Infinte Rate Tune (IRT) for Manitou Mattoc

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Infinte Rate Tune (IRT) for Manitou Mattoc

Мнениеот Jacket » Чет Дек 03, 2015 8:39 am

Здравейте,

От известно време се заглеждам по този кит:

Изображение

Този с бялото бутало е за Mattoc. Ползата от него не е съвсем ясна но пък не е особено скъп и съм се размислил да се оборудвам с един такъв.
По принцип карам с по-ниско от препоръчителното налягане защото с точното ми идва малко корава в началото на хода, но така пък вилката не седи толкова високо в хода. С този кит изглежда този проблем може да се реши или поне намали.
Единственото място на което го намирам да се продава обаче е тук и излиза, че е свършил. Някой знае ли за дистрибутори на Manitou/Hayes, които може да го доставят, дори да не е за България? Примерно за Англия или Германия е ОК.
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Re: Infinte Rate Tune (IRT) for Manitou Mattoc

Мнениеот joroblob » Чет Дек 03, 2015 9:51 pm

Официалния представител на Маниту за България са Байк център. Предполагам няма да има проблем да ти доставят тази част, тъй като успяха да ми доставят за моята нов патрон за ребаунда. Тъй като спомена Германия - именно там пък им е централата за Европа, но не мога да помогна с конкретен магазин. Поразпитай и в тамошен магазин убеден съм, че ще те насочат, много са точни дойчовците. Късмет с намирането и пиши после дали дава положителен ефект, че и аз карам като теб с по мека заради същата причина и се позамислих за подобна интервенция.
joroblob
 
Мнения: 78
Рейтинг: 1320
Регистриран на: Съб Авг 22, 2009 12:55 pm

Re: Infinte Rate Tune (IRT) for Manitou Mattoc

Мнениеот Jacket » Пет Дек 04, 2015 8:56 am

С Байк Център май ще свършим работата, ще драсна мнение като се оборудвам :)
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Re: Infinte Rate Tune (IRT) for Manitou Mattoc

Мнениеот joroblob » Пет Дек 04, 2015 8:49 pm

Екстра! Ще очаквам включване по темата! :agree:
joroblob
 
Мнения: 78
Рейтинг: 1320
Регистриран на: Съб Авг 22, 2009 12:55 pm

Re: Infinte Rate Tune (IRT) for Manitou Mattoc

Мнениеот Jacket » Вто Окт 25, 2016 8:57 am

С ръка на сърцето си признавам че не усещам сериозна разлика при каране. Това обаче може би се дължи на мързела ми да се занимавам да нагласям налягания по 5 psi и да си водя бележки за работата. Вилката и преди си работеше много добре, може би сега е по-добре.
Сериозна разлика се усеща при натискане на място, след първите 4-5см се усеща доста рязко втвърдяване, което преди го нямаше, т.е. би следвало и при каране да стои по-високо. В момента карам със 100 psi в IRT и 45-50 в основната при 170мм ход. С екипировката съм малко над 90кг и налягането в основната ми е по-малко от препоръчителното и наистина сравнително лесно й правя целия ход. При първата ми проба обаче сложих налягането в основната на 55 psi, което би трябвало да е за моите кг и в началото на деня (каране цял ден на Боровец, предимно по Need for speed) се усещаше добре, но към края имах чувството, че стана страшно твърда и направо ми чупеше ръцете по корените. За това на следващото каране я свалих на 45. Последно карах на рилските езера и я усещах малко мека. Може би ще пробвам да вдигна още малко налягането в IRT, макар че и сега съм над препоръчителното.

Четох оплаквания, че IRT не идвали с капачки или че капачките не били хубави. Моята дойде с голяма капачка, която да си кажа честно никак не ми харесва. Прилича на оригиналната и е доста неудобна за завиване/отвиване:

Изображение
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Re: Infinte Rate Tune (IRT) for Manitou Mattoc

Мнениеот Pr3d4t0R » Вто Окт 25, 2016 10:05 am

Jacket написа:.... в началото на деня (каране цял ден на Боровец, предимно по Need for speed) се усещаше добре, но към края имах чувството, че стана страшно твърда и направо ми чупеше ръцете по корените. ...


По-скоро ми звучи, че ти си се уморил :D С моята IVA доста си играх докато оцеля налягането, a на Comp-a ми въобще нямам останалите настройки, които също влияят на хода. Навсякъде пишат, че човек трябва да отдели време и да има ясна цел, когато настройва IRT. В немското МТБ Маток с IRT го поставиха кажи речи на равно с Пайк и 36-цата като представяне.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3977
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Infinte Rate Tune (IRT) for Manitou Mattoc

Мнениеот Jacket » Вто Окт 25, 2016 8:41 pm

Хм и да и не. В коментарите са се развихрили днес:

http://www.pinkbike.com/news/manitou-ma ... cid1547580
The fork is pretty exceptional but as you said, tuning is everything. If it helps any Mattoc owners I have an Expert with IRT, weigh 195 kitted up and run 98-100 psi in my IRT and 48-50 in my main chamber. The air chart is completely worthless when you put on the IRT.

A few additional flaws I'd like to note: 1) I've found that all of my settings (rebound, high/low speed, HBO) are turned completely OFF. It almost makes me wonder if they should further tweak the damper to accommodate the spring curve? 2) the fork is incredibly sensitive to pressure changes. Just 2-3 PSI (the amount that is lost when removing the pump) can have an impact. 3) I run this fork at the bike park (Trestle/Keystone) and after a day of DH performance can degrade slightly. It's a problem with air migration that is mitigated by letting the air out of both chambers, compressing the fork, then re-inflating. 4) The IRT is not for amateurs. Keep it stock if you are not prepared to spend 5-10 rides getting it dialed.

Finally, I've had the chance to ride back/to/back with the Pike and the Mattoc wins in all categories except low-speed, rocky sections where the Pike is just a bit more fluid. Both great options but given what you can find a Mattoc for online it's a no-brainer...


Не го забелязвам за пръв път. При целодневни тежки карания усещам как започва да се втвърдява. Забелязвал съм го на Боровец (на пълна газ през корените на NFS няма нищо общо в началото на деня и в края) и на Драгалевци. Не е свързано с IRT, защото и преди се случваше. Явно трябва да се закача помпата от време на време за да се балансират камерите.
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Re: Infinte Rate Tune (IRT) for Manitou Mattoc

Мнениеот Pr3d4t0R » Сря Окт 26, 2016 10:41 am

Ахааа, тука номера със свинска опашка не минава ли?
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3977
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am


Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 41 госта