Страница 44 от 65

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Май 25, 2018 10:16 pm
от Alexi
psixopat написа:https://www.ridextr.com/en :bowdown: :bowdown: :love:

тва вече е налично тук там се оказа ,не е само проект .. за съжаление ще почакаме да излезе ХТ вариант че да стане на прилична цена

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Съб Май 26, 2018 3:21 am
от moridinbg
Видях 200 долара за спирачкиte и не можах да повярвам, пък то био само за лостчетата, още 400 за калиперите :D

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Съб Май 26, 2018 7:44 am
от Alexi
не ми харесва дизайна на фрихъба ,така дразнещото врязване на венчетата в него не е елиминирано както при Срам но явно техния е патентован ,инак беше логично да ползват същия дизайн и да има съвместимост на главини/касети ..

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Съб Май 26, 2018 9:17 am
от marsa
Защо смяташ, че не е елиминирано? Ако касетата е на свободни венци, все пак контактната площ ще е увеличена заради броя на шлиците (това решение работи успешно при Campagnolo - малък брой, но по-дълбоки шлици). Колкото до конкретния модел касета, реално венците са практически на два паяка - един реален на големите венци и един "клъстер" на малките, които се захващат един за друг, а най-големият от тях е с широк шлиц като на паяк. Погледни Shimano Capreo венците за да добиеш представа за сглобката на последните венци. Но все пак, не съм сигурен че изобщо има идея да се ползват индивидуални венчета на този Hyperglyde+ стандарт.

Другото което мога да предположа е че диаметърът на този шлиц е намален и това би позволило да се пусне и преходник за старите венци на новия шлиц - тръбичка адаптор, който се нанизва на главината преди венците. Това би позволило да си въведат шлица и в по-ниските класове за смесена съвместимост. Разбира се това е само предположение.

По отношение на главините това, което ме притеснява е че вероятно вече разположението на носещите лагери не е симетрично.

Също така доколкото разбрах новата 11-скоростна касета 9100 ползва спейсинга на 12-ката а не на старата 11-ка, което я прави несъвместима със старите 11 системи, а ще работи с 12-ка компоненти. От друга страна това позволява едната главина да има по-изнесен десен фланец за по-добри ъгли на спиците (голямо предимство).

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Съб Май 26, 2018 1:40 pm
от Pr3d4t0R
Най-вероятно Шимано ще оставят само този фрийхъб за техните касети от SLX нагоре до няколко години - зависи колко бързо ще скалират надолу по класовете. Най-тъпото от цялата работа е, че новият фрийхъб в момента могат да го произвеждат само Шимано и ДТ - да видил това дали/кога ще се промени. На хартия касетата е страхотна, а след няколко месеца като излязат първите тестове :popcorn:

Sunrace и Garabuk са със сигурност много доволни от развитието на пазара :D

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Юни 04, 2018 7:34 am
от Alexi
а някой кара ли e thirteen 9-44 или 9-46 да сподели преки впечатления .. не мога да си харесам касета нещо

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Юни 04, 2018 7:43 am
от Boyan1984
И аз су чудех за тия касети. Примерно сега както съм 2x11 - 26/36 и 11/40, ако сложа такава касета и примерно предна плоча 34, ще мога ли да ползвам сегашния дерайльор или ще трябва да го сменя с такъв с късо рамо? Май ще трябва, щото Шимано го дават до 42 зъба.
С тая комбинация ще е компромис по шосе, ама пак няма да е толкова зле.
Само не знам нагоре дали няма да ми е тегаво?

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Юни 04, 2018 8:02 am
от Alexi
теоретически ,твоя дерайльор трябва да работи .. а 34 плоча е много голяма ,отзад имаш 9 венче .. 30 плоча ще е ок

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Юни 04, 2018 11:59 am
от Boyan1984
30 или 32, че нали и по шосета карам, не искам да въртя съвсем като изоглавен.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Юни 04, 2018 12:15 pm
от Pr3d4t0R
Щом караш и по шосе, не мисля че 1х е за теб. Дерейльора иначе няма да има нужда да го сменяш, но най-вероятно ще трябва да добавиш звена във веригата.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Юни 04, 2018 12:42 pm
от Boyan1984
Абе и аз не мисля че ще стане само с едно отпред и за асфалт. Не че съм тръгнал да го правя, размишлявах и за 1x12 ама май си требват две отпред като за мене.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Юни 04, 2018 2:36 pm
от Alexi
то твоя групсет не е много повече рейндж от 1х12 ,що смяташ че ще си по зле .. просто трябва да си подбереш плоча според стила на каране ,велосипеда и силата която имаш ..
а тоя пич с минусите да се запознае малко с рейнджа на групсетите и кое как се смята .. предавка 30-9 отпред отзад е горе долу като 36-11 с каквото разполага и в момента човека ( ако вземе коментираната по горе касета 9-44 ) доста безхаберен народ има тука ,а знаещите не пишат като виждам защо

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Юни 04, 2018 2:45 pm
от Boyan1984
Ами и аз горе-долу така ги смятам нещата, ама де да знам :dontknow: Даже си правех сметка с плоча 32 и 9/46 ще е горе долу както съм сега с 26/36 на 11/40.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Юни 04, 2018 3:28 pm
от emo_gp
26/40 е една идея по-леко от 32/46 , @alexi доста добре се е изразил и искам да допълня, че еднакъв коефициент на различни цолажи дава различни скорости !

