Страница 38 от 65

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Съб Мар 11, 2017 11:46 pm
от emo_gp
Да колега, можеш да ползваш сегашния си курбел , колегата ти е посказал каква касета можеш да ползваш! Само имай в предвид чейн-лайна https://www.oneupcomponents.com/pages/u ... -non-boost само да добавя, че в алито касетите са на добра цена. Което ме навява на мисълта някой ползва ли от али-то касета ? :beer:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Мар 12, 2017 12:03 am
от Kobeto
Благодаря, колеги :) :beer:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Мар 12, 2017 12:06 am
от Alexi
да добавя за дерайльора - той може и да стане за 42т с натягане на болта за отдалечаване от касетата,но не сменя добре просто рейнджа му е малък .. най читаво е да се сложи 11 скоростен дерайльор който си е до 42т и да си го ползваш с 10 скорости ( става )

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Мар 12, 2017 12:21 am
от Pr3d4t0R
Ако ще сменя и дерейльора направо 11 всичко да вземе. 10ка с 42 е най-капризна за наистина право ухо. Иначе най-много да се наложи да се навие B-Tension болта от противоположната страна.

Ако няма да се състезаваш с това колело водач няма да ти трябва. Дали ще пада веригата много зависи от самата рамка, неният chain-growth и как караш.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Мар 12, 2017 12:30 am
от Kobeto
Колелото е Shockblaze Skin
А вие ме плашите с тоя дерайльор :)

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Мар 12, 2017 5:28 pm
от Friz
За по-добра работа на дерайльора и 42 зъба венец сигурно ще ти трябва и това:
http://www.wolftoothcomponents.com/products/goatlink

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Мар 12, 2017 9:19 pm
от Kobeto
Дано да помогне и да се размина с купуване на нова команда и нов дерайльор

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Мар 14, 2017 3:19 pm
от moridinbg
На десятка дерайльор се сменя кейджа и почва да си превключва чудесно - https://www.oneupcomponents.com/products/r-a-d-cage

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Мар 14, 2017 7:12 pm
от outfaced
RAD Cage е по скъпата, но значително по смислената опция ...
онова просто отдалечава дерейльора от венеца, а с RAD Cage се отдалечава само когато е на големите венци и си е пак прибран на малките.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Мар 14, 2017 7:19 pm
от Kobeto
Наистина решението за 1х10 се превърна в дилема 1х10 или 1х11. За 1х11 по БГ сайтовете има всичко необходимо. А 10-скоростна касета 11х42 не мога да намеря. Трябва отвън да я поръчам и струва с доставката колкото една 11-скоростна. Верно, тук предлаганите компоненти са на два водещи производителя. Но нещо не мога да хвана смисъла от пазаренето от чужди сайтове, като там цените са по-ниски, но за сметка на това доставките са скъпи и става същата работа + - 10 лева. Освен ако няма някакви тънки моменти в пазаруването, които аз не знам. Примерно касета DEORE XT CS M8000 11 42 тук е 150 лева а SunRace CSMX8 Kassette 11-fach 11-42 е 63,90 Евро + 15 евро доставка. Но да се върна на 1х10. Боя се, че ако сега си купя такъв заден блок, след време като се наложи да сменям главина ще се получи някакво несъвпадение и няма да мога да сложа блока на по-модерна главина, понеже ще е "отживелица х10 задвижването". В същото време подлагам на съмнение смисъла в преминаване на х11, при положение, че сега е нужно за х10 да сменя касетата, да си купя кейдж за дерайльора и да купя една NW плоча за отпред, за сегашната верига не знам дали ще стане. Освен това колелото ми е на 1 година и състоянието на компонентите е доста добро, понеже не е много карано, а в същото време доста добре поддържано. Колкото повече я чета тая тема, повече се чудя какво да правя. Мисля си и за вариант да си карам тая система докато се издуха и тогава да сменям задвижване.
Доста хора тук разбират от компоненти и стандарти и ще се радвам ако получа някакви насоки. Все пак става въпрос за някаква инвестиция от не малко пари сега, която да бъде актуална за след година, две, когато ще се сменят износени компоненти.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Мар 14, 2017 7:41 pm
от emo_gp
Колега касетата на Sunrace която си споменал може да се намери за 60$ макс. от китайчетата. Понеже ми се върти идеята за 1x10 искам да попитам, при навиване на болта за големия венец оказва ли влияние при превключване на по-малките венци?

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Мар 14, 2017 8:21 pm
от Alexi
оказва ,пълно щастие няма с тая модификация .. почва да сменя зле на малките .. относно пазаруване отвън - там правят реални промоции не като тука от една цена завишена с 50% да смъкнат 30 ( здравейте screambikes ) ,ако се рови и дебнат части и не се бърза много изгодни неща изпадат

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Мар 14, 2017 9:01 pm
от compira
Kobeto написа: + 15 евро доставка.


Е 15 евро... от Англия доставката е 2 лева за килограм, а от Германия на 3 лв. Аз и ножчета за бръснене от там си вземам, че ми идва по-евтино (и по-качествено)

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Мар 14, 2017 10:12 pm
от Kobeto
compira написа:
Kobeto написа: + 15 евро доставка.


Е 15 евро... от Англия доставката е 2 лева за килограм, а от Германия на 3 лв. Аз и ножчета за бръснене от там си вземам, че ми идва по-евтино (и по-качествено)

Не те знам от къде пазаруваш ти, но аз под 15 евро доставка не мога да намеря. А, намерих за 13,90 на едно място. Българските цени колкото и да са надути, по-тънки излизат при такава доставка. Иначе казано под 150 лева касета SunRace CSMS8 CSMX8 11 speed 11/46 не мога да намеря.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Мар 14, 2017 10:30 pm
от protiven
Compira има предвид да използваш услуги за доставка от Англия и Германия като http://gabco.org

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Мар 14, 2017 10:50 pm
от Pr3d4t0R
Ама много наплашихте човека за 1х10 :D Ако му е право ухото би имало леко прескачане само на една предавка на някое от малките венчета, с което много лесно се свиква със сваляне на две и качване на една предавка примерно. По-пипкаво е настройването със сигурност, но превклюването е сравнимо 2х. Поръчва касета и си харесва NW венец - най-бюджетното решение.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Мар 14, 2017 10:52 pm
от Kobeto
protiven написа:Compira има предвид да използваш услуги за доставка от Англия и Германия като http://gabco.org

Приятелю, не мога да знам кой какво има предвид. Също не мога да вадя думите с чингел. Задал съм си въпросите, споделил съм какъв ми е филма с избора на двете системи за задвижване ... Който е искал да помогне, до сега да го е направил.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Мар 15, 2017 12:54 am
от emo_gp
Pr3d4t0R написа:Ама много наплашихте човека за 1х10 :D Ако му е право ухото би имало леко прескачане само на една предавка на някое от малките венчета, с което много лесно се свиква със сваляне на две и качване на една предавка примерно. По-пипкаво е настройването със сигурност, но превклюването е сравнимо 2х. Поръчва касета и си харесва NW венец - най-бюджетното решение.

Колега примерно на 40т касета и дерайльор дълго рамо дали ще е минимално прескачането ?

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Мар 15, 2017 7:22 am
от compira
Kobeto написа:
protiven написа:Compira има предвид да използваш услуги за доставка от Англия и Германия като http://gabco.org

Приятелю, не мога да знам кой какво има предвид. Също не мога да вадя думите с чингел. Задал съм си въпросите, споделил съм какъв ми е филма с избора на двете системи за задвижване ... Който е искал да помогне, до сега да го е направил.


Ами колега в много теми многократно се споменава за врътката с доставката, но съм забелязал че никой не обръща внимание и пак се почва надолу в темите ами то е скъпо... аз ползвам Габиели.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Мар 15, 2017 8:25 am
от Friz
Според мен щом са ти нови компонентите махни отпред един венец да стане 2х10 и карай докато не сдадат багажа и тогава мисли за смяна към 1х11. Няма смисъл да се изхвърля нещо работещо вярно няма да си "модерен", но пак ще си караш с кеф.
Kobeto написа:Наистина решението за 1х10 се превърна в дилема 1х10 или 1х11. За 1х11 по БГ сайтовете има всичко необходимо. А 10-скоростна касета 11х42 не мога да намеря. Трябва отвън да я поръчам и струва с доставката колкото една 11-скоростна. Верно, тук предлаганите компоненти са на два водещи производителя. Но нещо не мога да хвана смисъла от пазаренето от чужди сайтове, като там цените са по-ниски, но за сметка на това доставките са скъпи и става същата работа + - 10 лева. Освен ако няма някакви тънки моменти в пазаруването, които аз не знам. Примерно касета DEORE XT CS M8000 11 42 тук е 150 лева а SunRace CSMX8 Kassette 11-fach 11-42 е 63,90 Евро + 15 евро доставка. Но да се върна на 1х10. Боя се, че ако сега си купя такъв заден блок, след време като се наложи да сменям главина ще се получи някакво несъвпадение и няма да мога да сложа блока на по-модерна главина, понеже ще е "отживелица х10 задвижването". В същото време подлагам на съмнение смисъла в преминаване на х11, при положение, че сега е нужно за х10 да сменя касетата, да си купя кейдж за дерайльора и да купя една NW плоча за отпред, за сегашната верига не знам дали ще стане. Освен това колелото ми е на 1 година и състоянието на компонентите е доста добро, понеже не е много карано, а в същото време доста добре поддържано. Колкото повече я чета тая тема, повече се чудя какво да правя. Мисля си и за вариант да си карам тая система докато се издуха и тогава да сменям задвижване.
Доста хора тук разбират от компоненти и стандарти и ще се радвам ако получа някакви насоки. Все пак става въпрос за някаква инвестиция от не малко пари сега, която да бъде актуална за след година, две, когато ще се сменят износени компоненти.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Мар 15, 2017 12:16 pm
от Pr3d4t0R
emo_gp написа:
Pr3d4t0R написа:Ама много наплашихте човека за 1х10 :D Ако му е право ухото би имало леко прескачане само на една предавка на някое от малките венчета, с което много лесно се свиква със сваляне на две и качване на една предавка примерно. По-пипкаво е настройването със сигурност, но превклюването е сравнимо 2х. Поръчва касета и си харесва NW венец - най-бюджетното решение.

