Страница 46 от 65

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Юли 18, 2018 9:59 am
от hitar_potar
moridinbg написа:GX Eagle-ът май се очертава като една средно голяма греда... Доста оплаквания от нужда от редовно центроване на скоростите, пръсване от съвсем леки удари, които други дерайльори издържат...
А производителите мощно се нахвърлиха на групата, като доста евтин 1х12 вариант...

Не знаех за редовните оплаквания за Джи Екс Ийгъла... смятай какво ще бъде при Ен Екс Ийгъл тогава... :D

Boyan1984 написа:Според мен, истината ще бъде Шимано XT 1x12. Ама сигурно след две години ще го видиме. :dontknow:

Има шанс още догодина да го пуснат според мен - иначе рискуват да отърват голям market share в полза на Срам. Оплакванията от Ийгъла може и да са много и редовни, ама пустия 10-50 обхват много бърка в психиката на хората. :D
Дългия дерайльор обаче е кофти нещо при агресивни байкове, каквито са модерните АМ-машини. Не мога да ги разбера що в такава посока ходят - вярно да поема големия обхват на касетата, ама поема и по-лесно камънака, а веригата играе казачок. Още 10-42 11-ките са предостатъчни за мен, ама айде...

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Юли 18, 2018 10:11 am
от stoyancha
Дългото рамо е голям проблем и мисля, че е добре да бъде заменено с карбоново. Така поне няма възможност от огъване.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Юли 18, 2018 3:46 pm
от banzai
Хм интересно, аз нарочно карам м8000 дерайлиор, защото м9000 е външно с карбоново рамо. Предпочитам изкривено рамо с което яваш яваш да се прибера пред строшено такова.
Относно кога 1х12 ще слезе на ХТ ниво, тук имаме лек проблем с храповика и съвместимостта му с главини. ХТ трябва да е масово съвместима серия, с този екзотичен храп и лимитиран избор от главини, не го виждам как ще стане на този етап.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Юли 18, 2018 4:02 pm
от marsa
Евентуално опция за съвместимост е касета Sram за XD, или Sunrace (от 11t) за стария Шимански шлиц, стига да са същата стъпка като M9100 венците. Но с все по-голяма сила навлизат монтажи, които са съвместими само със същата група или с още малък набор на същия производител. Хората не искат да комбинираме, а да купуваме все пак.

А и подозирам, че много скоро "затворения" стандарт ще се отвори, да не забравяме все пак, че всичко което показаха с M9100 все още не е в магазините, така че за момента има само картинки, приказки, хайп и мечти. Като нищо може да са решили да го играят "ексклузивни" ала Apple.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Юли 18, 2018 4:06 pm
от Alexi
проблема според мен е ,че само ДТсуис имат патента за главините ( освен самите шимано естествено ) .. това ще е проблем .. ето преди време и Срам пуснаха хъб ,но главините са достъпни като почнем от Новатек за 50$ и без горен таван ,всеки произвежда ..

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Юли 18, 2018 8:47 pm
от moridinbg
XD е достъпна спецификация - http://www.xddriverbody.com
Съгласяваш се с agreement-а, изпълняваш техническите изисквания и може да го правиш. Не съм го чел, предполагам си имат някакви точки във връзка с конкурирането със SRAM.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Юли 19, 2018 12:00 am
от Stafref
Съжалявам ако дублирарам нещо обсъждано, но ми се ще някой да сподели опит.
Сглобявам ново колело (reign X, 170/170ход) и смятам да минавам на 1х11. Преди дни взех един курбел slx от "старите" с 2плочи (bcd 64/104). Стремя се колелото да може да се върти спокойно наравно/нагоре, а надолу разчитам най-вече на гравитацията (засилката си е от мен... ). Иска ми се на втория ринг да сложа bashguarg понеже досега доста ми е спасявал плочите. Затова почнах да гледам плочи за bcd 64, нещо от рода на 26/28t и да е narrowwide. Някой има ли опит с таква конфигурация? Тия плочи нещо доста дефицит ми се струват на фона на вариантите за 104bcd.
Изобщо такъв вариант 28t с 11-42 отзад вървежен ли е или по-добре да слагам нещо 30-32t отпред и вместо bash да търся някакъв водач с bash функция?

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Юли 19, 2018 6:35 am
от Alexi
26 е много малка плоча като спрял ще си ако въртиш .. поне 30 според мен ,а плоча 30 можеш да сложиш и на 104 мм отворите ,тия плочи си идват и с офсет 3мм , линията на веригата е ок

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Юли 19, 2018 11:02 am
от moridinbg
за 104мм единствените 30T NW не бяха ли безкрайно скъпите на AbsoluteBlack или това беше за 28?

