Страница 42 от 65

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Дек 10, 2017 6:47 pm
от hitar_potar
bio написа:5. няма венчета 9 или 10 за shimano. или поне аз не съм чувал.

Или Wolftooth, или OneUp имат 10т венче за шимански касети, мисля е в комбинация с 12т-венче. Но се монтира на специален храп, пак от Wolftooth/OneUp, правен само за няколко марки главини...

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Дек 11, 2017 10:37 am
от EmZo
[quote="gosh6o" Също какво бихте препоръчали като бюджетен вариант за плоча 32 104? Може предложения и от алито, не бързам за плочата.[/quote]


Аз си поръчах такава: ЦЪК за твърдака - след 3-4 карания преди твърдака да излезе болнични, мога да кажа че съм повече от доволен. Цената буди сериозни съмнения, но изработката е 1към1 с RaceFace etc. за няколкото карания с пътеки туфести поляни и т.н. на твърдака с заден дерайльор без cluch, нямам нито едно падане на веригата, а на плочата дори анодизацията няма следи от износване. :)


Аз планувам да сменя стоманената кръгла 30T плоча на мекицата и за съжаление китайците, не правят още SRAM DM и съм ограничен до 2 възможности:
AbsoluteBlack
Works

Та се чудя, като процент овализация и timing по спецификации са почти еднакви, но AbsoluteBlack са изписали фермани и оди колко е уникална и патентована тяхната и няма друга като нея. Някой има ли идея при положение, че тая на Works идва почти на половин цена, дали ще има съществена разлика и залужава ли си AbsoluteBlack-a почти двойно повече?

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Дек 11, 2017 11:36 am
от Pr3d4t0R
Карах на OneUp, а сега на тази фирма, само че на друг DM монтаж:
https://www.superstarcomponents.com/en/ ... w-wide.htm

Разлика в овалността не усетих и двата ми харесват много, но цената на суперстар е :love:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Дек 11, 2017 1:04 pm
от moridinbg
С такива - https://www.aliexpress.com/item/Bicycle ... 74855.html караме 5-6 човека, вече доста хиляди километри сумарно - никакви проблеми със здравина или износване. На цена 6 пъти по-ниска от Superstar, да не говорим пък за RF, Hope и други е топ.
Пристигат за 15-20 дена. Има ги и в olx за около 20лв - пристигат веднага (:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Дек 19, 2017 12:58 pm
от kawasuna
Малко въпроса ми е извън темата,ама да не отварям нова...
Днес видях тази касета
https://www.bike24.com/1.php?content=8; ... C%7C%7C%7C
Дали ще е удачен вариант или по-скоро дерайльора ще превключва ли безпроблемно на голямата плоча?
Обрегача ми е-Shimano SLX RD-M670 SGS Shadow Type / 20 Speed,а предните полчи 22/36

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Дек 19, 2017 1:09 pm
от Alexi
на големите венци ще превключва безпроблемно ,на малките няма да е ок

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Дек 19, 2017 1:18 pm
от kawasuna
Защо?Тази касета се различава от моята главно по голямата плоча 42,моята е 36

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Дек 19, 2017 1:23 pm
от Alexi
защото за да ходи на 42т го отдалечаваш значително от касетата ,което влошава превключването на малките венчета .. проблема се решава с къстъм кейдж ,или правилен дерайльор

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Дек 21, 2017 9:18 am
от hitar_potar
То при 10-скоростните май правилен дерайльор няма, щот тогава не са мислени такива големи зъбаци. Май единственото решение е къстъм кейдж, ако не те кефи превключването. :)

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Дек 21, 2017 9:21 am
от Petar_stoychev
hitar_potar написа:То при 10-скоростните май правилен дерайльор няма, щот тогава не са мислени такива големи зъбаци. Май единственото решение е къстъм кейдж, ако не те кефи превключването. :)


Или направо новото Deore M6000 :beer:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Дек 21, 2017 7:49 pm
от Alexi
hitar_potar написа:То при 10-скоростните май правилен дерайльор няма, щот тогава не са мислени такива големи зъбаци. Май единственото решение е къстъм кейдж, ако не те кефи превключването. :)

