Диск 4 болта

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Диск 4 болта

Мнениеот asench » Пон Фев 02, 2009 5:23 pm

Здравейте,
имам главини Coda Expert (за дискове) но имам само два 160-милиметрови диска. ТА, основния проблем е ,че искам по големи дискове а главината е с 4 болта- диска се захваща с 4 болта. http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=16448 това и още един са единствените, които намерих ГЛОБАЛНО!!!! :D Да си дойдем на думата- може ли да се намери в българия? :dunno:
10х
Аватар
asench
 
Мнения: 399
Рейтинг: 1332
Регистриран на: Съб Яну 10, 2009 5:44 pm
Местоположение: София, Княжево

Re: Диск 4 болта

Мнениеот bikerider » Пон Фев 02, 2009 5:50 pm

По-евтино ще е да смениш главината. При всички положения забрави за >160mm на четири болта, не е от най-здравословните занимания, особено ако спираш рязко.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Диск 4 болта

Мнениеот asench » Пон Фев 02, 2009 6:38 pm

bikerider написа:По-евтино ще е да смениш главината. При всички положения забрави за >160mm на четири болта, не е от най-здравословните занимания, особено ако спираш рязко.
В смисъл? :confused:
Аватар
asench
 
Мнения: 399
Рейтинг: 1332
Регистриран на: Съб Яну 10, 2009 5:44 pm
Местоположение: София, Княжево

Re: Диск 4 болта

Мнениеот did » Пон Фев 02, 2009 7:49 pm

asench написа:
bikerider написа:По-евтино ще е да смениш главината. При всички положения забрави за >160mm на четири болта, не е от най-здравословните занимания, особено ако спираш рязко.
В смисъл? :confused:


В смисъл... че е МНОГО по-евтино да си смениш главината, а защо не и цялото колело, заедно с шините и спиците.

Усети ли вече къде боли, като си купиш евтино и на далавера старо колело, което е в "перфектно състояние"?

Преходникът идиотски, главината идиотска... сичко някво уникално и забравено в историята... а ти искаш ъпгрейди.

СЪВЕТ:

Зарежи това колело, карай го както си е и ако искаш да вървиш нагоре, купи си ЦЯЛО, НОВО колело.

В момента все едно се опитваш да смениш процесора на стара щайга с P3, като си запазиш дъното, ама ако тръгнеш да сменяш и дъното, ще ти трябват памети, кутия, нова видеокарта, захранване,...

Карай си тоя древен текерлек в града. За планината си купи ЦЯЛО НОВО колело, което подлежи на поддръжка и ремонти по днешните стандарти!


P.S.
Щракнах ти плюсче за рейтинга, ама при следваща подобна тема, отнасяща се за същия праисторически велосипед, ще си получиш минусчето.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Silvestroff Gabrovo » Пон Фев 02, 2009 8:41 pm

Карах две години с главини CODA с дискове с по 4 болта. Роторите бяха 160, и искам да кажа че не съм имал никакви проблеми. По принцип за такива четворки, препоръчват не по големи ротори от 170мм. Има такива главини и на ФОРМУЛА. Внимавай като купуваш ротор, има различни размери на окачването, като са все с по 4 отвора. Премери си разстоянието от център до център на срещуположните отвори, и търси такива 170-ки. Имам един ротор 160 с 4 отвора каран , но има много хляб в него. Мога да ти го подаря ако го искаш, само се обади къде да го изпратя.
Silvestroff Gabrovo
 
Мнения: 1275
Рейтинг: 1768
Регистриран на: Нед Май 13, 2007 3:51 pm

Re: Диск 4 болта

Мнениеот Newone » Пон Фев 02, 2009 9:26 pm

did написа:
asench написа:
bikerider написа:По-евтино ще е да смениш главината. При всички положения забрави за >160mm на четири болта, не е от най-здравословните занимания, особено ако спираш рязко.
В смисъл? :confused:


В смисъл... че е МНОГО по-евтино да си смениш главината, а защо не и цялото колело, заедно с шините и спиците.

Усети ли вече къде боли, като си купиш евтино и на далавера старо колело, което е в "перфектно състояние"?

Преходникът идиотски, главината идиотска... сичко някво уникално и забравено в историята... а ти искаш ъпгрейди.

СЪВЕТ:

Зарежи това колело, карай го както си е и ако искаш да вървиш нагоре, купи си ЦЯЛО, НОВО колело.

В момента все едно се опитваш да смениш процесора на стара щайга с P3, като си запазиш дъното, ама ако тръгнеш да сменяш и дъното, ще ти трябват памети, кутия, нова видеокарта, захранване,...

Карай си тоя древен текерлек в града. За планината си купи ЦЯЛО НОВО колело, което подлежи на поддръжка и ремонти по днешните стандарти!


P.S.
Щракнах ти плюсче за рейтинга, ама при следваща подобна тема, отнасяща се за същия праисторически велосипед, ще си получиш минусчето.


did, ако не се лъжа, не е това случаят. Напротив, момчето се старае да си купи дискови спирачки, защото е чел тук, че са задължителни за каране в планината и търси бюджетен вариант...
Самото колело, ако е това, което си мисля, е Гари Фишър от около 2005 - 2006, хардтейл.
@asench, извинявай, каква ти е вилката, защото и тя би могла да е ограничителен фактор...Май е Маниту, но кой модел и коя година на производство?
Life is a short, warm moment!
Аватар
Newone
 
Мнения: 1036
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 03, 2004 5:46 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Диск 4 болта

Мнениеот vpravov » Пон Фев 02, 2009 11:01 pm

did написа:P.S.
Щракнах ти плюсче за рейтинга, ама при следваща подобна тема, отнасяща се за същия праисторически велосипед, ще си получиш минусчето.


Много благородно от твоя страна :)
А на мене пък теми, касаещи нестандартни компоненти и инженерни решения, са ми супер интересни и това е една от причините да посещавам този форум. Съвета ти в случая е добър, но определения като "идиотски" за тези компоненти не ти подхожда. Наскоро попитах един приятел, който притежава огромен личен опит с маса компоненти на различни производители и обича много да споделя впечатленията си за тях, защо не пише в този форум. Има регистрация тук. Отговора беше - "Ами скучно ми е". Жалко... форума би бил доста по-богат. :dunno:
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1277
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Re: Диск 4 болта

Мнениеот did » Пон Фев 02, 2009 11:15 pm

vpravov написа:Съвета ти в случая е добър, но определения като "идиотски" за тези компоненти не ти подхожда.


Прав си. Престарах се доста, а и днес съм особено кисел, но по други причини. Даже с жената се скарах, заради едни идиоти :D

Ше го компенсирам! :beer:

Впрочем, като изключим емоционалните ми квалификации, продължавам най-рационално да стоя зад всеки съвет, който съм дал.

Аз също поддържам един стар велосипед за в града и и един нов за "горе" и категорично смятам, че в планината антиките място нямат, освен ако не отговарят на новите стандарти.

Ако трябва да избера група хора, с които да карам и видя някой, който кара с нещо, което не е като на другите като стандарти на компонентите, и този някой не знае как да си го ремонтира сам, и този някой не си носи инструменти да си го ремонтира сам... ми... този някой просто никога няма да разбере къде карам, когато карам.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот argon » Вто Фев 03, 2009 3:32 am

Здрасти, asench :) Имах подобни дертове със същата главина преди време. Имах цяло задно търкало, свалено от Cannondale и съм я сърбал тази попара с несъвместимостта на компонентите. Искам да споделя, че макар и архаична главината е наистина добра! Еxpert е топ линията на Coda и не мисля, че главината отстъпва по какъвто и да е критерий на XTR главина от същото време. Но....разбира се има уловка...и е много по-неприятна от това, което си мислиш :crap: Дискове конкретно за Expert главината съм виждал освен на Coda и на Magura, но всички са били само 160мм. Нов диск над 160мм, на която и да е от двете марки в България, ще е чудо да намериш, а и никой няма да се занимава с такава "екзотика" и да внесе специално за теб. На-старо, може и да изникне нещо....да кажем на сливенския битак. Но дали ще има и дали няма да е изпилено до неознаваемост - пак Божа работа. Да кажем, че намериш диск.....не знам принципно с какви спирачки си решил да караш, но само информативно да спомена, че BB7 не е съвместима с тази главина (пак казвам, че съм имал само задна)...или поне с нормалните преходници. Иван Маджаров (самият той караше Cannondale-и преди време) ми каза, че за тази главина става само спирачка Magura Julie (стар модел), или Coda,....тези спирачки с конкретните преходници, за конкретните дискове...да ти казвам ли, или сам ще се сетиш от къде може да намериш и в какво състояние ще са и дали, ако им стане нещо, ще намериш части за тях :) Тук идват идейте за фрезите, заварките, флексовете, тунинг преходниците, и какви ли още не идиотий. През това време съм карал само с предна спирачка, понеже рамката ми няма пивоти за V-brake. Накрая ми дойде акъла и си купих изцяло ново задно търкало. Поразпитай тук-там, дали има други варианти, но според мен смени главините. Запази Кодите или ги продай на някой който кара с V-break-ове, защото наистиана са добри и леки....С една дума, имаш супер части, но за съжаление са от друго LEGO. Ти ще си решиш дали да търсиш още части от него , или да минеш на новия модел, и няма да се занимаваш с антикварни чаркалъци :agree:
Like Steven Segal I'm hard to kill....
Аватар
argon
 
Мнения: 492
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Ное 24, 2007 2:33 pm

Мнениеот asench » Вто Фев 03, 2009 4:58 pm

Малее, така ме "нахранихте" :D.... Всъщност усъзнах, че по голям ротор не ми е нужен. did прав си за архайчността, но първоначално купих колелото заради монтажа - bontrager, deore lx, deore xt. В интерес на истината оправих предницата и съм с Manitou Splice comp (с една малка подплънка под диска всичко пасна). Имам избор в спирачките между Hayes i Coda expert, но взех хейса щото са pm. А задницата ще си намеря адаптор някаде в чужбина... :crap: И все пак мисля че колелото ми е много по стойностно от един Climber, Assaut или ht2 :nono:
Аватар
asench
 
Мнения: 399
Рейтинг: 1332
Регистриран на: Съб Яну 10, 2009 5:44 pm
Местоположение: София, Княжево

Мнениеот bikerider » Вто Фев 03, 2009 5:18 pm

Няма смисъл да се обиждаш, никой тук не плюе колелото ти, просто излиза по-скъпо да се поддържат стари модели, особено с такива специфични стандарти за ротора. Това е същината на репликите към теб.

Относно големината и 4-те болта - помисли си какви сили действат върху болтовете и какво би могло да стане с по-голям ротор.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот asench » Вто Фев 03, 2009 5:52 pm

bikerider написа:Няма смисъл да се обиждаш, никой тук не плюе колелото ти, просто излиза по-скъпо да се поддържат стари модели, особено с такива специфични стандарти за ротора. Това е същината на репликите към теб.

Относно големината и 4-те болта - помисли си какви сили действат върху болтовете и какво би могло да стане с по-голям ротор.
прав си, а и тежа 50-55 кила все пак :popcorn:
Аватар
asench
 
Мнения: 399
Рейтинг: 1332
Регистриран на: Съб Яну 10, 2009 5:44 pm
Местоположение: София, Княжево

Re: Диск 4 болта

Мнениеот bikerider » Вто Фев 03, 2009 6:07 pm

vpravov написа:Отговора беше - "Ами скучно ми е". Жалко... форума би бил доста по-богат. :dunno:


Еми скучничко си е.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia


Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 101 госта