Shimano Shadow

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Shimano Shadow

Мнениеот papi007 » Чет Яну 22, 2009 11:33 am

Като цяло ми е интересно работят ли добре? Като концепция не звучат зле, но теорията и практиката си имат своите разминавания. Та как се държат сравнени с един нормален заден дерейльор? Плюсовете и минусите? Питам защото когато си взех Dual control XT мислех че взимам нещо доста приятно като компонент но хич не ми хареса и общо взето впечатленията ми са като на доста хора от форума Та да видим ако са карали нещо Shadow-ско и са недоволни, да не си вземам и аз. Или пък обратното :popcorn:
Best wishes, papi007 :beer:
Аватар
papi007
 
Мнения: 1084
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 13, 2008 9:16 am
Местоположение: Село София

Мнениеот GECKO » Чет Яну 22, 2009 12:13 pm

Аз нямам много опит със тях (3 карания всичко на всичко до сега), но първото впечатление, което имам е че са драстично по-тихи от старите скорости на Shimano (докарват го тихо като SRAM). Откъм работа... работи :) и дори Saint-а, който е доста по-голям от ХТ например, е доста прибран.

Определено си струват дори за самия вид който имат - доста космически :)

Интересно ми е, какво не ти хареса на DC-то. Аз доста за малко съм се докосвал до въпросната система, но ми хареса на мига. Отлично измислена и доста ергономична + можеш да спираш и едновремено с това да смъкваш предавки (като У формУла 1) ;)
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот EmZo » Чет Яну 22, 2009 12:21 pm

Aз карам подобен дерейльор вече, малко повече от 1 сезон. За съжаление, минах от Аливио направо на Сенчестия и нямам много база за сравнение.

Като цяло съм много доволен от дерейльора и нямам никакви забележки.

Предполагам си сзапознат с +овете на системата Shadow - прибран профил, право свързване с жилото и неподвижноста му спрямо рамката.

Това което мога да кажа е, че пружината му е доста стегната и в комбинация с команди ХТ превключването е доста приятно, кораво и отчетливо. Опцията 2 way release е много удобна. Може да превключваш само с палец или с палец и показалец, както ти е удобно. Работи безупречно.

Независимо от това колко аграрна пътека съм пускал, в последствие не се налага донастройка, както беше при Аливиото, всичко си работи перфектно. Фактически, ако го настройш веднъж хубаво, после почти не ти се налага. Удобство в това отношение е, че се настройва само от командата и може да се прави в движение.

Тази есен, при едно спускане ми влезе клон между дерейльора и спиците и станма мазало. Благодарение на систената за прикрепяне на ухото, дерейльора не се повреди а се завъртя наопаки и в последствие само отхлабих болта, изправих ухото и пак си превклчваше.
Аватар
EmZo
 
Мнения: 2650
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 11:59 pm
Местоположение: Враца

Мнениеот papi007 » Чет Яну 22, 2009 12:51 pm

Като качество на изработката и превключване на скорости - отлично изпълнение! Дразнението ми идва от това че все едно спирачките не бяха директно вързани към dual-a, незнам дали е заради допънителното тегло върху лостчето или какво, но жила , ала бала , спирачки лх, всичко си беше изрядно! Пък и понякога се случваше докато спирам по погрешка да превключа и 2-3 пъти не се усетих, ставам да въртя на педали и, чува се едно пляк, и аз на рамката с натъртен г*з. Гледах по merlincycles.co.uk (ако някой има опит с поръчки от там , да сподели) много стабилни предложения ,писах им мейл да видя дали може да пращат до БеГе обаче няколко дни- няма отговор! Затова от чейн-а съм го замислил един SLX shadow (и куп други компоненти), ама преди това да се информирам :popcorn:

п.с. мале ако направя още един Edit лошо ще ми стане... ц ц ма съм неграмотен :rofl:
Аватар
papi007
 
Мнения: 1084
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 13, 2008 9:16 am
Местоположение: Село София

Мнениеот airborneone » Чет Яну 22, 2009 1:14 pm

@papi007
1во пиши с по-малки изречения, защото си губиш мисълтта.
2ро проблема ти е и от командите.
3 Сенките на Шимано които съм ползвал - Shimano XT , SLX , Saint
Работят доста по-добре от нормалните Шимано дерейльори.
Определено няма да сбъркаш с избора.
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот papi007 » Чет Яну 22, 2009 1:28 pm

@airborneone Мерси за съветите :) Проблема с мисълта е че сутринта когато го писах , тя май по-скоро липсваше , не толкова че съм я губил.
Ще го пробвам и ще споделя след някой друг месец впечатления :)
Мерси на всички :beer:
Аватар
papi007
 
Мнения: 1084
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 13, 2008 9:16 am
Местоположение: Село София

Мнениеот Admin » Чет Яну 22, 2009 1:29 pm

В момента карам с Shimano XT Shadow, вече 2-3 месеца / около 600 км. Дерайльорът е с дълго рамо.
Преди това съм карал Sram X.0, Sram X-9, Sram X-5, за кратко съм пробвал Shimano XT и LX от старите серии (top normal пружина), както и по-ниски класове на Shimano.
Като работа нямам никакви оплаквания до момента - превключва точно и бързо, справя се дори и при опън върху веригата, както и при влошени условия. Наистина е много прибран навътре и досега няма една драскотина по него. В моя случай ми се струва малко по-шумен от дерайльорите на Sram, които съм карал - предлогам, че това се дължи в голяма степен на дългото рамо, тъй като последните години съм карал предимно със средна дължина, а пък това си е бая длъжко. Харесва ми това, че движението напред и нагоре вече е "спънато", т.е. дерайльорът не може да се удря в рамката при по-грубо каране, каквито проблеми съм имал с по-стари дерайльори на Shimano. Заради това и звуците, които идват от него, са доста по-малко, отколкото при тях.
С две думи: отличен дерайльор. Ако го бях взел за постоянно ползване (а не само за няколко месечна проба), щях задължително да си потърся варианта със средна дължина на рамото, защото карам с две венеца отпред и не ми е нужно дълго.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот jivkonik » Чет Яну 22, 2009 1:51 pm

Карам от началото на 2008-ма ХТ Shadow дългото рамо- никакви забележки откъм работата.
В сравнение със стария ХТ обаче (също дълго рамо) рамото е по-дълго със сантиметър и нещо - тоест най-долната му част с ролката се движи по-близо до земната повърхност когато рамото е прочти вертикално.
Общо взето целия му ханизъм е прибран по-навътре (както рекламират) и от там риска да го перне нещо отстрани е по-малък. Най-долната му ролка обаче е изнесена ПО-НАДОЛУ от досегашните модели (което по разбираеми причини НЕ РЕКЛАМИРАТ) и има възможност да отнесе нещо откъм земята (пример - нисък камък, покрай който гуматата ти минава).
Разбира се удар отдолу само ще го разлюлее и няма да има фатални последици за навлизане към спиците, за разлика от удар отстрани!

А и още нещо за него - част от механизма му (там, където се закрепва жилото за скоростите с болтчета ) е насочен към оплетката на спиците и се движи близичко до тях, има достатъчно разстояние за нормалната му работа, но при удар от страни и леко извиване на ухото навътре тази част първа ще влезе в спиците....
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот Pirate » Чет Яну 22, 2009 2:17 pm

Още едно положително мнение и ог мен за новата Shadow с-ма. Карам от известно време с такъв /XT/ и единствената ми забележка, е че и на мен ще ми е по-удобен варианта с късо рамо, какъвто не ми е ясно от каде може да се закупи в момента. Друг къществен +, който е от голямо значение е ниското тегло - 226гр. по мойто кантарче. Ниското тегло има положителна роля не толко само по себе си като спестяване на още някой грам, а и като работа на самия дерайлъор. Колкото по-малка е масата му, толко по-малка инертност има и оттам по-доброто представяне откъм клатене на клетката и тялото. Единственото, което на мен лично би ми харесало да имаше в повече в този дерайлъор е и двете ролки да са му с капсулован лагер, а не само обтяжната, но тове е поправимо ;-) Водещата ролка е с керамична втулка движеща се доста стегнато.

Относно аналогията със съответния клас дерайлъор на Срам имам следното мнение: ако ти трябва за по-агресивно спускане, то бих избрал X9 на срам, защото ми се струва, че опъва веригата по-силно от XT-то. Ако ще се ползва за XC определено везните накланят към XT-то заради прибраното положение и значително по-добрата цена.

Бих те посъвтвал да вземеш варианта XT, вместо SLX ако не държиш да е с късо рамо. Разликата в цената не е толко голяма, а XT-то е с по-хубави материали и т.н.

Струва ми се, че в пазарната секция GECKO продава чисто ново XT на страхотна цена и ако не е продадено може да се замислиш ;)
Аватар
Pirate
 
Мнения: 244
Рейтинг: 1777
Регистриран на: Сря Авг 01, 2007 9:36 pm
Местоположение: София

Мнениеот jivkonik » Чет Яну 22, 2009 2:27 pm

Pirate

DEORE XT Rear Derailleur
RD-M772 (GS) - Long Cage
RD-M772 (SGS) - Super Long Cage

Не се предлага с късо рамо! :nono:

Повече инфо за чарколяците му тук:
http://cycle.shimano-eu.com/media/techd ... 640897.pdf

http://cycle.shimano-eu.com/publish/con ... type-.html
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот Pirate » Чет Яну 22, 2009 6:56 pm

:offtopic: Живко аз не съм се изразил правилно - под късо рамо съм имал предвид GS - Long Cage - какъвто за момента /XT - със GS клетка/ не се продава нито в БГ, нито в CRC-то ;) Така съм се изразил, защото просто има два вида рамена /в случая/ и логично едното като е дълго - другото съм го нарекъл - късо.
Аватар
Pirate
 
Мнения: 244
Рейтинг: 1777
Регистриран на: Сря Авг 01, 2007 9:36 pm
Местоположение: София

Мнениеот airborneone » Чет Яну 22, 2009 7:25 pm

Pirate написа:Бих те посъвтвал да вземеш варианта XT, вместо SLX ако не държиш да е с късо рамо. Разликата в цената не е толко голяма, а XT-то е с по-хубави материали и т.н.

От личен опит бих казал, че SLX e по-здрав от ХТ
;)
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот jivkonik » Пет Яну 23, 2009 7:52 am

Слушайте го airborneone, помня как изглеждаше негово ХТ след неговата експлоатация....
Не, че да го сложиш на колело за спускане е меко казано странно, ноооооо както казваме хората, каращи френски коли - "Френска направа..... :(!: :(!: :(!: "

Pirate - Хубаво е да наричаме нещата с утвърдените от производителя им имена, поне според мен.....
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот GECKO » Пет Яну 23, 2009 8:57 am

jivkonik написа:Слушайте го airborneone, помня как изглеждаше негово ХТ след неговата експлоатация....
Не, че да го сложиш на колело за спускане е меко казано странно, ноооооо както казваме хората, каращи френски коли - "Френска направа..... :(!: :(!: :(!: "

.....


Пфф ти виждал ли си неговата рамка колко разпъва веригата ;) С това може да счупи почти всякакви скорости, макар да гази като верижна машина... "Френска направа..... " кхкх :D

та... не е много справедлива констатацията.

SLX-а е изпълнен с по-евтини матеряли, но с по-широка конструкция, заради което се оказва по-корав, но като работа или живот се съмнявам да бие ХТ-то. Също така стърчи повечко SLX-а (нещо средно между ХТ и Saint) ;)
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот nicky bike » Пет Яну 23, 2009 11:44 am

Аз карам вече почти година с ХТ. Сложих го само заради ефекта който админа спомена веригата постоянно се удря в рамката и ми цапа кракът (говоря за Deore). От както сложих ХТ - то нямам този проблем. Единственото което не ми харесва е моят дерайльор е с най дългото рамо и пластините в долния край опират по камъните от време на време.
За смяната на скоростите не мога да кажа ,че има някаква разлика. Имах проблем с прехвалените брони и накрайници на Jagwire проблема е в накрайниците като на второто кално каране се напълнят с калчица скоростите сменят както си искат. :D Сега карам с броня Shimano за спирачка и вече доста време нямам проблем с превлкючването. :agree:
Умния човек не говори много, а действа, простия ... само пише, когато няма какво друго да направи!
Аватар
nicky bike
 
Мнения: 959
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 20, 2006 8:49 pm
Местоположение: Bulgaria Габрово


Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 108 госта