Ако качването и спускането ще е основно по асфалтов път, защо не помислиш за нещо от този тип - един от тези два хибрида -
http://koleloto.bg/product/331/cross-28 ... -2013.html
или
http://koleloto.bg/product/327/cross-28 ... -2013.html
И ще ти останат пари за аксесоари и екипировка. А иначе биг фуута е изгодната покупка според мен, но за асфалт гумите му, които са много хубави и може би скъпи, бързо ще се изтрият и ще трябва да ги смениш с по-градски тип.
Всъщност няма пълно щастие и универсално колело за навсякъде. Посочените от мен са опити на крос да направи хибриди /универсални велосипеди/, но те не са подходящи за спускане по черни пътеки с камъни на Витоша.
От друга страна и биг фуута не е подходящ за асфалт, вярно може да му се сложат "универсални гуми" с твърда средна част, но те пак са излишно широки и тежки за асфалт, защото са направени за добро сцепление, което значи и съпротивление при търкаляне /нямат инерция/. При движение по гладка и твърда настилка /асфалт, бетон/ те оказват значително съпротивление при въртене именно поради шарката и материала си, а отделно и шумят. Съответно, оказвайки съпротивление, те се изхабяват поради триенето.
Големият въпрос е какво разбираш под качване и спускане на Витоша. Ако караш на самоход от Центъра до Златните мостове и след това половин един час по пътеките, определено няма да използваш едно планинско колело по предназначение. Разглеждай нещата като при колите - трябва ли ти джип за града и 2 пъти месечно за ходене до Витоша, като имаш предвид, че тук двигателят ще си ти. Аз всеки уикенд съм на Витоша или с колелото или с колата и виждам много колоездачи по асфалта, повечето от които отиват до кръчмата на Златните мостове, пият бира, две и се спускат обратно, някои с колела с двойно окачване, но има и с шосейки, честно.
На мен карането до Златните мостове например ми стига /имам семейство и не мога да отделя повече време/ и съвсем нормално мога да карам от центъра /Халите/ по България /велоалеята/ и шосето нагоре до Златните или Копитото с модифицирано градско колело 28 цола с 7 вътрешни скорости и контра и после да се спусна.
С хибрид щеше да ми е по-добре само заради дупките, но те винаги могат да се заобиколят.
Дано съм бил полезен.