Страница 45 от 65

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Юни 29, 2018 9:14 am
от hitar_potar
1х-задвижванията отдавна са по-удачни за всичко от АМ нагоре в посока по-екстремно. Още 1х10 почваше да става по-удачно, 1х11 затвърди това положение сериозно, а 1х12 директно пика отгоре на 2х-комбинациите. :)
Новата задна главина на XTR-групата звучи (или по-точно: не звучи :D ) много интересно на теория - ако и на практика е така, ще си заслужава определено. Още помня 1 моя стара главина Shimano STX - след 7 години експлоатация я отваряме за смяна на грес и коментара на отварящия беше: "ебаси, отде намери тоя стар модел да си го купиш новичък сега?"... :D

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Юни 29, 2018 8:19 pm
от LiveByTheCode
hitar_potar написа:1х-задвижванията отдавна са по-удачни за всичко от АМ нагоре в посока по-екстремно. Още 1х10 почваше да става по-удачно, 1х11 затвърди това положение сериозно, а 1х12 директно пика отгоре на 2х-комбинациите. :)
Новата задна главина на XTR-групата звучи (или по-точно: не звучи :D ) много интересно на теория - ако и на практика е така, ще си заслужава определено. Още помня 1 моя стара главина Shimano STX - след 7 години експлоатация я отваряме за смяна на грес и коментара на отварящия беше: "ебаси, отде намери тоя стар модел да си го купиш новичък сега?"... :D

Незнам за новото XTR, но eagle като гледам колко е претенциозен и как се чупат дерайльорите, и на всяко 2ро каране трябва да се настройва то си е направо диария :lol:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Юни 29, 2018 8:31 pm
от Boyan1984
Хахаха, да, масово по форумите това се пише. Шимано изпипват нещата по принцип и съм сигурен, че с тяхната система няма ядове.
Аз като взех за първи път XT преди две години, съм си настройвал скоростите само когато си сглобявах ново колело :D
Няма мърдане това чудо. За спирачките да не говориме - блийдвам ги веднъж годишно, щото имам 300 грама още минерално масло и трябва да го изразходвам някак си.
Нямам търпение да пуснат XT версията след някоя и друга година.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Съб Юни 30, 2018 9:07 am
от Alexi
завърших и аз моето 1х11 ,касетка срам 10-42 ,ХТ дерайльор и команда .. направих едно кръгче из квартала ,че вали ,всичко изглежда ок много меко сменя скоростите тая касетка .. опитах да измеря точно колко грамове се спестяват ,но ако смъквате ХТ части ( лява команда ,преден дерайльор ,плочи) спестяването е не повече от 300 грама ,и то с тази доста лека касетка .. ако сложи човек шиманска 11-46 то тегло ще спести под 200 грама ( за по тежки касети да не говорим ,че има и по 600 грама )

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Съб Юни 30, 2018 10:34 am
от Alexi
една снимчица .. доста по изчистено е без преден дерайльор ,а лявата команда ще остане да управлява шока ( тегленето е почти същото и се справя с тази задача )

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Съб Юни 30, 2018 12:09 pm
от evilzet
Някакви протектори за курбели ли са сложени?

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Съб Юни 30, 2018 12:24 pm
от Petar_stoychev
evilzet написа:Някакви протектори за курбели ли са сложени?


В Aliexpress са жълти стотинки :beer:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Съб Юни 30, 2018 12:26 pm
от Alexi
1-2$ са в алито да ,макар че курбела ми кусур са му протектори толкова е очукан :D

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Юли 02, 2018 8:30 am
от hitar_potar
Срам от години се справят по-добре с касетите от Шимано, чак тоя новия XTR сякаш вече може да се нарече истински конкурент. И не говоря просто за обхвата на предавките, говоря за концепция, начин на изработка, стъпки на предавки, тегло.
Едно нещо, което мен лично лееееко ме дразни в Шимано: не предлагат алтернатива на Срамския грип-шифт. Болшинството хейтъри са такива, щото имат опит само с някой евтиняк и това е. Аз бях изключително впечатлен от SRAM XO 2009 комплект 3х9 (ама си ги ползвах за 2х9) - е няма такова превключване, в комбинация със заден дерайльор от същата серия превключването беше просто уникално. А новите серии имат тъкмо 2 тона повече технология, вградена в тях, та чак ми е чудно колко по-добри могат да бъдат. :crazy: Аз лично виждам малко зор с 1х10, като трябва да нацъкам 5-6 предавки от лесна към трудна наведнъж (да живее двойното превключване на Сейнт 820 командата), и това на спускар, малко ми е чудно кво става с 1х12. А грип-шифта можеш с 1 движение почти всички предавки да му изредиш - вярно, това не е най-удачния начин за превключване, но все пак има и такива редки ситуации. :)

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Юли 02, 2018 9:23 pm
от compira
:offtopic: В подкрепа на SRAM, моята команда е Х7 от 2007 и с едно движение качва 5 предавки стига да си извъртиш малко ръката (къс ми е палеца), а за 3-4 няма никакъв проблем!

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Юли 02, 2018 9:49 pm
от Alexi
за сметка на това палцовите им команди са на нивото на Деоре на Шимано .. нямат multi/instant release ,като усещане са леко дървени вкл и 12 скоростната ,реално тоя факт наклони везните към оставане на ХТ вместо ГХ11 при мене ,покарах ГХ11 и 12 ,не ми хареса командата

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Юли 02, 2018 11:33 pm
от Lucky Loser
compira написа::offtopic: В подкрепа на SRAM, моята команда е Х7 от 2007 и с едно движение качва 5 предавки стига да си извъртиш малко ръката (къс ми е палеца), а за 3-4 няма никакъв проблем!

На RAM-а съм с Avid Elixir 1 спирачки и въпреки, че ги спряха от производство (доколкото знам)заради дефекти, за 5 години само 1 път съм обезвъздушавал задната, и то защото аз я прецаках. Та мисълта ми е дали просто не си уцелил работеща джаджа ? :)

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Юли 03, 2018 4:25 pm
от hitar_potar
compira написа::offtopic: В подкрепа на SRAM, моята команда е Х7 от 2007 и с едно движение качва 5 предавки стига да си извъртиш малко ръката (къс ми е палеца), а за 3-4 няма никакъв проблем!

На Шимано от трудна към тежка качва по 4 наведнъж - предостатъчно са, дори Срамските 5 ми идват малко неестествени като усещане в ръката, прекалено голямо движение.

Alexi написа:за сметка на това палцовите им команди са на нивото на Деоре на Шимано .. нямат multi/instant release ,като усещане са леко дървени вкл и 12 скоростната ,реално тоя факт наклони везните към оставане на ХТ вместо ГХ11 при мене ,покарах ГХ11 и 12 ,не ми хареса командата

Единствения ми досег с висок клас палцова команда на Срам е 11-скоростна ХХ1: много приятно усещане в ръката, нз как точно ги усещаш леко дървени. Вярно, няма мулти-релийз, то това им е и изоставането спрямо високия клас на Шимано. Отделно че на мен винаги ергономията на палцовите команди на Шимано и е била по-удобна от Срамската.

Lucky Loser написа:На RAM-а съм с Avid Elixir 1 спирачки и въпреки, че ги спряха от производство (доколкото знам)заради дефекти, за 5 години само 1 път съм обезвъздушавал задната, и то защото аз я прецаках. Та мисълта ми е дали просто не си уцелил работеща джаджа ? :)

Не е явно такъв случая - явно и на него много повече му допада Шиманото и като усещане, и като ергономия. Срам винаги са били различни в палцовите команди, на кой по-удобни, на кой не.

Но при грип-шифтовете няма как да правим сравнение - там Шимано не участва, което за мен си е загуба.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Юли 05, 2018 6:23 am
от banzai
Изображение

142 към 148 бууст конверсия на старата ми капла с 10 скоростна шосейна касета. Дерайлиор, верига, команда - друго си остава на 11ск. Сътворих тази глупост с идеята за shuttle/bikepark задна капла, която да сменям лесно без никакви настройки. Имам 6 бивши предни държащи гуми които ще си доизтъркам с кеф :D

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Юли 05, 2018 7:59 am
от stoyancha
banzai написа:Изображение

142 към 148 бууст конверсия на старата ми капла с 10 скоростна шосейна касета. Дерайлиор, верига, команда - друго си остава на 11ск. Сътворих тази глупост с идеята за shuttle/bikepark задна капла, която да сменям лесно без никакви настройки. Имам 6 бивши предни държащи гуми които ще си доизтъркам с кеф :D



:offtopic: Това новият NOMAD ли е?

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Юли 05, 2018 8:05 am
от Alexi
как така караш 10 скоростна касета с 11 скоростна команда ,превключването ще е ужасно

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Юли 05, 2018 6:19 pm
от banzai
@stoyancha тъй вярно.

@Alexi превключването бива, но аз ще я карам на една скорост така или иначе - тази с най-прав чейнлайн (4/5-ти венец се пада някъде, тоест 14-15t :laugh: ).

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Юли 08, 2018 10:09 am
от marsa
1x12 е ретро, идва 1x13.

RotorBikeComponents @ Facebook
https://www.facebook.com/RotorBikeCompo ... 0392639014

Bikeradar:
https://www.bikeradar.com/gear/article/ ... ecs-52573/

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Юли 08, 2018 10:23 am
от Boyan1984
1x13 за Шимански хъб :beer: Значи било възможно.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Юли 08, 2018 10:47 am
от marsa
Най-малкото венче е изнесено надясно, защото е по-малко от диаметъра на хъба. За да се побере в рамката тази конфигурация, целия хъб е изнесен наляво спрямо стандартното. Тоест изисква се специална главина, с която колелото получава още по-голям дишинг.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Юли 08, 2018 5:10 pm
от moridinbg
Още повече диш + нов стандарт :love:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Юли 08, 2018 10:17 pm
от marsa
Видео от Eurobike 2018:

1x13 Drivetrain From Rotor Components (Singletrack Magazine)

https://www.youtube.com/watch?v=zOOLh6cUhgc

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Юли 08, 2018 11:26 pm
от Alexi
главината се вижда ,че не е стандартна за това е и дадена към групсета .. това според мен е доста негативен факт ,ако го бяха измислили за срамски или новия шимански хъб шанса за успех ще е доста по голям

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Юли 08, 2018 11:38 pm
от Pr3d4t0R
Тая 13ка показва, че скоро ни чакат още нови стандарти отзад ...

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Юли 09, 2018 8:01 am
от banzai
Pr3d4t0R написа:Тая 13ка показва, че скоро ни чакат още нови стандарти отзад ...

Той новия стандарт е ясен - super boost 157...

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Юли 10, 2018 8:43 am
от didonch
Нали трябва да има с какво да измъкват кинтите на клиентите...

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Съб Юли 14, 2018 10:03 am
от stoyancha
ГОЛЯМ - за Sram GX Eagle дерайльора! При леко докосване на камък, и то докато беше на малките венци, cage-ът се изкриви :(!:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Юли 15, 2018 7:36 pm
от moridinbg
GX Eagle-ът май се очертава като една средно голяма греда... Доста оплаквания от нужда от редовно центроване на скоростите, пръсване от съвсем леки удари, които други дерайльори издържат...
А производителите мощно се нахвърлиха на групата, като доста евтин 1х12 вариант...

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Юли 15, 2018 8:06 pm
от Boyan1984
Според мен, истината ще бъде Шимано XT 1x12. Ама сигурно след две години ще го видиме. :dontknow:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Юли 15, 2018 8:55 pm
от Alexi
кейджа го има като резервна част ,не е особено изгоден но като е крив все пак е вариант за ремонт вместо цял нов дерайльор