Страница 4 от 5

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Чет Мар 03, 2016 9:52 am
от hitar_potar
Ъъъъ, не му ли е прекалено честичко това отваряне на всеки 3 - максимум 4 карания на Пайка ти??? Нали от Рок Шокс даваха нещо от порядъка на 50 часа каране между 2 профилактики??? :dontknow:

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Чет Мар 03, 2016 9:56 am
от heavymann
hitar_potar написа:Ъъъъ, не му ли е прекалено честичко това отваряне на всеки 3 - максимум 4 карания на Пайка ти??? Нали от Рок Шокс даваха нещо от порядъка на 50 часа каране между 2 профилактики??? :dontknow:


Не се изразих правилно - човека пита за грес, аз му казвам че я ползвам често и на шока и на вилката , не съм казвал че имам Пайк :D А RS дават доста голям сервизен интервал на всички вилки... аз не го спазвам . Отварянето на вилка или шок не е нещо сложно, правя го вкъщи не само на моите байкове и реално честата сервизация може да е само в плюс за окачването :)

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Чет Мар 03, 2016 4:40 pm
от psixopat
С последното не бих се съгласил изобщо.Сервизния интервал даден от RS даже е прекалено кратък за несъстезателно каран, според мен. Вилката, спокойно може да мине с две отваряния на година, за да се смени маслото в ботушите.
Аз се чудя и друго.При смяна на маслото в патрона, трябва charger-а да се блиидне. Гледам, че се предлага кит, който е 20 евро. Имайки предвид факта, че само маслото е 3 евро - 17 евро за една спринцовка с маркуч и фитинг, ми се вижда безумно. Някой да е е срещал, алтернативи от типа направи си сам, или да може да се използва друг кит. :dontknow:

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Чет Мар 03, 2016 6:02 pm
от heavymann
psixopat написа:С последното не бих се съгласил изобщо.Сервизния интервал даден от RS даже е прекалено кратък за несъстезателно каран, според мен. Вилката, спокойно може да мине с две отваряния на година, за да се смени маслото в ботушите.
Аз се чудя и друго.При смяна на маслото в патрона, трябва charger-а да се блиидне. Гледам, че се предлага кит, който е 20 евро. Имайки предвид факта, че само маслото е 3 евро - 17 евро за една спринцовка с маркуч и фитинг, ми се вижда безумно. Някой да е е срещал, алтернативи от типа направи си сам, или да може да се използва друг кит. :dontknow:



Реално спринцовка можеш да си купиш от аптеката и маркуч от система , а фитинга да си го направиш на стругар,не е нещо особено като го гледам :beer:

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Чет Мар 03, 2016 7:19 pm
от outfaced
И още по просто - трябва ти някаква гума да уплътнява докато ти правиш вакум на системата, за да излезе последния въздух.
В идеалния случай някой ти помага (натиска с две ръце докато ти боравиш със спринцовката), в по неидеалния става с чалъм и в най лошия случай остава мъничко въздух - нищо фатално :)
До тук съм го правил 3 пъти така. Понеже пак не ме кефи рибаунд-а, а и дойде новата долна капачка се очертава скоро да го правя 4ти път :D

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Чет Мар 31, 2016 10:41 am
от dviktor
Едно такова чудене имам, новото колело е с Pike RC с 160 мм ход и диск 203мм G3, дали това ще е проблем, защото производителя е написал Maximum Rotor Size - 200mm? :dontknow:

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Чет Мар 31, 2016 11:58 am
от halfdone
Няма проблем.

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Вто Апр 26, 2016 9:14 am
от moridinbg
http://www.pinkbike.com/news/rockshox-l ... -2016.html

After repeated long runs the fork can begin to feel overinflated, and it becomes harder to get through the last portion of its travel. Currently, the easiest thing to do is carefully slide a zip tie between the stanchion and the dust wiper to let out that trapped air.


Не се научиха...

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Чет Май 05, 2016 10:42 pm
от kosio86
Хора прочетох цялата тема и съм направо изумен, колко много сте задълбочили в технологиите на вилките :) Аз всичко въздушно дето имам съм го сетвал ден 1ви и после само върта LSC от единия край до другия в зависимост дали качвам или спускам. Никога не съм отварял вилка/шок до сега и никога не съм сервизирал нищо въздушно тк не съм усещал да му се променя пърформанса. (като изключим един RS bar преди 7г дето беше баси пръчката и изпускаше въздух та ми го правиха). Вярно частите не се застояват дълго в мен- имам манията да ъпгрейдвам без причина понякога повече отколкото ги карам... :)

В такъв смисъл може би е добре да планирам една профилактика на вилките и шоковете. Кои са добрите сервизи за RS, Fox i DTSwiss (за последното дори не знам дали има в БГ)?

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Пет Май 06, 2016 12:10 am
от protiven
За сервизиране на вилки и шокове ти препоръчвам пичовете от Jester. Не случайно от други сервизи са ме пращали при тях и оттогава не си и помислям да отида на друго място.

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Пет Авг 12, 2016 10:49 pm
от Kobeto
За подръжката на вилки и шокове е изписано толкова много, че новобранец като мен колкото повече чете, толкова повече се обърква. На кратко - вече не мога да взема решение дали е нужно да сменям маслото в ботушите на вилката, която е на няколко месеца и не е карана интензивно, дори много малко и то само в прашна среда. Чета противоречиви мнения - 50 часа, 100 часа, фабричната вилка било хубаво да се отвори, защото производителят си спестявал материал ... какво ли не още. Противоречиви мнения и за начина на сглобяване, което сериозно ме кара да се замислям върху идеята сам да си отворя вилката. Освен тук, ровя и в YouTube. От многото клипове си харесах ето този: https://www.youtube.com/watch?v=zBGKEprUi1c Дали може да повтарят действията от него, не знам. На някои клипове наливат маслото, когато вилката е обърната с короната надолу, на други - когато е с лек наклон и разгъната ...
Изглежда много елементарно, но предвид писанията на предните няколко страници от темата (за въздуха в ботушите, за проблеми с ребаунда и т.н.), задачата съвсем не е толкова лесна, колкото изглежда. Човек си мисли за някакви варианти, после премисля и и се отказва, или прави някоя глупост и съжалява. Предполагам, че има и други потребители и гости на форума, които се интересуват от това как сами да си сервизират не само вилката, но и възможно повече компоненти по велосипеда. Скоро търсих инфо и за Monarch RC, но слабо - пак десетки различни клипове и куп писания. За тези, на които нямат къде да си обслужат амортисьорите май остава методът Проба-грешка, с надеждата грешката да е незначитлна, че всички знаем какви са цените на вилките. Пък знае ли човек, от това може да зависи и здравето

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Съб Авг 13, 2016 1:40 am
от moridinbg
protiven написа:За сервизиране на вилки и шокове ти препоръчвам пичовете от Jester. Не случайно от други сервизи са ме пращали при тях и оттогава не си и помислям да отида на друго място.


Офтопик, но никога отново Джестър, особено за Фокс!

>> viewtopic.php?f=3&t=71325&p=1058538#p1058538

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Сря Авг 24, 2016 5:42 pm
от Kobeto
Вилката ми беше на 10 процента саг при разгънато състояние. Оня ден настъпах гумата и издърпах короната нагоре, при което от десния ботуш, дето е компресията, се чу едно изсъскване и вилката вече си стои между 0 и 5 процента. Някой има ли идея какво се е случило и дали има някакъв проблем?

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Сря Авг 24, 2016 6:20 pm
от moridinbg
Коментирано е тук. Добре известен и разпространен проблем с пайка (и новия лирик) - събира налягане в ботушите. Най-лесното решение - мушваш една свинска опашка между стеншъна и прахоуловителя и въздухат излиза. Ще се пооправи и работата на вилката.
Това ме въздържа да пробвам с пайк за сега

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Сря Авг 24, 2016 7:24 pm
от Alexi
това наистина е масово оплакване ,но според мен се лекува лесно с подмяна на уплътненията на негативната камера

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Сря Авг 24, 2016 8:47 pm
от outfaced
Alexi написа:това наистина е масово оплакване ,но според мен се лекува лесно с подмяна на уплътненията на негативната камера

Нищо общо няма :nono:

moridinbg написа:Коментирано е тук. Добре известен и разпространен проблем с пайка (и новия лирик) - събира налягане в ботушите. Най-лесното решение - мушваш една свинска опашка между стеншъна и прахоуловителя и въздухат излиза. Ще се пооправи и работата на вилката.
Това ме въздържа да пробвам с пайк за сега

От RS са написали - вилката се сглобява в разгънато положение и трябва при 30-40psi вече да може да се разгъне напълно от налягането. Това се предполага да е нормалното и състояние. Да, в ботушите има въздух, който особено на нови вилки не ще да излиза от там и създава допълнително налягане при сгъване ... т.е. повече компресия към края на хода. Дали това наистина е зле е друга тема. За някои хора може да е даже желан ефект.
Когато пък е затворена в сгънато положение вакума играе роля на негативна пружина и сгъва много лесно първите 5мм от хода или вилката въобще не се разгъва докрай ако налягането в позитивната камера е достатъчно ниско или е била сглобена в много сгънато положение.
Тия проблеми като цяло не ги наблюдавам на ползвани вилки, където вече и тръбите не са толкова гладки и уплътненията не са толкова плътни.

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Вто Авг 30, 2016 3:08 pm
от Любо
Мога ли да увелича хода на моята вилка : http://www.bike-discount.de/en/buy/rock ... rey-461903 на 160 мм и ако да, по какъв начин ? Четох, четох и нищо не разбрах .

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Вто Авг 30, 2016 3:25 pm
от Alexi

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Сря Авг 31, 2016 8:53 am
от outfaced
outfaced написа:я виж ти ...
Изображение.


Тъъй, джаджата вече е на 5 дена успешно тестване ... абсолютно мога да препоръчам :D
Проблема само е, че за сега я няма никъде в магазин. Пича, който ги прави обаче обеща това скооро да се промени и някой да му поеме дистрибуцията.

Вече има и версия за лирик, която се тества.
http://www.mtb-news.de/forum/t/awk-dopp ... t-14023634
Там проблема е, че тръбата на лирика от вътрешната страна е конусоводина, а не цилиндрична. Затова е налага да се прави още една тръба.

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 01, 2016 1:46 pm
от outfaced
Ти да видиш ... модуларни токенчета демек
MRP Ramp Control Upgrade Cartridges
http://www.vitalmtb.com/photos/features ... /sspomer,2

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 01, 2016 10:30 pm
от windv
Някой разглабял ли е патрона на маслото, до момента в който трябва шестогран 5/8" ??

Става въпрос за стъпка 19 от това упътване :

https://www.sram.com/sites/default/files/techdocs/gen_0000000004461_rev_b_2014_-_present_pike.pdf

Това 16мм ли трябва да е ?

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 01, 2016 10:40 pm
от outfaced
Странно ... пише 5/8" но после пише 25мм
25мм е вярно, имам я частта пред мен.

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 01, 2016 10:56 pm
от windv
според мен имат предвид да се използва 25мм гаечен ключ за контра/развиване ?

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Пет Сеп 02, 2016 9:19 am
от outfaced
Чета по диагонал :banghead:
Не съм го чел и като го разглобявах явно. При мен беше съвсем слабо стегнато и не съм ползвал ключ вътре.

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Пет Сеп 02, 2016 10:09 pm
от thepowerofone
Пичове, не че нещо, ама тоз Пайк за каране ли е или за обучение на механици? :D

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Съб Сеп 03, 2016 6:08 am
от outfaced
Това че ни е интересно да човъркаме не нещо, не значи че нещото не работи :D
RS за разлика от фокс примерно си правят хардуера доволно прост, така че всеки с малко повече сръчност да може да човърка.
Тунинга и човъркането поне за мен са част от карането ...

Да се върнем на темата ...
windv написа:според мен имат предвид да се използва 25мм гаечен ключ за контра/развиване ?


В тия жлебове трябва да влезе 5/8" ключ :bigeyes:
Изображение
Както казах, аз успях да го развия и без него. Явно при мен не е било чак толкова стегнато. В случая и за импровизация е малко шит.

Ай, отивам да карам сега :lol: :eyebrow:

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Съб Сеп 03, 2016 6:50 am
от bio
по-скоро имбус 5/8'', което е към 16mm(15,875) ... демек може да се направи като се припили гайка, която се захваща с ключ 16.
и аз много се чудих дали карат ... ама ей го на отвреме на време си събира вилката и ходи та се самоснима.

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Съб Сеп 03, 2016 7:11 am
от Alexi
то може да имаш друга вилка за каране а тая само да си я човъркаш :evil:

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Съб Сеп 03, 2016 9:24 am
от Kobeto
Alexi написа:то може да имаш друга вилка за каране а тая само да си я човъркаш :evil:

Точно затова бих дал някой лев за една учебна вилка на старо. Ако сгафя, поне да не ме боли. Между другото, моята почнах да я пръскам с някакъв силиконов спрей и колелото като е в покой цяла нощ, сутринта като я натисна, стеншъните са залепнали. От раздвижване няма нужда, защото тръгва гладко веднага след това. Но това нещо ме дразни. Дали причината е в спрея или е съвпадение с използването му, не знам. Снощи рових из форума, но нещо не открих нужното инфо.

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 05, 2016 8:18 pm
от outfaced
Kobeto написа:Между другото, моята почнах да я пръскам с някакъв силиконов спрей и колелото като е в покой цяла нощ, сутринта като я натисна, стеншъните са залепнали.

Дет има една дума - втилясваш са :D
Ако искаш да не прави така обръщай колелото наопаки.
Към работата при каране така или иначе няма отношение.

bio написа: ... ама ей го на от време на време си събира вилката и ходи та се самоснима.

разцепихме са тия дни ... що каманак погазихме :D ... много доволно с тая двукамерна джаджа :liplick: