и въздушна и маслена ... незнам защо супер ме дразни този "авто" жаргон, но това една друга тема.
вилката ти има въздушна пружина и маслена амортизация.
долната част на вилката се нарича "ботуши" lowers, а горната "крака". лускавата част, която влиза в ботушите "стеншъни" от stanchions. съответно в ботушите на вилката има масло, което "маже" втулките на които лагеруват ботушите и краката при работата.
нормално е да вади "малко" масълце - стои като пръстенче (понеже събира и малко прах), ако са здраво омазнени явно има проблем.
за поддръжката е най-важно да почистваш след всяко "сериозно" каране или когато забележиш, че семерингите са зацапани. има различни продукти .... ползвал съм brunnox deo и съм доволен, макар че по-често ползвам масло за вилки. бих ти препоръчал да си купиш и
този калник адски пази от кал и всякаква друга гняс, от прах не пази обаче.