Никога не се ползва само диод. Винаги се слага или лупа или рефлектори или и двете. Според зависи каква е целта има лупи с фокус от 3° до 120°. Този за каската ми е 10°, но мисля да я сменя на 5°. Другия за кормилото мисля ми е 25°
Нямам читави снимки под ръка, ама едни от ремонта.
Фарчетата не съм ги правил аз (на
vlassadar са), само ги моднах с нов диод, но устройството е доста просто. Ключовия момент е че работят с 3 батерии по 1,5В или батерия от GSM и така няма нужда от електроника за управляване на тока (вътрешното съпротивление на батериите е достатъчен регулатор). Степените на светене се регулират с резистори. Това значи обаче, че трябва да се подберат диоди, чиито работни параметри си пасват с такова захранване. 1А и 3-3,5V иначе си гори. Проекта е мега DIY, може да се барне доста повече, но аз ги ползвам 2-3-4 пъти в година я има, я няма и са ок. Не са нито особено влагозащитени, нито удароустойчиви. Но светят повече от достатъчно, за каране бързо по познати пътеки и малко по леко по непознати
Кат се замисля оцеляха и на дъжда на 24часовия маратон. Жиците отвън са добре защитени и кабелите вътре са в дъното, та все пак вижда зор водата докат стигне чак там. Обаче ми укъся кутийката за батериите и те се споминаха
Диода просто е залепен на едно алуминиево радиаторче. После е залепена лупата.
На Max ги пускам само докато ги карам. Ако ги оставя пуснати на макс без да ги духа вятър сигурно ще се стопят.
Общо взето в DX Има всичко нужно за читав фар. Трябва само малко четене за диодите. Но ако се опиташ да го направиш читав не излиза по евтино от купен. Ако карах повече бих си купил готов и само да му сменя диодите с жълти. Синята светлина е ужасна.