Страница 46 от 65
Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване
Публикувано на:
Сря Юли 18, 2018 9:59 am
от hitar_potar
moridinbg написа:GX Eagle-ът май се очертава като една средно голяма греда... Доста оплаквания от нужда от редовно центроване на скоростите, пръсване от съвсем леки удари, които други дерайльори издържат...
А производителите мощно се нахвърлиха на групата, като доста евтин 1х12 вариант...
Не знаех за редовните оплаквания за Джи Екс Ийгъла... смятай какво ще бъде при Ен Екс Ийгъл тогава...
Boyan1984 написа:Според мен, истината ще бъде Шимано XT 1x12. Ама сигурно след две години ще го видиме.
Има шанс още догодина да го пуснат според мен - иначе рискуват да отърват голям market share в полза на Срам. Оплакванията от Ийгъла може и да са много и редовни, ама пустия 10-50 обхват много бърка в психиката на хората.
Дългия дерайльор обаче е кофти нещо при агресивни байкове, каквито са модерните АМ-машини. Не мога да ги разбера що в такава посока ходят - вярно да поема големия обхват на касетата, ама поема и по-лесно камънака, а веригата играе казачок. Още 10-42 11-ките са предостатъчни за мен, ама айде...
Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване
Публикувано на:
Сря Юли 18, 2018 10:11 am
от stoyancha
Дългото рамо е голям проблем и мисля, че е добре да бъде заменено с карбоново. Така поне няма възможност от огъване.
Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване
Публикувано на:
Сря Юли 18, 2018 3:46 pm
от banzai
Хм интересно, аз нарочно карам м8000 дерайлиор, защото м9000 е външно с карбоново рамо. Предпочитам изкривено рамо с което яваш яваш да се прибера пред строшено такова.
Относно кога 1х12 ще слезе на ХТ ниво, тук имаме лек проблем с храповика и съвместимостта му с главини. ХТ трябва да е масово съвместима серия, с този екзотичен храп и лимитиран избор от главини, не го виждам как ще стане на този етап.
Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване
Публикувано на:
Сря Юли 18, 2018 4:02 pm
от marsa
Евентуално опция за съвместимост е касета Sram за XD, или Sunrace (от 11t) за стария Шимански шлиц, стига да са същата стъпка като M9100 венците. Но с все по-голяма сила навлизат монтажи, които са съвместими само със същата група или с още малък набор на същия производител. Хората не искат да комбинираме, а да купуваме все пак.
А и подозирам, че много скоро "затворения" стандарт ще се отвори, да не забравяме все пак, че всичко което показаха с M9100 все още не е в магазините, така че за момента има само картинки, приказки, хайп и мечти. Като нищо може да са решили да го играят "ексклузивни" ала Apple.
Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване
Публикувано на:
Сря Юли 18, 2018 4:06 pm
от Alexi
проблема според мен е ,че само ДТсуис имат патента за главините ( освен самите шимано естествено ) .. това ще е проблем .. ето преди време и Срам пуснаха хъб ,но главините са достъпни като почнем от Новатек за 50$ и без горен таван ,всеки произвежда ..
Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване
Публикувано на:
Сря Юли 18, 2018 8:47 pm
от moridinbg
XD е достъпна спецификация -
http://www.xddriverbody.comСъгласяваш се с agreement-а, изпълняваш техническите изисквания и може да го правиш. Не съм го чел, предполагам си имат някакви точки във връзка с конкурирането със SRAM.
Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване
Публикувано на:
Чет Юли 19, 2018 12:00 am
от Stafref
Съжалявам ако дублирарам нещо обсъждано, но ми се ще някой да сподели опит.
