Страница 2 от 2

Re: Карбоново кормило и високочистотни вибрации

МнениеПубликувано на: Чет Юни 09, 2016 1:39 am
от kawasuna
Renthal мисля е име и то от най-сериозните,така че за качеството не се притеснявам.Интересувам се какво дават височината и дължината на кормилото?Моето сега е 680мм,това което гледам е 740мм как се променя поведението на байка?АААААА и височината тя какво определя?Благодаря

Re: Карбоново кормило и високочистотни вибрации

МнениеПубликувано на: Чет Юни 09, 2016 8:15 am
от Alpina
Значи показаха ти тестове, но понеже си прочел какво е написал търговеца му вярваш сляпо. Както и да е.

Широчината и издигането и ъглите на кормилото, както и дължината и издигането на лапата (може да се използва и на обратно) определят позицията ти върху колелото.

Така че няма как някой друг да ти каже какви кормило да вземеш, защото характеристиката му зависи от това какво искаш да постигнеш, какви са размерите на тялото ти, размерите на велосипеда ти, какъв стил караш и т.н. - тази информация я нямаме.
Същото е и при лапата - с нея също можеш да промениш позицията на тялото по време на каране, като направиш колелото по-удобно за спускане, или пък за изкачване и т.н.
Играта с двете може да доведе до по-голям комфорт и стабилност, може да наблегне на едното от двете или да влоши и двете - това зависи от теб, целта ти и няма как някой друг да ти каже "абе вземи 30 издигане, защото аз се родих с него" и това на 100% да работи при теб.

Най-добре чети: http://hub.chainreactioncycles.com/buyi ... ing-guide/

На кратко - по-широкото кормило ти дава по-голяма стабилност, но пък особено ако си с къси ръце ще намали няколко идеи остротата на завоите.
Изкачването ще те държи по-изправен и ще ти е по-подходящо при спускане, но това не пречи някои да предпочитат прави кормила, защото такова е тялото и колелото им.
С по-дълга лапа или по-къса можеш да компенсираш размера на колелото и позицията си на него - ако караш дълги разстояния, по лек терен - може би по-добре дълга. Издигането на лапата помага като при кормилото - може да компенсира неговото, може да добави, може да отнеме.

За мен тук е нужна лична практика и съветите не помагат.

Re: Карбоново кормило и високочистотни вибрации

МнениеПубликувано на: Чет Юни 09, 2016 9:07 am
от kawasuna
Благодаря за изчерпателния отговор.То е ясно че няма как да разбера кое ще ми пасне най-добре,затова като го купя ще видя как е.Колебая се м/у дължина730 и 780 на еднакво издигане 30мм.Висок съм 183

Re: Карбоново кормило и високочистотни вибрации

МнениеПубликувано на: Чет Юни 09, 2016 9:49 am
от Alpina
Като минах от 680 на 740 усетих доста голяма разлика, така че не бих се хвърлял на 780. 30мм издигане мисля че е нормално. :)

Re: Карбоново кормило и високочистотни вибрации

МнениеПубликувано на: Чет Юни 09, 2016 12:22 pm
от moridinbg
Ако правилно разбирам немската таблица, излиза, че Рентал са с най-калпавите кормила?

Re: Карбоново кормило и високочистотни вибрации

МнениеПубликувано на: Чет Юни 09, 2016 1:07 pm
от kawasuna
А къде в БГ се продават карбонови кормила?

Re: Карбоново кормило и високочистотни вибрации

МнениеПубликувано на: Чет Юни 09, 2016 1:29 pm
от Pr3d4t0R
moridinbg написа:Ако правилно разбирам немската таблица, излиза, че Рентал са с най-калпавите кормила?


Всички кормила са издържали общоприетия стандарт. В теста са редували натоварвания (в една и различни посоки) симулиращи DH, Freeride и ХС каране. Определили са граница от 200 000 тестови цикъла, което равняват на цитирам "някалко годишна експлоатация при Freeride". За мен резултатът от теста ми говори, че Рентал има опасност да се счупи при падане, докато при водачите това е доста по-малко вероятно - в крайна сметка това е най-голямата опаснасто за едно карбоново кормило.

Re: Карбоново кормило и високочистотни вибрации

МнениеПубликувано на: Чет Юни 09, 2016 5:47 pm
от kawasuna
От топ марките може ли да се купи кормило от БГ или трябва да търся от ИБей.Драснете няколко имена на качествени марки.

Re: Карбоново кормило и високочистотни вибрации

МнениеПубликувано на: Пет Юни 10, 2016 7:40 am
от pufa
Аз минах от 660мм с 16мм издигане на 800мм с 25мм издигане. Мога да кажа, че по-доволен от покупка не съм бил. Чувствам колелото супер по-стабилно, единствено на по-тесни пътечки трябва да се внимава. С тясното имах чувството, че ще се сгромолясам някъде, всичко се случваше много рязко и не бях толко уверен.

