Страница 41 от 65

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Ное 12, 2017 9:06 pm
от moridinbg
Сменя се отвсякъде навсякъде. Аз съм доста доволен от касетата и дерайльора. Сега, ако на склон се опиташ от 17-20 зъба да идеш на 46 може да не стане, но при нормални условия мога да отида от 5-6та на първа, колкото ми позволява командата наведнъж, без особено усилие.

SLX-а е на колело на приятел, не знам до къде точно го е докарал, но последно се оплакваше, че няма как да качи на 46те зъба, за това се зачудих за различните дължини рамена.

Zee съм имал, до 36 зъба си му е оптимума. Виждал съм го разпънато на 42 зъба венец и е голямо извращение, което не му вещае дълъг живот. С 46те дори не мога да си представя как би могло да застане и честно казано не вярвам

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Ное 12, 2017 11:45 pm
от hitar_potar
За този байк говоря - мисля наскоро го продаваше. Касетата изглежда голямка, при запитване той каза, че е 11-46 и Зийто си бачка ОК по нея. :)

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Ное 13, 2017 12:24 am
от Pr3d4t0R
Alexi написа:на големите венци сменят ли се добре скоростите под товар ? че това ще ми е следващия ъпгрейд като гледам .. по тежката касета усеща ли се на мекица ?


Moeто колело тежи 2.3 кг над твоето и не мисля, че относно "смяна под товар" си представяме едно и също. Цялата система работи чудесно. Ако питаш за работата на окачването аз разлика не съм усетил даже и цялото задно колело като натежа с 300 гр. по други причини - трябва да си много прецизен и константен в карането, за да можеш да я хванеш.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Ное 13, 2017 2:10 pm
от windv
Бихте ли могли да ми кажете, на колело с обтегач, команда и верига за 10 скорости, може ли да се ползва задна XD главина и 11скоростна касета, и ограничавайки най-малкия или най-големия венец с болтчетата на обтегача, да се изпозва тази касета? И има ли 10-скоростни касети за XD главини, които могат да се използват за тази комбинация?

Благодаря!

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Ное 13, 2017 2:26 pm
от Alexi
първата комбинация няма да работи .. 10 скоростни касети за XD има ,но цената няма да ти хареса ,примерно тая:
https://www.bike24.com/p2154633.html

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Ное 13, 2017 4:07 pm
от windv
Alexi написа:първата комбинация няма да работи .. 10 скоростни касети за XD има ,но цената няма да ти хареса ,примерно тая:
https://www.bike24.com/p2154633.html



:xx(:

гредица. явно ще трябват нова верига обтегач и команда.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Ное 13, 2017 4:14 pm
от Alexi
а защо не нов фрихъб ? повечето главини поддържат такава замяна

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Съб Ное 25, 2017 11:44 am
от Petar_stoychev
Аз имам една чуденка като за бюджетна 1x11 кое е по-удачен избор SLX M7000 или Sram NX :dontknow:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Съб Ное 25, 2017 12:35 pm
от Alexi
тия 2 групсета са преки конкуренти с изравнени възможности ,така че избираш каквото ти е на сърце ( и пасва по добре на велосипеда ти ,примерно Срам предлагат мачмейкър с който можеш да сложиш на една скоба команда за колче/вилка/шок и спирачка примерно ,ако и тя е Срам и т.н. )

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Съб Ное 25, 2017 3:05 pm
от Любо
Съдейки по колелото от подписа ти, имай предвид, че може да се получи несъвместимост между задната главина и касетата, ако се спреш на Шимано.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Съб Ное 25, 2017 3:48 pm
от Boko-Loco
Petar_stoychev написа:Аз имам една чуденка като за бюджетна 1x11 кое е по-удачен избор SLX M7000 или Sram NX :dontknow:


Препоръчвам ти SLX, съпоставими са само ценово. Шиманото работи и се усеща много по-качествено. GX-а е 11 скоростна версия на Х5 с каквото си в момента. Ще спечелиш 1 скорост, но със същото пластмасово усещане и без по-добрата прецизност на превключване на SLX. Венците и на двете системи са 10 скоростна храповици. Има СЛХ касети 11-46Т!