Колега примерно на 40т касета и дерайльор дълго рамо дали ще е минимално прескачането ?


При мен 42т и средно ХТ - прескачаше само понякога. С 40т B-Tension болта няма да е екстремно навит и сигурно няма да прескача въобще. Друг е въпросът, че 40т и примерно 30 отпред е тежичка предавка.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Мар 30, 2017 9:18 am
от THEZOGGO
Калкулатор за смятане на предавателтените числа

http://www.ritzelrechner.de/?GR=DERS&KB ... 0&UF2=2328

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Апр 11, 2017 6:21 pm
от outfaced

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Апр 11, 2017 6:43 pm
от Alexi
много леко наистина ,но на съответната цена .. то по добре да смъкне човек 200 грама сланина :D

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Апр 11, 2017 8:32 pm
от THEZOGGO
outfaced написа:ти да видиш ... http://garbaruk.com/cassettes/10-speed.html
:magnify:


За това тегло е добра цената. На фона на http://www.wiggle.fr/cassette-sram-xg-1 ... 60758811fr

да тук имаме 12 оборота и теглото е 250 грама, но цената е двойна.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Апр 11, 2017 8:34 pm
от outfaced
Alexi написа:много леко наистина ,но на съответната цена .. то по добре да смъкне човек 200 грама сланина :D

Съмнява ме да ги смъкнеш точно от окачената маса към шока ;)
Цената ... 70€ по евтино е от e*thirteen TRS+ и Trickstuff 4111. От първото е и по леко.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Апр 27, 2017 10:35 am
от THEZOGGO
Пуснах го и в темата за добрите оферти, но ето и тук

Shimano
XT 10-fach Verschleissset Kette CN-HG95 + CS-M771-10 11-36

65,45 €
UVP* 108,81 €
Sie sparen 40%

https://www.bike-discount.de/de/kaufen/ ... wg_id-6852

може на някой да му е време за смяна на задна касета и верига.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Май 31, 2017 1:19 pm
от I.nfraR.ed
Карам 1х11 от миналата година с XT M8000 11-42 касета и Blackspire Snaggletooth 32T отпред.
Доволен съм от комбинацията, добре превключва, венецът отпред държи веригата и досега не се е случвало да падне, а съм без допълнителен водач.
Проблемът е, че не съм много здрав в краката и на моменти 32-ката отпред ми идва тежка и се усещам как ми се иска да има още една по-лека предавка.
Мога да сменя касетата с 11-46, но засега ще запазя тази, а вместо това искам да пробвам по-малък преден венец. Така или иначе не карам по асфалт и максималната скорост по пътя не ми е важна.
Замислих се за овален венец, но не мога да реша дали да е 30 или 32. Целта е да го монтирам възможно най-бързо, така че съм се насочил към absoluteBlack. С 32Т уж трябва да ми е минимално по-добре и я препоръчват за хора каращи 32Т в момента, но аз искам реално да слизам на 30Т. 30-ката овална пък в тясната част е 28Т.
Кой размер ще ми препоръчате?

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Май 31, 2017 1:23 pm
от outfaced
Oвал 32 се усеща по тежко от кръгъл 30ка ... пробвано :) Е, разликата разбира се не е грандиозна. Много хора биха я пренебрегнали, но на края на тежък преход или на много стръмен баир се усеща.
Аз затова си сложих овал 30ка. Все още малко екзотично решение за шимано системи уви.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Май 31, 2017 1:34 pm
от I.nfraR.ed
Точно от това се опасявах и такова мнение ми трябваше. Благодаря!
И аз клонях към 30Т, така че направо да го взимам.

Когато не съм изморен изкачвам без проблем, обаче като се понатрупа умора и поради липса на достатъчна издръжливост вече ми идва тежко.
Пък и все пак 160/160 колело не е като XC твърдак нагоре. Пробвал съм с такъв 29" и 100мм ход и е значително по-лесно, но пък надолу няма място за сравнение.

За наличните опции е така - още миналата година като търсих нямаше почти никакви варианти за 96BCD асиметричен narrow-wide.