Страница 1 от 1

Schwalbe Furious Fred

МнениеПубликувано на: Пон Юни 13, 2011 9:38 pm
от dob111
Здравейте! Някой карал ли е въпросната гума Schwalbe Furious Fred?
http://screambikes.eu/bg/vunshni-gumi/1 ... 2-evo.html
Аз лично търся бърза и лека гума, за дълго пътуване, с която да може да се кара както по асфалт, така и по черни пътища. Тежа към 62кг.
Дават я, че лесно се пука? Колко да е лесно? Ще се радвам, някой който е карал с тези гуми(независимо дали 2.0'' или 2.25''') да сподели впечатления!
Поздрави!

Re: Schwalbe Furious Fred

МнениеПубликувано на: Пон Юни 13, 2011 10:11 pm
от v.zarev
Аз не съм ги карал, но съм чел ревюта за тях и подобни. Това са състезателни гуми - максимално олекотени, с екстремно тънки стени, изключително за сух терен - като сцеплението на много места различни от това не им е добро и имат голям риск от спукване. За шосето мисля ще вършат работа - най-леките и бързи гуми за мтб, и то с това тегло под 300 гр :bigeyes: Моя съвет е не си давайте парите за тях, освен ако не ходите на състезания, има по-тежки, но по-надеждни варианти :agree:

Re: Schwalbe Furious Fred

МнениеПубликувано на: Вто Юни 14, 2011 7:25 pm
от Боян Бановски
Преди две години един от челно класиралите се на велорали Черни връх беше с такива 2.25 гуми. Като знам какво е трасето, или той е носил колелото на гръб, или гумите не се пукат чак толкова лесно. :D Вярно е, че са състезателни гуми и като на всички такива недостатъците им са цената и износоустойчивостта. Не съм карал такива, предполагам,че като повечето леки модели на Швалбе и тези не са добри на мокро .

Re: Schwalbe Furious Fred

МнениеПубликувано на: Пет Юни 24, 2011 12:55 pm
от kudo_1234
Малко късно се включвам,но сега видях темата.Та аз карам с такива гуми от около 2 месеца.Последните две карания пуках по 2 пъти гумите.Цялостно май повечето пъти като карам пукам.Иначе гумата наистина е много бърза и добре стои наколелото.Мисля си,че ако повече се кара в планината пуканията ще са по-малко,тъй като най-много съм пукал от така наречените"баби тръни",които ги няма в балкана.Гумата не е за ежедневно каране в градски условия или по полетата..Сега съм решил да сложа едни вътрешни с пяна та да видим какво ще излезе.

Re: Schwalbe Furious Fred

МнениеПубликувано на: Пет Юни 24, 2011 1:04 pm
от exiteyes
Според мен тази гума за да е толкова лека и слаба е направена с цел. Всичко си е описано точно и ясно, гумата не е за ежедневни карания, а за състезания на определени места. Сега, че пише гумата, че се пука лесно е напълно нормално с това тегло, едно не ми е ясно от нея, защо някой по дяволите ще иска да я кара ежедневно, за да спести 200гр от гуми ли?
Нима Racing Ralph или Nobby Nic, не са компромисно решение, като цена и КАЧЕСТВО. За търкалянето, ако ще ви дърпа тази гума 1-3км повече отколкото ралф-а или нико-то, те също са направени за добро търкаляне по асфалт и същевременно добра модулация на пръст. (Фред-чо мисля, че с тази шарка едва ли...)
Просто като се замисли човек, няма смисъл от това да изпъчиш с минимално тегло на велосипеда и най-неблагоприятно каране(оп от тука ще мина, че ме е страх да не спукам, оп от там)
Извод: не купувайте гуми които няма да карате по предназначение, а просто за да свалите някакви си 200гр, знам, че за някои теглото е живот, но според мен чак толкова да се пристрастявате към някакви си 295гр. за гума, наистина хора това си е чисто самоубийство.
От друга страна, всеки би имал желание да се качи на велосипед с такива гуми и да го пробва на магистралата. Бихте се запитали защо?! (шанса да спукаш гума на магистралата също е огромен, но поне на новата част ще имаш възможност да разбереш какво е търкалянето.)

Re: Schwalbe Furious Fred

МнениеПубликувано на: Пет Юни 24, 2011 1:32 pm
от dob111
Аз съм с Schwalbe Racing Ralph 2.1 и се случва да не пукам и по 500-1000км пробег, а карам и доста по черни пътища и камъни. Недостатък на това Швалбе е, че при сваляне после трудно се центрова на шината, изисква мазане със силиконов спрей мястото където гумата опира в шината и да се напомпа хубаво, за да излезе хубаво ръбът й. Иначе гумата е бърза и изненадващо добра и за асфалт.
@kudo_1234, благодаря за мнението ти, много е ценно, защото изказваш непосредствен опит от гумата. Ако 2 пукания на каране е тенденция наистина си е голяма мъка...
А за теглото на гумата - важно е, и се усеща на моменти, но две добри няма, както се казва...

Re: Schwalbe Furious Fred

МнениеПубликувано на: Пет Юни 24, 2011 2:59 pm
от Pr3d4t0R
Не съм имал проблеми с центроване на Racing Ralph 2.1, а също и 2.25 размер - тупай гумата с ръка или я топкай леко надута по цялата й дължина, за да се намести правилно преди да я напомпаш.

Re: Schwalbe Furious Fred

МнениеПубликувано на: Пет Юни 24, 2011 3:15 pm
от dob111
Това е чудесно, че при теб няма проблеми с центроването на гумата на шината, но може би е важна комбинацията ШИНА+ГУМА! Аз съм с шина DT Swiss X430. Много е досадна тази центровка!

Re: Schwalbe Furious Fred

МнениеПубликувано на: Пет Юни 24, 2011 8:08 pm
от Andy3
И аз не съм имал проблеми с центроването на Ралфа, от шината е явно. :look:

Re: Schwalbe Furious Fred

МнениеПубликувано на: Пет Юни 24, 2011 9:08 pm
от Plamen_EM
Аз помпам до 6-7 атм. и си застава перфектно. Но! Това само с хубави гуми и шини! Иначе излиза от шината и гърми яката работа. Два пъти ми се е случвало. :)
За леките гуми. Аз карам с тези на Maxxis, не им помня името, а и мисля не се произвеждат вече с това им име. По никой начин не мога да кажа, че се пукат лесно. Дори сме карали група, други пукат аз не съм. Проблем им е по-бързото износване, но това важи за всяка гума от мека смес. За 200-те грама, колегата да ме прощава, ама по двеста грама на гума са си по двеста грама на гума. И си се усещат много ясно. Според мен за асфалт и черен път, както и за градско това са перфектни гуми, просто са два пъти по-скъпи.

Re: Schwalbe Furious Fred

МнениеПубликувано на: Съб Юни 25, 2011 4:43 pm
от rarekin
Plamen_EM написа:Аз помпам до 6-7 атм. и си застава перфектно.


При зададени стойности между 26 и 53 psi за Furious Fred тези 6-7 атмосфери са ..... опасни. Разбирам да беше шосейна гума, но това .....

Re: Schwalbe Furious Fred

МнениеПубликувано на: Нед Юни 26, 2011 9:16 am
от v.zarev
Plamen_EM написа:... Според мен за асфалт и черен път, както и за градско това са перфектни гуми, просто са два пъти по-скъпи.


Състезателна гума с мека смес, която свършва страшно бързо :dontknow: най-добрия избор за асфалт и ежедневно каране, е да два пъти по-скъпа :agree:

Re: Schwalbe Furious Fred

МнениеПубликувано на: Нед Юни 26, 2011 12:35 pm
от Plamen_EM
:) Изригнахте! Ще ви пиша бавно, защото очевидно четете трудно.
1. За тези, които не правят разлика между "помпам до" и "карам на". Помпам до 6-7 атм. за да застане правилно гумата на шината. След това спускам до налягането, на което искам да карам.
2. Питащият в темата, се интересува дали леките гуми на Schwalbe са подходящи за дълъг път по асфалт и черно. И дали се пукат лесно. Аз имам опит с леките гуми на Maxxis. Предполагам разликите между 300 грамовите гуми на двете марки са нищожни.
2.1. Не, не се пукат лесно. Особено по асфалт и черно изобщо не се пукат.
2.2. Да, много са удачни за асфалт и черно, защото са много бързи.
2.3. Двестате грама, с които олеква всяко колело и то при гумата, се усещат много ясно.
2.4. Да, два пъти са по-скъпи от масовите гуми. Но питането не е за "бюджетна" гума от 9 лева. И какво значи, че са два пъти по-скъпи? Аз като гледам ще ги сменя след два сезона каране. Другите бих ги сменил след колко? След три. Демек разликата е 50 лева на година. Еми заслужава си да се дават тези 50 лева всяка година. Велосипеди за хиляди левове и пестене от гуми, възлизащо на 50 лева годишно ...

П.П. Ей тази:http://ridespot.net/productdetails.php?productID=978
За два сезона съм пукал един път и то, защото минах 20 метра през едни къпини. А ги карам и с тънки вътрешни.

Re: Schwalbe Furious Fred

МнениеПубликувано на: Нед Юни 26, 2011 12:43 pm
от dob111
Благодаря, за уточнението и ясния и подреден изказ по темата. И аз усетих, че някои хора малко не доразбраха. :) Но я кажи с какви леки гуми на Maxxis имаш опит? :beer:

Re: Schwalbe Furious Fred

МнениеПубликувано на: Нед Юни 26, 2011 1:21 pm
от dob111
За гумата, за която публикува линк, пише, че има кевларена обвивка, каквото и да означава това. За другите леки гуми на Maxxis, както и за леките гуми на Швалбе не видях да има кевлар в гумата...може твоята гума да се е оказала твърде добра и прекалено издръжлива, което я прави неизгодна за пазара. :)
Виж и тази гума: http://www.maxxis.com/Bicycle/Mountain/ ... e-310.aspx
Тя ли е аналог на твоята?

Re: Schwalbe Furious Fred

МнениеПубликувано на: Нед Юни 26, 2011 2:24 pm
от venom11
[quote="dob111"]За гумата, за която публикува линк, пише, че има кевларена обвивка, каквото и да означава това.

На въпроса, какво е това кевлар, отговарям веднага. Това е материалът, от който се изработват бронираните жилетки на полиция и тем подобни. Тоест се смята един вид, че това са така наречените "непукаеми" гуми. Според мен по-скоро се пукат по-трудно от обикновените и са по-скъпи. За мен друга съществена разлика няма , но така или иначе и те се сменят след известно време каране. :)

Поздрави :beer:

Re: Schwalbe Furious Fred

МнениеПубликувано на: Пон Юни 27, 2011 3:46 pm
от botroid
Plamen_EM написа:Помпам до 6-7 атм. за да застане правилно гумата на шината. След това спускам до налягането, на което искам да карам


Толкова ли крива шина имаш, че за да застане правилно гумата върху нея, трябва да се продъни от помпане? :rofl:

dob111 написа:За гумата, за която публикува линк, пише, че има кевларена обвивка, каквото и да означава това.


Какво може да значи? Че борда й не е от тел, а от кевлар и това я прави по-лека и сгъваема. Кевларът понякога се използва и като материал за защита от спукване, но не и при гумите от състезателен клас, защото там всеки грам в повече е излишен.

Re: Schwalbe Furious Fred

МнениеПубликувано на: Пет Юни 14, 2013 10:07 pm
от rock
Тази гума се води най-бързата мтб гума за сух оф-роуд, а на шосе как се представя и дали се съревновава с Швалбе Коджак като крайна скорост?

Re: Schwalbe Furious Fred

МнениеПубликувано на: Съб Юни 15, 2013 1:06 am
от grebo
rock написа:Тази гума се води най-бързата мтб гума за сух оф-роуд, а на шосе как се представя и дали се съревновава с Швалбе Коджак като крайна скорост?

В никакъв случай! ;)
26х1.35, слик на 6.5bar vs. 26х2.0, хибрид на 5.0bar... ;)
С други думи - малко е широчка, а и малко не е слик, за да бие аеродинамиката на Кояка. За съпротивлението при търкаляне - сам прецени. :)

Re: Schwalbe Furious Fred

МнениеПубликувано на: Съб Юни 15, 2013 9:23 am
от rock
Да, за този размер ясно, имах предвид 26 х 2.0 , за да има някаква реципрочност. На кантара слагаме слик, срещу по-голямото му тегло /със 150 гр. е по-тежка/ в сравнение с ФФ. Все пак въртящата се маса има голямо значение.

Re: Schwalbe Furious Fred

МнениеПубликувано на: Пон Юни 17, 2013 5:11 pm
от grebo
Гледай ся, ако говорим за време, с което взимаш определено трасе, трябва да знаем какво е трасето. Скорости, спирания, сцепление, демек - бързо ли е бавно ли е? На бавни трасета каквито са повечето планински, по-бързата гума ще е по-леката, с по-доброто сцепление. Да. ФФ-то е за това. На бързите трасета обаче, считай - шосе, тук-таме прави и широки макадам-участъци или утъпкани твърди, където скоростта е над 30-40 или близка до максималната за колелото, ще спечелят аеродинамичните гуми, защото ускоренията са малки, при движение с висока скорост. Което означава че масовата компонента на съпротивлението не влияе вече толкова, докато съпротивлението от въздуха се увеличава прогресивно. А при 4.5-5.0 и + бара за 2.0"-ка гума, няма особено значение за съпротивлението от демпфиране дали гумата ти е 300 грамово кевларено швалбе или евтино ЦСТ от 15 лева. Когато правиш теста за макс скорост обикновено налягането е "на камък". И аеродинамичната гума печели - ~1-килограмовото ЦСТ в моя случай, "бие" 450-грамов хибрид, само защото е полу-слик. ;)

Re: Schwalbe Furious Fred

МнениеПубликувано на: Вто Юни 18, 2013 5:18 pm
от Fujitzo
В този ред на мисли искам само да споделя че се влюбих в новата гума от Швалбе - Тъндър Бърт , която застава м/у Furious Fred i Racing Ralph като х-ки (вижте статията - http://mtb-bg.com/index.php/products/ne ... s-schwalbe ) Струва ми се перфектния компромисен вариант, който хем наваксва малко откъм сцепление, което е недостатъчно при ФФ, хем е бърза и лека. Остава проблема с цената и бързото износване. Евентуалното пукане, не го посочвам като недостатък поне лично за мен поради:
- ако пукаш често , винаги може да измислиш някакъво решение с боза (sealant)
- ако не се карат агресивно през остри камъни и с подходящо налягане, не би трябвало да има проблеми.

Re: Schwalbe Furious Fred

МнениеПубликувано на: Пет Юли 26, 2013 9:06 am
от juslen
Какво мислите за SCHWALBE BIG APPLE KEVLAR GUARD 26X2.0 ? В момента съм с Kenda Karma 2.0, но искам нещо за асфалт, с по-ниско съпротивление и същата стабилност/ширина. Гледам, че тази я дават да вози и по-комфортно.

Re: Schwalbe Furious Fred

МнениеПубликувано на: Нед Юли 28, 2013 10:59 pm
от bigchicken
Хубава е. Ама аз ги карах на към четворка налягане. Ако е по мека наистина създава усещането, че не си на твърдак, ама удря на капла на всеки бирдюр, на който ме домурзи да си вдигна задника. Сега съм с 29ка и като не съм горе карам с 37 мм гуми. Мислех да са 32ки, шините ми са много тесни и позволяват, но ще вози прекалено твърдо. Да, сменям гуми, ама откакто сложих тези въобще не ме вулнуват компромисни варианти. Две гуми се сменят за десет минутки на биричка, в края на краищата.