има от известно време :
https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-deore-10-speed-rear-derailleur-rd-m6000-gs-shadow-626838
също така има 10 скоростен СЛХ 7000 .. шимано малко се усетиха в това отношение ,но с голямо закъснение

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Дек 21, 2017 8:21 pm
от kawasuna
Бихте ли ми обяснили или да ме насочите към тема,която разяснява каква е разликата в дерайльорите на Шимано,или по-скоро кой,къде се използва.
Какви видове бяха там - късо,средно,дълго рамо,Shadow+,Shadow.................. и т.н :smash:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Дек 21, 2017 8:32 pm
от Alexi
не знам да има такава тема .. рамото определя рейнджа на дерайльора сумарно с курбела ,примерно ако имаш плочи 26-36 и касета 11-36 общия рейнж е 35 ( в моя линк по горе е означен като total capacity ) .. така си смяташ какво рамо ти трябва за твоя си велосипед ,щото може да имаш плочи 28-40 примерно ,или касета 11-42 .. другия по важен показател е max teeth ,това е максималния заден венец който хваща дерайльора .. тука е кофтито ,че повечето по старички са правени за касети до 36т ,и насилването им на 40 или 42 води до негативи .. до тука с рамената ..
Shadow e технология на шимано ,с която дерайльора е по прибран и държи по добре веригата .. неговия наследник е Shadow+ ,при който в допълнение има clutch ( превежда се съединител ,на БГ неправилно се чете "ключ" а активирането му - "заключване" ) система ,с която движението на рамото на дерайльора става доста по трудно и мятането на веригата силно намалява ( тази система работи ,за разлика от обикновения Shadow ) .. това е накратко

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Съб Дек 23, 2017 5:03 pm
от kawasuna
Благодаря за изчерпателния отговор

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Дек 25, 2017 6:49 am
от dviktor
Здравейте, Честита Колега!

Имам въпрос, предполагам е обсъждан в темата, но не успях да намеря отговор. Карам 1х11 с касета SRAM XG 1150 - 10-42 със заден дерайльор SRAM X1 Type 2.1, и курбел RACE FACE Turbine с плоча 32 зъба с директен монтаж. Скоро установих, че като кача на най- големия венец с 42 зъба и почна да въртя назад след две пълни завъртания веригата пада от венеца. При въртене съответно нямам абсолютно никакви проблеми с превключвания. Това се случва единствено на венеца с 42 зъба, като линията на веригата е усукана. Какви са възможностите да се отстрани това нещо, не че е голям проблем, но ме дразни.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Дек 25, 2017 10:00 am
от didonch
Водач....

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Дек 25, 2017 10:36 am
от dviktor
Имам проблеми с въртенето на педалите назад, както е на 1-ва предавка. Смисъл, при такова действие пада веригата на по-малка зъбчатка отзад? :)

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Дек 25, 2017 10:42 am
от Alexi
този проблем може да се реши ,като промениш линията на веригата - спейсъри на плочата ,или на средното ако имаш за махане

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Дек 25, 2017 10:47 am
от Yash
Проблем при 1х системите. При Шимано също е така.
Тази година Срам с Ийгъл май са решили проблема - нов профил на зъбите, веригата.
Вариант е, ако оста на курбелите има спейсери, един от дясната страна да се премести отляво. По този начин плочата ще се прибере към рамката и веригата няма да се криви толкова навън. Но има опасност плочата да опира в чейнстейна и педалите няма да са симетрични спрямо рамката.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Дек 25, 2017 12:00 pm
от hitar_potar
Каквито и да са профилите на зъбчетата, в един момент губят качествата си, като се износят до определена степен. Затова за мен най-сигурното е водач - достатъчно леки има, че да не ви бъркат 100г нагоре в общото тегло. А при наличието на такъв не ви бърка каква точно плоча ще ползвате. :)

