Спирачки - SLX vs. Elixir R vs. K18

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Спирачки - SLX vs. Elixir R vs. K18

Мнениеот stan_007 » Съб Авг 15, 2009 4:15 pm

Дойде време (и финансова възможност) за нови спирачки.
Ще се монтират на RAM HT2 с вилка RS Revelation 426, а стилът на каране е АМ. Тегло - 83кг, мисля, че 180мм дискове отпред и отзад би трябвало да са правилните.
Колебания:
1. Shimano SLX
2. Avid Elixir R
3. Formula Oro K18
4. .................

От това което изчетох тук и на други места за всичките тези модели отзивите са доста добри, но ако това не ми помага много в конкретния избор между тях. Така че всяко мнение би ми било от полза.
stan_007
 
Мнения: 35
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Съб Май 19, 2007 10:40 am

Re: Спирачки - SLX vs. Elixir R vs. K18

Мнениеот hitar_potar » Съб Авг 15, 2009 11:34 pm

здр, карам еликсир R предна със 185мм ротор - напълно достатъчна ми е за АМ-каране с моите 85-86кг, има доста добра модулация. въпреки това, ако трябваше сега да си търся спирачка, бих се замислил сериозно за SLX - ако не се лъжа, има 1 настроика в повече - тази за контактната точка. :agree:
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: Спирачки - SLX vs. Elixir R vs. K18

Мнениеот Bolverk » Нед Авг 16, 2009 12:28 am

От друга страна аз пък карам с SLX и мога да кажа че са прекрасни спирачки. Колегата е прав за настройката и наистина досега не са ме подвели тези спирачки. Като цяло мога да кажа че добре си се насочил и която и спирачка а вземеш от тези няма да е грешка. Но помогни ни на какво държиш повече ?

спирачна сила, модулация, настройки, лесен монтаж или лесна подръжка. Можеш ли да ги подредиш тези няколко качества в определен ред ?
Времето убива !
Надеждата умира последна - заедно с теб !
Аватар
Bolverk
 
Мнения: 879
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 03, 2008 10:43 am
Местоположение: Там при Реката

Re: Спирачки - SLX vs. Elixir R vs. K18

Мнениеот stan_007 » Нед Авг 16, 2009 1:26 am

Точно в реда, в който си ги посочил: сила, модулация, донякъде настройки, и на последно място подръжката.
Настройката за контактната точка означава колко да са отдалечени накладките от диска, съответно в коя част от хода на лостчето да започва спирането нали?? Звучи полезно..
Въпрос за SLX - предполагам, че не е проблем намирането на (шимански) диск с 6 болта?
stan_007
 
Мнения: 35
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Съб Май 19, 2007 10:40 am

Re: Спирачки - SLX vs. Elixir R vs. K18

Мнениеот Bolverk » Нед Авг 16, 2009 2:55 am

Да разбира се може да се намери. А може да се кара и с не шимановски ротор. Иначе аз карам с CL ротор.

Ако търсиш шимановски обаче ти препоръчвам този:
http://www.bikeradar.com/gallery/articl ... %2Farticle
Времето убива !
Надеждата умира последна - заедно с теб !
Аватар
Bolverk
 
Мнения: 879
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 03, 2008 10:43 am
Местоположение: Там при Реката

Re: Спирачки - SLX vs. Elixir R vs. K18

Мнениеот Krismars » Нед Авг 16, 2009 9:19 am

Подредени в този ред, определено Елексира е твоята спирачка. Създава приятно усещане за сила. Според повечето ми приятели нямала никаква модулация, но не мога да се съглася с тях, просто е по-хаплива. На мен ми харесва спирачката и е кажи-речи перфектна.
Аватар
Krismars
 
Мнения: 1654
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Дек 20, 2005 5:47 pm
Местоположение: Варна

Re: Спирачки - SLX vs. Elixir R vs. K18

Мнениеот LandShark » Нед Авг 16, 2009 4:43 pm

Според мен малцина ще са хората във форума пробвали и трите спирачки, които си писал. Така че едва ли можеш да получиш съвсем адекватни отговори (поради тенденцията да се хвали това, което имаш). Лично аз имам наблюдение само върху спирачки на Авид (Juicy 5, Juicy Ultimate, Elixir R). Между серията Juicy и Elixir, поне моето впечатление е, че при еликсира спирачката по-рязко "захапва". Лично на мен това усещане ми допада. При джуситата като че ли имах осезаемо повече ход на лоста, докато се постигне същия ефект като при еликсира. Пак казвам - това е моето субективно мнение, аз си харесвам много еликсира. Но пък за другите спирачки дето си изброил - нямам никакви впечатления.
За поддръжката на велосипедите си от години се доверявам на Н.Костадинов. И никога не съм бил разочарован.
«Че животът е рай — казва той изведнаж, — за това аз вече отдавна мисля. — И тутакси притури: — Само за това и мисля.»
Аватар
LandShark
 
