Страница 2 от 2
Re: Giant Reign 2 LTD
Публикувано на:
Вто Апр 25, 2017 4:41 pm
от hitar_potar
Някой може ли да обясни това лостче аджеба какво точно може да прави? Че да знам правилно ли разбирам, че си има вградена настройка на лостчето и някакво съотношение, звучащо ми като контактна точка?
Re: Giant Reign 2 LTD
Публикувано на:
Вто Апр 25, 2017 7:56 pm
от Yash
Доколкото разбрах, освен настройките за отдалеченост на лоста и момент на зацепване на накладките, има и настройка на съотношението на дължината на лоста и точката на натиск на буталото на лоста, за да се регулира мощността на спирачката. Точно съотношението, което търсеше Harka.
Re: Giant Reign 2 LTD
Публикувано на:
Вто Апр 25, 2017 10:15 pm
от Harka
Яко, жалко, че не са дадени и механичните отношения.
Интересно лостче, но за съжаление несъвместимо с МТ5.
Re: Giant Reign 2 LTD
Публикувано на:
Чет Апр 27, 2017 10:14 am
от bio
тук има интересни неща за шимано (размери и т.н.) ->
http://forum.velomania.ru/showthread.php?t=254999този линк с хидравличните съотношения е много як.
моята теория се припокрива донякъде с тази на outfaced, с леко допъление, че според мен системата засмуква масло от преливника преди да се върнали на 100% буталата и затова реално се препълва. само не мога да си обясня как след това се възстановява.
offtopic: някой може ли да отдели часта за спирачките в отделна тема.
Re: Giant Reign 2 LTD
Публикувано на:
Чет Апр 27, 2017 1:57 pm
от demeus
Това ми се случи вчера при спускане от "Златните" покрай Владайската река-буквално се пръсна.Не знам на какво се дължи това,с уточнението,че бях само с предна и с нови метални накладки.
Magura MT5
Публикувано на:
Пон Май 01, 2017 10:09 am
от Harka
Мдаа, в една друга тема някой вече беше изразил съмнения относно здравината на "пластмасовите" ръкохватки на Магура. На мен също ми е случвало да остана само с предна спирачка и според спускането натоварването и е огромно. В моя случай (Formula Oro Puro) спирачката толкова прегря, че напълно отказа да спира и просто се блъснах в едно дърво, докато още не се бях засилил твърде много. При теб също е прегряла (металните накладки също не помагат в случая) и явно полимерът не е издържал.
Re: Giant Reign 2 LTD
Публикувано на:
Съб Май 20, 2017 10:57 pm
от Harka
Монтирах МТ5-ците. Засега още с оригиналните лостчета да ги пробвам за всеки случай. Ми не са ми удобни. Ужасни са. Дълги, широки пера, правят кофти ъгъл с кормилото.
Някой се оплакваше и от ъгълът, под който излиза маркуча от ръкохватката. Тогава се зачудих какво пък толкова - има какво, маркучът прави едно ухо и въпреки, че е скъсен, стои доста неприбрано. Ще го снимам утре, за да покажа какво имам предвид.
Като спиране още не мога нищо да кажа, защото не са се разработили още. В крайна сметка реших отзад да оставя оригиналните накладки на МТ5, а само отпред да сложа Race-серията на МТ7.
Re: Giant Reign 2 LTD
Публикувано на:
Пет Юни 16, 2017 12:05 pm
от Harka
Има нещо гнило в тези МТ5-ци. Вече са на няколко карания, последното от вчера. Не спират и това си е. Първо мислех, че не са разработени още, но вече би следвало да са се. Не само това, ами вчера от едно нищо и никакво спускане прегряха и започнаха на фейдват. Или поне предната. Имам чувството, че дисковете са скапани, Storm HC 203 отпред и същия 180 отзад. Накладките са 8.R Race (4-те) отпред и оригиналните за МТ5 отзад. Някой да има сходен опит с подобно поведение? В момента категорично спират по-зле от предишните ми Шимано Деоре.