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Юли 19, 2018 11:05 am
от Alexi
това е ако искаш 30т овал на 104 .. те предлагат такъв на безобразна цена .. инак кръгли има в изобилие в Алито примерно

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Юли 19, 2018 3:39 pm
от hitar_potar
Stafref написа:Съжалявам ако дублирарам нещо обсъждано, но ми се ще някой да сподели опит.
Сглобявам ново колело (reign X, 170/170ход) и смятам да минавам на 1х11. Преди дни взех един курбел slx от "старите" с 2плочи (bcd 64/104). Стремя се колелото да може да се върти спокойно наравно/нагоре, а надолу разчитам най-вече на гравитацията (засилката си е от мен... ). Иска ми се на втория ринг да сложа bashguarg понеже досега доста ми е спасявал плочите. Затова почнах да гледам плочи за bcd 64, нещо от рода на 26/28t и да е narrowwide. Някой има ли опит с таква конфигурация? Тия плочи нещо доста дефицит ми се струват на фона на вариантите за 104bcd.
Изобщо такъв вариант 28t с 11-42 отзад вървежен ли е или по-добре да слагам нещо 30-32t отпред и вместо bash да търся някакъв водач с bash функция?

Рейн Х вече е доволно стар модел, който не съм съвсем сигурен, че ще е достатъчно оптимизиран за плоча под 30т. Под това с оптимизацията имам впредвид, че такава пллоча може да му идва малка не само по отношение съотношенията на предавките. Може да има проблеми и с баш или чейнлайна, отделно че самото окачване може и да не сработва чак така добре при педалиране (може да клатушка повече от оптималното, имаше някаква такава зависимост) както ако ползваш 32т. За байк 170/170 според мен задължително 32т отпред, особено щом отзад ще имаш 42-ка. :) Вземи си водач с баш, нещо e13 lg1+/MRP g3 - така няма да имаш нужда и от N/W плоча. ;)

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Юли 22, 2018 4:45 pm
от Stafref
Мда, като разрових малко и го отписах тоя вариант с плоча на bcd64. Ще го играя с NW плоча 32/34т и някакъв водач с баш.
Иначе сега гледам и с командите разни оферти и ми стана лошо от тия clamping тъпотии на шимано i-spec i/ii/B. ЗАЩО по дяволите...

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Юли 23, 2018 10:43 am
от hitar_potar
Stafref написа:Мда, като разрових малко и го отписах тоя вариант с плоча на bcd64. Ще го играя с NW плоча 32/34т и някакъв водач с баш.
Иначе сега гледам и с командите разни оферти и ми стана лошо от тия clamping тъпотии на шимано i-spec i/ii/B. ЗАЩО по дяволите...

Щото да конкурират Срамския мачмейкър. Понеже при модерните байкове може да стане пренаселено на волана от всякакви опции. Представи си, че нямаш мачмейкър или шиманския вариант, и спирачките ти са на отделни клампички от командата. Понеже си модерен индивид, ще заискаш и дропър-пост: айде още 1 клампичка на волана. Обаче теб те тресе модернизма и решаваш, че искаш и някакво дистанционно заключване на окачването: оп, още 1 команда... минимум... :crazy: :evil:
И великото опростяване на кокпита, наложено (и прието с ентусиазъм) от 1х-задвижванията, заминава на кино...

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Юли 26, 2018 11:35 pm
от Stafref
Да бе то супер, ама 3 варианта на закопчаване за лостчето... малко прекаляват. Да не би вече на една клампа да можеш да слагаш и спирачка, и команда, и дропър бутон :crazy:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Юли 27, 2018 12:07 am
от Pr3d4t0R
Точно както hitar_potar е описал е моят кокпит и все с клампички е всичко - никакви грижи :magnify:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Юли 27, 2018 10:12 am
от hitar_potar
Някой случайно да е карал Срам ХХ 10-скоростна касета 11-36?
Да каже как е като износване и как се представя при по-остри и натоварени превключвания? Здрава ли е като цяло?
Нещо не ми се занимава с повече от 1х10 задвижвания сега, пък и няма смисъл на спускарски насочен байк (който обаче е единствения и се ползва и за придвижване и всичко останало), щото не ми се разделя и със Сейнт 820-скоростите и късото рамо. :)

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Авг 01, 2018 11:32 am
от halfdone
Някой срещал ли е 11 скоростна касета с повече от 42 зъба за Sram XD хъб, като изключим E13, Hope... Нещо по бюджетно?

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Авг 01, 2018 12:57 pm
от Alexi
има екстендери за срамска 1150 касета ,махаш последното венче и слагаш 44 .. между другото Норе не е за срамски хъб ,имат си собствен

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Авг 01, 2018 1:19 pm
от Petar_stoychev
Alexi написа:има екстендери за срамска 1150 касета ,махаш последното венче и слагаш 44 .. между другото Норе не е за срамски хъб ,имат си собствен


Тия екстендери не стават ли само за касети от типа XG-1199,XG-1195? на 1150 последното венче не се сваля като на по-скъпите

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Авг 01, 2018 1:25 pm
от Alexi
мда прав си ,има такава подробност която ми е убягнала .. тоя мод е само за 1195 и 1199 които сами по себе си са безобразно скъпи касети то по добре да си купи направо 9-44 или 9-46 човек

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Авг 01, 2018 1:46 pm
от banzai
Тези екстендери за 1195/9 са малко безмислени вече ако сега ще се купува такъв клас касета. Справка https://garbaruk.com/ кеф ти 46, 48 или 50.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Авг 01, 2018 2:13 pm
от halfdone
Тука стават яките цифри, то по-добре направо да се вземе 1х12 Upgrade Кit-а.
Е13 също ги гледах, 9-46 ми изглежда перфектно, ама цената на касетата е повече отколкото за 1х12 сета и не виждам смисъл.
Надявах се нещо на цената на Sunrace да има, ама май няма да ме огрее :)

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Авг 01, 2018 4:06 pm
от scratch
Ако искаш да минеш по-тънко, може да смениш хъба и да сложиш sunrace. Но зависи колко струва нов хъб за главината ти, та може и да не е толкова евтин крайния резултат :)
Аз лично съм с Шимански хъб 1х10 в момента с 11-40 sunrace касета, по коледа ще дебна немските сайтове и мисля да мигрирам на 1х11 с slx дерайлоьр и команда (евнтулано хт команда) и sunrace 11-46 или 11-50.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Авг 01, 2018 5:43 pm
от LiveByTheCode
Тия екстендери за 1195/9 са за хората които я имат тая касета и вече са изтъркали последния венец 42 който е алуминиев, да могат да го заменят, вместо да хвърлят касетата

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Авг 01, 2018 7:30 pm
от banzai
LiveByTheCode написа:Тия екстендери за 1195/9 са за хората които я имат тая касета и вече са изтъркали последния венец 42 който е алуминиев, да могат да го заменят, вместо да хвърлят касетата


100%. Затова поясних "ако сега ще се купува такъв клас касета".
Иначе 12-ките със смислени цени са котви имо. За мен 1150 е най-балансираното решение като цена/рейндж/издръжливост/тегло върху задната ос - моята кара 3-ти сезон вече :hbang2:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Авг 01, 2018 8:09 pm
от Alexi
scratch написа:Ако искаш да минеш по-тънко, може да смениш хъба и да сложиш sunrace. Но зависи колко струва нов хъб за главината ти, та може и да не е толкова евтин крайния резултат :)
Аз лично съм с Шимански хъб 1х10 в момента с 11-40 sunrace касета, по коледа ще дебна немските сайтове и мисля да мигрирам на 1х11 с slx дерайлоьр и команда (евнтулано хт команда) и sunrace 11-46 или 11-50.


най приличния вариант е да си кара с ХД хъба ( аз дори специално си го купих ) и касета 1150 на Срам ,която се намира и за 120 лв .. 420% рейндж е ,което е малко повече от 11-46 на шимано и е доста по лека отделно избягваш досадното врязване на венчетата в алуминиевия шимански хъб

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Авг 01, 2018 8:18 pm
от scratch
Мен лично последното дето ме вълнува е процента рейндж на касетата :)
Не ме вълнува колко е най-малкото венче, вълнува ме най-големия, щото ме мързи да катеря и да се напъвам нагоре, а в това отношение 1150 колкото и да е добра като съотношение цена/качество - има само 42 зъба.
За хора като мен, котвите на Sunrace 11-46 и 11-50 са идеални :)

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Авг 01, 2018 8:22 pm
от Alexi
ами ето че не си добре запознат с рейнджовете .. 10-42 е същия рейндж като 11-46 ,просто трябва да се ползва с 30т венче примерно според силата и каквото искаш от велосипеда да катери повече или максимална скорост ... 11-50 е малко повече рейндж ,но аз касета 600+ грама няма никога да си сложа на велосипеда за мен не е опция

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Авг 01, 2018 8:25 pm
от scratch
Alexi написа:ами ето че не си добре запознат с рейнджовете .. 10-42 е същия рейндж като 11-46 ,просто трябва да се ползва с 30т венче примерно според силата и каквото искаш от велосипеда да катери повече или максимална скорост ... 11-50 е малко повече рейндж ,но аз касета 600+ грама няма никога да си сложа на велосипеда за мен не е опция


Аз предната плоча я изключвам от уравнението - с 30Т отпред и 11-50 мога да карам по-лесно от 30Т отпред с 10-42
Както казах и горе - всеки има различни изисквания, мен 600гр касета ме устройва :)

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Авг 01, 2018 8:29 pm
от Alexi
е то какъв е смисъла да се движиш с 3-4 км/ч .. 10/11-50 я карат с 38 плоча нацепените бадки :D