Мнения: 225
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Сеп 12, 2007 10:00 am
Местоположение: Сф, Кзн, СтЗ

Re: Спирачки - SLX vs. Elixir R vs. K18

Мнениеот stan_007 » Нед Авг 16, 2009 5:17 pm

LandShark,
И мен ме тормози същата мисъл, че едва ли ще има достатъчно мнения от хора ползвали повече от една от тези спирачки.
А и тук и на други места практически всички отзиви за тези модели са добри, дори повече от добри.
Изглежда това са в момента модели с най-добро съотношение цена/качество. Изглежда също, че са с много близки възможности.
Така че могат да играят роля и по-второстепенни фактори - дизайн, слабост към дадена марка, леснота при купуване (от БГ vs чужди сайтове) .......

Разбира се благодаря за мненията дотук и очаквам нови.

P.S. Никой ли не спира с Формула??
stan_007
 
Мнения: 35
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Съб Май 19, 2007 10:40 am

Re: Спирачки - SLX vs. Elixir R vs. K18

Мнениеот FireFoXa » Нед Авг 16, 2009 7:56 pm

stan_007 написа:P.S. Никой ли не спира с Формула??

Не :D к18 е можеби най-неуспешната спирачка на формула. Във Варна има повече от 7-8 спирачки, почти по равно са предни/задни, качвал съм се на почти всички, и смея да твърдя че единствено откъм дизайн са ги докарали формула. В началото спират добре, но после с течение на времето спират да спират. Да не говорим че накладките са им миниатюрни в сравнение на Шимано и Авид, и свършват доста бързо. Ако ще е формула, по-добре от к24 нагоре.

Отностно Елексир срещу SLX, там решението е главно на релегиозна основа -> която и да вземеш можеби няма да сбъркаш. Пробвал съм Елексир Р и SLХ, елексирите се оказаха доста... хапливи спирачки, а това не ми се нрави лично на мен. Шиманото беше омазнено и не спираше много много. Ако държиш на Шимано, може да погледнеш и новото ХТ, чуват се доста добри отзиви за него и не е много по-скъпо от SLX-a.
Успех в избора :beer:
Аватар
FireFoXa
 
Мнения: 1057
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Чет Окт 12, 2006 3:23 pm
Местоположение: Варна

Re: Спирачки - SLX vs. Elixir R vs. K18

Мнениеот stan_007 » Нед Авг 16, 2009 9:43 pm

FireFoXa написа: новото ХТ...


А всъщност освен около 140г по-малко за 2 спирачки (по каталог) не разбрах точно плюсовете - разбира се теоретичните.
Относно религиозната основа, ако не се появи скоро друг сериозен довод - вече май съм направил избора.

И все пак по точка 4. Ако някой се сети друг модел за подобна цена или малко по-висока, който да си заслужава парите.....
stan_007
 
Мнения: 35
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Съб Май 19, 2007 10:40 am

Re: Спирачки - SLX vs. Elixir R vs. K18

Мнениеот GECKO » Нед Авг 16, 2009 10:25 pm

FireFoXa написа:... :beer:


К24 е идентична с К18 по абсолютно всички параграфи с изключение на едно уплътнение и лостчето за настройката. Като собственик на К24 мога да кажа, че са доста надеждни спирачки. Винаги спират еднакво, предвидливо и достатъчно за моите 96кг. Дори когато имат въздух се представят добре и не създават неприятни моменти. Има го момента с бързото износване на накладките, но предвид качеството на "услугата" си струва.

От Shimano-то нямам преки впечатления, но Hone от които имам впечатления можеха да се похвалят със същото като написаното по-горе за Formula. Минус там беше силата, но новите лостове изглеждат обещаващо в това отношение.

