1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот moridinbg » Нед Ное 12, 2017 9:06 pm

Сменя се отвсякъде навсякъде. Аз съм доста доволен от касетата и дерайльора. Сега, ако на склон се опиташ от 17-20 зъба да идеш на 46 може да не стане, но при нормални условия мога да отида от 5-6та на първа, колкото ми позволява командата наведнъж, без особено усилие.

SLX-а е на колело на приятел, не знам до къде точно го е докарал, но последно се оплакваше, че няма как да качи на 46те зъба, за това се зачудих за различните дължини рамена.

Zee съм имал, до 36 зъба си му е оптимума. Виждал съм го разпънато на 42 зъба венец и е голямо извращение, което не му вещае дълъг живот. С 46те дори не мога да си представя как би могло да застане и честно казано не вярвам
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1162
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот hitar_potar » Нед Ное 12, 2017 11:45 pm

За този байк говоря - мисля наскоро го продаваше. Касетата изглежда голямка, при запитване той каза, че е 11-46 и Зийто си бачка ОК по нея. :)
Прикачени файлове
EA464E0F-97D9-4C36-A6D9-39FCAC2FA34C.jpeg
(431.64 KiB) 161 пъти
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3701
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Pr3d4t0R » Пон Ное 13, 2017 12:24 am

Alexi написа:на големите венци сменят ли се добре скоростите под товар ? че това ще ми е следващия ъпгрейд като гледам .. по тежката касета усеща ли се на мекица ?


Moeто колело тежи 2.3 кг над твоето и не мисля, че относно "смяна под товар" си представяме едно и също. Цялата система работи чудесно. Ако питаш за работата на окачването аз разлика не съм усетил даже и цялото задно колело като натежа с 300 гр. по други причини - трябва да си много прецизен и константен в карането, за да можеш да я хванеш.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот windv » Пон Ное 13, 2017 2:10 pm

Бихте ли могли да ми кажете, на колело с обтегач, команда и верига за 10 скорости, може ли да се ползва задна XD главина и 11скоростна касета, и ограничавайки най-малкия или най-големия венец с болтчетата на обтегача, да се изпозва тази касета? И има ли 10-скоростни касети за XD главини, които могат да се използват за тази комбинация?

Благодаря!
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Alexi » Пон Ное 13, 2017 2:26 pm

първата комбинация няма да работи .. 10 скоростни касети за XD има ,но цената няма да ти хареса ,примерно тая:
https://www.bike24.com/p2154633.html
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот windv » Пон Ное 13, 2017 4:07 pm

Alexi написа:първата комбинация няма да работи .. 10 скоростни касети за XD има ,но цената няма да ти хареса ,примерно тая:
https://www.bike24.com/p2154633.html



:xx(:

гредица. явно ще трябват нова верига обтегач и команда.
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Alexi » Пон Ное 13, 2017 4:14 pm

а защо не нов фрихъб ? повечето главини поддържат такава замяна
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Petar_stoychev » Съб Ное 25, 2017 11:44 am

Аз имам една чуденка като за бюджетна 1x11 кое е по-удачен избор SLX M7000 или Sram NX :dontknow:
Аватар
Petar_stoychev
 
Мнения: 526
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Авг 28, 2016 2:48 pm
Местоположение: Sofia

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Alexi » Съб Ное 25, 2017 12:35 pm

тия 2 групсета са преки конкуренти с изравнени възможности ,така че избираш каквото ти е на сърце ( и пасва по добре на велосипеда ти ,примерно Срам предлагат мачмейкър с който можеш да сложиш на една скоба команда за колче/вилка/шок и спирачка примерно ,ако и тя е Срам и т.н. )
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Любо » Съб Ное 25, 2017 3:05 pm

Съдейки по колелото от подписа ти, имай предвид, че може да се получи несъвместимост между задната главина и касетата, ако се спреш на Шимано.
Nicolai Ion 16
Аватар
Любо
 
Мнения: 665
Рейтинг: 1357
Регистриран на: Вто Дек 10, 2013 10:44 am
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Boko-Loco » Съб Ное 25, 2017 3:48 pm

Petar_stoychev написа:Аз имам една чуденка като за бюджетна 1x11 кое е по-удачен избор SLX M7000 или Sram NX :dontknow:


Препоръчвам ти SLX, съпоставими са само ценово. Шиманото работи и се усеща много по-качествено. GX-а е 11 скоростна версия на Х5 с каквото си в момента. Ще спечелиш 1 скорост, но със същото пластмасово усещане и без по-добрата прецизност на превключване на SLX. Венците и на двете системи са 10 скоростна храповици. Има СЛХ касети 11-46Т!
Boko-Loco
 
Мнения: 154
Рейтинг: 1728
Регистриран на: Сря Сеп 09, 2009 11:22 am
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Petar_stoychev » Съб Ное 25, 2017 4:17 pm

Май май нещата клонят към SLX само че си мисля за Sunrace касета че нещо шиманските не ме кефат как са наредени...
Аватар
Petar_stoychev
 
Мнения: 526
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Авг 28, 2016 2:48 pm
Местоположение: Sofia

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Alexi » Съб Ное 25, 2017 6:40 pm

Шиманските до 11-42 са ок .. 11-46 вече е странно подредена ,но според ползватели работи добре ..
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот moridinbg » Нед Ное 26, 2017 2:43 am

Превключва учудващо добре за странната си подредба, но със сънрейс е по-плавно.
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1162
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот hitar_potar » Нед Ное 26, 2017 10:05 am

Boko-Loco написа:
Petar_stoychev написа:Аз имам една чуденка като за бюджетна 1x11 кое е по-удачен избор SLX M7000 или Sram NX :dontknow:


Препоръчвам ти SLX, съпоставими са само ценово. Шиманото работи и се усеща много по-качествено. GX-а е 11 скоростна версия на Х5 с каквото си в момента. Ще спечелиш 1 скорост, но със същото пластмасово усещане и без по-добрата прецизност на превключване на SLX. Венците и на двете системи са 10 скоростна храповици. Има СЛХ касети 11-46Т!

Ъммм, да внеса една лека поправка: GX е 11-скоростната (а от тази година и 12-скоростна Ийгъл) версия на Х7, което се равнява на SLX. Срам предлагат повече според мен, кеф ти 11, кеф ти 12 скорости, кеф ти палцови команди или грипшифт (а повярвайте ми, новите грипшифтове са уникални!!!).
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3701
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Alexi » Нед Ное 26, 2017 10:17 am

да добавим и 10т венче ,официално овали отскоро за всички видове 1х курбели :bowdown: шимано винаги са крачка назад поне откъм иновации
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Boko-Loco » Нед Ное 26, 2017 4:11 pm

hitar_potar написа:
Boko-Loco написа:
Petar_stoychev написа:Аз имам една чуденка като за бюджетна 1x11 кое е по-удачен избор SLX M7000 или Sram NX :dontknow:


Препоръчвам ти SLX, съпоставими са само ценово. Шиманото работи и се усеща много по-качествено. GX-а е 11 скоростна версия на Х5 с каквото си в момента. Ще спечелиш 1 скорост, но със същото пластмасово усещане и без по-добрата прецизност на превключване на SLX. Венците и на двете системи са 10 скоростна храповици. Има СЛХ касети 11-46Т!

Ъммм, да внеса една лека поправка: GX е 11-скоростната (а от тази година и 12-скоростна Ийгъл) версия на Х7, което се равнява на SLX. Срам предлагат повече според мен, кеф ти 11, кеф ти 12 скорости, кеф ти палцови команди или грипшифт (а повярвайте ми, новите грипшифтове са уникални!!!).


Разбирам че маркетинга на Срам работи! :-) Аз обаче говоря от опит, от 2 години съм с GX 11sp, и нямам търпение да мина на Шимано. Кълч тип 2.1 въобще не работи и веригата се клати все едно няма никакъв. Успях да го хакна и да го стегна, но се влоши смяната на по-малък венец. Същото е и с Х1, освен това там и болта на ухото се саморазвива и се прецаква резбата. На втория ми комплект капли съм с ХТ 11-42Т и освен по-доброто превключване не усещам липсата на 10Т. Говоря за колело с 170мм ход. За ХС вече и 10-42Т не стига...
GX има 10, 11 и 12 скоростна версии, като заменя всичко от Х5 10 ск нагоре.
Малко вътрешна информация от байк индустрията... Дано съм бил полезен :beer:
Boko-Loco
 
Мнения: 154
Рейтинг: 1728
Регистриран на: Сря Сеп 09, 2009 11:22 am
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот moridinbg » Нед Ное 26, 2017 7:24 pm

При мене Type 2.1 работи чудесно, карам мекица без водач и баш, имам 1 (едно) падане на верига за цял сезон. Сигурно е от маркетинга...
Zee със средно износена NW плоча на твърдака си падаше от време на време, хем е с наполовина по-късо рамо.
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1162
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Pr3d4t0R » Нед Ное 26, 2017 8:14 pm

Alexi написа:да добавим и 10т венче ,официално овали отскоро за всички видове 1х курбели :bowdown: шимано винаги са крачка назад поне откъм иновации


NX струва колкото SLX, а ХТ е по-евтин от GX - и в двата случая Шимано са един клас нагоре:
https://www.bike-components.de/de/Kompl ... c&limit=20

За това е трудно да се срявнява.

