RS Pike

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: RS Pike

Мнениеот outfaced » Нед Сеп 27, 2015 9:51 am

banzai написа:На MRP вилката е с подобна технология - ramp control.
http://www.mrpbike.com/stage

Тяхното е като токените. Само къде имаш опцията регулираш обема в движение. Най вероятно една "тапа", която затваря даден обем и е вързана на резба и врътка - доста семпло, но пък не може да се отрече работещо решение. Много шокове имат такова на преливника.
The Ramp Control unit is located within the air spring assembly, and adjusted via a 16-position knob on the top of the fork leg. Ramp Control gives you the ability to adjust, on-the-fly, the air spring's ending-stroke curve. Part high-speed compression damping, part bottom-out control, Ramp Control is completely independent of your damper or air spring pressure settings. All MRP forks feature super-supple small-bump compliance, but with Ramp Control you can set your fork up to be super plush but still resist bottoming. Cadillac-plushness not your thing? Dial back the Ramp Control and up your pressure to enjoy a more linear fork that rides high but uses every inch of travel effectively.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: RS Pike

Мнениеот outfaced » Чет Окт 08, 2015 10:10 pm

маниту го направиха...

http://www.mtb-news.de/news/2015/10/08/ ... uftfedern/
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: RS Pike

Мнениеот TheUndertaker » Пет Окт 09, 2015 8:15 am

outfaced написа:маниту го направиха...

http://www.mtb-news.de/news/2015/10/08/ ... uftfedern/

Викаш подобриха DUAl AIr на RS от 2011 ;)
Аватар
TheUndertaker
 
Мнения: 1253
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 10:33 am
Местоположение: Plovdiv

Re: RS Pike

Мнениеот outfaced » Пет Окт 09, 2015 9:44 am

Aaa, не така ... загледай внимателно. Това са две позитивни камери. Не негативна и позитивна.
Интересно как при шоковете сега негативната камера стана хита на сезона (или поне нейните модификации в обема), а при вилките тотално я забравиха. Само DVO имат там едни интересни идеи. При всички останали негативната камера се самонагажда в определена част от хода и точка.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: RS Pike

Мнениеот vpravov » Пет Окт 09, 2015 6:40 pm

http://i.imgur.com/0PfaCen.jpg

TALAS при FOX от 2005-а? Две позитивни камери с различно налягане и floating piston между тях...май не е много нова идеята. :dontknow:
Изображение
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1277
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Re: RS Pike

Мнениеот outfaced » Пет Окт 09, 2015 6:57 pm

Че не е нова, не е ... затова е и още по чудно, защо никой не я ползва. Преди беше ясно - въздуха е пръчка, само в пружината е истина. Сега вече въздуха е достатъчно добър за повечето и даже предпочитан от немалко и не само заради теглото. Това пък е чудесна опция за допълнително използване на плюсовете му - че можеш да го тунинговаш лесно.
Иначе таласа, 2степ-а и дуал позишъна са нещо друго . Втората камера е с налягането на 1вата и не оказва никакво влияние на работата на вилката. Не може и да се настройва по друг начин, понеже функцията и е вече "резервирана" за изменянето на хода. При IFP камерите пък имаме теоретично две въздушни камери една след друга, но по между им връзката е друга и 2рата оказва влияние по целия ход, а не както по горе показания тунинг, който започва да работи в момента когато наляганията се изравнят.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: RS Pike

Мнениеот vpravov » Пет Окт 09, 2015 7:38 pm

Адаш, разгледай пак линка, който пуснах. IFP(internal floating piston) в случая няма нищо общо с това с което сме свикнали да се свързва и също така няма общо с промяната в хода, освен ако аз кардинално не съм разбрал устройството на бившата ми вилка. Става въпрос точно за две позитивни камери, с различно налягане на въздуха в тях(около три пъти по-високо по предписанието на FOX в IFP chamber-a) и "плаващо бутало" между тях. Аз лично ,въпреки изричната препоръка на производителя, държах с коефициент около 1.5-1.8, по-висок от налягането в основната камера и съответно усещането за работата на вилката беше осезаемо "по-линейно"(предпочитам). Двата отделни вентила за помпане на двете камери, смятам е излишно да споменавам, ама все пак!