За Avid не мога да кажа, че имам добри впечатления. И Code и J5, които притежавах дишаха доста... дълбоко и след няколко доста неприятни изживявания съм повече от предубеден. Elixir не съм ползувал но след всичко преживяно с горните мога да кажа само, че работят различно. Сега на което и колело да се кача оборудвано с хидравлики на фирмата те ме спират... психически и не смея да се отпусна с тях. Въпреки всичко казано има хора, които са доволни от техните спирачки Avid, та може да е... лично :D

От конкретно тези 3 спирачки аз бих избрал К18 ако ще само за надеждността... е и теглото е добро :agree:
Успех.
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Re: Спирачки - SLX vs. Elixir R vs. K18

Мнениеот FireFoXa » Нед Авг 16, 2009 10:42 pm

GECKO написа:
FireFoXa написа:... :beer:


К24 е идентична с К18 по абсолютно всички параграфи с изключение на едно уплътнение и лостчето за настройката.
....
От конкретно тези 3 спирачки аз бих избрал К18 ако ще само за надеждността... е и теглото е добро :agree:
Успех.


И все пак от 7-8 спирачки, които съм тествал във Варна, и никоя да не спира кат хората незнам. При всичките имаше проблеми, но момчетата свикнаха с тях и две от тях продължават да си ги карат. Можеби морския въздух не влияе добре на к18... виж ся имаше две бианкота, на които влияеше доста добре, чак роторите им станаха с алуминиева сърцевина и пораснаха на 220мм диаметър, и спираха много, наистина много :D
Можеби точно тези разлики, които изтъкна между к18 и к24 са достатъчни, за да се говори за две различни по качество и надеждност спирачки. Поне к-серията са красиви и леки. :beer:
@GECKO, с всичките ми уважения, аз зачовек доволен от к18 не съм чул досега. Дано има такива. Да не говорим съотношението цена/качество на к18. :beer:

stan_007 написа:...вече май съм направил избора.

...и той е ? :dontknow:
Аватар
FireFoXa
 
Мнения: 1057
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Чет Окт 12, 2006 3:23 pm
Местоположение: Варна

Re: Спирачки - SLX vs. Elixir R vs. K18

Мнениеот rarekin » Нед Авг 16, 2009 10:44 pm

FireFoXa написа:
stan_007 написа:P.S. Никой ли не спира с Формула??

Не :D к18 е можеби най-неуспешната спирачка на формула. Във Варна има повече от 7-8 спирачки, почти по равно са предни/задни, качвал съм се на почти всички, и смея да твърдя че единствено откъм дизайн са ги докарали формула. В началото спират добре, но после с течение на времето спират да спират. Да не говорим че накладките са им миниатюрни в сравнение на Шимано и Авид, и свършват доста бързо. Ако ще е формула, по-добре от к24 нагоре.

Отностно Елексир срещу SLX, там решението е главно на релегиозна основа -> която и да вземеш можеби няма да сбъркаш. Пробвал съм Елексир Р и SLХ, елексирите се оказаха доста... хапливи спирачки, а това не ми се нрави лично на мен. Шиманото беше омазнено и не спираше много много. Ако държиш на Шимано, може да погледнеш и новото ХТ, чуват се доста добри отзиви за него и не е много по-скъпо от SLX-a.
Успех в избора :beer:


Така. Като за начало да споделя, че карам К24 предна и задна.
Спирачката има много добра мощност(спира 100 кг. със 180 mm. диск без никакви проблеми) и модулация, като в това определение (модулация) включвам и възможността да се настрои момента, в който спирачките "захапват" ротора чрез FCS настройката. Въпросната настройка има доста широк диапазон и си върши отлично работата, тъй че не мисля, че която и да е спирачка със система, която изпълнява същите функции, може да предложи нещо различно (това, в положителен смисъл, разбира се).
Досега не съм усетил да има загуба на мощност, поради прегряване, но аз не съм агресивен при спускане надолу, а и спирачката не е виждала нищо повече от пътеките от Бай Кръстьо надолу и някои по-стръмни планински участъци от по километър-два.
За 1000 км. накладките не са се "изпарили" и очаквам да издържат поне още толкова (макар че това е консуматив).
Не са текли и засега не са имали други механични проблеми.
В мокро време не скърцат като луди. В сухо време съвсем не скърцат.

Има и отрицатени страни - цена от почти 20 EUR за кит за скъсяване на маркуча ми се вижда ненормална. Явно от Formula мислят по друг начин. Досега не съм я обезвъздушавал, така че не мога да коментирам дали процедурата е лесна и бърза или не. Това е моя опит със спирачката.

Сега да обърна малко внимание на мнението, което съм цитирал:

FireFoXa написа: Не :D к18 е можеби най-неуспешната спирачка на формула.:


Доколкото знам Formula по принцип са базирали К18, К24, Бианко и Пуро до 2007 година (след това е въведено ново бутало за МЦ за К18 и т.н.) на едно и също бутало на Мастър цилиндър. Същото се отнася и за всички други елементи, отговарящи за работата на хидравликата в спирачката ( с изключение да различните видове маркучи). Като се има предвид генерално доброто мнение за горните спирачки ми е малко трудно да приема за чиста монета това, което казваш. Трябва да посочиш какви са причините да "спират да работят". Т'ва да не е някаква магия? Как са поддържани спирачките? Имали ли са някакви механични проблеми? Инсталирани ли са както трябва? Сервизирани ли са както трябва? Причините. Без тях това твърдение е нищожно.

FireFoXa написа: Да не говорим че накладките са им миниатюрни в сравнение на Шимано и Авид, и свършват доста бързо.:


За "трайността" на накладките много по-голямо значение има материала, от който са направени.

FireFoXa написа: Ако ще е формула, по-добре от к24 нагоре..:


Значи. Тук идва и най-голямото ми объркване. Както вече казах, ако говорим за спирачки K18 и K24 модели до 2007 година (все още се намират такива нови, та затова го споменавам) те са АБСОЛЮТНО еднакви спирачки по същество. Отличават ги материалите на банджотата, козметиката и наличието на настройката FCS при K24, която, , забележи, може да бъде добавена на K18 като FCS - а се закупи като отделен кит, който струва към 8-10 EUR. на спирачка.

От 2008 година, буталото на Мастър Цилиндъра при K18 e променено и ако искаш да добавиш въпросния FCS трябва да се смени и буталото.

Тъй че, Морски, трябва да се уточниш за какви модели говориш и какво точно означава препоръката ти, за да не вкарваш такива като мен в объркване и после цял ден да си ходя объркан. :)

Доколкото знам did кара с K18, а има и други, които могат да дадат ценен съвет. Например, бих бил доволен, ако някой от пловдивчани, които са представители? на Formula за България, въведат яснота по повдигнатите въпроси за разликите между различните техни спирачки и да ме поправят ако някъде съм сгазил тревата.

Сега, понеже не съм карал SLX - а, но, за сметка на това, съм карал Saint (BR-M800 модела), старото Shimano Deore XT (дву- и четирибуталната версия), Deore- и Deore XT Dual Control и новия XTR (за съвсем кратко (20 - 30 км)) мога да направя сравнение между по-добрите качества на тези спирачки и тези на K24 (естествено, с обобщаване, защото и помежду си спирачките на Shimano са си доста различни, но пък имат и доста сходни черти).

Спирачна мощ и модулация:

K24 (180 mm. ротор) vs. Saint (203 mm. ротор)/XT (4 pistons) (160 mm. ротор)

Модулацията при K24 e по-прогресивна, ако мога така да се изразя. Не е толкова фино градирана, както при Shimano, но не мисля, че пропуска нещо драматично. Просто спирачките на японците се усещат по-"мазни". За сметка на това, спирачките на Shimano НИКОГА не могат да постигнат това агресивно захапване на ротора (дори и с 203 mm. ротор). Спирачната мощ на K24 спокойно се равнява или дори превишава тази на типична DH спирачка, каквато е Saint. XTR - a има супермодулация, но и липсва спирачна мощ спрямо горните. Със 160 mm. ротор надолу не успях да я накарам да захапе ротора, както го прави K24, но това според мен е нормално за XC спирачка

Fade:

К24 vs. XTR (160 mm. ротор) /Saint

Въпросната загуба на спирачна мощност при K24 не съм я изпитвал. Тъй като съм карал по еднии същи пътеки (под Бай Кръстьо) и със Saint - a мога да кажа, че K24 e над него. XTR - a се представя също доста добре, но на него поначало му липсва мощност сравнимо с K24, та не можах да преценя колко малко и пада мощноста.

Поддръжка:

Shimano правят супер надеждни спирачки (базирано на моя скромен опит). Никакви нетипични механични проблеми и много малко проблеми с обезвъздушаване. Накладките са относително евтини, НО в България понякога има проблеми с доставката им. :) Роторите има са също евтини .
K24 са по-скъпи за поддръжка от Shimano.

"Звук и светлина" :D

Тук K24 e над всички. Тотално безшумни на сухо и почти тотално безшумни на мокро. Външния им вид също е много добър.
Shimano са много добри в "дългосвирещите плочи" :lol: макар че зависи до известна степен от накладките (но не съвсем)

Avid съм карал съвсем малко и не мога да споделя по-сериозни наблюдения.