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Юни 04, 2018 3:48 pm
от evilzet
Alexi написа:...

Рейнджа е хубаво нещо, но за чувствителните на тема оптимален каданс, не е всичко. Мисля, че за асфалт е рано още да се препоръчват 1х системи. Виж, като излезе 1х18 може да си взема.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Юни 04, 2018 4:58 pm
от iL_Diavolo
Тези касети 9-46 доста скъпи , поне за мен де , от 200 евра почват :crap:
Иначе имаше тема за един ram ht с 1-12 , ама не си спомням каква плоча е сложил отпред и беше писал , че е доволен - ставало и за хасвалт .

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Юни 06, 2018 2:00 pm
от hitar_potar
Е13 9-44 имаше проблеми със сглобката си - след време почваше да скърца, трака или там както се превежда "creaking", което е кофти за толкова скъп продукт. Самите Е13 направиха някакви промени по дизайна, за да премахнат тоя проблем.
От друга страна хората малко се оплакваха от стъпките между отделните скорости - прекалено големи на моменти, прекалено малко в други, общо взето не толкова оптимизирани като едно Leonardi например, или като някое Срамче.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Юни 06, 2018 2:02 pm
от Alexi
отнесох аз една ,ще я видим .. това със скърцането е за първите модели ,2015 или когато там излиза

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Юни 14, 2018 8:48 pm
от scratch
Срам май избиха рибата с новия NX - 12 скоростна 11-50 касета, съвместима с шимански фрийхъб и 375 долара за целия групсет. Май само теглото на касетата не е особено приятно, ама като имаш 50т тиган, на кой му дреме? :)

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Юни 14, 2018 9:08 pm
от Petar_stoychev
Не знам кой ще даде тия пари за NX при положение че GX в момента излиза за същите пари....а големия тиган за Shimano хъб го имат и Sunrace че и по-лек и по евтин :D

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Юни 14, 2018 9:26 pm
от Alexi
и аз не виждам съществено избиване на рибата .. цената е висока ,тая касета има рейндж близък до 10-42 но е 2 пъти по тежка ,единствения плюс е че ползва шимански хъб ,но то такива касети и в момента има .. все пак е добре да има нови неща и конкуренция

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Юни 14, 2018 11:42 pm
от moridinbg
Е, струва 2 пъти по-малко от 10-42 касетата и отпада нуждата от XD фрихъб, което е или скъпо, или невъзможно за някои главини. Все пак цялата идея на тоя групсет е да е максимално евтин.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Юни 25, 2018 9:57 pm
от psixopat

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Юни 25, 2018 9:58 pm
от Alexi
интереса приключва като видиш цената на касетата :)

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Юни 25, 2018 11:24 pm
от moridinbg
Цената и е съвсем редна за range-а и грамовете.

В коментарите някой вече е извадил цени само за касета:

Leonardi: 12S 9-48, 347g, $400.
Eagle X01: 12S 10-50, 354g, $370.
Garbaruk: 11S 10-50, 323g, $225.
Leonardi: 11S 9-45, 325g, $370.
E13 Plus: 11S 9-46, 339g, $250.


От безкрайно подробната и удобна таблица: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... 1267427822

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Юни 26, 2018 7:23 am
от Alexi
не е сериозно 3те най големи венчета да са алуминиеви ( аз имам такава касетка и виждам как е направена лека ,не ми допада и вероятно няма и да я карам че усещам как ще я стопя до края на лятото )

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Юни 26, 2018 4:20 pm
от Boyan1984
А защо не правят 10 зъба на малкото и за шимански хъб? У

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Юни 26, 2018 5:52 pm
от Alexi
хъба е твърде дебел :D

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Юни 26, 2018 5:58 pm
от marsa
Защото диаметъра на хъба не го позволява - прекалено голям е за да поеме 10. Този дизайн е наследен и еволюира от 30 години, като по-старата версия е по-къса (7 скорости), а най-старата дори не поема 11, а най-малко 12t (обновлението за 11t е скъсяването на шлица спрямо общата дължина на бодито и оформянето на последното венче по специален начин).

Shimano имат един специален хъб, разработен за "малки колела" (сгъваеми велосипеди и подобни) - групата Capreo, който е за 9 зъба малко венче, но този стандарт остава изолиран.

С новия XTR представиха и нов шлиц Micro Spline, да видим дали това ще се наложи във времето както Hyperglide.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Юни 26, 2018 6:25 pm
от Boyan1984
Ясно, мерси за обяснението. Абе ще се сменява задна главина рано или късно, то се е видяло.
Макар че, 2x11 ми върши чудна работа и засега не виждам смисъл да сменявам.