Ще ми е определено интересно да ме поправиш, ако греша!

Поста от който взех снимката. Може на някой да му е полезно: http://huckingkitty.com/forums/viewtopi ... 753#p10580
Изображение
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1277
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Re: RS Pike

Мнениеот outfaced » Пет Окт 09, 2015 10:09 pm

aaaха ... е толкова стар талас не съм виждал на живо май :D :agree:
интересно :D
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: RS Pike

Мнениеот moridinbg » Съб Окт 10, 2015 12:17 am

Интересно, това на маниту фабрично или after-market е?

А старият талас е с прословутия "странен" вътрешен вентил за помпане. Добра идея за тунинговане, лоша идея за поддръжка и издръжливост. Не-случайно вече го няма.
Dual Air също е съвсем различно от негативна + две позитивни камери. Уж настройки, ала-бала, но в крайна сметка почти всички помпахме с +/- 10% спрямо позитивната. И това отпадна.
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1162
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: RS Pike

Мнениеот Jacket » Пет Окт 16, 2015 5:28 pm

moridinbg написа:Интересно, това на маниту фабрично или after-market е?


IVA системата е серийна на новите Mattoc, не съм сигурен за Dorado. IRT е Upgrade kit, пак си е оригинален. Не съм сигурен че има нужда, при положение, че като се завърти HBO докрай идва бая сериозна прогресия в края на хода, но все пак изглежда cool :) Хубаво да е има опции, още по-хубаво да са оригинални.
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Re: RS Pike

Мнениеот banzai » Сря Ное 11, 2015 10:20 am

banzai написа:http://forums.mtbr.com/shocks-suspension/long-term-report-rockshox-pike-charger-damper-961615.html

Някой ако си търси такъв 'sealhead' за пайка да свирка, остана ми един комплект.
Аватар
banzai
 
Мнения: 135
Рейтинг: 1799
Регистриран на: Сря Мар 26, 2014 10:32 am

Re: RS Pike

Мнениеот outfaced » Сря Дек 30, 2015 11:19 am

Да шерна пак малко опит ... вече рбилдвам чрджъра за под час :D
Тоя път целта беше да се забърза малко рибаунда. Не ми допадаше фката, че го карам напълно отворен. Сега като застудя и това вече не помагаше. Защо рибаунда ми е бавен си остава една мистерия, но факта и се факт. При сравнение с други пайкове беше бавен. Та по случайност видях, че упътванията на 2014+ вилките има описана опция за модване на рибаунда ...
Изображение

Тука обаче филма става още по голям. На теория трябва вътре да открия средната колонка (без да гледаме тая в червеното заградена). Да, ама не :) Старите пайкове -2013 и назад се оказаха с малко по пестелив шимстак - липсваха тия шимчета маркирани в жълто. Липсата е и от страна на рибаунда и на компресия. :confused:
Както и да е. Целта беше да оправя рибаунда. Наредих го както е в най ляво - за бърз рибаунд. Затворих и тествам. Е па бърз е :D ... обаче нов дерт - свири пущината. Или по скоро нещо между свирене и квичене при бързо свободно разгъване. :banghead: Има известна възможност, да не съм обезвъздушил идеално, но ме съмнява. Та видя се, че тва така не може да се кара и айде пак ребилд :crap:
Тоя път реших да поекспериментирам. Направих компресията както си е по картинка. За рибаунда останаха уви доста малко шимчета. С тях наредих тая работа, която е в червеното оградена. Целта беше да е нещо средно между бърз и среден. В общи линии се получи точно според очакванията :eyebrow: :smash:



А по темата по горе със sealhead-a.
От 2016та пайковте фабрично са с нов с уплътнения на SKF. Въпросния може да се поръча за 12€, но може да се смени от раз само на 27.5" и 29" вилки. На 26" вилки трябва се смени и тръбата на компресията ! Която обаче хитч не се намира лесно :(!:
Изображение

Причината за нова тръба е, че тя е по къса. Самия SEalhead e по дебел и скъсява хода. За да не се удря накрая трябва да се скъси тръбата. Както се вижда на картинката - скъсяването е за сметка на резбата.
When servicing 26” variants of Pike and moving to the new, upgraded seal head (contained in all Full Service Kits) for the first time, you must change the damper tube to 11.4018.063.000. The new dampertube will have a turned indicator mark on the lower section of the damper tube, see the Pike Service Manual for details. If your damper tube does not have this indicator mark, you must purchase the new damper tube to use the new, upgraded seal head
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: RS Pike

