RS Pike

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: RS Pike

Мнениеот hitar_potar » Чет Мар 03, 2016 9:52 am

Ъъъъ, не му ли е прекалено честичко това отваряне на всеки 3 - максимум 4 карания на Пайка ти??? Нали от Рок Шокс даваха нещо от порядъка на 50 часа каране между 2 профилактики??? :dontknow:
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3701
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: RS Pike

Мнениеот heavymann » Чет Мар 03, 2016 9:56 am

hitar_potar написа:Ъъъъ, не му ли е прекалено честичко това отваряне на всеки 3 - максимум 4 карания на Пайка ти??? Нали от Рок Шокс даваха нещо от порядъка на 50 часа каране между 2 профилактики??? :dontknow:


Не се изразих правилно - човека пита за грес, аз му казвам че я ползвам често и на шока и на вилката , не съм казвал че имам Пайк :D А RS дават доста голям сервизен интервал на всички вилки... аз не го спазвам . Отварянето на вилка или шок не е нещо сложно, правя го вкъщи не само на моите байкове и реално честата сервизация може да е само в плюс за окачването :)
Аватар
heavymann
 
Мнения: 209
Рейтинг: 1376
Регистриран на: Вто Юли 30, 2013 6:11 pm
Местоположение: София 0896837388

Re: RS Pike

Мнениеот psixopat » Чет Мар 03, 2016 4:40 pm

С последното не бих се съгласил изобщо.Сервизния интервал даден от RS даже е прекалено кратък за несъстезателно каран, според мен. Вилката, спокойно може да мине с две отваряния на година, за да се смени маслото в ботушите.
Аз се чудя и друго.При смяна на маслото в патрона, трябва charger-а да се блиидне. Гледам, че се предлага кит, който е 20 евро. Имайки предвид факта, че само маслото е 3 евро - 17 евро за една спринцовка с маркуч и фитинг, ми се вижда безумно. Някой да е е срещал, алтернативи от типа направи си сам, или да може да се използва друг кит. :dontknow:
taurus13 написа:в планината също има 4 посоки, но те са различни от световните. Тук те са: Нагоре, Надоле, Насам и Натам.
:)
Аватар
psixopat
 
Мнения: 1211
Рейтинг: 1867
Регистриран на: Сря Май 16, 2007 8:11 pm
Местоположение: Габрово

Re: RS Pike

Мнениеот heavymann » Чет Мар 03, 2016 6:02 pm

psixopat написа:С последното не бих се съгласил изобщо.Сервизния интервал даден от RS даже е прекалено кратък за несъстезателно каран, според мен. Вилката, спокойно може да мине с две отваряния на година, за да се смени маслото в ботушите.
Аз се чудя и друго.При смяна на маслото в патрона, трябва charger-а да се блиидне. Гледам, че се предлага кит, който е 20 евро. Имайки предвид факта, че само маслото е 3 евро - 17 евро за една спринцовка с маркуч и фитинг, ми се вижда безумно. Някой да е е срещал, алтернативи от типа направи си сам, или да може да се използва друг кит. :dontknow:



Реално спринцовка можеш да си купиш от аптеката и маркуч от система , а фитинга да си го направиш на стругар,не е нещо особено като го гледам :beer:
Аватар
heavymann
 
Мнения: 209
Рейтинг: 1376
Регистриран на: Вто Юли 30, 2013 6:11 pm
Местоположение: София 0896837388

Re: RS Pike

Мнениеот outfaced » Чет Мар 03, 2016 7:19 pm

И още по просто - трябва ти някаква гума да уплътнява докато ти правиш вакум на системата, за да излезе последния въздух.
В идеалния случай някой ти помага (натиска с две ръце докато ти боравиш със спринцовката), в по неидеалния става с чалъм и в най лошия случай остава мъничко въздух - нищо фатално :)
До тук съм го правил 3 пъти така. Понеже пак не ме кефи рибаунд-а, а и дойде новата долна капачка се очертава скоро да го правя 4ти път :D
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: RS Pike

Мнениеот dviktor » Чет Мар 31, 2016 10:41 am

Едно такова чудене имам, новото колело е с Pike RC с 160 мм ход и диск 203мм G3, дали това ще е проблем, защото производителя е написал Maximum Rotor Size - 200mm? :dontknow:
YT JEFFSY Pro 29 - GHOSTSHIP GREEN
Аватар
dviktor
 
Мнения: 136
Рейтинг: 1309
Регистриран на: Пон Юни 10, 2013 7:42 pm
Местоположение: София

Re: RS Pike

Мнениеот halfdone » Чет Мар 31, 2016 11:58 am

Няма проблем.
Продавам : .
Аватар
halfdone
 
Мнения: 568
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 19, 2010 8:14 pm
Местоположение: София о884о974о5

Re: RS Pike

Мнениеот moridinbg » Вто Апр 26, 2016 9:14 am

http://www.pinkbike.com/news/rockshox-l ... -2016.html

After repeated long runs the fork can begin to feel overinflated, and it becomes harder to get through the last portion of its travel. Currently, the easiest thing to do is carefully slide a zip tie between the stanchion and the dust wiper to let out that trapped air.


Не се научиха...
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1162
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: RS Pike

Мнениеот kosio86 » Чет Май 05, 2016 10:42 pm

Хора прочетох цялата тема и съм направо изумен, колко много сте задълбочили в технологиите на вилките :) Аз всичко въздушно дето имам съм го сетвал ден 1ви и после само върта LSC от единия край до другия в зависимост дали качвам или спускам. Никога не съм отварял вилка/шок до сега и никога не съм сервизирал нищо въздушно тк не съм усещал да му се променя пърформанса. (като изключим един RS bar преди 7г дето беше баси пръчката и изпускаше въздух та ми го правиха). Вярно частите не се застояват дълго в мен- имам манията да ъпгрейдвам без причина понякога повече отколкото ги карам... :)

В такъв смисъл може би е добре да планирам една профилактика на вилките и шоковете. Кои са добрите сервизи за RS, Fox i DTSwiss (за последното дори не знам дали има в БГ)?
kosio86
 
Мнения: 30
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Май 15, 2011 6:57 pm

Re: RS Pike

Мнениеот protiven » Пет Май 06, 2016 12:10 am

За сервизиране на вилки и шокове ти препоръчвам пичовете от Jester. Не случайно от други сервизи са ме пращали при тях и оттогава не си и помислям да отида на друго място.
Аватар
protiven
 
Мнения: 351
Рейтинг: 1427
Регистриран на: Вто Апр 01, 2014 7:57 am

Re: RS Pike

Мнениеот Kobeto » Пет Авг 12, 2016 10:49 pm

За подръжката на вилки и шокове е изписано толкова много, че новобранец като мен колкото повече чете, толкова повече се обърква. На кратко - вече не мога да взема решение дали е нужно да сменям маслото в ботушите на вилката, която е на няколко месеца и не е карана интензивно, дори много малко и то само в прашна среда. Чета противоречиви мнения - 50 часа, 100 часа, фабричната вилка било хубаво да се отвори, защото производителят си спестявал материал ... какво ли не още. Противоречиви мнения и за начина на сглобяване, което сериозно ме кара да се замислям върху идеята сам да си отворя вилката. Освен тук, ровя и в YouTube. От многото клипове си харесах ето този: https://www.youtube.com/watch?v=zBGKEprUi1c Дали може да повтарят действията от него, не знам. На някои клипове наливат маслото, когато вилката е обърната с короната надолу, на други - когато е с лек наклон и разгъната ...
Изглежда много елементарно, но предвид писанията на предните няколко страници от темата (за въздуха в ботушите, за проблеми с ребаунда и т.н.), задачата съвсем не е толкова лесна, колкото изглежда. Човек си мисли за някакви варианти, после премисля и и се отказва, или прави някоя глупост и съжалява. Предполагам, че има и други потребители и гости на форума, които се интересуват от това как сами да си сервизират не само вилката, но и възможно повече компоненти по велосипеда. Скоро търсих инфо и за Monarch RC, но слабо - пак десетки различни клипове и куп писания. За тези, на които нямат къде да си обслужат амортисьорите май остава методът Проба-грешка, с надеждата грешката да е незначитлна, че всички знаем какви са цените на вилките. Пък знае ли човек, от това може да зависи и здравето
The moon is full... the night is cold... the stars are bright... the wind so moans...
A fire burns... within our forest... the blood is thick... and only black
Аватар
Kobeto
 
Мнения: 386
Рейтинг: 1580
Регистриран на: Чет Юни 09, 2016 9:11 pm

Re: RS Pike

Мнениеот moridinbg » Съб Авг 13, 2016 1:40 am

protiven написа:За сервизиране на вилки и шокове ти препоръчвам пичовете от Jester. Не случайно от други сервизи са ме пращали при тях и оттогава не си и помислям да отида на друго място.