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Съб Ное 25, 2017 4:17 pm
от Petar_stoychev
Май май нещата клонят към SLX само че си мисля за Sunrace касета че нещо шиманските не ме кефат как са наредени...

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Съб Ное 25, 2017 6:40 pm
от Alexi
Шиманските до 11-42 са ок .. 11-46 вече е странно подредена ,но според ползватели работи добре ..

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Ное 26, 2017 2:43 am
от moridinbg
Превключва учудващо добре за странната си подредба, но със сънрейс е по-плавно.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Ное 26, 2017 10:05 am
от hitar_potar
Boko-Loco написа:
Petar_stoychev написа:Аз имам една чуденка като за бюджетна 1x11 кое е по-удачен избор SLX M7000 или Sram NX :dontknow:


Препоръчвам ти SLX, съпоставими са само ценово. Шиманото работи и се усеща много по-качествено. GX-а е 11 скоростна версия на Х5 с каквото си в момента. Ще спечелиш 1 скорост, но със същото пластмасово усещане и без по-добрата прецизност на превключване на SLX. Венците и на двете системи са 10 скоростна храповици. Има СЛХ касети 11-46Т!

Ъммм, да внеса една лека поправка: GX е 11-скоростната (а от тази година и 12-скоростна Ийгъл) версия на Х7, което се равнява на SLX. Срам предлагат повече според мен, кеф ти 11, кеф ти 12 скорости, кеф ти палцови команди или грипшифт (а повярвайте ми, новите грипшифтове са уникални!!!).

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Ное 26, 2017 10:17 am
от Alexi
да добавим и 10т венче ,официално овали отскоро за всички видове 1х курбели :bowdown: шимано винаги са крачка назад поне откъм иновации

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Ное 26, 2017 4:11 pm
от Boko-Loco
hitar_potar написа:
Boko-Loco написа:
Petar_stoychev написа:Аз имам една чуденка като за бюджетна 1x11 кое е по-удачен избор SLX M7000 или Sram NX :dontknow:


Препоръчвам ти SLX, съпоставими са само ценово. Шиманото работи и се усеща много по-качествено. GX-а е 11 скоростна версия на Х5 с каквото си в момента. Ще спечелиш 1 скорост, но със същото пластмасово усещане и без по-добрата прецизност на превключване на SLX. Венците и на двете системи са 10 скоростна храповици. Има СЛХ касети 11-46Т!

Ъммм, да внеса една лека поправка: GX е 11-скоростната (а от тази година и 12-скоростна Ийгъл) версия на Х7, което се равнява на SLX. Срам предлагат повече според мен, кеф ти 11, кеф ти 12 скорости, кеф ти палцови команди или грипшифт (а повярвайте ми, новите грипшифтове са уникални!!!).


Разбирам че маркетинга на Срам работи! :-) Аз обаче говоря от опит, от 2 години съм с GX 11sp, и нямам търпение да мина на Шимано. Кълч тип 2.1 въобще не работи и веригата се клати все едно няма никакъв. Успях да го хакна и да го стегна, но се влоши смяната на по-малък венец. Същото е и с Х1, освен това там и болта на ухото се саморазвива и се прецаква резбата. На втория ми комплект капли съм с ХТ 11-42Т и освен по-доброто превключване не усещам липсата на 10Т. Говоря за колело с 170мм ход. За ХС вече и 10-42Т не стига...
GX има 10, 11 и 12 скоростна версии, като заменя всичко от Х5 10 ск нагоре.
Малко вътрешна информация от байк индустрията... Дано съм бил полезен :beer:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Ное 26, 2017 7:24 pm
от moridinbg
При мене Type 2.1 работи чудесно, карам мекица без водач и баш, имам 1 (едно) падане на верига за цял сезон. Сигурно е от маркетинга...
Zee със средно износена NW плоча на твърдака си падаше от време на време, хем е с наполовина по-късо рамо.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Ное 26, 2017 8:14 pm
от Pr3d4t0R
Alexi написа:да добавим и 10т венче ,официално овали отскоро за всички видове 1х курбели :bowdown: шимано винаги са крачка назад поне откъм иновации


NX струва колкото SLX, а ХТ е по-евтин от GX - и в двата случая Шимано са един клас нагоре:
https://www.bike-components.de/de/Kompl ... c&limit=20

За това е трудно да се срявнява.

