На мен лично именно в пудра и на мек сняг фетбайкът ми хареса най-много. Спуснах се с него под лифта Голи връх - Бай Кръстьо след пресен снеговалеж и единственият проблем там конкретно с тестовия велосипед на Drag бяха спирачките, т.е. доста твърди като усещане и недостатъчно ефективни за такъв наклон. С по-силни и по-добре модулирани спирачки спускането щеше да е върха!
Впрочем спирачките там бяха необходими най-вече в по-утъпканата част, докато в най-мекото велосипедът сам се забавяше от газенето в дълбокия сняг.
Не мога да кажа колко дълбок беше пресният сняг, но със сигурност поне 30 см. Общо взето затъвах до средното, но байкът се движеше. Ако наклонът е по-малък, а снегът дълбок, нещата стават доста по-трудни, понякога и невъзможни. Така че определено си трябва наклон.
По писта не съм го карал, нямаше къде. В наши дни това е забранено удоволствие и не си струва разправията със ски-патрули и надъхани батки-биячи със ски.
Съветът ми е твърдо да пробваш някъде под наем, преди да купуваш. Теорията и чуждият опит са едно, твоят личен опит и умения може да са друго. При карането в сняг, независимо от велосипеда, независимо от вида на пътеките и степента на утъпканост, най-голямо значение за това дали и колко ще се изкефиш имат уменията и смелостта да отпуснеш байка в някои ситуации и дори да паднеш няколко пъти. Така че не е за всеки и никакъв фетбайк не гарантира, че ще ти хареса. Ако се върна пак на примера под Голи връх, на местата с дълбок сняг там натискането на спирачките би довело само до затъване на предното колело и човкиране, т.е. до мъчително и неприятно каране. А пък не всеки ще има смелостта да пусне спирачките при такъв наклон, дори и в мекия сняг.