Офтопик, но никога отново Джестър, особено за Фокс!

>> viewtopic.php?f=3&t=71325&p=1058538#p1058538
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1162
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: RS Pike

Мнениеот Kobeto » Сря Авг 24, 2016 5:42 pm

Вилката ми беше на 10 процента саг при разгънато състояние. Оня ден настъпах гумата и издърпах короната нагоре, при което от десния ботуш, дето е компресията, се чу едно изсъскване и вилката вече си стои между 0 и 5 процента. Някой има ли идея какво се е случило и дали има някакъв проблем?
The moon is full... the night is cold... the stars are bright... the wind so moans...
A fire burns... within our forest... the blood is thick... and only black
Аватар
Kobeto
 
Мнения: 386
Рейтинг: 1580
Регистриран на: Чет Юни 09, 2016 9:11 pm

Re: RS Pike

Мнениеот moridinbg » Сря Авг 24, 2016 6:20 pm

Коментирано е тук. Добре известен и разпространен проблем с пайка (и новия лирик) - събира налягане в ботушите. Най-лесното решение - мушваш една свинска опашка между стеншъна и прахоуловителя и въздухат излиза. Ще се пооправи и работата на вилката.
Това ме въздържа да пробвам с пайк за сега
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1162
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: RS Pike

Мнениеот Alexi » Сря Авг 24, 2016 7:24 pm

това наистина е масово оплакване ,но според мен се лекува лесно с подмяна на уплътненията на негативната камера
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: RS Pike

Мнениеот outfaced » Сря Авг 24, 2016 8:47 pm

Alexi написа:това наистина е масово оплакване ,но според мен се лекува лесно с подмяна на уплътненията на негативната камера

Нищо общо няма :nono:

moridinbg написа:Коментирано е тук. Добре известен и разпространен проблем с пайка (и новия лирик) - събира налягане в ботушите. Най-лесното решение - мушваш една свинска опашка между стеншъна и прахоуловителя и въздухат излиза. Ще се пооправи и работата на вилката.
Това ме въздържа да пробвам с пайк за сега

От RS са написали - вилката се сглобява в разгънато положение и трябва при 30-40psi вече да може да се разгъне напълно от налягането. Това се предполага да е нормалното и състояние. Да, в ботушите има въздух, който особено на нови вилки не ще да излиза от там и създава допълнително налягане при сгъване ... т.е. повече компресия към края на хода. Дали това наистина е зле е друга тема. За някои хора може да е даже желан ефект.
Когато пък е затворена в сгънато положение вакума играе роля на негативна пружина и сгъва много лесно първите 5мм от хода или вилката въобще не се разгъва докрай ако налягането в позитивната камера е достатъчно ниско или е била сглобена в много сгънато положение.
Тия проблеми като цяло не ги наблюдавам на ползвани вилки, където вече и тръбите не са толкова гладки и уплътненията не са толкова плътни.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: RS Pike

Мнениеот Любо » Вто Авг 30, 2016 3:08 pm

Мога ли да увелича хода на моята вилка : http://www.bike-discount.de/en/buy/rock ... rey-461903 на 160 мм и ако да, по какъв начин ? Четох, четох и нищо не разбрах .
Nicolai Ion 16
Аватар
Любо
 
Мнения: 665
Рейтинг: 1357
Регистриран на: Вто Дек 10, 2013 10:44 am
Местоположение: София

Re: RS Pike

Мнениеот Alexi » Вто Авг 30, 2016 3:25 pm

Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: RS Pike

Мнениеот outfaced » Сря Авг 31, 2016 8:53 am

outfaced написа:я виж ти ...
Изображение.


Тъъй, джаджата вече е на 5 дена успешно тестване ... абсолютно мога да препоръчам :D
Проблема само е, че за сега я няма никъде в магазин. Пича, който ги прави обаче обеща това скооро да се промени и някой да му поеме дистрибуцията.

Вече има и версия за лирик, която се тества.
http://www.mtb-news.de/forum/t/awk-dopp ... t-14023634
Там проблема е, че тръбата на лирика от вътрешната страна е конусоводина, а не цилиндрична. Затова е налага да се прави още една тръба.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: RS Pike

Мнениеот outfaced » Чет Сеп 01, 2016 1:46 pm

Ти да видиш ... модуларни токенчета демек
MRP Ramp Control Upgrade Cartridges
http://www.vitalmtb.com/photos/features ... /sspomer,2
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: RS Pike

Мнениеот windv » Чет Сеп 01, 2016 10:30 pm

Някой разглабял ли е патрона на маслото, до момента в който трябва шестогран 5/8" ??