Поради някаква причина афтърмаркет Срам в Европа са адски скъпи за разлика от това да се вземе заедно с цяло колело.

Щях да забравя DI2 малка иновация е викаш :D След фарсът с dual-control командите Shimano са далеч по-консервативни в политиката си.

ПП Boco-loco далеч не е някой случаен :nuts:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Ное 26, 2017 8:29 pm
от Alexi
тука можем да разсъждаваме от нашата си камбанария ,но по състезанията от световните серии само Срам виждам .. хората мислят .. дори ХД хъба е по лек ,и няма проблеми с "врязване" на венчета като при шимано .. аз лично бих минал без да се замислям на Срам ,просто ми идва скъпо - тряа сменя хъба на Мавик Кросмакс ( около 60Е ) + цял групсет .. а с Шимано е евтино ,СЛХ 1х11 е 150Е без курбела ..

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Ное 27, 2017 9:26 am
от LiveByTheCode
Petar_stoychev написа:Аз имам една чуденка като за бюджетна 1x11 кое е по-удачен избор SLX M7000 или Sram NX :dontknow:

Ако сегашната ти система 2х10 работи без проблеми, няма смисъл да я сменяш особено по витошките баири ще ти липсват предавки с 1х11 ако нямаш сила в краката
Аз съм със срам GX 2x10 на 9000 км и единствено съм сменил касетата с шиманска хт. 2х10 единсвено бих я заменил за 1х12 в бъдеще...

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Ное 27, 2017 10:13 am
от hitar_potar
Boko-Loco написа:
hitar_potar написа:
Boko-Loco написа:
Petar_stoychev написа:Аз имам една чуденка като за бюджетна 1x11 кое е по-удачен избор SLX M7000 или Sram NX :dontknow:


Препоръчвам ти SLX, съпоставими са само ценово. Шиманото работи и се усеща много по-качествено. GX-а е 11 скоростна версия на Х5 с каквото си в момента. Ще спечелиш 1 скорост, но със същото пластмасово усещане и без по-добрата прецизност на превключване на SLX. Венците и на двете системи са 10 скоростна храповици. Има СЛХ касети 11-46Т!

Ъммм, да внеса една лека поправка: GX е 11-скоростната (а от тази година и 12-скоростна Ийгъл) версия на Х7, което се равнява на SLX. Срам предлагат повече според мен, кеф ти 11, кеф ти 12 скорости, кеф ти палцови команди или грипшифт (а повярвайте ми, новите грипшифтове са уникални!!!).


Разбирам че маркетинга на Срам работи! :-) Аз обаче говоря от опит, от 2 години съм с GX 11sp, и нямам търпение да мина на Шимано. Кълч тип 2.1 въобще не работи и веригата се клати все едно няма никакъв. Успях да го хакна и да го стегна, но се влоши смяната на по-малък венец. Същото е и с Х1, освен това там и болта на ухото се саморазвива и се прецаква резбата. На втория ми комплект капли съм с ХТ 11-42Т и освен по-доброто превключване не усещам липсата на 10Т. Говоря за колело с 170мм ход. За ХС вече и 10-42Т не стига...
GX има 10, 11 и 12 скоростна версии, като заменя всичко от Х5 10 ск нагоре.
Малко вътрешна информация от байк индустрията... Дано съм бил полезен :beer:

Дреме ми на мене за Срамския маркетинг - говоря от опит, макар и не с 11-скоростните им серии. Карах определено време ХО 9-скоростна група точно с грипшифтовете от серията. Цъкаше като швейцарски часовник по касетата, а самото чувство от командата при превключване беше страхотно. Да не говорим, че и ергономично бяха страхотни и адски удобни. А това е грипшифт 2-3 поколения назад - а новите са в пъти по-добри (1 човек не съм видял, дето да се оплаква).
И докато го пиша това, да кажа, че съм фен на Шимано и карам Сейнт 820 група - не бих я сменил за Срам ХО ДХ. Леко превключване, здрави компоненти, съединителя е адски натегнат - не мисля, че има смисъл от друг за 10 скорости. Виж вече при 11 и 12 някак си Срам привлича повече - DI2-то на Шимано е една дива цифра, дори и при ХТ, а единственото иновативно, което един уикенд-уориър ще усети е възможността за цъкане само с 1 команда по 2х10 задвижване. Докато в същото време Срам просто предлага повече опции и на по-ниски тегла, особено при касетите. А обхвата на касетите им няма кво да го коментираме - засега Шимано не могат да отговорят в тва отношение, поне докато не се реализират слуховете за новото XTR-поколение (12 скорости, 10-51т касета). :popcorn:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Ное 27, 2017 10:59 am
от Boko-Loco
hitar_potar написа:
Boko-Loco написа:
hitar_potar написа:
Boko-Loco написа:
Petar_stoychev написа:Аз имам една чуденка като за бюджетна 1x11 кое е по-удачен избор SLX M7000 или Sram NX :dontknow:


Препоръчвам ти SLX, съпоставими са само ценово. Шиманото работи и се усеща много по-качествено. GX-а е 11 скоростна версия на Х5 с каквото си в момента. Ще спечелиш 1 скорост, но със същото пластмасово усещане и без по-добрата прецизност на превключване на SLX. Венците и на двете системи са 10 скоростна храповици. Има СЛХ касети 11-46Т!

Ъммм, да внеса една лека поправка: GX е 11-скоростната (а от тази година и 12-скоростна Ийгъл) версия на Х7, което се равнява на SLX. Срам предлагат повече според мен, кеф ти 11, кеф ти 12 скорости, кеф ти палцови команди или грипшифт (а повярвайте ми, новите грипшифтове са уникални!!!).


Разбирам че маркетинга на Срам работи! :-) Аз обаче говоря от опит, от 2 години съм с GX 11sp, и нямам търпение да мина на Шимано. Кълч тип 2.1 въобще не работи и веригата се клати все едно няма никакъв. Успях да го хакна и да го стегна, но се влоши смяната на по-малък венец. Същото е и с Х1, освен това там и болта на ухото се саморазвива и се прецаква резбата. На втория ми комплект капли съм с ХТ 11-42Т и освен по-доброто превключване не усещам липсата на 10Т. Говоря за колело с 170мм ход. За ХС вече и 10-42Т не стига...
GX има 10, 11 и 12 скоростна версии, като заменя всичко от Х5 10 ск нагоре.
Малко вътрешна информация от байк индустрията... Дано съм бил полезен :beer:

Дреме ми на мене за Срамския маркетинг - говоря от опит, макар и не с 11-скоростните им серии. Карах определено време ХО 9-скоростна група точно с грипшифтовете от серията. Цъкаше като швейцарски часовник по касетата, а самото чувство от командата при превключване беше страхотно. Да не говорим, че и ергономично бяха страхотни и адски удобни. А това е грипшифт 2-3 поколения назад - а новите са в пъти по-добри (1 човек не съм видял, дето да се оплаква).
И докато го пиша това, да кажа, че съм фен на Шимано и карам Сейнт 820 група - не бих я сменил за Срам ХО ДХ. Леко превключване, здрави компоненти, съединителя е адски натегнат - не мисля, че има смисъл от друг за 10 скорости. Виж вече при 11 и 12 някак си Срам привлича повече - DI2-то на Шимано е една дива цифра, дори и при ХТ, а единственото иновативно, което един уикенд-уориър ще усети е възможността за цъкане само с 1 команда по 2х10 задвижване. Докато в същото време Срам просто предлага повече опции и на по-ниски тегла, особено при касетите. А обхвата на касетите им няма кво да го коментираме - засега Шимано не могат да отговорят в тва отношение, поне докато не се реализират слуховете за новото XTR-поколение (12 скорости, 10-51т касета). :popcorn:


Това заприлича на на споровете Ауди - БМВ. Нещо не се разбираме, та ще се обяснявам: И аз бях голям фен на Срам 9 ск. системи, особено Х9/Х0. Сменяха не вероятно и бяха много здрави. По това време не исках да чуя за Шимано... Но от тогава минаха 8-9 години....
Радвам се че си доволен от твоите скорости Срам, но моят опит (на личното ми колело и служебно обслужвайки гаранции) е точно обратното. Исках да помогна на колегата в избора.
Между другото, наистина 10-50Т обхавата на Ийгъл е достатъчен за всякакво каране. Жалко само, че трябва да се настройват скоростите преди всяко каране.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Ное 27, 2017 1:35 pm
от moridinbg
Явно имаш някакъв проблем с компонентите си - може би нещо е счупено? Аз скоростите ги настройвах два пъти - веднъж като монтирах групата и още веднъж миналата седмица, когато смених жилото.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Ное 27, 2017 9:20 pm
от Boko-Loco
moridinbg написа:Явно имаш някакъв проблем с компонентите си - може би нещо е счупено? Аз скоростите ги настройвах два пъти - веднъж като монтирах групата и още веднъж миналата седмица, когато смених жилото.

Ами нямам проблем с ийгъл, проблемите са гаранционни. Има твърде много пластмаса в х0 и потдава. Случаите са колкото груп сетове продадени и това е Срам-но! Иначе касетата е шедьовър, жалко само че рамото е толкова дълго и закача всичко по-голямо от листо.

Пп: това се отнася за АМ колела карани по предназначение. Ти ако караш в града е нормално да си доволен.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Дек 04, 2017 9:12 pm
от hitar_potar
Видяхте ли новата касета на Леонарди? 12 скорости, 9-48т обхват, все така на бижу мяза както оригиналната ХХ1 Ийгъл... :)

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Дек 10, 2017 6:03 pm
от gosh6o
Колеги, в момента на шега реших да пробвам 1х9 на твърдака (32 х 11-34) и не ми е зле. Искам да сменя обтегача ( аливио без шадоу) с нещо имащо шадоу плюс. Докато събера пари за касета и команда ще го карам на 9ка касета със срамска команда. Тук идва дилемата: деор или слх с шадоу плюс? Имам нова верига за 10. Харесах касета 11 36 на деор за 40лв. Предполагам 32х36 като предавка няма да ми е зле. Преди години 24х28 ми по понасяше. Обтегача с какво рамо трябва да е? Карам лежерно хс. Каква е разликата между деор и слх. Ако е само тегло бих предпочел деор. Дали ще може да се намери крайно венче 9 или 10 за касетата? Също какво бихте препоръчали като бюджетен вариант за плоча 32 104? Може предложения и от алито, не бързам за плочата.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Дек 10, 2017 6:26 pm
от bio
1. deore или slx - незнам.
2. 32х36 е доста тежка предавка за големи/продължителни наклони. карам 30х36 и на много сериозни терени ми идва една идея по-къса.
3. обтегача може да е с късо рамо. карам zee на подобна касета, но 10-скоростна.
4. deore или slx - незнам разликата, но може да я провериш и сам.
5. няма венчета 9 или 10 за shimano. или поне аз не съм чувал.
6. плоча NW във вариант 32 има много. алиекспрес/суперстар/он-уан/ хиляди са. за овал също има доста ... но ако искаш овал за 30 мисля, че само absolute black имат 30-ка.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Дек 10, 2017 6:33 pm
от gosh6o
30х11 добре ли идва за отъпкани горски пътеки?

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Дек 10, 2017 6:42 pm
от bio
gosh6o написа:30х11 добре ли идва за отъпкани горски пътеки?

много рядко въртя надолу след 30 км/ч и на мен ми стига. пробвай този калкулатор - http://www.bikecalc.com/speed_at_cadence