Поради някаква причина афтърмаркет Срам в Европа са адски скъпи за разлика от това да се вземе заедно с цяло колело.

Щях да забравя DI2 малка иновация е викаш :D След фарсът с dual-control командите Shimano са далеч по-консервативни в политиката си.

ПП Boco-loco далеч не е някой случаен :nuts:
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Alexi » Нед Ное 26, 2017 8:29 pm

тука можем да разсъждаваме от нашата си камбанария ,но по състезанията от световните серии само Срам виждам .. хората мислят .. дори ХД хъба е по лек ,и няма проблеми с "врязване" на венчета като при шимано .. аз лично бих минал без да се замислям на Срам ,просто ми идва скъпо - тряа сменя хъба на Мавик Кросмакс ( около 60Е ) + цял групсет .. а с Шимано е евтино ,СЛХ 1х11 е 150Е без курбела ..
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот LiveByTheCode » Пон Ное 27, 2017 9:26 am

Petar_stoychev написа:Аз имам една чуденка като за бюджетна 1x11 кое е по-удачен избор SLX M7000 или Sram NX :dontknow:

Ако сегашната ти система 2х10 работи без проблеми, няма смисъл да я сменяш особено по витошките баири ще ти липсват предавки с 1х11 ако нямаш сила в краката
Аз съм със срам GX 2x10 на 9000 км и единствено съм сменил касетата с шиманска хт. 2х10 единсвено бих я заменил за 1х12 в бъдеще...
LiveByTheCode
 
Мнения: 169
Рейтинг: 1508
Регистриран на: Вто Ное 04, 2014 2:47 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот hitar_potar » Пон Ное 27, 2017 10:13 am

Boko-Loco написа:
hitar_potar написа:
Boko-Loco написа:
Petar_stoychev написа:Аз имам една чуденка като за бюджетна 1x11 кое е по-удачен избор SLX M7000 или Sram NX :dontknow:


Препоръчвам ти SLX, съпоставими са само ценово. Шиманото работи и се усеща много по-качествено. GX-а е 11 скоростна версия на Х5 с каквото си в момента. Ще спечелиш 1 скорост, но със същото пластмасово усещане и без по-добрата прецизност на превключване на SLX. Венците и на двете системи са 10 скоростна храповици. Има СЛХ касети 11-46Т!

Ъммм, да внеса една лека поправка: GX е 11-скоростната (а от тази година и 12-скоростна Ийгъл) версия на Х7, което се равнява на SLX. Срам предлагат повече според мен, кеф ти 11, кеф ти 12 скорости, кеф ти палцови команди или грипшифт (а повярвайте ми, новите грипшифтове са уникални!!!).


Разбирам че маркетинга на Срам работи! :-) Аз обаче говоря от опит, от 2 години съм с GX 11sp, и нямам търпение да мина на Шимано. Кълч тип 2.1 въобще не работи и веригата се клати все едно няма никакъв. Успях да го хакна и да го стегна, но се влоши смяната на по-малък венец. Същото е и с Х1, освен това там и болта на ухото се саморазвива и се прецаква резбата. На втория ми комплект капли съм с ХТ 11-42Т и освен по-доброто превключване не усещам липсата на 10Т. Говоря за колело с 170мм ход. За ХС вече и 10-42Т не стига...
GX има 10, 11 и 12 скоростна версии, като заменя всичко от Х5 10 ск нагоре.
Малко вътрешна информация от байк индустрията... Дано съм бил полезен :beer:

Дреме ми на мене за Срамския маркетинг - говоря от опит, макар и не с 11-скоростните им серии. Карах определено време ХО 9-скоростна група точно с грипшифтовете от серията. Цъкаше като швейцарски часовник по касетата, а самото чувство от командата при превключване беше страхотно. Да не говорим, че и ергономично бяха страхотни и адски удобни. А това е грипшифт 2-3 поколения назад - а новите са в пъти по-добри (1 човек не съм видял, дето да се оплаква).
И докато го пиша това, да кажа, че съм фен на Шимано и карам Сейнт 820 група - не бих я сменил за Срам ХО ДХ. Леко превключване, здрави компоненти, съединителя е адски натегнат - не мисля, че има смисъл от друг за 10 скорости. Виж вече при 11 и 12 някак си Срам привлича повече - DI2-то на Шимано е една дива цифра, дори и при ХТ, а единственото иновативно, което един уикенд-уориър ще усети е възможността за цъкане само с 1 команда по 2х10 задвижване. Докато в същото време Срам просто предлага повече опции и на по-ниски тегла, особено при касетите. А обхвата на касетите им няма кво да го коментираме - засега Шимано не могат да отговорят в тва отношение, поне докато не се реализират слуховете за новото XTR-поколение (12 скорости, 10-51т касета). :popcorn:
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3701
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Boko-Loco » Пон Ное 27, 2017 10:59 am

hitar_potar написа:
Boko-Loco написа:
hitar_potar написа:
Boko-Loco написа:
Petar_stoychev написа:Аз имам една чуденка като за бюджетна 1x11 кое е по-удачен избор SLX M7000 или Sram NX :dontknow:


Препоръчвам ти SLX, съпоставими са само ценово. Шиманото работи и се усеща много по-качествено. GX-а е 11 скоростна версия на Х5 с каквото си в момента. Ще спечелиш 1 скорост, но със същото пластмасово усещане и без по-добрата прецизност на превключване на SLX. Венците и на двете системи са 10 скоростна храповици. Има СЛХ касети 11-46Т!

Ъммм, да внеса една лека поправка: GX е 11-скоростната (а от тази година и 12-скоростна Ийгъл) версия на Х7, което се равнява на SLX. Срам предлагат повече според мен, кеф ти 11, кеф ти 12 скорости, кеф ти палцови команди или грипшифт (а повярвайте ми, новите грипшифтове са уникални!!!).


Разбирам че маркетинга на Срам работи! :-) Аз обаче говоря от опит, от 2 години съм с GX 11sp, и нямам търпение да мина на Шимано. Кълч тип 2.1 въобще не работи и веригата се клати все едно няма никакъв. Успях да го хакна и да го стегна, но се влоши смяната на по-малък венец. Същото е и с Х1, освен това там и болта на ухото се саморазвива и се прецаква резбата. На втория ми комплект капли съм с ХТ 11-42Т и освен по-доброто превключване не усещам липсата на 10Т. Говоря за колело с 170мм ход. За ХС вече и 10-42Т не стига...
GX има 10, 11 и 12 скоростна версии, като заменя всичко от Х5 10 ск нагоре.
Малко вътрешна информация от байк индустрията... Дано съм бил полезен :beer:

Дреме ми на мене за Срамския маркетинг - говоря от опит, макар и не с 11-скоростните им серии. Карах определено време ХО 9-скоростна група точно с грипшифтовете от серията. Цъкаше като швейцарски часовник по касетата, а самото чувство от командата при превключване беше страхотно. Да не говорим, че и ергономично бяха страхотни и адски удобни. А това е грипшифт 2-3 поколения назад - а новите са в пъти по-добри (1 човек не съм видял, дето да се оплаква).
И докато го пиша това, да кажа, че съм фен на Шимано и карам Сейнт 820 група - не бих я сменил за Срам ХО ДХ. Леко превключване, здрави компоненти, съединителя е адски натегнат - не мисля, че има смисъл от друг за 10 скорости. Виж вече при 11 и 12 някак си Срам привлича повече - DI2-то на Шимано е една дива цифра, дори и при ХТ, а единственото иновативно, което един уикенд-уориър ще усети е възможността за цъкане само с 1 команда по 2х10 задвижване. Докато в същото време Срам просто предлага повече опции и на по-ниски тегла, особено при касетите. А обхвата на касетите им няма кво да го коментираме - засега Шимано не могат да отговорят в тва отношение, поне докато не се реализират слуховете за новото XTR-поколение (12 скорости, 10-51т касета). :popcorn:


