Челен ъгъл

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Челен ъгъл

Мнениеот lastborn » Вто Юли 11, 2017 2:27 pm

Здравейте колеги. Идеята ми е да мина от 130 на 160мм ход отпред, но незнам дали е правилно решение за рамката която е shockblaze trace race 2013 с челен ъгъл 68° Извинявам се, ако не ми е тук мястото на темата :)
Аватар
lastborn
 
Мнения: 362
Рейтинг: 1169
Регистриран на: Нед Юли 05, 2009 9:38 pm

Re: Челен ъгъл

Мнениеот moz » Вто Юли 11, 2017 3:03 pm

Челният ъгъл не е проблем - променят се височина на средно, седалков ъгъл, рийч и стак. Повечето се променят на зле, колко точно не мога да ти кажа, трябва да смяташ или да сложиш и да мериш. Как ще се отрази точно на поведението трудно може да ти каже някой. Според мен най-голям проблем може да създаде по-високото средно, но производителят не счита нужно да сподели колко е сега на сайта си.
moz
 
Мнения: 443
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 20, 2008 7:15 pm

Re: Челен ъгъл

Мнениеот lastborn » Сря Юли 12, 2017 2:28 pm

33см до центъра на средното го измерих, евентуално при смяна с колко мм ще се вдигне горе долу ?
Аватар
lastborn
 
Мнения: 362
Рейтинг: 1169
Регистриран на: Нед Юли 05, 2009 9:38 pm

Re: Челен ъгъл

Мнениеот moz » Сря Юли 12, 2017 2:40 pm

Около сантиметър и половина предполагам, няма да е ужасно. Най добре вземи от някой такава вилка и пробвай. Ето и един калкулатор : http://bikegeo.muha.cc/
moz
 
Мнения: 443
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 20, 2008 7:15 pm

Re: Челен ъгъл

Мнениеот outfaced » Сря Юли 12, 2017 2:57 pm

Почни първо с това, какво очакваш ти от тая промяна. Повече ход, по малък челен ъгъл, какво искаш да се промени в карането ти ... ?!
После 130→160мм все още не значи много ... може да е 3см, може и да повече ... зависи от вилките.
Иначе темата е стара като света и сигурно е дискутирана тука безброй пъти. Като цяло не е прави така. Резултата не е удовлетворяващ. Правили са го почти всички от каращите отдавна тука по една или друга причина. Надали някой ще ти каже, че е останал доволен за дълго.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Челен ъгъл

Мнениеот lastborn » Сря Юли 12, 2017 11:53 pm

Като цяло не знам какво точно очаквам и аз. Не съм доволен от работата на сектор-а, но не искам да вземам друга 130, понеже мисля в бъдеще и рамка да сменям та вилката да си остане 160.
Аватар
lastborn
 
Мнения: 362
Рейтинг: 1169
Регистриран на: Нед Юли 05, 2009 9:38 pm

Re: Челен ъгъл

Мнениеот bio » Чет Юли 13, 2017 7:17 am

lastborn написа:Като цяло не знам какво точно очаквам и аз. Не съм доволен от работата на сектор-а, но не искам да вземам друга 130, понеже мисля в бъдеще и рамка да сменям та вилката да си остане 160.

кой SEKTOR караш и какво не ти харесва в работата му ?!?
просто въздушния сектор може да го направиш на 140 или 150мм.
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: Челен ъгъл

Мнениеот Pr3d4t0R » Чет Юли 13, 2017 9:35 am

Най-големият минус е, че ще се вдигне средното, което ще направи завиването една идея по-трудно.

В действителност е добра идея да се ползва вилка с повече ход спрямо задницата, тъй като ходът на рамката е вертикалното движение на задното колело, докато ходът на предното колело е по-малък във вертикала спрямо ходът на вилката. Със 130 вилка вертикалният ти ход отпред е 120.5 (синус на 68 ъгъл), а със 160 би бил 146 мм (синус на 66 ъгъл) - това чувствително ще подобри възможностите на колелото да преминава рошави терени направо.

След като намерението ти е да се сдобиеш с рамка с повече ход не е чак толкова лоша идея сега да си вземеш такава вилка. Съветвам те да е 27.5 и може би е по-добре да е на "новият" стандарт за 110х15 главина - повечето нови колела са с такива в момента.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Челен ъгъл

Мнениеот Kobeto » Чет Юли 13, 2017 11:08 am

Втулките за шок с изместен център няма ли да компенсират малко повдигането на средното, освен че ще изядат леко от хода на рамката?
The moon is full... the night is cold... the stars are bright... the wind so moans...
A fire burns... within our forest... the blood is thick... and only black
Аватар
Kobeto
 
Мнения: 386
Рейтинг: 1580
Регистриран на: Чет Юни 09, 2016 9:11 pm

Re: Челен ъгъл

Мнениеот moridinbg » Чет Юли 13, 2017 11:19 am

Те нещата ако стигнат до там, направо и рамката да се смени ще е най-добре.
Някой е чел статията за разликата в предно и задно окачвание в пинка вчера, май (:
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1162
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: Челен ъгъл

Мнениеот Kobeto » Чет Юли 13, 2017 11:28 am

moridinbg написа: Някой е чел статията за разликата в предно и задно окачвание в пинка вчера, май (:
Какво е заглавието на тази статия, че нещо не мога да я намеря :dontknow:
Ми то ако сменя и рамката ... работата става сложна и скъпа, ако не може сам да премести компонентите
The moon is full... the night is cold... the stars are bright... the wind so moans...
A fire burns... within our forest... the blood is thick... and only black
Аватар
Kobeto
 
Мнения: 386
Рейтинг: 1580
Регистриран на: Чет Юни 09, 2016 9:11 pm

Re: Челен ъгъл

Мнениеот Pr3d4t0R » Чет Юли 13, 2017 12:08 pm

moridinbg написа:Някой е чел статията за разликата в предно и задно окачвание в пинка вчера, май (:


:D
Статията - https://www.pinkbike.com/news/ask-pinkb ... lutch.html

Да, втулки могат да компенсират средното.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Челен ъгъл

Мнениеот bdog » Чет Юли 13, 2017 12:23 pm

Pr3d4t0R написа:Най-големият минус е, че ще се вдигне средното, което ще направи завиването една идея по-трудно.


Всъщност средното би могло да падне по-ниско. Зависи от конкретната вилка. Ще дам пример:

Boxxer с 200мм ход има дължина от короната до оста 568мм. Ако извадим 30% саг (60мм) ще имаме динамична височина 508 мм. Сега ако погледнем Domain 180мм - дължина от корона до ос - 565мм. Ако извадим Ако извадим 30% саг (54мм) ще имаме динамична височина 511мм. Т.е. с Boxxer-a средното би трябвало да е по-ниско.
Или с други думи - освен хода на вилката трябва да се разглеждат и останалите параметри като дължина, саг, на който се кара и т.н.
Аватар
bdog
 
Мнения: 335
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 20, 2011 12:09 pm

Re: Челен ъгъл

Мнениеот moridinbg » Чет Юли 13, 2017 2:25 pm

Това общо взето важи само за двукоронни вилки.
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1162
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: Челен ъгъл

Мнениеот moz » Чет Юли 13, 2017 2:33 pm

Kobeto написа:Втулките за шок с изместен център няма ли да компенсират малко повдигането на средното, освен че ще изядат леко от хода на рамката?


Ще компенсират височината на средното, но ше влошат седалковия ъгъл, който ще намалее и без това от вилката, това ше направи стойката за въртене по-неудобна, което може да се окаже по-голям проблем и от средното, освен това ще намалят още повече челния ъгъл. Ще променат и работата на окачването, но там става по-сложно.
moz
 
Мнения: 443
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 20, 2008 7:15 pm

Re: Челен ъгъл

Мнениеот lastborn » Чет Юли 13, 2017 5:48 pm

@Pr3d4t0R аз съм на 26-ца за момента, няма ли да е малко "шит" да сложа 27.5 отпред а отзад да остане 26 ? И няма ли да влоши още повече геометрията/средното?
@bio май карам обикновенния сектор, един въздух един масло, ROCKSHOX, SEKTOR, TRAVEL: 130mm това пише в шокблейза, и на самата вилка съм търсил но не и пише определения модел. Не ми харесва че е твърда, а като и оставя една идея по малко въздух става пък много мека и при каране половината ход влиза... При стандартна настройка 30% ми обира само ако сляза от стъпало или подобна височина, на малките "дупки" сякаш не работи ... Не знам аз ли си го мисля или найстина е така. Чакам аксесоар на го-про да заснема работата в гората как е но като цяло не съм доволен и съм се насочил към pike/lyric
Аватар
lastborn
 
Мнения: 362
Рейтинг: 1169
Регистриран на: Нед Юли 05, 2009 9:38 pm

Re: Челен ъгъл

Мнениеот Pr3d4t0R » Чет Юли 13, 2017 6:54 pm

Препоръчвам ти такава вилка от гледна точка на намеренията ти за нова рамка, тъй като е много вероятно да намериш 27,5 на добри пари - читава 26" мека рамка би била вече на 4+ години. Няма да имаш никакви грижи да караш 27.5 вилка със сегашните 26 колела.

На колко налягане караш предната гума и каква е тя?
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Челен ъгъл

Мнениеот Kobeto » Чет Юли 13, 2017 10:51 pm

Милан Димов участва тази година в Megavalanche със колело чиято рамка е на 4+ години (и ако не се лъжа е 26-ца), което някак си ме кара да си мисля, че годината на производство не е чак толкова определящо за качеството. И че вероятно си заслужава да се вложат едни пари за вилка 27,5 и по-висок клас части? А защо не и чисто нова вилка 26-ца (ако все още се произвеждат и ги има в търговската мрежа) А може би греша? :dontknow:
The moon is full... the night is cold... the stars are bright... the wind so moans...
A fire burns... within our forest... the blood is thick... and only black
Аватар
Kobeto
 
Мнения: 386
Рейтинг: 1580
Регистриран на: Чет Юни 09, 2016 9:11 pm

Re: Челен ъгъл

Мнениеот moridinbg » Чет Юли 13, 2017 11:23 pm

27.5 вилките имат по-голям axle-to-crown - ще се повдигне още повече предницата и ще се влоши още повече геометрията - все едно си сложил 170-175мм вилка (обикновено е 10-15мм разликата в a2c) - това са повече от 2 градуса по-малък челен ъгъл (20mm разлика 2 хода ~1 градус разлика в челния ъгъл)!
Освен това и офсетът е по-различен.
Изобщо не е препоръчителна тая интервенция, освен ако не си сигурен, че след месец - два ще сменяш рамката - иначе ще са доста мъки за някаква хипотетична някога смяна.
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1162
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: Челен ъгъл

Мнениеот bio » Пет Юли 14, 2017 7:25 am

@lastborn тази вилка става на 140/150mm като се махнат спейсърите от въздушната камера. по принцип те съветвам да сервизираш вилката преди тотално да се откажеш от нея, това което обясняваш звучи все едно няма добро мазане между стеншъните и ботушите и вилката ти не е много отзивчива или да е запушен порта на негативната камера и пак да имаш подобен ефект.
акъл с геометрията не мога да ти дам, освен сам да си направиш анализ на окачването и да видиш кое как ще мръдне (промени).
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: Челен ъгъл

Мнениеот hitar_potar » Пет Юли 14, 2017 8:17 am

bio написа:@lastborn тази вилка става на 140/150mm като се махнат спейсърите от въздушната камера. по принцип те съветвам да сервизираш вилката преди тотално да се откажеш от нея, това което обясняваш звучи все едно няма добро мазане между стеншъните и ботушите и вилката ти не е много отзивчива или да е запушен порта на негативната камера и пак да имаш подобен ефект.
акъл с геометрията не мога да ти дам, освен сам да си направиш анализ на окачването и да видиш кое как ще мръдне (промени).

+1 за профилкатика на сегашната вилка и разгъването й до 150мм, ако конструктивно позволява. На байка на девойката сложих Ревелейшън XX WC с хидравличен лок-аут чрез дистанционно на кормилото - общо взето най-скъпата версия на модела. Не сработваше въобще, дистанционното не работеше като хората, с налягане като за 45кг човек аз не й правех повече от 10% саг, както съм 90кг, а след това следваше едно пропадане във хода на вилката. Оказа се, че е омесила въздуха и маслото, както и че хидравличния лок-аут нещо се беше ошашавил пак с маслата. 1 профилактика в Димибайк на вилката и дистанционното и сега работи страхотно, не е вилка за брутален тормоз, но монтирана на трейл-байк ще е супер (байка на девойката е ендуро и плаче за 160мм вилка :D )! :)
По отношение на геометрията вдигането на вилката от 130 на 150мм, ако тя позволява това, би внесло приятна минимална промяна в геометрията - средното няма да се вдигне чак толкова много (с около 10мм), челния ъгъл ще падне с 1 градус. За мен това е уин-уин. :)
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3701
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: Челен ъгъл

Мнениеот compira » Пет Юли 14, 2017 7:25 pm

И аз съм на мнение, че трябва първо да си сервизираш вилката и да вдигнеш хода на 150мм. На две колела (един твърдак и една мекица със 100мм отзад) съм вдигал хода на Reba 100мм на 120мм, като и на двете колела се отрази чудесно. Много по довро поведение по неравни терени и никаква разлика при педалиране (ако усети някой такава ще да е някой състезател който върти 100-200км на ден). Така, че смело с профилактиката и вдигането на хода на 150мм. В крайна сметка ако нещо не те накефи с по-големия ход винаги може да го върнеш, а профилактиката винаги е плюс!! Да не говорим, че ако сам си направиш профилактиката ще ти струва 2-3 бири (предполагам за времето им за изпиване ще се справиш) :beer:
Аватар
compira
 
Мнения: 543
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 27, 2008 10:23 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Челен ъгъл

Мнениеот lastborn » Съб Юли 15, 2017 5:59 pm

Първо да изкажа благодарност на всички за мненията и съветите. По въпроса с вилката, правих и "сервизация" при "мой" човек ( от Габрово съм) и мъ вярвам на пича кара си от доста години и си има магазин/сервиз. Каза ми, че не я е отварял цялата защото по уплътненията нямало почти никаква мръсотия и не виждал причина да я разглабя цялата ( като се има на предвид че колелото не е карано никога в кал/дъжд :sleeping: и е на година). Обаче ме надъхвате да я пръсна сам с едно видео в тубата, да си видя аз какво става вътре. Нека се има на предвид че Шокблейза е 2013 като колелото го купих юли 2016 и е стояло 3 години сглобено без да се кара. Като цяло много некадърно беше всичко. Смених средно, рамката продължава да си пука и след сменени лагери по окачването, допаутите бяха завити на ръка, по леглата на окачването имаше много боя която се беше понабила и в старите лагери, всичко по кормилото беше натегнато като за последно.... Та мисля си, че и вилката ще да е в някакво такова "занемарено" състояние. Направо я пускам да ударят един стабилен сервиз и тогава ще се включа с продължение :D
Аватар
lastborn
 
Мнения: 362
Рейтинг: 1169
Регистриран на: Нед Юли 05, 2009 9:38 pm

Re: Челен ъгъл

Мнениеот Kobeto » Нед Юли 16, 2017 4:20 pm

Понеже стана въпрос и за средно - каква е допустимата нормална височина за едно средно на AM/Enduro велосипед? Или кога то се счита за високо (повече от колкото трябва) и кога е ниско (по-малко от колкото трябва) - златната среда, която дава стабилност, в същото време да не задираш по камъните и т.н. Ходът е 160 отпред и отзад
The moon is full... the night is cold... the stars are bright... the wind so moans...
A fire burns... within our forest... the blood is thick... and only black
Аватар
Kobeto
 
Мнения: 386
Рейтинг: 1580
Регистриран на: Чет Юни 09, 2016 9:11 pm

Re: Челен ъгъл

Мнениеот Pr3d4t0R » Нед Юли 16, 2017 5:02 pm

Между 340 и 350 мм, като зависи от това къде ще се кара:
- по естествени пътеки е по-добре горната граница, тъй като препятствията по тях не са пипани;
- за байкпаркове и състезания по-ниското, тъй като дава повече стабилност и по-лесно завиване.