Re: Giant Reign 2 LTD
Публикувано на:
Пет Юни 16, 2017 12:10 pm
от Alexi
утре пристига едно байкче на приятел с такива спирачки ще е ,ако имат подобен проблем ще споделя - аз очаквам да цепят ,все пак са 4 бутални .. той има ХТ-та на другия си велосипед ,ако не спират поне толкоз ще е в шок човека
Re: Giant Reign 2 LTD
Публикувано на:
Пет Юни 16, 2017 12:29 pm
от Friz
Определено има нещо гнило, защото имах MT4 на предишното колело и като спирачна сила бяха горе-долу на едно ниво с XT само, че с по-добра модулация. MT5 би трябвало да са доста по-добри във всяко отношение.
Re: Giant Reign 2 LTD
Публикувано на:
Пет Юни 16, 2017 12:37 pm
от Yash
Нямам такива проблеми. "Коват на място", както се казва. Дори и с Коксови накладки. Може наистина да е от дисковете. С Авидски съм отпред HS1 180, отзад G2 Cleansweep 160.
Re: Giant Reign 2 LTD
Публикувано на:
Пет Юни 16, 2017 1:15 pm
от thechosen
И при мен няма такива проблеми.
От около половин година съм със MT5 като използвам старите Avid ротори със стоковите накладки и нямам забележки по спирането.
Нещо при теб не е наред.
Re: Giant Reign 2 LTD
Публикувано на:
Пет Юни 16, 2017 10:58 pm
от Harka
А някой да има опит точно с Магура Storm HC дискове? Изглеждат по този начин:
Тези дни ще махна накладките и ще ги разгледам за необичайни неща... Нищо друго не ми хрумва...
Re: Giant Reign 2 LTD
Публикувано на:
Съб Юни 17, 2017 12:33 pm
от demeus
Може да си попаднал като мен на кофти партида.При моите имах проблем с уплътненията,водещо до много лек ,но постояннен теч от лостчетата,Последствията бяха посредствена спирачна сила и доста проблеми .Огледай ги за нехарактерно омазняване при свръзките на маркуч-лост и при буталото на лоста.Сменихгисъс Сейнт-ски и тези проблеми изчезнаха.А относно дисковете-да не са износени и оттам да идва проблема .На "Storm" границата на износване е 1,8 мм.,колкото е дебел нов шимански,за Срам не знам колко е,но предполагам,че е същото.
Re: Giant Reign 2 LTD
Публикувано на:
Съб Юни 17, 2017 9:32 pm
от Harka
Ще проверя задължително!
В предната спирачка със сигурност има малко въздух, но не го споменах, защото мисля сам си бях виновен - без да искам на обърнат велосипед натиснах докрай лостчето при свалено предно колело. Предполагам, че тогава глътна.
Иначе от износен диск няма как да е. Дисковете са чисто нови.
Re: Giant Reign 2 LTD
Публикувано на:
Съб Юни 17, 2017 11:16 pm
от Yash
Има една малка подробност при обезвъздушаването, която нито в инструкцията, нито в клиповете в тубата се споменава. Според тях лостът трябва да е в хоризонтално положение. Първият път го направих по този начин. Резултатът не беше съвсем очакваният. Понеже бях оставил маркучите малко по-дълги, реших да ги скъся още. Тогава реших да опитам още нещо. Оглеждайки лоста, резервоара за маслото и мястото на пробката за обезвъздушаване, предположих, че при водоравно положение на лоста при обезвъдушаването няма начин да не остава въздух в резервоара. Затова наведох лоста максимално надолу, така че да не се разлее маслото в горната спринцовка (обезвъздушавам по начина с две спринцовки). Както и очаквах, излезе значително количество въздух. Другото, което направих е да припомпвам лостчето няколко пъти. При тази операция трябва да се натиска буталото на долната спринцовка, защото маслото слиза надолу по системата. Така изкарах още малко мехурчета въздух.
Въпрос малко встрани: дали да не се преместят постовете относно спирачките в отделна тема? Че тази по принцип е за Giant-а.
Re: Giant Reign 2 LTD
Публикувано на:
Нед Юни 18, 2017 10:12 pm
от Harka
Yash, прав си за водоравното лостче, макар че със спринцовка теоретично би следвало да можеш да го изкараш.
Ще пробвам по твоя начин.