Сглобявам ново колело (reign X, 170/170ход) и смятам да минавам на 1х11. Преди дни взех един курбел slx от "старите" с 2плочи (bcd 64/104). Стремя се колелото да може да се върти спокойно наравно/нагоре, а надолу разчитам най-вече на гравитацията (засилката си е от мен... ). Иска ми се на втория ринг да сложа bashguarg понеже досега доста ми е спасявал плочите. Затова почнах да гледам плочи за bcd 64, нещо от рода на 26/28t и да е narrowwide. Някой има ли опит с таква конфигурация? Тия плочи нещо доста дефицит ми се струват на фона на вариантите за 104bcd.
Изобщо такъв вариант 28t с 11-42 отзад вървежен ли е или по-добре да слагам нещо 30-32t отпред и вместо bash да търся някакъв водач с bash функция?
Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване
Публикувано на:
Чет Юли 19, 2018 6:35 am
от Alexi
26 е много малка плоча като спрял ще си ако въртиш .. поне 30 според мен ,а плоча 30 можеш да сложиш и на 104 мм отворите ,тия плочи си идват и с офсет 3мм , линията на веригата е ок
Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване
Публикувано на:
Чет Юли 19, 2018 11:02 am
от moridinbg
за 104мм единствените 30T NW не бяха ли безкрайно скъпите на AbsoluteBlack или това беше за 28?
Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване
Публикувано на:
Чет Юли 19, 2018 11:05 am
от Alexi
това е ако искаш 30т овал на 104 .. те предлагат такъв на безобразна цена .. инак кръгли има в изобилие в Алито примерно
Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване
Публикувано на:
Чет Юли 19, 2018 3:39 pm
от hitar_potar
Stafref написа:Съжалявам ако дублирарам нещо обсъждано, но ми се ще някой да сподели опит.
Сглобявам ново колело (reign X, 170/170ход) и смятам да минавам на 1х11. Преди дни взех един курбел slx от "старите" с 2плочи (bcd 64/104). Стремя се колелото да може да се върти спокойно наравно/нагоре, а надолу разчитам най-вече на гравитацията (засилката си е от мен... ). Иска ми се на втория ринг да сложа bashguarg понеже досега доста ми е спасявал плочите. Затова почнах да гледам плочи за bcd 64, нещо от рода на 26/28t и да е narrowwide. Някой има ли опит с таква конфигурация? Тия плочи нещо доста дефицит ми се струват на фона на вариантите за 104bcd.
Изобщо такъв вариант 28t с 11-42 отзад вървежен ли е или по-добре да слагам нещо 30-32t отпред и вместо bash да търся някакъв водач с bash функция?
Рейн Х вече е доволно стар модел, който не съм съвсем сигурен, че ще е достатъчно оптимизиран за плоча под 30т. Под това с оптимизацията имам впредвид, че такава пллоча може да му идва малка не само по отношение съотношенията на предавките. Може да има проблеми и с баш или чейнлайна, отделно че самото окачване може и да не сработва чак така добре при педалиране (може да клатушка повече от оптималното, имаше някаква такава зависимост) както ако ползваш 32т. За байк 170/170 според мен задължително 32т отпред, особено щом отзад ще имаш 42-ка.
Вземи си водач с баш, нещо e13 lg1+/MRP g3 - така няма да имаш нужда и от N/W плоча.
Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване
Публикувано на:
Нед Юли 22, 2018 4:45 pm
от Stafref
Мда, като разрових малко и го отписах тоя вариант с плоча на bcd64. Ще го играя с NW плоча 32/34т и някакъв водач с баш.
Иначе сега гледам и с командите разни оферти и ми стана лошо от тия clamping тъпотии на шимано i-spec i/ii/B. ЗАЩО по дяволите...
Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване
Публикувано на:
Пон Юли 23, 2018 10:43 am
от hitar_potar
Stafref написа:Мда, като разрових малко и го отписах тоя вариант с плоча на bcd64. Ще го играя с NW плоча 32/34т и някакъв водач с баш.
Иначе сега гледам и с командите разни оферти и ми стана лошо от тия clamping тъпотии на шимано i-spec i/ii/B. ЗАЩО по дяволите...
Щото да конкурират Срамския мачмейкър. Понеже при модерните байкове може да стане пренаселено на волана от всякакви опции. Представи си, че нямаш мачмейкър или шиманския вариант, и спирачките ти са на отделни клампички от командата. Понеже си модерен индивид, ще заискаш и дропър-пост: айде още 1 клампичка на волана. Обаче теб те тресе модернизма и решаваш, че искаш и някакво дистанционно заключване на окачването: оп, още 1 команда... минимум...
И великото опростяване на кокпита, наложено (и прието с ентусиазъм) от 1х-задвижванията, заминава на кино...
Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване
Публикувано на:
Чет Юли 26, 2018 11:35 pm
от Stafref
Да бе то супер, ама 3 варианта на закопчаване за лостчето... малко прекаляват. Да не би вече на една клампа да можеш да слагаш и спирачка, и команда, и дропър бутон
Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване
Публикувано на:
Пет Юли 27, 2018 12:07 am
от Pr3d4t0R
Точно както hitar_potar е описал е моят кокпит и все с клампички е всичко - никакви грижи
Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване
Публикувано на:
Пет Юли 27, 2018 10:12 am
от hitar_potar
Някой случайно да е карал Срам ХХ 10-скоростна касета 11-36?
Да каже как е като износване и как се представя при по-остри и натоварени превключвания? Здрава ли е като цяло?
Нещо не ми се занимава с повече от 1х10 задвижвания сега, пък и няма смисъл на спускарски насочен байк (който обаче е единствения и се ползва и за придвижване и всичко останало), щото не ми се разделя и със Сейнт 820-скоростите и късото рамо.
Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване
Публикувано на:
Сря Авг 01, 2018 11:32 am
от halfdone
Някой срещал ли е 11 скоростна касета с повече от 42 зъба за Sram XD хъб, като изключим E13, Hope... Нещо по бюджетно?
Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване
Публикувано на:
Сря Авг 01, 2018 12:57 pm
от Alexi
има екстендери за срамска 1150 касета ,махаш последното венче и слагаш 44 .. между другото Норе не е за срамски хъб ,имат си собствен
Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване
Публикувано на:
Сря Авг 01, 2018 1:19 pm
от Petar_stoychev
Alexi написа:има екстендери за срамска 1150 касета ,махаш последното венче и слагаш 44 .. между другото Норе не е за срамски хъб ,имат си собствен
Тия екстендери не стават ли само за касети от типа XG-1199,XG-1195? на 1150 последното венче не се сваля като на по-скъпите
Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване
Публикувано на:
Сря Авг 01, 2018 1:25 pm
от Alexi
мда прав си ,има такава подробност която ми е убягнала .. тоя мод е само за 1195 и 1199 които сами по себе си са безобразно скъпи касети то по добре да си купи направо 9-44 или 9-46 човек
Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване
Публикувано на:
Сря Авг 01, 2018 1:46 pm
от banzai
Тези екстендери за 1195/9 са малко безмислени вече ако сега ще се купува такъв клас касета. Справка
https://garbaruk.com/ кеф ти 46, 48 или 50.
Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване
Публикувано на:
Сря Авг 01, 2018 2:13 pm
от halfdone
Тука стават яките цифри, то по-добре направо да се вземе 1х12 Upgrade Кit-а.
Е13 също ги гледах, 9-46 ми изглежда перфектно, ама цената на касетата е повече отколкото за 1х12 сета и не виждам смисъл.
Надявах се нещо на цената на Sunrace да има, ама май няма да ме огрее
Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване
Публикувано на:
Сря Авг 01, 2018 4:06 pm
от scratch
Ако искаш да минеш по-тънко, може да смениш хъба и да сложиш sunrace. Но зависи колко струва нов хъб за главината ти, та може и да не е толкова евтин крайния резултат
Аз лично съм с Шимански хъб 1х10 в момента с 11-40 sunrace касета, по коледа ще дебна немските сайтове и мисля да мигрирам на 1х11 с slx дерайлоьр и команда (евнтулано хт команда) и sunrace 11-46 или 11-50.
Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване
Публикувано на:
Сря Авг 01, 2018 5:43 pm
от LiveByTheCode
Тия екстендери за 1195/9 са за хората които я имат тая касета и вече са изтъркали последния венец 42 който е алуминиев, да могат да го заменят, вместо да хвърлят касетата
Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване
Публикувано на:
Сря Авг 01, 2018 7:30 pm
от banzai
LiveByTheCode написа:Тия екстендери за 1195/9 са за хората които я имат тая касета и вече са изтъркали последния венец 42 който е алуминиев, да могат да го заменят, вместо да хвърлят касетата
100%. Затова поясних "ако сега ще се купува такъв клас касета".
Иначе 12-ките със смислени цени са котви имо. За мен 1150 е най-балансираното решение като цена/рейндж/издръжливост/тегло върху задната ос - моята кара 3-ти сезон вече
Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване
Публикувано на:
Сря Авг 01, 2018 8:09 pm
от Alexi
scratch написа:Ако искаш да минеш по-тънко, може да смениш хъба и да сложиш sunrace. Но зависи колко струва нов хъб за главината ти, та може и да не е толкова евтин крайния резултат
Аз лично съм с Шимански хъб 1х10 в момента с 11-40 sunrace касета, по коледа ще дебна немските сайтове и мисля да мигрирам на 1х11 с slx дерайлоьр и команда (евнтулано хт команда) и sunrace 11-46 или 11-50.
най приличния вариант е да си кара с ХД хъба ( аз дори специално си го купих ) и касета 1150 на Срам ,която се намира и за 120 лв .. 420% рейндж е ,което е малко повече от 11-46 на шимано и е доста по лека отделно избягваш досадното врязване на венчетата в алуминиевия шимански хъб
Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване
Публикувано на:
Сря Авг 01, 2018 8:18 pm
от scratch
Мен лично последното дето ме вълнува е процента рейндж на касетата
Не ме вълнува колко е най-малкото венче, вълнува ме най-големия, щото ме мързи да катеря и да се напъвам нагоре, а в това отношение 1150 колкото и да е добра като съотношение цена/качество - има само 42 зъба.
За хора като мен, котвите на Sunrace 11-46 и 11-50 са идеални
Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване
Публикувано на:
Сря Авг 01, 2018 8:22 pm
от Alexi
ами ето че не си добре запознат с рейнджовете .. 10-42 е същия рейндж като 11-46 ,просто трябва да се ползва с 30т венче примерно според силата и каквото искаш от велосипеда да катери повече или максимална скорост ... 11-50 е малко повече рейндж ,но аз касета 600+ грама няма никога да си сложа на велосипеда за мен не е опция
Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване
Публикувано на:
Сря Авг 01, 2018 8:25 pm
от scratch
Alexi написа:ами ето че не си добре запознат с рейнджовете .. 10-42 е същия рейндж като 11-46 ,просто трябва да се ползва с 30т венче примерно според силата и каквото искаш от велосипеда да катери повече или максимална скорост ... 11-50 е малко повече рейндж ,но аз касета 600+ грама няма никога да си сложа на велосипеда за мен не е опция
Аз предната плоча я изключвам от уравнението - с 30Т отпред и 11-50 мога да карам по-лесно от 30Т отпред с 10-42
Както казах и горе - всеки има различни изисквания, мен 600гр касета ме устройва
Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване
Публикувано на:
Сря Авг 01, 2018 8:29 pm
от Alexi
е то какъв е смисъла да се движиш с 3-4 км/ч .. 10/11-50 я карат с 38 плоча нацепените бадки