:beer:
Планинското колоездене може да бъде опасен спорт! Винаги карайте с каска! Никоя екипировка не може да гарантира колоездача срещу падане и тежко нараняване!
rarekin
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 1:25 am
Местоположение: Германия

Re: Спирачки - SLX vs. Elixir R vs. K18

Мнениеот Krismars » Нед Авг 16, 2009 11:00 pm

Сашо говори за К18 от по-стария модел, сиреч 2007. В началото всички бяха супер доволни, затова се купиха около 7-8 спирачки. Кажи-речи по равно предни и задни. С течение на времето почнаха да стават проблеми, първо едната спирачка се счупи, да буквално счупи на частта където се закрепя към преходника, не ми е ясно какво стана с нея, само констатирам като факт. После предните спирачки на всички една по една почнаха да спират все по-малко и по-малко. На първите имаше съмнение за омазняване. Някои не си поплюха нови накладки и прочие, но не помогна. Обезвъздушавания и така нататък, но отново никакъв резултат. Аз лично не мога да обясня на какво се дължи, но просто спирачките не спират. Имат си модулацията и всичко, но с нови, разработени накалдки, ротор в добро състояние и напълно обезвъздушени спирачките просто не спират. Като бяха нови всички бяха ок, сега всички не спират.
Аватар
Krismars
 
Мнения: 1654
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Дек 20, 2005 5:47 pm
Местоположение: Варна

Re: Спирачки - SLX vs. Elixir R vs. K18

Мнениеот Bolverk » Нед Авг 16, 2009 11:22 pm

Така.

Сега да кажа за караните от мен спирачки. Принципно подхождам съвсем обективно към оценяването им, и ще се опитам да бъда честен с теб. Както си разбрал от множество отзиви (предимно от чужди сайтове) спирачките са добри. Ето какво е положението при тях:
Спирачките не са толкова "хапливи" колкото авидските модели. При тях наблюдавам една по-добра модулация, която бих изкарал на първо място в техните качества. Могат да бъдат направени по-хапливи чрез сменя на накладките. Това е възможно понеже стандартно те пристигат с органични накладки и поведението им се променя осезаемо при поставяне на метални накладки (М06 XTR-ски). Напрактика, никога не ми се е наложило да им осъществявам някаква подръжка. Сложих ги и забравих. Спирачната сила идва чак на трето място в списъка. Не е малко сама по себе си просто другите неща от поведението на тези спирачки правят по-голямо впечатление. Все пак имат своят лимит в спирането и на няколко пъти съм имал усещането, че съм го наближавал. Определено не са спирачки да DH или FR, но могат спокойно да се вместят в AM дисциплината. Особенно с 180 мм ротори. Не съм прегрявал спирачките все още, но знам че ако не вминаваш с правилният избор на диск за тях може да са доста шумнички. Разбира се предимно в мокри условия.

Забелязал съм едно интересно нещо в сравнение с Авидите. Когато се натисне авидска спирачка с просто око се вижда как апарата все едно се разтваря (разширява), което разбира се дължи на натискът, които се оказва в този момент. При SLX също има такова движение, но то е почети неуловимо, което ме кара да мисля, че може да имат по-дълъг живот от някой други спирачки. Но хората са го казали ако търсиш чиста спирачна сила то SLX не е първият ти избор.

П.П. Е спирането винаги зависи и от гумите :) да не забравяме това. Ако намерим всички тези спирачки може да пробваме някой тест на едно и също колело с еднакви гуми и ротори :) .
Времето убива !
Надеждата умира последна - заедно с теб !
Аватар
Bolverk
 
Мнения: 879
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 03, 2008 10:43 am
Местоположение: Там при Реката

Re: Спирачки - SLX vs. Elixir R vs. K18

Мнениеот rarekin » Нед Авг 16, 2009 11:33 pm

@Krismars

Счупената спирачка, според мен, е или дефектна бройка (което не бърка цялостно модела) или е грешка при инсталирането на калипера. Не съм чувал това да е проблем за спирачките К18. За другото - този проблем с неспирането остава и след подмяната на накладките с нови. Правилно ли съм разбрал? Пробвахте ли да обезвъздушите наново накоя от проблемните спирачки и СЛЕД ТОВА да поставите и нови накладки? Ако "Да" какъв беше ефекта. Ако "Не" ... пробвайте. Впрочем, има информация, че част от спирачките на Formula от преди години са имали проблеми с буталата на Мастър цилиндъра. Има ли индикации за това във вашия случай? Също така, като казваш не спират какво имаш предвид - лостчето слиза до ръкохватката и "няма никой" или накладките стискат ротора и "няма никой" или друго?
Както казах, ще бъде интересно да се включи някой Insider.