Re: Карбоново кормило и високочистотни вибрации

МнениеПубликувано на: Пет Юни 10, 2016 8:06 am
от LiveByTheCode
kawasuna написа:Благодаря за изчерпателния отговор.То е ясно че няма как да разбера кое ще ми пасне най-добре,затова като го купя ще видя как е.Колебая се м/у дължина730 и 780 на еднакво издигане 30мм.Висок съм 183

Според мен няма смисъл да го слагащ тоя рентал на твоя спринт, по добре вземи право кормило с дължина 700 - 720 мм

По наще магазини могат да се намерят Ritchey,Easton, Korе

Re: Карбоново кормило и високочистотни вибрации

МнениеПубликувано на: Нед Юни 12, 2016 6:32 pm
от kawasuna
Ами мисля да си купя такова с опция след време като си взема по висок клас байк да му прехвърля кормилото.

Re: Карбоново кормило и високочистотни вибрации

МнениеПубликувано на: Пон Яну 15, 2018 8:09 pm
от didonch
Да изтупам малко темата с едно въпросче към собствениците на карбонови кормила :D
Вече и аз съм в играта с ново карбоново кормило и преди монтажа се зачетах в инструкциите. Та там се набляга на това да се намали изключително силата на затягане на спирачните лостчета, командите и др. нещица(да не се обръща внимание на посочените стойности от производителя, понеже те са били предназначени за алуминиеви кормила), които се накачулват по кормилото. Да де ама никъде не са посочили с колко, примерно шиманските спирачни лостчета по спецификация се стягат с 6-8нм, при положение че използвам паста, на колко нм да ги затегна 2нм?
За протокола кормилото е Syntace VECTOR CARBON HIGH10 ...

Re: Карбоново кормило и високочистотни вибрации

МнениеПубликувано на: Пон Яну 15, 2018 8:18 pm
от I.nfraR.ed
Според мен затягай колкото да не се въртят при натискане на лостчето (т.е. когато се ползват по предназначение) или да речем без много усилие на ръка.
То като цяло се препоръчва да не се затягат много за да може при добро стечение на обстоятелствата да се врътне самата спирачка при евентуално падане и удар, вместо да се изкриви необратимо.

Re: Карбоново кормило и високочистотни вибрации

МнениеПубликувано на: Пон Яну 15, 2018 11:17 pm
от Pr3d4t0R
Същото кормило взех 2014 :D Сложих паста и в действителност трябваше да затегна много малко, за да се въртят трудно. Никога не съм го мерил с ключа - не съм сигурен, че ще хване даже.

Напълно съм съгласен с I.nfraR.ed.

Re: Карбоново кормило и високочистотни вибрации

МнениеПубликувано на: Вто Яну 16, 2018 12:52 am
от moridinbg
Повечето карбонови компоненти се препоръчва да се затягат с 5нМ.
Аз имам от най-обикновените ключета с пружинка - https://www.amazon.com/Ritchey-5Nm-Mult ... B009F93S9C
Ползвам го само за хващане на лапата към кормилото и преди дропера на карбоновото колче. Със сравнително малко ползване се свиква колко са 5нМ и може и без ключ след това.

Скорости и спирачки и аз затягам на ръка, за да може при падане да се извъртят евентуално.

Re: Карбоново кормило и високочистотни вибрации

МнениеПубликувано на: Вто Яну 16, 2018 10:08 am
от didonch
С 5нм мисля да затегна 4-те болчета на лапата. Останалите .... снощи си играх да затягам и меря (кофтито е че динамометричния ми ключ започва да мери от 4нм) .... та като затягам с шестограм обърнат с тясната част, колкото и да се опитвам да затягам не мога да прехвърля някаква определена граница, която след измерване се оказва доста под 4нм(или казано по друг начин болчето прави още един оборот докато се затегне с 4нм).
Pr3d4t0R. пастата къде я слагаш: на кормилото, където евентуално ще се позиционира спирачката и командата или на самата спирачка/команда(ако е там ми се струва че докато се "надене" до необходимото място всичката паста ще се е разнесла :dontknow: ). И едно друго въпросче, тоя "мерник" който е нарисуван на мястото на моинтаж на лапата как трябва да е ориентиран: спрямо хоризонталната равнина (под нивел); оста на лапата, или според личните предпочитания(проба/грешка)

Re: Карбоново кормило и високочистотни вибрации

МнениеПубликувано на: Вто Яну 16, 2018 10:37 am
от outfaced
didonch написа:С 5нм мисля да затегна 4-те болчета на лапата. Останалите .... снощи си играх да затягам и меря (кофтито е че динамометричния ми ключ започва да мери от 4нм) .... та като затягам с шестограм обърнат с тясната част, колкото и да се опитвам да затягам не мога да прехвърля някаква определена граница, която след измерване се оказва доста под 4нм(или казано по друг начин болчето прави още един оборот докато се затегне с 4нм).
Pr3d4t0R. пастата къде я слагаш: на кормилото, където евентуално ще се позиционира спирачката и командата или на самата спирачка/команда(ако е там ми се струва че докато се "надене" до необходимото място всичката паста ще се е разнесла :dontknow: ). И едно друго въпросче, тоя "мерник" който е нарисуван на мястото на моинтаж на лапата как трябва да е ориентиран: спрямо хоризонталната равнина (под нивел); оста на лапата, или според личните предпочитания(проба/грешка)


5Нм си е доста яко :)
Общо взето си е съвсем нормално затягане на шестограм 4-5мм. То ако напънеш повече с такъв вече започва да се огъва самия шестограм (ако е по некачествен направо си превърта и се овализира). Може би с 6мм може да напънеш повечко, но то почти няма лапи с такива болтове. Та мисля си малко прекалено се вдявате.
Тия 5Нм така или иначе са много относително дадени. Зависи каква е лапата, къде и колко притиска, колко е широка, дали кормилото има метална вложка в областта на захвата, дали повърхността в областта на захвата е специално обработена/грапава ...

Re: Карбоново кормило и високочистотни вибрации

МнениеПубликувано на: Вто Яну 16, 2018 6:52 pm
от Pr3d4t0R
На кормилото, където ще се затягат.

Re: Карбоново кормило и високочистотни вибрации

МнениеПубликувано на: Вто Яну 16, 2018 8:38 pm
от outfaced
Toчно това кормило има титаниева мрежа в областта на стягане на лапата и няма никаква нужда от паста :deal:
"Мерника" е за да имаш ти ориентир за центровка и настройване. Колко да е извито назад е въпрос на лично предпочитание, захват, начин на каране и т.н. ... има и тука някои теории, ама са за друга тема.

Re: Карбоново кормило и високочистотни вибрации

МнениеПубликувано на: Вто Яну 16, 2018 9:04 pm
от Pr3d4t0R
Там да, но на гриповете и лостчетата не :magnify: (тях визирах в лаконичният си коментар)

Re: Карбоново кормило и високочистотни вибрации

МнениеПубликувано на: Сря Яну 17, 2018 9:18 am
от didonch
Хубаво е да се уточнят такива важни подробности казаещи карбоновите компоненти, пък може и да се стиковат и обединят в съвети, как да си монтираме безопано и надежно .... за да не се чудим защо се е строшило карбоното кормило, колче
outfaced написа:Toчно това кормило има титаниева мрежа в областта на стягане на лапата и няма никаква нужда от паста :deal:
" Колко да е извито назад е въпрос на лично предпочитание, захват, начин на каране и т.н. ... има и тука някои теории, ама са за друга тема.


тук ми стана интересно :dontknow: какви теории има. Аз си мислех че извиването назад касае физичните особености на крайниците :rofl: и е пряко свързано с комфорта.

Re: Карбоново кормило и високочистотни вибрации

МнениеПубликувано на: Сря Яну 17, 2018 11:03 am
от outfaced
didonch написа:тук ми стана интересно :dontknow: какви теории има. Аз си мислех че извиването назад касае физичните особености на крайниците :rofl: и е пряко свързано с комфорта.


Комфорта от една страна. Другото са правилното/макс. ефективното пренасяне на тежестта върху предната гума, какви сили в каква посока действат при завиване/спиране и на какво разстояние спрямо центъра на стержена е линията между гриповете/захвата. Теории разни ... няма смисъл чак толкова да се задълбава.

Най общо това е добра отправна точка (поне за мен):
https://www.fanatikbike.com/blogs/engag ... handlebars
Adjust the fore/aft angle. With your bike upright on flat ground, kneel down so that you are at eye level with your handlebar. Look at the sweep of your bar, and set it so that the ends of the bar are as far back as they'll go. Then rotate the bar forward one or two degrees. The goal here is to have your bar place your arms in a natural position. You don’t want to feel as if your elbows are being pushed up, but they should be in an aggressive stance.The final setting, as with all of these tips, will vary from person to person. If you aren’t exactly sure where you want it, just get it in a neutral spot; you can adjust from there after you try it out.


Тука малко по задълбават:
https://www.vitalmtb.com/features/Vital ... et-Up,1490

Факт е че не са много хората, които се замислят над числата за back и up sweep. Взима се кормило на вкус и на цвят и после го поставят неправилно или пък се опитват чрез кормилото да компенсират това, че рамката/лапата (рийча като цяло) им е къса или дълга. Отделно вече всеки си има предпочитания за това колко напред или назад иска да седи върху байка, а позицията на кормилото много влияе на това къде ще се чувстваш комфортно върху байка и чрез него можеш в доста големи граници да варираш позицията на ръцете си и от там на цялото тяло. Не е оптимално обаче (което не значи, че не може така да се кара) чрез кормилото да се компенсират други проблеми. Виждам доста хора с много извити напред кормила. Немалко от тях карат по бързо и по добре от мен, но това не променя факта, че позицията не е правилна и ако беше, щяха да са още по добри, уверени и да се чувстват по комфортно. Извитото напред кормило от една страна един вид увеличава рийча, но не реалния такъв и дава лъжливо усещане за стабилност. Реално изнася вектора на силата по напред, което прави човкирането по лесно. И те такива неща ....

Re: Карбоново кормило и високочистотни вибрации

МнениеПубликувано на: Сря Яну 17, 2018 10:11 pm
от didonch
outfaced, благодаря за изчерпателния отговор и изключително полезните линкове. Много добре са си го обяснили хората :bowdown: :bowdown: :bowdown: