Страница 2 от 2

Re: Giant Reign 2 LTD

МнениеПубликувано на: Вто Апр 25, 2017 4:41 pm
от hitar_potar
darki написа:Ако става дума само за лостовете: http://singletrackworld.com/2017/04/mag ... ake-lever/ Това няма ли да ви върши повечко работа :-)

Някой може ли да обясни това лостче аджеба какво точно може да прави? Че да знам правилно ли разбирам, че си има вградена настройка на лостчето и някакво съотношение, звучащо ми като контактна точка? :dontknow:

Re: Giant Reign 2 LTD

МнениеПубликувано на: Вто Апр 25, 2017 7:56 pm
от Yash
Доколкото разбрах, освен настройките за отдалеченост на лоста и момент на зацепване на накладките, има и настройка на съотношението на дължината на лоста и точката на натиск на буталото на лоста, за да се регулира мощността на спирачката. Точно съотношението, което търсеше Harka.

Re: Giant Reign 2 LTD

МнениеПубликувано на: Вто Апр 25, 2017 10:15 pm
от Harka
Yash написа:Намерих тази таблица.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0

Яко, жалко, че не са дадени и механичните отношения.

Ако става дума само за лостовете: http://singletrackworld.com/2017/04/mag ... ake-lever/ Това няма ли да ви върши повечко работа :-)


Интересно лостче, но за съжаление несъвместимо с МТ5.

Re: Giant Reign 2 LTD

МнениеПубликувано на: Чет Апр 27, 2017 10:14 am
от bio
тук има интересни неща за шимано (размери и т.н.) -> http://forum.velomania.ru/showthread.php?t=254999
този линк с хидравличните съотношения е много як.
моята теория се припокрива донякъде с тази на outfaced, с леко допъление, че според мен системата засмуква масло от преливника преди да се върнали на 100% буталата и затова реално се препълва. само не мога да си обясня как след това се възстановява.

offtopic: някой може ли да отдели часта за спирачките в отделна тема.

Re: Giant Reign 2 LTD

МнениеПубликувано на: Чет Апр 27, 2017 1:57 pm
от demeus
IMG_20170426_213054.jpg
(169.45 KiB) 373 пъти

Това ми се случи вчера при спускане от "Златните" покрай Владайската река-буквално се пръсна.Не знам на какво се дължи това,с уточнението,че бях само с предна и с нови метални накладки.

Magura MT5

МнениеПубликувано на: Пон Май 01, 2017 10:09 am
от Harka
Мдаа, в една друга тема някой вече беше изразил съмнения относно здравината на "пластмасовите" ръкохватки на Магура. На мен също ми е случвало да остана само с предна спирачка и според спускането натоварването и е огромно. В моя случай (Formula Oro Puro) спирачката толкова прегря, че напълно отказа да спира и просто се блъснах в едно дърво, докато още не се бях засилил твърде много. При теб също е прегряла (металните накладки също не помагат в случая) и явно полимерът не е издържал.

Re: Giant Reign 2 LTD

МнениеПубликувано на: Съб Май 20, 2017 10:57 pm
от Harka
Монтирах МТ5-ците. Засега още с оригиналните лостчета да ги пробвам за всеки случай. Ми не са ми удобни. Ужасни са. Дълги, широки пера, правят кофти ъгъл с кормилото.
Някой се оплакваше и от ъгълът, под който излиза маркуча от ръкохватката. Тогава се зачудих какво пък толкова - има какво, маркучът прави едно ухо и въпреки, че е скъсен, стои доста неприбрано. Ще го снимам утре, за да покажа какво имам предвид.

Като спиране още не мога нищо да кажа, защото не са се разработили още. В крайна сметка реших отзад да оставя оригиналните накладки на МТ5, а само отпред да сложа Race-серията на МТ7.

Re: Giant Reign 2 LTD

МнениеПубликувано на: Пет Юни 16, 2017 12:05 pm
от Harka
Има нещо гнило в тези МТ5-ци. Вече са на няколко карания, последното от вчера. Не спират и това си е. Първо мислех, че не са разработени още, но вече би следвало да са се. Не само това, ами вчера от едно нищо и никакво спускане прегряха и започнаха на фейдват. Или поне предната. Имам чувството, че дисковете са скапани, Storm HC 203 отпред и същия 180 отзад. Накладките са 8.R Race (4-те) отпред и оригиналните за МТ5 отзад. Някой да има сходен опит с подобно поведение? В момента категорично спират по-зле от предишните ми Шимано Деоре.

Re: Giant Reign 2 LTD

МнениеПубликувано на: Пет Юни 16, 2017 12:10 pm
от Alexi
утре пристига едно байкче на приятел с такива спирачки ще е ,ако имат подобен проблем ще споделя - аз очаквам да цепят ,все пак са 4 бутални .. той има ХТ-та на другия си велосипед ,ако не спират поне толкоз ще е в шок човека :D

Re: Giant Reign 2 LTD

МнениеПубликувано на: Пет Юни 16, 2017 12:29 pm
от Friz
Определено има нещо гнило, защото имах MT4 на предишното колело и като спирачна сила бяха горе-долу на едно ниво с XT само, че с по-добра модулация. MT5 би трябвало да са доста по-добри във всяко отношение.

Re: Giant Reign 2 LTD

МнениеПубликувано на: Пет Юни 16, 2017 12:37 pm
от Yash
Нямам такива проблеми. "Коват на място", както се казва. Дори и с Коксови накладки. Може наистина да е от дисковете. С Авидски съм отпред HS1 180, отзад G2 Cleansweep 160.

Re: Giant Reign 2 LTD

МнениеПубликувано на: Пет Юни 16, 2017 1:15 pm
от thechosen
И при мен няма такива проблеми.
От около половин година съм със MT5 като използвам старите Avid ротори със стоковите накладки и нямам забележки по спирането.
Нещо при теб не е наред.

Re: Giant Reign 2 LTD

МнениеПубликувано на: Пет Юни 16, 2017 10:58 pm
от Harka
А някой да има опит точно с Магура Storm HC дискове? Изглеждат по този начин:

Изображение

Тези дни ще махна накладките и ще ги разгледам за необичайни неща... Нищо друго не ми хрумва...

Re: Giant Reign 2 LTD

МнениеПубликувано на: Съб Юни 17, 2017 12:33 pm
от demeus
Може да си попаднал като мен на кофти партида.При моите имах проблем с уплътненията,водещо до много лек ,но постояннен теч от лостчетата,Последствията бяха посредствена спирачна сила и доста проблеми .Огледай ги за нехарактерно омазняване при свръзките на маркуч-лост и при буталото на лоста.Сменихгисъс Сейнт-ски и тези проблеми изчезнаха.А относно дисковете-да не са износени и оттам да идва проблема .На "Storm" границата на износване е 1,8 мм.,колкото е дебел нов шимански,за Срам не знам колко е,но предполагам,че е същото.

Re: Giant Reign 2 LTD

МнениеПубликувано на: Съб Юни 17, 2017 9:32 pm
от Harka
Ще проверя задължително! :agree:
В предната спирачка със сигурност има малко въздух, но не го споменах, защото мисля сам си бях виновен - без да искам на обърнат велосипед натиснах докрай лостчето при свалено предно колело. Предполагам, че тогава глътна.

Иначе от износен диск няма как да е. Дисковете са чисто нови.

Re: Giant Reign 2 LTD

МнениеПубликувано на: Съб Юни 17, 2017 11:16 pm
от Yash
Има една малка подробност при обезвъздушаването, която нито в инструкцията, нито в клиповете в тубата се споменава. Според тях лостът трябва да е в хоризонтално положение. Първият път го направих по този начин. Резултатът не беше съвсем очакваният. Понеже бях оставил маркучите малко по-дълги, реших да ги скъся още. Тогава реших да опитам още нещо. Оглеждайки лоста, резервоара за маслото и мястото на пробката за обезвъздушаване, предположих, че при водоравно положение на лоста при обезвъдушаването няма начин да не остава въздух в резервоара. Затова наведох лоста максимално надолу, така че да не се разлее маслото в горната спринцовка (обезвъздушавам по начина с две спринцовки). Както и очаквах, излезе значително количество въздух. Другото, което направих е да припомпвам лостчето няколко пъти. При тази операция трябва да се натиска буталото на долната спринцовка, защото маслото слиза надолу по системата. Така изкарах още малко мехурчета въздух.

Въпрос малко встрани: дали да не се преместят постовете относно спирачките в отделна тема? Че тази по принцип е за Giant-а. :look:

Re: Giant Reign 2 LTD

МнениеПубликувано на: Нед Юни 18, 2017 10:12 pm
от Harka
Yash, прав си за водоравното лостче, макар че със спринцовка теоретично би следвало да можеш да го изкараш. :dontknow: Ще пробвам по твоя начин.

За темата също си прав. Ще преместя постовете като ми остане малко време. :agree:

Re: Giant Reign 2 LTD

МнениеПубликувано на: Пон Юни 19, 2017 10:54 am
от moridinbg
А в България има ли комплекти за обезвъздушаване или с поръчка отвън?
Накладките също са кът тук - само Bracko, Cube и такива...

Re: Magura MT5

МнениеПубликувано на: Вто Юни 20, 2017 11:11 pm
от Harka
Преместих постовете за спирачката в нова тема.

Re: Giant Reign 2 LTD

МнениеПубликувано на: Сря Юни 21, 2017 6:13 am
от demeus
moridinbg написа:А в България има ли комплекти за обезвъздушаване или с поръчка отвън?
Накладките също са кът тук - само Bracko, Cube и такива...

И аз търсих навремето по Бг сайтове,ОЛХ и въпреки че имаше разни комплекти,хората не знаеха дали са подходящи за МТ5 и предпочетох да си поръчам оригинален от Байк Дискаунта.Буквално единствената разлика е в размера на свързващия болт,който сигурно може да се направи от стругар
https://www.bike-discount.de/en/buy/mag ... wg_id-1290

Re: Magura MT5

МнениеПубликувано на: Вто Юни 27, 2017 9:16 pm
от moridinbg
Свързващият болт е с резба М6. Днес си купих такъв щуцер от магазин за газови уредби за 2.50лв и 4 спринцовки от аптеката за още 0.86лв

Re: Magura MT5

МнениеПубликувано на: Вто Юни 27, 2017 11:15 pm
от moridinbg
Хора, внимавайте с безумните болтчета на порта за обезвъздушаване!! От пластмаса са...
Преди малко развих едното и го извадих със смляна резба. До сега са обезвъздушавани само веднъж - в Джестър, където явно са го били пренатегнали и сега като го махнах, няма затягане обратно :( 0.5нМ е затягането!
Болтове, разбира се, в България няма.

Re: Magura MT5

МнениеПубликувано на: Сря Юни 28, 2017 7:33 am
от demeus
Да,това беше още една от причините да сменя лостчетата.При завиване скъсах главата на болта и ,за да ги обезвъздуша трябваше да обръщам лоста наобратно.Ако искаш и си от София може да се видим някъде да ти дам такъв болт

Re: Magura MT5

МнениеПубликувано на: Сря Юни 28, 2017 1:31 pm
от moridinbg
Ами аз поръчах три и сложих старият SLX, докато дойдат, но мерси.
От друга страна сега карам МТ5 отпред и SLX отзад:
- 4 бутала са си 4 бутала - Едната я държа с един пръст, другата с два.
- Шиманото е изключително on/off, без значение как се натиска лоста. Просто в един момент ServoWave-ът рязко захапва. Магурата при по-рязко стисване може да закове на място, но като се натиска полека има много по-плавно спиране.

Re: Magura MT5

МнениеПубликувано на: Съб Юли 22, 2017 11:10 pm
от moridinbg
След един месец в горната конфигурация, установих, че изключително много ми харесва 4 бутала отпред/2 бутала отзад. Шиманото откъм модулация, разбира се е ужасно, но спирачната му сила е тамън. Натискам абсолютно по еднакво двете лостчета, без да се замислям, докато преди трябваше да натискам една идея по-малко задната, за да не блокира колелото. С 203/180мм дискове съм.
Поради едни врътки и експерименти с рамки, покарах едни и същи компоненти (вилка, колела, скорости) на 11.4кг карбонов твърдак On One 456, 13кг Nomad C 2012 и 14кг Banshee Rune V2 - спускания от Витоша, Бай Кръстьо, Боровец - при всичките оставам със същото впечатление.

Вече ми е ясно какъв е смисълът от Magura Trail комбото, което е точно такова - доста му се чудих, когато го обявиха и сега обмислям да разменя задната МТ5 за една МТ4, за това и не съм я оправял още.

П.С Харка, Има еднопръстови лостчета - доста по-евтини от HC3, forged, без променливата сила на натиск и съответно 3 пъти по-евтини и съвместими с МТ5 - https://www.actionsports.de/en/magura-h ... -mt5-21927
Мисля да ги пробвам другия месец