Мнениеот psixopat » Съб Яну 02, 2016 10:16 pm

Владо, в Manual-а пише, че в ботушите на Пайка се налива по 10МЛ от 0-W30, а за Charger-а пише, че трябва 3WT, но не пише обем а трябва да се Bleed-не. (Долу-горе колко масло отива там )
Та питането ми е - препоръките да се сменя маслото в ботушите на 50 часа, а това в патрона на 100, трябва ли да се спазват или може и по-рядко да се прави, ако не се кара състезателно вилката ? То и за Monarch Plus-а ми важи въпроса.
taurus13 написа:в планината също има 4 посоки, но те са различни от световните. Тук те са: Нагоре, Надоле, Насам и Натам.
:)
Аватар
psixopat
 
Мнения: 1211
Рейтинг: 1867
Регистриран на: Сря Май 16, 2007 8:11 pm
Местоположение: Габрово

Re: RS Pike

Мнениеот outfaced » Съб Яну 02, 2016 10:49 pm

Всички сервизни интервали зависят много от това как и колко се кара. Маслото в ботушите го проверявам и сменям най много два пъти на година. Но аз не карам много в кал/дъжд и мазало. Въпреки това със сигурност превишавам в пъти 50те часа. Маслото вътре си е ок. Пайка има толкова хубави уплътнения, че даже въздуха от ботушите не може да излезе, камо ли да се напълни с боклуци отвън :D
Какво слагаш в ботушите не е чак толкова важно. В смисъл важно е да е хубаво масло и гъсто, но не е нужно да е точно предписаното.

А маслото в патрона ... освен ако не си състезател сигурно може и няколко години да не го пипаш. Това що се отнася до качествата и чистотата на самото масло. Чарджъра обаче на моделите преди 2014 не е толкова добре уплътнен и според мен рано или късно ще изтече част от него и ще почне да ти джвака и да не ти хваща много компресията. Най лесно се разбира като оставиш байка на мира за няколко минути, врътнеш компресията до край и натиснеш леко. Ако съпротивлението не започне от самото начало на хода, а малко след това или хитч го няма - имаш въздух вътре. На моделите след 2014та вече тоя проблем е решен или поне промениха някои неща с тая цел. По старичките си текат малко по малко. Ако спазваш интервала от 100 часа най вероятно не би го разбрал ... но не мисля, че някой го спазва. Малко е безумен за несъстезателна употреба.
За маслото в патрона сигурно също може да има алтернативи, но там предпочитам да си ползвам оригиналното. Инак най вероятно може да се подмени с червеното на фокс или с подходящо масло за шокове. Количеството ... е на, мислех да го меря и забравих :D Като имам път към сервиза ще проверя. Запазих старото :)
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: RS Pike

Мнениеот outfaced » Нед Яну 03, 2016 5:41 pm

пфф ... на -8° ребаунда тотално умира :nuts:
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: RS Pike

Мнениеот outfaced » Нед Яну 10, 2016 8:43 pm

Маслото в патрона е 60-65ml.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: RS Pike

Мнениеот IY » Вто Яну 12, 2016 8:33 pm

Кой може да сервизира най-добре RS Pike в България ? Професионално,бързо и коректно ?
IY
 
Мнения: 49
Рейтинг: 1243
Регистриран на: Съб Сеп 22, 2012 5:55 pm

Re: RS Pike

Мнениеот psixopat » Сря Фев 24, 2016 1:02 am

Здравейте, вече съм собственик на Pike RC 160mm 27.5. Четох из разни форуми, че понякога вилката не се разгъва до край.Искам да попитам, колко е дължината на стеншъните измерена от "края на семерината" до короната.
Разстоянието между двете червени линии.
При мен е 162-163 милиметра.Изображение
taurus13 написа:в планината също има 4 посоки, но те са различни от световните. Тук те са: Нагоре, Надоле, Насам и Натам.
:)
Аватар
psixopat
 
Мнения: 1211
Рейтинг: 1867
Регистриран на: Сря Май 16, 2007 8:11 pm
Местоположение: Габрово