За темата също си прав. Ще преместя постовете като ми остане малко време.
Re: Giant Reign 2 LTD
Публикувано на:
Пон Юни 19, 2017 10:54 am
от moridinbg
А в България има ли комплекти за обезвъздушаване или с поръчка отвън?
Накладките също са кът тук - само Bracko, Cube и такива...
Re: Magura MT5
Публикувано на:
Вто Юни 20, 2017 11:11 pm
от Harka
Преместих постовете за спирачката в нова тема.
Re: Giant Reign 2 LTD
Публикувано на:
Сря Юни 21, 2017 6:13 am
от demeus
moridinbg написа:А в България има ли комплекти за обезвъздушаване или с поръчка отвън?
Накладките също са кът тук - само Bracko, Cube и такива...
И аз търсих навремето по Бг сайтове,ОЛХ и въпреки че имаше разни комплекти,хората не знаеха дали са подходящи за МТ5 и предпочетох да си поръчам оригинален от Байк Дискаунта.Буквално единствената разлика е в размера на свързващия болт,който сигурно може да се направи от стругар
https://www.bike-discount.de/en/buy/mag ... wg_id-1290
Re: Magura MT5
Публикувано на:
Вто Юни 27, 2017 9:16 pm
от moridinbg
Свързващият болт е с резба М6. Днес си купих такъв щуцер от магазин за газови уредби за 2.50лв и 4 спринцовки от аптеката за още 0.86лв
Re: Magura MT5
Публикувано на:
Вто Юни 27, 2017 11:15 pm
от moridinbg
Хора, внимавайте с безумните болтчета на порта за обезвъздушаване!! От пластмаса са...
Преди малко развих едното и го извадих със смляна резба. До сега са обезвъздушавани само веднъж - в Джестър, където явно са го били пренатегнали и сега като го махнах, няма затягане обратно
0.5нМ е затягането!
Болтове, разбира се, в България няма.
Re: Magura MT5
Публикувано на:
Сря Юни 28, 2017 7:33 am
от demeus
Да,това беше още една от причините да сменя лостчетата.При завиване скъсах главата на болта и ,за да ги обезвъздуша трябваше да обръщам лоста наобратно.Ако искаш и си от София може да се видим някъде да ти дам такъв болт
Re: Magura MT5
Публикувано на:
Сря Юни 28, 2017 1:31 pm
от moridinbg
Ами аз поръчах три и сложих старият SLX, докато дойдат, но мерси.
От друга страна сега карам МТ5 отпред и SLX отзад:
- 4 бутала са си 4 бутала - Едната я държа с един пръст, другата с два.
- Шиманото е изключително on/off, без значение как се натиска лоста. Просто в един момент ServoWave-ът рязко захапва. Магурата при по-рязко стисване може да закове на място, но като се натиска полека има много по-плавно спиране.
Re: Magura MT5
Публикувано на:
Съб Юли 22, 2017 11:10 pm
от moridinbg
След един месец в горната конфигурация, установих, че изключително много ми харесва 4 бутала отпред/2 бутала отзад. Шиманото откъм модулация, разбира се е ужасно, но спирачната му сила е тамън. Натискам абсолютно по еднакво двете лостчета, без да се замислям, докато преди трябваше да натискам една идея по-малко задната, за да не блокира колелото. С 203/180мм дискове съм.
Поради едни врътки и експерименти с рамки, покарах едни и същи компоненти (вилка, колела, скорости) на 11.4кг карбонов твърдак On One 456, 13кг Nomad C 2012 и 14кг Banshee Rune V2 - спускания от Витоша, Бай Кръстьо, Боровец - при всичките оставам със същото впечатление.
Вече ми е ясно какъв е смисълът от Magura Trail комбото, което е точно такова - доста му се чудих, когато го обявиха и сега обмислям да разменя задната МТ5 за една МТ4, за това и не съм я оправял още.
П.С Харка, Има еднопръстови лостчета - доста по-евтини от HC3, forged, без променливата сила на натиск и съответно 3 пъти по-евтини и съвместими с МТ5 -
https://www.actionsports.de/en/magura-h ... -mt5-21927Мисля да ги пробвам другия месец