Страница 37 от 65

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Фев 20, 2017 2:06 pm
от hitar_potar
Е близо 2000 лв са това - за болшинството са малко непосилни. Един интересен факт - ей сега в началото на зимата, преди може би месец и половина-два, в пинкбайк един юнак продаваше ХО Ийгъл комплект команда, дерайльор и курбел с плоча, ако не се лъжа. Черно-червена версия, смъкнати от нов байк, на 1 каране. Искаше 250 паунда и беше склонен на договорки.... О_о

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Фев 22, 2017 8:06 am
от hitar_potar
Честит ви Deore M6000, макар и да не е чиста 1х-серия. Има си 10-скоростна касета 11-42т, така че 1х опцията ще си е актуална... и супер евтина! ;)
Заедно с това Шимано обновяват и сериите Ацера, Аливио, Алтус. Има и 11-скоростна касета SLX 11-46, явно ще е по-евтин вариант на ХТ.
И съответно остават за обновяване само Зий и Сейнт сериите.... ;)

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Фев 22, 2017 8:34 am
от Alexi
а ,новата ми касета излязла :D

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Фев 22, 2017 1:15 pm
от Boyan1984
Супер са!

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Фев 24, 2017 12:01 pm
от moridinbg
XT 11-46 е 439гр, да видим SLX-ът ще мине ли 500

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Съб Фев 25, 2017 6:27 pm
от windv
moridinbg написа:XT 11-46 е 439гр, да видим SLX-ът ще мине ли 500


ха ха ха. болна ралта.

и на мен зее и светецът да ми интересни че от години не са променяни. предполагам само леко променен дизайн. като цяло новите шимано обтегачи не ми харесват повече от предишната генерация...на вид.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Съб Фев 25, 2017 6:45 pm
от xargs
Аз сложих ХТ М8000 + 11-46 касета Sunrace и трябва да кажа, че съм много доволен, превключването е много по-добре от предишните сглобки с касета + експандер, а 46цата ми позволява да си въртя, където преди бутах :agree:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Съб Фев 25, 2017 9:02 pm
от hitar_potar
windv написа:
и на мен зее и светецът да ми интересни че от години не са променяни. предполагам само леко променен дизайн. като цяло новите шимано обтегачи не ми харесват повече от предишната генерация...на вид.

Болшинството от хора мислят, че двете групи се представят чудесно и Шимано не виждат особен смисъл от ъпдейт сега, ама Срам не спят - за мен 7-скоростната група на американците има вече някои по-добри идеи от шиманските. А и едно леко олекотяване би било приятно. Да не говорим, че и леко подобрение в спирачките би било голяма новина - те дето са може би най-доброто предложение през последните години, ами ако и станат още по-добри!?!? ;)

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Фев 27, 2017 11:59 pm
от papinu
xargs написа:Аз сложих ХТ М8000 + 11-46 касета Sunrace и трябва да кажа, че съм много доволен, превключването е много по-добре от предишните сглобки с касета + експандер, а 46цата ми позволява да си въртя, където преди бутах :agree:

:agree:
Аналоичен случай - и аз направих същата комбинация и съм предоволен. Едно уточнение - сложих овал отпред. Всички приказки за овала се оказаха верни. Наистина се върти по-добре.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Мар 01, 2017 3:40 pm
от VLP
xargs написа:Аз сложих ХТ М8000 + 11-46 касета Sunrace и трябва да кажа, че съм много доволен, превключването е много по-добре от предишните сглобки с касета + експандер, а 46цата ми позволява да си въртя, където преди бутах :agree:

Имам байк с касета 11-ка 11-40 и искам да я сменя с 11-46, но ме притеснява ще стане ли за 2х 26Т/36Т система? В спецификациите пише че не, но ако някой може да ми обясни какво ще е ограничението. Капацитета на дерайльора RD-M8000 е 39T, но то и за 11-42 излиза че не става. (42-11)+(36-26)=41, пък не пише да не може.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Мар 01, 2017 5:00 pm
от Pr3d4t0R
Няма да имаш никакъв проблем - нищо не трябва да променяш. Карам и аз със Sunrace касета 11-46 с един овален 32т и всичко е тип топ.

Друг е въпроса, че като си с 2х много повече има смисъл да напаснеш предните венци отколкото да сменяш касетата - само трябва да съблюдаваш стъпката между тях. Преди да те храня, че трябва да си по-трениран, защото сегашната предавка ти е лека - на 29ка ли си? :D

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Мар 02, 2017 8:42 am
от VLP
Pr3d4t0R написа:Няма да имаш никакъв проблем - нищо не трябва да променяш. Карам и аз със Sunrace касета 11-46 с един овален 32т и всичко е тип топ.

Друг е въпроса, че като си с 2х много повече има смисъл да напаснеш предните венци отколкото да сменяш касетата - само трябва да съблюдаваш стъпката между тях. Преди да те храня, че трябва да си по-трениран, защото сегашната предавка ти е лека - на 29ка ли си? :D

Благодаря за отговора (и за храненето :D ). 27,5 е машината - мекица. До сега карах твърдак 29-ка 12,5кг 3х10 като най-леката предавка беше 22/36 = 0,61, а сега е 26/40 = 0.65. Което си е същото като вземем в предвид че гумите сега са по-малки. Въпросът ми беше по-скоро теоретичен и провокиран от постовете по-горе. Иначе бутането, колкото и всички да сме мъже, си е част от карането - къде повече къде по-малко... :beer:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Мар 02, 2017 2:21 pm
от hitar_potar
За какво ти е 11-46 касета, когато имаш 2 плочи отпред? Ако толкова искаш по-лека предавка за катерене, запази си 11-40 касетата и просто замени 26т плочата с 22т такава. Тя пак добре би се комбинирала с 36т голяма плоча. :)

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Мар 02, 2017 3:10 pm
от kawasuna
Моя байк е с курбел е 22/36 с 11/36 касета и ми е доста комфортно.Е има разбира се баири на които тикам,но какво да се прави.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Мар 08, 2017 9:17 am
от TheGeek

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Мар 09, 2017 4:27 am
от emo_gp
Колеги някой ползва ли плочи Garbaruk?

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Мар 09, 2017 2:49 pm
от hitar_potar
TheGeek написа:Много готино са го измислили :beer:
https://www.bikerumor.com/2017/03/08/oneup-components-switch-puts-new-twist-ultra-fast-chainring-swaps/

Аз пък нещо не схванах кое му е толкова хитроумното. Да, малко по-лесни са за смъкване плочите, но пак трябва да използваш инструмент, да менкаш плочи, да си играеш... да не говорим ако е някой като мен, дето обича да кара с водач и не вярва много много на нароу-уайд плочите и заключващите се дерайльори по отношение пълната сигурност срещу падане на веригата. Калабалъка с водача си остава!

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Мар 09, 2017 8:00 pm
от TheGeek
Аз в момента карам с плоча Zee, която не е NW и при заключен дерайльор паданията на веригата са минимални. Това което го обезсмисля за мен е малкия диапазон на плочи, ако пуснат и една 38т ще е супер. В гората съм си с 32ката, като ми се прекара шосенце слагам 38т.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Мар 09, 2017 8:18 pm
от thepowerofone
http://garbaruk.com/cassettes/11-speed/11-50.html

За нормален фрийхъб, само цената е кретения.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Мар 09, 2017 9:06 pm
от zImage
emo_gp написа:Колеги някой ползва ли плочи Garbaruk?


Аз ползвам и плочи и касета (extender). Почти цялата 2016 ги въртях, екстра са засега.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Мар 10, 2017 7:51 am
от windv
TheGeek написа:Много готино са го измислили :beer:
https://www.bikerumor.com/2017/03/08/oneup-components-switch-puts-new-twist-ultra-fast-chainring-swaps/

на видеото с демонстрация и педала е свален... Струва ми се, че няма да може да се свали плочата, ако не се махне и педала. От стремеж за по-лесно, може да е станало и по-сложно...

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Мар 10, 2017 9:37 am
от TheGeek
Моята плоча си я свалям без проблеми без да свалям педали, е зависи, ако е някоя гигантска платформа :D

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Мар 10, 2017 5:57 pm
от Kobeto
Тая тема я прескачам откакто съм във форума. Сега обаче в главата ми се завъртяха едни идеи и като видях 30 страници ... Надявам се да ме извините за въпросите, които ще задам след посочването на компонентите.
Скоростната ми система е 3х10.
Курбелът е Шимано М522 Hollowtech Octalinc 42, 32, 24Т
Предният дерайльор е Shimano Deore XT M611 for 40/42T (На него пише само Deore, но щом производителят казва, че е ХТ)
Задният дерайльор е Shimano SLX M675 SGS, Shadow Design 10 speed
Командите са Shimano Deore M610 - тази за предния дерайльор има опция за превключване на х2
Зъбния блок е Shimano HG62 36x11T
С тези компоненти мога ли да мина на 2х10 - да махна голямата плоча и да цъкна командата на х2 ?
При евентуално махане на голямата плоча, ще мога ли да ползвам същите болтове? Може би с добавянето на шайби на мястото на липсващата плоча.
Ако с тези компоненти не мога да мина на 2х, какво ще се наложи да сменя по велосипеда и дали ще си заслужават влагането на пари за 2х10 сместо за 2х11 или 1х11 примерно.
Най-голямата плоча ми се случва да я ползвам изключително рядко. Даже боята седи по зъбите. Карам нагоре, по равно и надолу когато има

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Мар 10, 2017 6:10 pm
от bio
просто ограничи предния дерайльор да не ходи на горната плоча. после ако искаш я махай и слагай bash guard. може да ползваш същите болтове + шайби или направо bash guard.
аз карам 2х8 без проблем.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Мар 10, 2017 6:21 pm
от thechosen
TheGeek написа:Моята плоча си я свалям без проблеми без да свалям педали, е зависи, ако е някоя гигантска платформа :D


Плочата на OneUp е за курбели с директен монтаж. При тях сменянето на плочите е малко по-сложно.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Мар 10, 2017 6:27 pm
от Kobeto
bio написа:просто ограничи предния дерайльор да не ходи на горната плоча. после ако искаш я махай и слагай bash guard. може да ползваш същите болтове + шайби или направо bash guard.
аз карам 2х8 без проблем.

Точно за башгард вместо плоча ми е другата мисъл. Но дали усукването на веригата между сегашната средна плоча и на на най-малката задна няма да е голямо и да пада веригата отпред или да създава други неприятности, все пак са 10 отзад? До сега винаги съм следил веригата да е с минимално усукване

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Мар 10, 2017 6:39 pm
от emo_gp
Kobeto написа:Тая тема я прескачам откакто съм във форума. Сега обаче в главата ми се завъртяха едни идеи и като видях 30 страници ... Надявам се да ме извините за въпросите, които ще задам след посочването на компонентите.
Скоростната ми система е 3х10.
Курбелът е Шимано М522 Hollowtech Octalinc 42, 32, 24Т
Предният дерайльор е Shimano Deore XT M611 for 40/42T (На него пише само Deore, но щом производителят казва, че е ХТ)
Задният дерайльор е Shimano SLX M675 SGS, Shadow Design 10 speed
Командите са Shimano Deore M610 - тази за предния дерайльор има опция за превключване на х2
Зъбния блок е Shimano HG62 36x11T
С тези компоненти мога ли да мина на 2х10 - да махна голямата плоча и да цъкна командата на х2 ?
При евентуално махане на голямата плоча, ще мога ли да ползвам същите болтове? Може би с добавянето на шайби на мястото на липсващата плоча.
Ако с тези компоненти не мога да мина на 2х, какво ще се наложи да сменя по велосипеда и дали ще си заслужават влагането на пари за 2х10 сместо за 2х11 или 1х11 примерно.
Най-голямата плоча ми се случва да я ползвам изключително рядко. Даже боята седи по зъбите. Карам нагоре, по равно и надолу когато има


Здравей колега! Ако махнеш голямата плоча ще са ти нужни шайби ако:
1. Не сложиш башгагард
2. Не замениш болтовете и "гайките" с такива за една плоча
3. Не изпилиш "гайките" за да ги скъсиш
Колегата ти каза за декланшора, а за смяна на системата с 11-ка си решаваш сам според нуждите! Имай в предвид, че ако не ти допаднат предавките може да смениш предните два венеца с други!

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Съб Мар 11, 2017 10:49 pm
от Kobeto
То с четенето на темата ми изникнаха още някакви въпроси - На тоя зъбен блок дали може да се смени най-големия венец и от 36 да стане на 42? :dontknow: Не го знам дали е цял или има опция за смяна там. Не знам и дали обтегачът ще може да направи такава стъпка.
Другия ми въпрос е дали на тоя курбел има опция да се разкарат малката и голямата плоча и да остане само средната - 32т или трябва нов курбел? На кратко - от сегашната си скоростна система мога ли да мина на 1х10 ? И ако да, какво трябва да направя. Ако не, какво трябва да сменя, да купя? Всъщност то е най-лесно да сменя блока и курбела, но все пак и моят джоб има дъно. Гледам и аз да спестя някоя кинта, пък и да сваля някой грам, че вече гоня 16 кила, а още не съм сменил задната шина и не съм сложил по-голямата гума.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Съб Мар 11, 2017 11:07 pm
от Pr3d4t0R
За да се разшири 10 скоростна касета не се маха 36-та а 17-та и се добява 42-ка. С твоята касета обаче не знам дали ще стане - поне с OneUp не:
https://int.oneupcomponents.com/pages/compatibility

A пък с цената на 11-42 касета на Sunrace в момента май няма смисъл от екстендер:
https://www.bike24.de/1.php?menu=1000%2 ... uct=213861

Трябват ти още:
- Norrow Wide плоча за 104 BCD (ширината между болтовете на курбелите ти).

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Съб Мар 11, 2017 11:18 pm
от Kobeto
Pr3d4t0R написа:За да се разшири 10 скоростна касета не се маха 36-та а 17-та и се добява 42-ка. С твоята касета обаче не знам дали ще стане - поне с OneUp не:
https://int.oneupcomponents.com/pages/compatibility

A пък с цената на 11-42 касета на Sunrace в момента май няма смисъл от екстендер:
https://www.bike24.de/1.php?menu=1000%2 ... uct=213861

Трябват ти още:
- Norrow Wide плоча за 104 BCD (ширината между болтовете на курбелите ти).

Т.е. мога да си ползвам сегашния курбел с една нова плоча? Водачът в последствие ли ще реша дали ще ми е нужен или не?
Edit: Така де и направо нов блок отзад (лол 15 евра доставка до БГ :D )