Това заприлича на на споровете Ауди - БМВ. Нещо не се разбираме, та ще се обяснявам: И аз бях голям фен на Срам 9 ск. системи, особено Х9/Х0. Сменяха не вероятно и бяха много здрави. По това време не исках да чуя за Шимано... Но от тогава минаха 8-9 години....
Радвам се че си доволен от твоите скорости Срам, но моят опит (на личното ми колело и служебно обслужвайки гаранции) е точно обратното. Исках да помогна на колегата в избора.
Между другото, наистина 10-50Т обхавата на Ийгъл е достатъчен за всякакво каране. Жалко само, че трябва да се настройват скоростите преди всяко каране.
Boko-Loco
 
Мнения: 154
Рейтинг: 1728
Регистриран на: Сря Сеп 09, 2009 11:22 am
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот moridinbg » Пон Ное 27, 2017 1:35 pm

Явно имаш някакъв проблем с компонентите си - може би нещо е счупено? Аз скоростите ги настройвах два пъти - веднъж като монтирах групата и още веднъж миналата седмица, когато смених жилото.
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1162
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Boko-Loco » Пон Ное 27, 2017 9:20 pm

moridinbg написа:Явно имаш някакъв проблем с компонентите си - може би нещо е счупено? Аз скоростите ги настройвах два пъти - веднъж като монтирах групата и още веднъж миналата седмица, когато смених жилото.

Ами нямам проблем с ийгъл, проблемите са гаранционни. Има твърде много пластмаса в х0 и потдава. Случаите са колкото груп сетове продадени и това е Срам-но! Иначе касетата е шедьовър, жалко само че рамото е толкова дълго и закача всичко по-голямо от листо.

Пп: това се отнася за АМ колела карани по предназначение. Ти ако караш в града е нормално да си доволен.
Boko-Loco
 
Мнения: 154
Рейтинг: 1728
Регистриран на: Сря Сеп 09, 2009 11:22 am
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот hitar_potar » Пон Дек 04, 2017 9:12 pm

Видяхте ли новата касета на Леонарди? 12 скорости, 9-48т обхват, все така на бижу мяза както оригиналната ХХ1 Ийгъл... :)
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3701
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот gosh6o » Нед Дек 10, 2017 6:03 pm

Колеги, в момента на шега реших да пробвам 1х9 на твърдака (32 х 11-34) и не ми е зле. Искам да сменя обтегача ( аливио без шадоу) с нещо имащо шадоу плюс. Докато събера пари за касета и команда ще го карам на 9ка касета със срамска команда. Тук идва дилемата: деор или слх с шадоу плюс? Имам нова верига за 10. Харесах касета 11 36 на деор за 40лв. Предполагам 32х36 като предавка няма да ми е зле. Преди години 24х28 ми по понасяше. Обтегача с какво рамо трябва да е? Карам лежерно хс. Каква е разликата между деор и слх. Ако е само тегло бих предпочел деор. Дали ще може да се намери крайно венче 9 или 10 за касетата? Също какво бихте препоръчали като бюджетен вариант за плоча 32 104? Може предложения и от алито, не бързам за плочата.
Аватар
gosh6o
 
Мнения: 700
Рейтинг: 1355
Регистриран на: Съб Юли 28, 2012 7:50 am

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот bio » Нед Дек 10, 2017 6:26 pm

1. deore или slx - незнам.
2. 32х36 е доста тежка предавка за големи/продължителни наклони. карам 30х36 и на много сериозни терени ми идва една идея по-къса.
3. обтегача може да е с късо рамо. карам zee на подобна касета, но 10-скоростна.
4. deore или slx - незнам разликата, но може да я провериш и сам.
5. няма венчета 9 или 10 за shimano. или поне аз не съм чувал.
6. плоча NW във вариант 32 има много. алиекспрес/суперстар/он-уан/ хиляди са. за овал също има доста ... но ако искаш овал за 30 мисля, че само absolute black имат 30-ка.
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот gosh6o » Нед Дек 10, 2017 6:33 pm

30х11 добре ли идва за отъпкани горски пътеки?
Аватар
gosh6o
 
Мнения: 700
Рейтинг: 1355
Регистриран на: Съб Юли 28, 2012 7:50 am

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот bio » Нед Дек 10, 2017 6:42 pm

gosh6o написа:30х11 добре ли идва за отъпкани горски пътеки?

много рядко въртя надолу след 30 км/ч и на мен ми стига. пробвай този калкулатор - http://www.bikecalc.com/speed_at_cadence
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

ПредишнаСледваща

Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 26 госта