Става въпрос за стъпка 19 от това упътване :

https://www.sram.com/sites/default/files/techdocs/gen_0000000004461_rev_b_2014_-_present_pike.pdf

Това 16мм ли трябва да е ?
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: RS Pike

Мнениеот outfaced » Чет Сеп 01, 2016 10:40 pm

Странно ... пише 5/8" но после пише 25мм
25мм е вярно, имам я частта пред мен.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: RS Pike

Мнениеот windv » Чет Сеп 01, 2016 10:56 pm

според мен имат предвид да се използва 25мм гаечен ключ за контра/развиване ?
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: RS Pike

Мнениеот outfaced » Пет Сеп 02, 2016 9:19 am

Чета по диагонал :banghead:
Не съм го чел и като го разглобявах явно. При мен беше съвсем слабо стегнато и не съм ползвал ключ вътре.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: RS Pike

Мнениеот thepowerofone » Пет Сеп 02, 2016 10:09 pm

Пичове, не че нещо, ама тоз Пайк за каране ли е или за обучение на механици? :D
Аватар
thepowerofone
 
Мнения: 241
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 01, 2010 2:15 pm

Re: RS Pike

Мнениеот outfaced » Съб Сеп 03, 2016 6:08 am

Това че ни е интересно да човъркаме не нещо, не значи че нещото не работи :D
RS за разлика от фокс примерно си правят хардуера доволно прост, така че всеки с малко повече сръчност да може да човърка.
Тунинга и човъркането поне за мен са част от карането ...

Да се върнем на темата ...
windv написа:според мен имат предвид да се използва 25мм гаечен ключ за контра/развиване ?


В тия жлебове трябва да влезе 5/8" ключ :bigeyes:
Изображение
Както казах, аз успях да го развия и без него. Явно при мен не е било чак толкова стегнато. В случая и за импровизация е малко шит.

Ай, отивам да карам сега :lol: :eyebrow:
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: RS Pike

Мнениеот bio » Съб Сеп 03, 2016 6:50 am

по-скоро имбус 5/8'', което е към 16mm(15,875) ... демек може да се направи като се припили гайка, която се захваща с ключ 16.
и аз много се чудих дали карат ... ама ей го на отвреме на време си събира вилката и ходи та се самоснима.
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: RS Pike

Мнениеот Alexi » Съб Сеп 03, 2016 7:11 am

то може да имаш друга вилка за каране а тая само да си я човъркаш :evil:
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: RS Pike

Мнениеот Kobeto » Съб Сеп 03, 2016 9:24 am

Alexi написа:то може да имаш друга вилка за каране а тая само да си я човъркаш :evil:

Точно затова бих дал някой лев за една учебна вилка на старо. Ако сгафя, поне да не ме боли. Между другото, моята почнах да я пръскам с някакъв силиконов спрей и колелото като е в покой цяла нощ, сутринта като я натисна, стеншъните са залепнали. От раздвижване няма нужда, защото тръгва гладко веднага след това. Но това нещо ме дразни. Дали причината е в спрея или е съвпадение с използването му, не знам. Снощи рових из форума, но нещо не открих нужното инфо.
The moon is full... the night is cold... the stars are bright... the wind so moans...
A fire burns... within our forest... the blood is thick... and only black
Аватар
Kobeto
 
Мнения: 386
Рейтинг: 1580
Регистриран на: Чет Юни 09, 2016 9:11 pm

Re: RS Pike

Мнениеот outfaced » Пон Сеп 05, 2016 8:18 pm

Kobeto написа:Между другото, моята почнах да я пръскам с някакъв силиконов спрей и колелото като е в покой цяла нощ, сутринта като я натисна, стеншъните са залепнали.

Дет има една дума - втилясваш са :D
Ако искаш да не прави така обръщай колелото наопаки.
Към работата при каране така или иначе няма отношение.

bio написа: ... ама ей го на от време на време си събира вилката и ходи та се самоснима.

разцепихме са тия дни ... що каманак погазихме :D ... много доволно с тая двукамерна джаджа :liplick:
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

ПредишнаСледваща

Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 28 госта