@ Bolverk

Казваш, че накладки от XTR (стария?) стават на К18, така ли?

Edit: Извинявам се. Не съм изчел както трябва поста ти, мислейки си за К18 -ките.

:beer:
Последна промяна rarekin на Пон Авг 17, 2009 12:03 am, променена общо 2 пъти
Планинското колоездене може да бъде опасен спорт! Винаги карайте с каска! Никоя екипировка не може да гарантира колоездача срещу падане и тежко нараняване!
rarekin
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 1:25 am
Местоположение: Германия

Re: Спирачки - SLX vs. Elixir R vs. K18

Мнениеот Bolverk » Нед Авг 16, 2009 11:51 pm

:) Ами нищо подобно не съм твърдял (нямам и идея може да излезе че стават :) ) . Казвам че SLX спирачките са предвидени за ползване на метални накладки от типа от предният пост. И ползвайки ги с тези накладки поведението им става доста по-различно бих го описал накратко като по-агресивно.
Времето убива !
Надеждата умира последна - заедно с теб !
Аватар
Bolverk
 
Мнения: 879
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 03, 2008 10:43 am
Местоположение: Там при Реката

Re: Спирачки - SLX vs. Elixir R vs. K18

Мнениеот XTR » Нед Авг 16, 2009 11:58 pm

Така...
Карал съм К18 - доста съм разочарован от тях, най-вероятно защото са на доста време и са се разлуфтили или пък накладки на превървшане, незнам точно, но изобщо не спираха.
К18-ките бяха са 180 дискове преден/заден.

Елексир-а ... Имам предна + задна 185 дискове. Спирачките са доста хапливи, сравнение примерно с Жуйси-та 7-рки с 160 ротори. (най-често такива пробвам на приятел). Елексира минуса му е настрояката за накладките, което не мисля че е толкова от значение.. Убедил съм се че колкото по-малко настройки толкова по добре... Спирачките вече ги таркалям от началото на този сезон и доста ми допадат когато са студени, но не и като загреят... просто стават ужасни - никакви ги няма в буквалния смисъл на думата хем не ги карам с малки ротори и съм лек - 63-4 кг.

За СЛХ-кса немога да кажа нищо, нямам наблюдения от тази спирачка.

ХТ-тата новите съм карал с 160 ротори, доста приятна спирачка особено за по-продължително спиране. Просто като загреят там им е силата, добра модулация, настройки.


Това е от мен, дано съм помогнал. :beer: :agree:
Изображение
Аватар
XTR
 
Мнения: 540
Рейтинг: 1395
Регистриран на: Нед Фев 24, 2008 8:42 pm
Местоположение: neverland...

Re: Спирачки - SLX vs. Elixir R vs. K18

Мнениеот stan_007 » Пон Авг 17, 2009 12:04 am

Ха, благодаря на всички включили се. Не съм очаквал да се получи такава дискусия.
По конкретните въпроси:

Формула: Честно казано този вариант го включих последно и то само заради изключително добрите отзиви в не БГ източници. Изглежда според много от тях това е фаворита. Наистина много би ми помогнало мнение на хора каращи конкретния модел. K24 не влиза в класацията засега.

Авид: Въпросът за „хапливото“ усещане се пише навсякъде - но както разбирам е въпрос на вкус. Или на модулация..... Имам друго питане - срещнах доста оплаквания от
rarekin написа: "Звук и светлина" :D

така че бих очаквал още мнения по този въпрос - цялостно доста неприятен, макар и козметичен.

Шимано: Май най-много клоня натам. Цялостно мисля, че бих харесал това, че
rarekin написа: се усещат по-"мазни"
, стига да е комбинирано с достатъчно спирачна сила. Това усещане не е ли = модулация. Имам въпрос към знаещите - какъв модел ротор 185мм IS да избера. Срещнах суперлативи за комбинацията с XT disk.

С две думи колебанието ми засега е Шимано : Формула, клонящо към първото. Чакам още мнения преди окончателния избор и пак благодаря
stan_007
 
Мнения: 35
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Съб Май 19, 2007 10:40 am

Re: Спирачки - SLX vs. Elixir R vs. K18

Мнениеот jivkonik » Пон Авг 17, 2009 10:13 am

Карам ELIXIR R предна и задна от 2 месеца. Карането е ХС, 105 - 110 кг общо (човек, колело, багаж...)
Досега бях с ББ7 и само с тях мога да ги сравня.
1. Спирачна сила - достатъчна, задната 160 мм спира повече от ББ7 160 мм в комбинация с Jagwire брони-жила и SD 7 лостче.
2. Лостчето реализира спирането с относително малка част от хода си, остава далеч от пръстите. Малко по-далеч от старите ми навици с ББ7 и лостчета SD7, където модулацията и хода на лоста се регулираха в широки граници. Свикнах и на Еликсира.....
3. Шумни, задната 160 мм повече от предната 185 мм. НА мокро докато изсъхнат спокойно могат да стреснат шофьор на ТИР....
4. Загряване - ми усеща се, с ДОТ 5.1 са пълни - симптома е втвърдяване на лостчето и намаляване на хода му, не съм стигал до момент вече да замирише на накладки и да не спират....
За сега толкоз! :agree:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Re: Спирачки - SLX vs. Elixir R vs. K18

Мнениеот ICEonFIRE » Пон Авг 17, 2009 3:08 pm

Аз пък на свой ред карам 2x Juicy 3 160mm ротори също от 2 месеца!
1.Спирачна сила - силата немога да я сравня с никоя друга хидравилка,тъй като не съм карал.Аз съм около 82 кг. и вингаи карам с раница,а колелото тежи 14 кг,което прави общо около 100 кг и спирачките спират доста добре,дори се правя опити за endo/wheelie.
2.Настройки и Регулация - при тази спирачка възможностите за настройка са минимални и точно това е плюса,тъй като съм се убеждавал,че колкото е по-просто толкова по-добре!
3.Загряването - като цяло от тази част не съм доволен.При по-продължително каране и вече когато са загрели при спиране се променя звука и става по-силен.Загубата на спирачна сила,ако трябва на кантар да го дам може би 30-35 %.Да не забравяме,че карам с 160мм ротори!
Еми това е дано да съм ти помогнал по някакъв начин! :agree:
П.П. И аз карам РАМ ht2 самоче с TORA 302 85-130mm :agree:
"If you are going through hell, keep going"-Winston Churchill
"Dancing: the vertical expression of a horizontal desire"-George Bernard Shaw
"Having sex is like playing bridge. If you don't have a good partner, you'd better have a good hand"-Woody Allen
Аватар
ICEonFIRE
 
Мнения: 336
Рейтинг: 1111
Регистриран на: Чет Апр 16, 2009 10:06 pm

Re: Спирачки - SLX vs. Elixir R vs. K18

Мнениеот stan_007 » Вто Авг 18, 2009 9:34 pm

Отново благодаря на всички, които коментираха въпроса. :beer:
Наистина успях да си изградя мнение, избрах си спирачка, остава и да съм доволен от нея.

SHIMANO SLX (или ХТ като неблагоприятен финансово вариант - макар и вероятно по-добър в крайна сметка).

Изникна обаче друг проблем - огромни трудности при намирането на тези спирачки в БГ - което е твърде неприятно => алтернативата трае много дълго. НО ще чакаме!!!
stan_007
 
Мнения: 35
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Съб Май 19, 2007 10:40 am

Re: Спирачки - SLX vs. Elixir R vs. K18

Мнениеот PRobably » Вто Авг 18, 2009 11:26 pm

Защо не поръчаш от CRC ?
"Don't let your mind bully your body into believing it must carry the burden of its worries."
Аватар
PRobably
 
Мнения: 1334
Рейтинг: 1657
Регистриран на: Пет Юли 03, 2009 11:37 am

Re: Спирачки - SLX vs. Elixir R vs. K18

Мнениеот outfaced » Вто Сеп 08, 2009 12:24 pm

интересни и противоречиви отзиви за К18 ...
аз и доста хора покрай мен сме с К18,24,бианко(сходни модели, различни материали и тегло); за сега всичко работи и се кара активно.
При мен се разлуфтиха само лостчетата в осите ... просто защото и 2те са удряни при падания. Но това не пречи на работата им.
Спирачките работят еднакво добре и студени и до последно преди да се гланцират накладките ... т.е. никакво влияние от темепературата.
Не хапят, което за мен е плюс, съответно хора обичащи да правят предно салто като се хванат за спирачакта няма да им хареса.
Вече 2 години почти никакви проблеми с течове или гълтане на въздух. Трябва да се отбележи обаче, че фабрично имаха малко въздух.
Леки са :) ... и роторите са им леки.

Минус на К18/24 за някои - лостчето е относително дебело. Бианко е с по тънко. Принципно може да се смени.

Има доста разнообразие от накладки ,като всеки вид си спира различно, шуми различно и реагира различно на прегряване ... та важно е да си намери човек, това което му трябва.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Спирачки - SLX vs. Elixir R vs. K18

Мнениеот Tonkata » Сря Сеп 16, 2009 2:02 pm

Четах,четах и пак не успях да си открия отговора,а не искам да пускам нова тема ...
Та чудя се между тези 3 спирачки :

1.Shimano XT M775
2.Avid Elixir R - Тука се чудя елексир р или елексир 5 е по-добро ?
3. Formula K18
За сега ми трябва предна спирачка и ще е карам със 185 мм ротор.Ще се карам предимно АМ,но ще има и продължителни средно силни спускания.Тежа 58-60 кг.Искам когато натисна спирачката леко да спира и ако се надигна напред да почва да ме обръща,а като я натисна силно да почва да кове ?
Tonkata
 
Мнения: 104
Рейтинг: 1178
Регистриран на: Пон Апр 20, 2009 7:31 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Спирачки - SLX vs. Elixir R vs. K18

Мнениеот Krismars » Сря Сеп 16, 2009 7:39 pm

Определено след последното изречение мога да ти кажа, че Елексира е твоята спирачка. Аз съм с R и съм доволен, вярно е, че един път си наместих отдалечеността и повече не съм я позлвал, ама пак е хубаво като възможност. :agree:
Аватар
Krismars
 
Мнения: 1654
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Дек 20, 2005 5:47 pm
Местоположение: Варна

Re: Спирачки - SLX vs. Elixir R vs. K18

Мнениеот Tonkata » Сря Сеп 16, 2009 8:30 pm

Krismars написа:Определено след последното изречение мога да ти кажа, че Елексира е твоята спирачка. Аз съм с R и съм доволен, вярно е, че един път си наместих отдалечеността и повече не съм я позлвал, ама пак е хубаво като възможност. :agree:

А каква е разликата между еликсир Р и 5 а какво ще кажете за шиманото ХТ ?
Tonkata
 
Мнения: 104
Рейтинг: 1178
Регистриран на: Пон Апр 20, 2009 7:31 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Спирачки - SLX vs. Elixir R vs. K18

Мнениеот hitar_potar » Сря Сеп 16, 2009 9:12 pm

разликата между еликсир Р и 5 е, че при 5-цата настройката на отдалечеността на лостчето от кормилото се прави с шестограм, а Р си има врътка, зза която ти трябват само пръстчета. откъм устройство са си еднакви, би трябвало и откъм спирачна сила да са еднакви. не знам защо в CRC 5-цата е по-скъпа от Р, може би заради факта, че излезна по-късно. лично аз карам с 185мм еликсир Р отпред и спирачката рулира, но съм тежък и при по-продължително спускане поради липса на техника съм я спичал 1-2 пъти. с две ръце съм за Р. :agree:
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: Спирачки - SLX vs. Elixir R vs. K18

Мнениеот Tonkata » Сря Сеп 16, 2009 9:25 pm

hitar_potar написа:разликата между еликсир Р и 5 е, че при 5-цата настройката на отдалечеността на лостчето от кормилото се прави с шестограм, а Р си има врътка, зза която ти трябват само пръстчета. откъм устройство са си еднакви, би трябвало и откъм спирачна сила да са еднакви. не знам защо в CRC 5-цата е по-скъпа от Р, може би заради факта, че излезна по-късно. лично аз карам с 185мм еликсир Р отпред и спирачката рулира, но съм тежък и при по-продължително спускане поради липса на техника съм я спичал 1-2 пъти. с две ръце съм за Р. :agree:

А ти със какъв ротор я караш ? Аз се чудя дали с G2 или G3 да я карам ... ?
Tonkata
 
Мнения: 104
Рейтинг: 1178
Регистриран на: Пон Апр 20, 2009 7:31 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Спирачки - SLX vs. Elixir R vs. K18

Мнениеот hitar_potar » Сря Сеп 16, 2009 9:33 pm

ми тя си иде с G3, който се охлажда по-добре и е по-лек от G2. карам я с 185мм G3 и бих го сменил само за 203мм такъв.
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе


Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта