Страница 1 от 5

RS Pike

МнениеПубликувано на: Пет Авг 01, 2014 9:18 pm
от IY
Здравейте,
Предстои ми купуване на вилка.Избрал съм нашумелият напоследък Пайк.
Интересувам се има ли някой преки наблюдения над Rock Shox Pike solo air 160mm и мнението му струва ли си да се дават повече пари за RCT3 варианта ?
Вършат ли реална работа 3те допълнителни настрийки или по-добре спестените пари да отидат за нещо друго ?



Мерси предварително!
:beer:

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Съб Авг 02, 2014 9:00 am
от hitar_potar
Ако правилно съм разбрал, колегата @outfaced се е сдобил наскоро с такава, а той е доста подробен в наблюденията си по отношение на компонентите, а и обича да експериментира. :)
А като общи приказки за Пайка - водят го като мерилото в ендуро-сегмента, заедно с 36-цата на Фокс (макар че аз не разбирам защо сравняват Пайк с 36, а не с 34..... :dontknow: ).

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Пон Авг 04, 2014 2:49 pm
от TheUndertaker
Аз го карам от 3-4 месеца - RCT3 с двете позиции на хода... Малко не сгрях кои позиции визираш , те са май три модела като цяло. RC модела, който е ОЕ и реално има настройка на бавната компресия с врътка без да е фиксирана на три позиции. RCT3 модела с фиксирани три позиции на компресията + финна така при напълно отворена вилка в два вараинта със и без намаляне на хода :).

Вилката работи много мазно и хубаво. Иска лека настройка според типа каране, който практикуваш. Примерно Владо сега ще каже ,че му бил много потъването при натискане на спирачка , но всичко е до настройки :). При напълно отворена компресия .... просто не се усеща както има под теб като камъни :). А и бутнах 300 грама от вилка само :). Тук е на приятна цена, като за родните ширини.

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Пон Авг 04, 2014 4:05 pm
от halfdone
Доста интересна вилка, на която и аз съм метнал око, чудя се обаче из между още 2 :)
Само хубави неща съм чел и чувал за нея. Определено лично аз бих избрал RCT3 модела пред RC-то. Не че на моята вилка ползвам често CTD-то, но си е удобно като се наложи.

Може да удариш един price match през байклаба или райдспот.
http://www.bike-discount.de/en/buy/rock ... ack-197628

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Пон Авг 04, 2014 9:19 pm
от bio
искам да попитам, защото съм пред дилема ... Pike или Sektor.
1. Доколкото разбирам Pike няма travel spacer и колкото я вземеш толкова си я й караш?
2. Толкова ли е корава тази вилка ? аз сратия 20mm Sektor-a не мога да го усетя да се гъне (незнам и как се усеща). А тези компресии/момпресии въобще не ми трябват и не им разбирам.
3. Жоро, каква е разлика между Sektor Silver и Gold ?!?

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Пон Авг 04, 2014 10:05 pm
от moridinbg
Няма спейсъри, сменя се въздушната пружина. £45 в Loco.

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Пон Авг 04, 2014 11:49 pm
от IY
Дилемата при мен беше RCT3 или RC.
Ставаше дума за тези 3 настройки на бавната компресия,когато е отворена вилката.Чудех се дали има смисъл от тях или мога да мина и с RC модела.
В крайна сметка реших - като е гарга да е рошава - RCT3.
В момента карам вилка с промяна на хода - нещо което много рядко използвам,затова иреших да го пропусна при Пайка.
Не знам дали и при Пайк е така,но знам,че между Фокс Флоут и Талас има разлика в работата,като при Флоут където няма регулиране на хода работата на виката е по-добра.

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Вто Авг 05, 2014 8:04 am
от TheUndertaker
bio написа:искам да попитам, защото съм пред дилема ... Pike или Sektor.
1. Доколкото разбирам Pike няма travel spacer и колкото я вземеш толкова си я й караш?
2. Толкова ли е корава тази вилка ? аз сратия 20mm Sektor-a не мога да го усетя да се гъне (незнам и как се усеща). А тези компресии/момпресии въобще не ми трябват и не им разбирам.
3. Жоро, каква е разлика между Sektor Silver и Gold ?!?


Тоше има пайк с две позиции на хода от 160, пада на 130мм.... Достатъчно корава е вилката за сега, но аз не съм от аграрите .
Сектор силвър е ОЕ вилка, с масово използване на стомана не на алумий :) липсват и настройки много :)

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Вто Авг 05, 2014 8:16 am
от TheUndertaker
IY написа:Дилемата при мен беше RCT3 или RC.
Ставаше дума за тези 3 настройки на бавната компресия,когато е отворена вилката.Чудех се дали има смисъл от тях или мога да мина и с RC модела.
В крайна сметка реших - като е гарга да е рошава - RCT3.
В момента карам вилка с промяна на хода - нещо което много рядко използвам,затова иреших да го пропусна при Пайка.
Не знам дали и при Пайк е така,но знам,че между Фокс Флоут и Талас има разлика в работата,като при Флоут където няма регулиране на хода работата на виката е по-добра.


На въздушната без промяна на ход-а ще трябва да позлваш токените или масло, за да регулираш прогресията в камерата. При другата няма таква опция и аз лично нямам такъв проблем. Като работа не мисля ,че има разлика между двата варианта. Но май се оказа, че тази с настройката на хода е 100 грама по лека :)
Аз съм я взимал от байклаба с прайзмач, но там имат само версията с настройка на хода като гледам.

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Вто Авг 05, 2014 8:57 am
от bio
Жоро, благодаря ти за отговорите. Ограничен съм откъм рамка до 150mm и не искам да я тормозя със 160-тка. От вчера гледам сервизното упътване на Pike и леко ме наболява главата. Прекалено е сложен патрон за мен. Все повече клоня към Sektor - стиснат съм и съм евреин ...

IY написа:В крайна сметка реших - като е гарга да е рошава - RCT3.

това е правилния избор !!!

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Вто Авг 05, 2014 9:13 am
от halfdone
bio написа: Ограничен съм откъм рамка до 150mm и не искам да я тормозя със 160-тка.


Има я и във вариант 150мм, ако това те притеснява.

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Вто Авг 05, 2014 9:20 am
от bio
по-скоро идеята ми беше първоначално да я свия до 150mm и някой ден да я разпъна до 160mm ... ама дори с тея токени тя си остава разгъната на макс.

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Вто Авг 05, 2014 9:31 am
от IY
Ето една добра цена (без помпа в комплекта)!
http://www.bike-discount.de/en/buy/rock ... wg_id-5225

Все ми се струва,че няма как тази с промяна на хода да е по-лека от тази без :)

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Вто Авг 05, 2014 9:51 am
от halfdone
bio написа:по-скоро идеята ми беше първоначално да я свия до 150mm и някой ден да я разпъна до 160mm ... ама дори с тея токени тя си остава разгъната на макс.


Ахаа, ясно :agree:

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Вто Авг 05, 2014 5:46 pm
от sailman
bio написа:по-скоро идеята ми беше първоначално да я свия до 150mm и някой ден да я разпъна до 160mm ... ама дори с тея токени тя си остава разгъната на макс.

Тоше, нема вилка, дето да не може да се наглАси на някакъв ход... :)
Не ща да я коментирам тази конкретно, щото не съм чоплил такава, амааа... Ти си мислещ чувек, ша са сетиш! ;)

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Чет Авг 07, 2014 4:11 pm
от banzai
Здравейте,
Аз съм с RC Solo 160mm (27,5), ако на някой му се сравняват да свирка.
С токените някой заигравал ли се е? Мнения?
Поздрави.

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Вто Дек 02, 2014 10:03 am
от IY
Карам вилката ( Пайк соло еър 160мм) вече няколко месеца и ми прави впвчатление следното нещо:
След като напомпя вилката на посоченото налягане за килограмите ми,тя става доста твърда,15-20% саг има когато седна на колелото,но по никакъв начин не мога да използвам целия и ход при каране!Ясно е,че не е и нужно да се ползва целия ход постоянно,но дори и при сериозен терен и скокове пак не може да се достигне целия ход.
Когато намаля въздуха значително (много под посоченото за моите килограми) и примерно съм на 30% саг - седнал на колелото ( с цялата екипировка ), вилката се усеща много мека при каране с много потъване при натискане на спирачките,но въпреки това при по сериозни удари пак не използва целия си ход.Общо взето червения гумен индикатор винаги стои 3-4 и повече см. надолу от максимума.
Във вилката няма токени и когато изпусна всичкия въздух може да се сгъне нацяло !

Интересно някои има ли същите проблеми с вилката или идея на какво може да се дължи това ?

Поздрави!

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Вто Дек 02, 2014 11:56 am
от outfaced
Най вероятно имаш въздух в ботушите. Поне при доста хора с тоя проблем се оказа това.
Новия пайк са му предобрили уплътненията на ботушите спрямо тръбите :D ... при сглобяване трябва да се внимава в каква позиция се затваря и колко въздух остава в ботуша.


Нещо важно за регулирането на прогресията ... номера с маслото не работи понеже вече имаме помпане само от едната страна и изравняване на наляганията в негативната камера през процеп вътре. Ако се напълни с масло просто то ще отиде лека полека в негативната камера.

https://lh4.googleusercontent.com/R4UlS ... K6sJec5mUe
Тоше, винаги може да си хакнеш по голям топ-аут бъмпер :)

bio написа:2. Толкова ли е корава тази вилка ? аз сратия 20mm Sektor-a не мога да го усетя да се гъне (незнам и как се усеща). А тези компресии/момпресии въобще не ми трябват и не им разбирам.

кУрава е :agree: :D ... факт. Е не колкото 36ца. но много повече от 32ка. Абе достатъчно с две думи.

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Вто Дек 02, 2014 12:46 pm
от IY
Означава ли това смяна на тези уплътнения ?

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Вто Дек 02, 2014 1:23 pm
от outfaced
Не, то си е добре че са яки. Просто след профилактика вилката трябва да се затваря в сгънато положение, за да не остава много въздух в ботуша.

п.п. относно прогресията за ориентир - RCT3 ми пасва идеално като прогресия и не смятам да търся чалъми да променям нещо (за тия вилки няма токени!). Това при 85кг с екипировка и относително спокойно каране наблягащо на газене, не на летене. При нормално каране остава 1-2см. от хода. Дънил съм я само на едни стълби ... но то там скъсах и някви спици :D

Само не си правете грешни заключение за вилката от едно кръгче или от натискане на мястото. Тая вилка колкото по бързо се кара, толкова по добре работи. Разцъкване на място остава впечатление за прекалено мека и бавен рибаунд. Speedrecovery логично има нужда от скорост, за да се усети ;) Вилката потъва, но се и връща бързо когато е нужно.

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Вто Дек 02, 2014 7:05 pm
от IY
Мерси за инфото! Дано времето даде възможност за още тестване. :beer:

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Съб Мар 28, 2015 9:56 am
от IY
Ако някой има същия проблем със задържане на въздух в ботушите да сподели как е излекувал проблема.
След като развия болтовете отдолу на ботушите въздухът излиза.Вилката заработва както трябва,но след време пак се събира.
Другия начин за изкарване е с помоща на свинска опашка през уплътненията,където тръбите влизат в ботушите.
Това са временни решения обаче.
Ето една тема по случая: http://forums.mtbr.com/shocks-suspensio ... 29695.html

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Пет Май 15, 2015 1:21 pm
от Terix
Аз също имам същият проблем с въздуха в ботушите. Когато я взех и я пробвах за първи път ми направи впечатление че дори когато във въздушната камеря няма никакво налягне не мога да я сгъна до край което ме накара да проверя каква е причината за това. След въртене и чудене (не ми се искаше да отварям вилката на първият ден от покупката и) реших да пробвам със тънка свинска опашка през прохоуловителя и о чудо чу се псът :) повторих и във другия ботуш операцията и там беше същата ситуация. За жалост не ми идва никаква идея как може това да се прави без ръчна намеса.

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Пет Май 15, 2015 2:54 pm
от Telepatok
Май и аз ще правя това упражнение довечера. Вилката ми се държи ужасно, никакъв "small bump compliance" няма. Ръцете ме болят дори след невинни спускания. Ще пробвам със свинската опашка и ще споделя резултата.

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Пет Май 15, 2015 4:26 pm
от emo_gp
:offtopic: Преди седмица ми правиха профилактика на вилката (Revelation) и също изсъска от болта на ботуша долу. Казаха ми, че не било добре ама можело да се кара така. Та искам да Ви попитам тази операция с мишата опашка не е ли опасна за прахоуловителите?

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Пет Май 15, 2015 7:09 pm
от outfaced
Упражнението със свинските опашки е елементарно и безболезнено :D
Реших да пробвам при мен току що ... оказа се, че и след една година каране тия пусти уплътнения държат яко :D Без въобще да има въздух във главната камера вилката с натискане не можеше да се свие до край ... остават 1,5-2 см. Сега сигурен съм, че ако и се скочи здраво ще се свие, но все пак. Всъщност реално погледнато това не е непременно проблем. За някои може да е даже желан ботъм аут контрол. :) Факт е просто, че който не го иска трябва от време на време да изпуска въздуха. Друг фактор е, че ако се изпусне въздуха на свита вилка при разгъване става вакум. Това е малко като едно време къде имаше позитивна и негативна камера за помпене и влияе върху съпротивлението на вилката в самото начало на хода - намалява го.

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Съб Май 30, 2015 7:58 pm
от outfaced
Neщо интересно ... http://fotos.mtb-news.de/s/75474
DPA в картинки :magnify:

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Пон Юни 01, 2015 7:10 am
от TheUndertaker
outfaced написа:Neщо интересно ... http://fotos.mtb-news.de/s/75474
DPA в картинки :magnify:

Само едно ми липсва тука, кривата на въздушната пружина при ДПА, че са различни от СА и ми е интересно с колко.

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Вто Юни 02, 2015 10:02 pm
от IY
"Good morning, it sounds like the air transfer port could be
blocked which would cause some of the issues you have.To fix this you
would have to remove the lowers, air shaft then remove the massive
amount of grease in the air chamber. If you could give us a call we
can see if we can sort you out."

Това беше отговорът на техник от TF TUNED на въпроса ми за проблема, който имам с вилката.
Въпросът е сега дали да я дам тук на някой да я отваря или да я върна гаранционно за сервиз ?
Или да си я карам така :)

Re: RS Pike

МнениеПубликувано на: Вто Юни 09, 2015 9:19 am
от TheUndertaker
Така оказва се, че да сглобиш вилката в сгънато положение е ГРЕШНО! И може да доведе до сериозни повреди във вилката. Също е напълно нормално да имаме въздух в ботушите с налягане около един бар.

Проблема е в позицията на "air shaft"-a може да погледнете сервизните инструкции страница 18: https://www.sram.com/sites/default/file ... t_pike.pdf

"If assembled in the compressed position the air assembly has a high negative volume. When fork is inflated the air pressure in the negative increases, pulling the fork together. At the same time the user is trying to extend the fork with positive pressure. This creates an imbalance in the system which the piston does not pass the bypass dimple and the system cannot equalize. It's also possible to push air out of the lower seal head during the inflation as the seal head settles into place (this is the "pop" people describe) causing a buildup in the lowers." - SRAM

По късно ще пиша още по темата.