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Дек 25, 2017 12:41 pm
от protiven
hitar_potar написа:Каквито и да са профилите на зъбчетата, в един момент губят качествата си, като се износят до определена степен. Затова за мен най-сигурното е водач - достатъчно леки има, че да не ви бъркат 100г нагоре в общото тегло. А при наличието на такъв не ви бърка каква точно плоча ще ползвате. :)


Очевидно не разбираш за какво става въпрос. Веригата пада от най-големия венец на касетата към по-малките при въртене назад, а не от плочата. Така че слагането на водач няма никаква връзка в случая.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Дек 25, 2017 12:59 pm
от Boyan1984
На мене ми падаше, ама съм 2x11, поиграх си с B-tension болта и сега не пада при педалиране назад или когато и да е.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Дек 25, 2017 9:05 pm
от didonch
При това положение карай си спокойно велосипеда и не го мисли. По горе са ти обяснили защо пада веригата. При въртене в правиланата посока- напред веригата се насочва по задните венци от дерайльора, а при въртене в обратна посока няма кой да я насочи.... Промяната на положението на предната плоча може да повлияе негативно върху превключването на предавките, също ти се нарушава симетрията на педалите спрямо рамката-което май дразни по-вече, така че не се вкарвай в излишен филм

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Дек 26, 2017 10:33 am
от moridinbg
Доста е досадно, особено, когато всичко друго е перфектно настроено - при мен също пада на най-големия венец на 11-46 Sunrace касета и XX1 дерайльор - никаква игра с B-tension-а не помага. На 42 зъба не пада. 73мм XTR средно, без спейсър откъм задвижването.
Познат с ХТ М8000 и Shimano 11-46 няма този проблем - трябва да се развърти с бясна скорост назад, за да падне, а при мен става с около оборот, но там дерайльорът по начало е съвместим с 46 зъба...

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Дек 26, 2017 2:52 pm
от Pr3d4t0R
Oт Сънрейс касетата е - аз съм със същата и с М8000 и М7000 обтегач все пада при малко над обороот. Иначе превключва прецизно - на мен тая работа не ми пречи.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Дек 26, 2017 5:36 pm
от Yash
moridinbg написа:Познат с ХТ М8000 и Shimano 11-46 няма този проблем

И на ХТ М8000 42Т и плоча 34 пак пада. Наскоро си взех плоча 30. Пада, но при по-дълго въртене.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Дек 26, 2017 5:52 pm
от moridinbg
Шиманото съм го въртял лично като изоглавен, за да го накарам да падне. Доколкото е от значение - Race Face средно на Nomad 2 с овал от Габарук, ако не се лъжа 34 зъба.
От друга страна шиманската касета превключва доста по-неприятно от Sunrace - което е доста по-усещащо се от падането при въртене назад...

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Дек 28, 2017 3:04 pm
от moridinbg
https://www.bike-components.de/de/SRAM/ ... o69408595/
250 ойро касета, дерайльор, команда и верига.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Яну 11, 2018 9:46 pm
от Alexi
ако някой има проблеми с линията на веригата ( в нета изобилства от такива клипчета ,симптома е предимно падане на веригата от най големия венец при въртене назад ) то тия болтове могат да решат тоя проблем предлагайки офсет до 3мм :
https://www.aliexpress.com/item/TW-MTB-mountain-bike-folding-bike-refitting-carbon-fiber-crankset-monoblock-screw-crank-chain-wheel-fix/32457492457.html?spm=a2g0s.13010208.99999999.262.VL97zp

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Яну 21, 2018 2:46 pm
от Petar_stoychev
Някой има ли идея дали Shimano ще пускат ревизирана XT касета за 11 скорости?
Докато се рових по разни калкулатори за смятане на скорости(в случая gears.mtbcrosscountry.com) попаднах на new Shimano 11-46 с много по плавни стъпки 35-40-46. После се поразрових в сайта на Shimano и попаднах пак на new 11-46 но никъде не се споменават стъпките и въобще дали ще съществува такова животно...