Re: RS Pike

Мнениеот jungleraver » Сря Фев 24, 2016 9:53 am

psixopat нямам идея бро, ама нали имаш разграфени индикаторни черти за САГ - гледай разграфеното за 160мм, и трябва да е където теоритично би била чертичката за 0% - точно като на тази снимка:
Изображение
jungleraver
 
Мнения: 366
Рейтинг: 1725
Регистриран на: Чет Май 09, 2013 9:14 pm

Re: RS Pike

Мнениеот psixopat » Сря Фев 24, 2016 12:55 pm

И още един въпрос.Колко клика има компресията на PIke RC.При мен са 13.В най-затворено положение врътката на компресията, опира в короната на вилката.
Изображение
Останових обаче следното.Ако махна врътката и завъртя, с шестограм оградената в червено част, има още малко ход, който почти заключва вилката в началото на хода, което не може да стане когато врътката на компресията е сложена.Изображение
Не, че бих го ползвал ама се чудя защо реално компресията има още ход но е ограничена само в 13 клика. ?!

Ако някой ме е разбрал какво питам, ще съм изключително доволен. :beer:
taurus13 написа:в планината също има 4 посоки, но те са различни от световните. Тук те са: Нагоре, Надоле, Насам и Натам.
:)
Аватар
psixopat
 
Мнения: 1211
Рейтинг: 1867
Регистриран на: Сря Май 16, 2007 8:11 pm
Местоположение: Габрово

Re: RS Pike

Мнениеот jungleraver » Сря Фев 24, 2016 2:45 pm

Ъ-ъ-ъ искаш да кажеш, че при крайно затворена компресия (без да си махал врътката и т.н.) вилката не е напълно заключена? Ако е така, нещо не е ОК или просто е време за профилактика. Иначе кликовете са си толкова - 13 или около, защото някои пишат и за 12.
jungleraver
 
Мнения: 366
Рейтинг: 1725
Регистриран на: Чет Май 09, 2013 9:14 pm

Re: RS Pike

Мнениеот psixopat » Сря Фев 24, 2016 3:01 pm

Вилката е чисто нова, просто се чудех, колко са кликовете на компресията.Тук в темата някъде пишеше 20, но просто няма как да са толкова. Общо взето не ме бърка това, защото така или иначе когато компресията е докрай, вилката е прекалено твърда, за да я карам така, освен на изкачване. Заключване не мисля че ми трябва изобщо. Сега гледам, че charger-а като се сменя маслото иска да се Bleed-не , за да излязат всички мехурчета въздух.Проблема е, че кита е 20 евро и никъде не се продава само накрайника и маркуча.https://www.bike-components.de/en/RockS ... er-p40248/ Някой правил ли е експерименти homemade експерименти, да сподели има ли решение на проблема "направи си сам". Ясно е че процедурата не се прави редовно (някой споменават за интервал около година и повече, в зависимост от карането.), но все пак да попитам, за съм подготвен. :D
taurus13 написа:в планината също има 4 посоки, но те са различни от световните. Тук те са: Нагоре, Надоле, Насам и Натам.
:)
Аватар
psixopat
 
Мнения: 1211
Рейтинг: 1867
Регистриран на: Сря Май 16, 2007 8:11 pm
Местоположение: Габрово

Re: RS Pike

Мнениеот Telepatok » Сря Фев 24, 2016 3:06 pm

jungleraver написа:Ъ-ъ-ъ искаш да кажеш, че при крайно затворена компресия (без да си махал врътката и т.н.) вилката не е напълно заключена? Ако е така, нещо не е ОК или просто е време за профилактика. Иначе кликовете са си толкова - 13 или около, защото някои пишат и за 12.


Моята е така. 13 клика и после пак не е заключена, просто компресията я втвърдява. Не знаех че може да се заключи съвсем.
Аватар
Telepatok
 
Мнения: 166
Рейтинг: 1504
Регистриран на: Нед Фев 10, 2008 8:51 am

Re: RS Pike

Мнениеот outfaced » Сря Фев 24, 2016 3:23 pm

Съвсем ок си е - вилката няма локаут.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: RS Pike

Мнениеот jungleraver » Сря Фев 24, 2016 3:37 pm

E, OK, защо в сайта на RS пише "Adjustments: External rebound, low speed compression to 'Lock' ", + това е нарисувано тъпото катинарче ??? Примерно новото Yari, няма нарисувано катинарче, и в описанието си пише "Adjustments: External rebound, low speed compression to firm" ? Сигурни ли сте, че след bleed-ване вилката не се заключва почти напълно?
jungleraver
 
Мнения: 366
Рейтинг: 1725
Регистриран на: Чет Май 09, 2013 9:14 pm

Re: RS Pike

Мнениеот petarr222 » Сря Фев 24, 2016 6:41 pm

Ако има ход при напълно завъртян пръстен просто се доливат 5мл масло и се пробва отново, ако още има ход още 5мл и така докато се заключи без да има свободен ход. Моята след точно измерено масло по сервизна документация имаше свободен ход и мисля, че с 10мл масло се оправи.
Аватар
petarr222
 
Мнения: 43
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Юли 28, 2013 12:53 pm
Местоположение: София

Re: RS Pike

Мнениеот outfaced » Сря Фев 24, 2016 8:14 pm

petarr222 написа:Ако има ход при напълно завъртян пръстен просто се доливат 5мл масло и се пробва отново, ако още има ход още 5мл и така докато се заключи без да има свободен ход. Моята след точно измерено масло по сервизна документация имаше свободен ход и мисля, че с 10мл масло се оправи.

Ти забелязал ли си за кой пайк говорим тука :D Тая работа с доливането важи само за motion control от преди години. Всъщност важи и за charger-a, само къде самото доливане хитч не е толкова просто. ;)

Иначе не знам какъв ви е тоя зор за локуат-а точно на тая вилка (все пак това не е ХС вилка), но той не е конструктивно заложен. Просто има мека и твърда компресия. Врътката натиска една пружина, която регулира силата, която е нужна за да се преодолее компресията. Няма отвор, който да се затваря напълно.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: RS Pike

Мнениеот psixopat » Чет Мар 03, 2016 7:42 am

Здравейте и честит празник.Имам нов въпрос :D Идеи за хубава грес, която да се използва за Пайка и по възможност шока (Monarch Plus). Rock Shox препоръчват sram butter и Rock Shox dynamic seal grease, :D но се чудех, каква е разликата между двете дали имат алтернатива.
taurus13 написа:в планината също има 4 посоки, но те са различни от световните. Тук те са: Нагоре, Надоле, Насам и Натам.
:)
Аватар
psixopat
 
Мнения: 1211
Рейтинг: 1867
Регистриран на: Сря Май 16, 2007 8:11 pm
Местоположение: Габрово

Re: RS Pike

Мнениеот jinsou420 » Чет Мар 03, 2016 8:19 am

Маркетинг...http://www.slickoleum.com/ e същата(даже са ..я направили те за срам)
Аз ползвам байк грес 2000 на моторекса,гъста е и добре се справя..около уплътненията,шок нямам :D
Kindzadza
Аватар
jinsou420
 
Мнения: 200
Рейтинг: 1397
Регистриран на: Чет Мар 12, 2015 7:45 pm

Re: RS Pike

Мнениеот heavymann » Чет Мар 03, 2016 9:03 am

psixopat написа:Здравейте и честит празник.Имам нов въпрос :D Идеи за хубава грес, която да се използва за Пайка и по възможност шока (Monarch Plus). Rock Shox препоръчват sram butter и Rock Shox dynamic seal grease, :D но се чудех, каква е разликата между двете дали имат алтернатива.



Аз ползвам такава от два сезона : http://screambikes.eu/bg/smazki-i-pochistvasshi-preparati/10685-gres-s-teflon-weldtite-tf2-ultimate.html?search_query=ultimate&results=1

Отварям и вилката и шока редовно - вилката на всеки 3 - макс 4 карания, шока поне 2 пъти на година и греста си върши работата, нямам проблеми нито с уплътнения , нито с IFP камерата , която си е доста напомпана... Препоръчвам я ! :beer: :beer: :beer:
Аватар
heavymann
 
Мнения: 209
Рейтинг: 1376
Регистриран на: Вто Юли 30, 2013 6:11 pm
Местоположение: София 0896837388

ПредишнаСледваща

Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 22 госта