Още едно положително мнение и ог мен за новата Shadow с-ма. Карам от известно време с такъв /XT/ и единствената ми забележка, е че и на мен ще ми е по-удобен варианта с късо рамо, какъвто не ми е ясно от каде може да се закупи в момента. Друг къществен +, който е от голямо значение е ниското тегло - 226гр. по мойто кантарче. Ниското тегло има положителна роля не толко само по себе си като спестяване на още някой грам, а и като работа на самия дерайлъор. Колкото по-малка е масата му, толко по-малка инертност има и оттам по-доброто представяне откъм клатене на клетката и тялото. Единственото, което на мен лично би ми харесало да имаше в повече в този дерайлъор е и двете ролки да са му с капсулован лагер, а не само обтяжната, но тове е поправимо ;-) Водещата ролка е с керамична втулка движеща се доста стегнато.
Относно аналогията със съответния клас дерайлъор на Срам имам следното мнение: ако ти трябва за по-агресивно спускане, то бих избрал X9 на срам, защото ми се струва, че опъва веригата по-силно от XT-то. Ако ще се ползва за XC определено везните накланят към XT-то заради прибраното положение и значително по-добрата цена.
Бих те посъвтвал да вземеш варианта XT, вместо SLX ако не държиш да е с късо рамо. Разликата в цената не е толко голяма, а XT-то е с по-хубави материали и т.н.
Струва ми се, че в пазарната секция GECKO продава чисто ново XT на страхотна цена и ако не е продадено може да се замислиш