Моята 27.5 вилка и рамка кюб стерео 160 я карах първо с 26ци средното бе 336 - метна ме на второто каране през една скала. Същата рамка с 27.5 отпред бе на малко над 340 - една идея по-добре не можах да ударя средното, но курбелите (170мм) ми много биеха даже по ниски препятствия. Накрая с 27.5 навсякъде нямах от гореизброените проблеми - намалената стабилност не ми е пречила също. Най-често карам по естествени пътеки - колкото по-рошави толкова по-добре :D

Според мен човек, когато е наясно ще си намери/сглоби колело точно за неговият тип/стил/възможности на каране. Уверсално решение в нашият спорт няма.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Челен ъгъл

Мнениеот Kobeto » Нед Юли 16, 2017 5:50 pm

Pr3d4t0R, измерването е до центъра, а не до ниската му точка, която опира по камъните? Благодаря предварително :beer:
The moon is full... the night is cold... the stars are bright... the wind so moans...
A fire burns... within our forest... the blood is thick... and only black
Аватар
Kobeto
 
Мнения: 386
Рейтинг: 1580
Регистриран на: Чет Юни 09, 2016 9:11 pm

Re: Челен ъгъл

Мнениеот Pr3d4t0R » Нед Юли 16, 2017 8:04 pm

Знам, все до центърът на средното съм визирал :beer: С 32 овален венец карам.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Челен ъгъл

Мнениеот scratch » Сря Юли 19, 2017 8:33 pm

Офтопик за челния ъгъл, но относно Сектора - от около 2 месеца карам байк, който дойде със Sektor RL Solo air 150mm и наблюденията ми в общи линии са същите като твоите.
На малки неравности работи супер дървено и почти не се сгъва (работеше така като взех байка, веднага след това я закарах в сервиз и не се подобри кой знае колко).
Ако удариш по-силно някоя неравност или скочиш от някъде, сгъва добре горе долу и поема удара, но ако се кара по пътека с малки камъни по нея е ужасна просто - колкото и да си играя с настройките - налягане, рибаунд и компресия, не мога да я настроя така, че да бачка задоволително. Удрая здраво в ръцете и е доста уморително. Естесвено, проблема може и да е в мен :)
Компресията има 5-6 врътки, като единствено на 1 или максимум 2 клика от напълно отключена се усеща компресията как задържа вилката да не сгъва при спиране и педалиране да речем, от там нататък кликанията са без значение, все едно е заключена :D
В общи линии върши работа за бюджетна вилка, май не е и претенциозна и трудна за сервизиране, но мен лично ме дразни как работи. Най-вероятно по Коледа ще се ослушвам из немските онлайн магазини за Маток или Пайк и ще гледам да я сменя за следващия сезон.

Все пак ми е любопитно дали при теб ще има осезаемо подобрение след сервизацията, та ако може пиши как е :beer:
Аватар
scratch
 
Мнения: 223
Рейтинг: 1424
Регистриран на: Пет Яну 21, 2011 8:12 pm

Re: Челен ъгъл

Мнениеот lastborn » Сря Юли 19, 2017 10:05 pm

Именно това ми е главния проблем - Умората :idea: затова искам и да я разкарам по възможност, но като гледам акъла който дават май е най-добре заедно с рамката да се смени всичко, от където идва и бюджетния проблем 26-27.5 :D сервизация най скоро след два месеца ще е, поради причината, че бачкам като водач всекидневно и няма кога да се пусне за сервиз :beer: п.с: някой търси ли си сектор 130 :D
Аватар
lastborn
 
Мнения: 362
Рейтинг: 1169
Регистриран на: Нед Юли 05, 2009 9:38 pm

Re: Челен ъгъл

Мнениеот moridinbg » Сря Юли 19, 2017 10:37 pm

Ами това си е от съвсем простичкия дампер. Все пак секторът е най-бюджетната АМ вилка на Rock Shox. За такива малки неравности си трябва настройка на бързата компресия. Наличната настройка е за бавна компресия. Не знам как точно е секторът, но ако е с шимстак, би могло да се настрои при отваряне в сервиз.
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1162
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Следваща

Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта