :beer:

Re: Челен ъгъл

МнениеПубликувано на: Съб Юли 15, 2017 5:59 pm
от lastborn
Първо да изкажа благодарност на всички за мненията и съветите. По въпроса с вилката, правих и "сервизация" при "мой" човек ( от Габрово съм) и мъ вярвам на пича кара си от доста години и си има магазин/сервиз. Каза ми, че не я е отварял цялата защото по уплътненията нямало почти никаква мръсотия и не виждал причина да я разглабя цялата ( като се има на предвид че колелото не е карано никога в кал/дъжд :sleeping: и е на година). Обаче ме надъхвате да я пръсна сам с едно видео в тубата, да си видя аз какво става вътре. Нека се има на предвид че Шокблейза е 2013 като колелото го купих юли 2016 и е стояло 3 години сглобено без да се кара. Като цяло много некадърно беше всичко. Смених средно, рамката продължава да си пука и след сменени лагери по окачването, допаутите бяха завити на ръка, по леглата на окачването имаше много боя която се беше понабила и в старите лагери, всичко по кормилото беше натегнато като за последно.... Та мисля си, че и вилката ще да е в някакво такова "занемарено" състояние. Направо я пускам да ударят един стабилен сервиз и тогава ще се включа с продължение :D

Re: Челен ъгъл

МнениеПубликувано на: Нед Юли 16, 2017 4:20 pm
от Kobeto
Понеже стана въпрос и за средно - каква е допустимата нормална височина за едно средно на AM/Enduro велосипед? Или кога то се счита за високо (повече от колкото трябва) и кога е ниско (по-малко от колкото трябва) - златната среда, която дава стабилност, в същото време да не задираш по камъните и т.н. Ходът е 160 отпред и отзад

Re: Челен ъгъл

МнениеПубликувано на: Нед Юли 16, 2017 5:02 pm
от Pr3d4t0R
Между 340 и 350 мм, като зависи от това къде ще се кара:
- по естествени пътеки е по-добре горната граница, тъй като препятствията по тях не са пипани;
- за байкпаркове и състезания по-ниското, тъй като дава повече стабилност и по-лесно завиване.

Моята 27.5 вилка и рамка кюб стерео 160 я карах първо с 26ци средното бе 336 - метна ме на второто каране през една скала. Същата рамка с 27.5 отпред бе на малко над 340 - една идея по-добре не можах да ударя средното, но курбелите (170мм) ми много биеха даже по ниски препятствия. Накрая с 27.5 навсякъде нямах от гореизброените проблеми - намалената стабилност не ми е пречила също. Най-често карам по естествени пътеки - колкото по-рошави толкова по-добре :D

Според мен човек, когато е наясно ще си намери/сглоби колело точно за неговият тип/стил/възможности на каране. Уверсално решение в нашият спорт няма.

Re: Челен ъгъл

МнениеПубликувано на: Нед Юли 16, 2017 5:50 pm
от Kobeto
Pr3d4t0R, измерването е до центъра, а не до ниската му точка, която опира по камъните? Благодаря предварително :beer:

Re: Челен ъгъл

МнениеПубликувано на: Нед Юли 16, 2017 8:04 pm
от Pr3d4t0R
Знам, все до центърът на средното съм визирал :beer: С 32 овален венец карам.

Re: Челен ъгъл

МнениеПубликувано на: Сря Юли 19, 2017 8:33 pm
от scratch
Офтопик за челния ъгъл, но относно Сектора - от около 2 месеца карам байк, който дойде със Sektor RL Solo air 150mm и наблюденията ми в общи линии са същите като твоите.
На малки неравности работи супер дървено и почти не се сгъва (работеше така като взех байка, веднага след това я закарах в сервиз и не се подобри кой знае колко).
Ако удариш по-силно някоя неравност или скочиш от някъде, сгъва добре горе долу и поема удара, но ако се кара по пътека с малки камъни по нея е ужасна просто - колкото и да си играя с настройките - налягане, рибаунд и компресия, не мога да я настроя така, че да бачка задоволително. Удрая здраво в ръцете и е доста уморително. Естесвено, проблема може и да е в мен :)
Компресията има 5-6 врътки, като единствено на 1 или максимум 2 клика от напълно отключена се усеща компресията как задържа вилката да не сгъва при спиране и педалиране да речем, от там нататък кликанията са без значение, все едно е заключена :D
В общи линии върши работа за бюджетна вилка, май не е и претенциозна и трудна за сервизиране, но мен лично ме дразни как работи. Най-вероятно по Коледа ще се ослушвам из немските онлайн магазини за Маток или Пайк и ще гледам да я сменя за следващия сезон.

Все пак ми е любопитно дали при теб ще има осезаемо подобрение след сервизацията, та ако може пиши как е :beer:

Re: Челен ъгъл

МнениеПубликувано на: Сря Юли 19, 2017 10:05 pm
от lastborn
Именно това ми е главния проблем - Умората :idea: затова искам и да я разкарам по възможност, но като гледам акъла който дават май е най-добре заедно с рамката да се смени всичко, от където идва и бюджетния проблем 26-27.5 :D сервизация най скоро след два месеца ще е, поради причината, че бачкам като водач всекидневно и няма кога да се пусне за сервиз :beer: п.с: някой търси ли си сектор 130 :D

Re: Челен ъгъл

МнениеПубликувано на: Сря Юли 19, 2017 10:37 pm
от moridinbg
Ами това си е от съвсем простичкия дампер. Все пак секторът е най-бюджетната АМ вилка на Rock Shox. За такива малки неравности си трябва настройка на бързата компресия. Наличната настройка е за бавна компресия. Не знам как точно е секторът, но ако е с шимстак, би могло да се настрои при отваряне в сервиз.