Въпрос за гуми...

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Въпрос за гуми...

Мнениеот BehindEnemyLines » Вто Яну 20, 2009 10:02 pm

Здравейте,
Искам да попитам какво значи 26х2.10??? За 26 знам,че е цолажа,но другото не ми е ясно. Благодря предварително! :beer:
BehindEnemyLines
 
Мнения: 30
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Съб Дек 06, 2008 11:14 pm
Местоположение: Sofia

Мнениеот SlowDown! » Вто Яну 20, 2009 10:08 pm

2.10 = Широчината на гумата. ;)
SlowDown!
 
Мнения: 19
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Вто Яну 20, 2009 8:45 pm

Мнениеот BehindEnemyLines » Вто Яну 20, 2009 10:21 pm

А дали ще мога да завра тази гума във вилка XCM(оригиналната на Scott Voltage YZ35)
http://www.ridespot.net/product_info.ph ... f54e801872

Според мен няма да имам проблем,но аз да питам... :popcorn:
BehindEnemyLines
 
Мнения: 30
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Съб Дек 06, 2008 11:14 pm
Местоположение: Sofia

Мнениеот pyle » Вто Яну 20, 2009 10:24 pm

няма да имаш проблеми аз съм с ХСМ и съм ц Рубена 2.6
Аватар
pyle
 
Мнения: 330
Рейтинг: 1128
Регистриран на: Нед Ное 16, 2008 9:28 pm
Местоположение: марс

и аз да питам....

Мнениеот EccentricMOTION » Вто Яну 20, 2009 11:02 pm

в същия XCM ще влезне ли Максис High Roller 2.5 ? Истина ли е идеята, че широчината за различните фирми е различна - т.е. максис на 2.5 е колкото Кенда 2.35?
Аватар
EccentricMOTION
 
Мнения: 2364
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Окт 25, 2008 12:24 am

Мнениеот azsa-bachinito » Вто Яну 20, 2009 11:34 pm

Верно е тва. Аз имам едни тиоги 1,95 Фактори Екс и максис хайролер 2,1 са по-малки от тях и то видимо.
Тва максис 2,5 да е равно на 2,35 не го вервам много, по скоро е обратното. Имам и кенда ,195 те си отговарят баш на номераяцията.
Ти заслужаваш приключение ---> http://www.facebook.com/groups/370492219650901/
Аватар
azsa-bachinito
 
Мнения: 1477
Рейтинг: 1665
Регистриран на: Пон Авг 25, 2008 9:05 pm

Широчина?

Мнениеот EccentricMOTION » Вто Яну 20, 2009 11:39 pm

широчината "2.5" на гумата на колко см отговаря - т.е. в инчове ли е ?
Аватар
EccentricMOTION
 
Мнения: 2364
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Окт 25, 2008 12:24 am

Мнениеот azsa-bachinito » Вто Яну 20, 2009 11:57 pm

Ти заслужаваш приключение ---> http://www.facebook.com/groups/370492219650901/
Аватар
azsa-bachinito
 
Мнения: 1477
Рейтинг: 1665
Регистриран на: Пон Авг 25, 2008 9:05 pm

Мнениеот BehindEnemyLines » Чет Яну 29, 2009 3:15 pm

А на колко атмосфери трябва да са напомпни гумите???
BehindEnemyLines
 
Мнения: 30
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Съб Дек 06, 2008 11:14 pm
Местоположение: Sofia

Мнениеот papi007 » Чет Яну 29, 2009 7:03 pm

BehindEnemyLines написа:А на колко атмосфери трябва да са напомпни гумите???


Това сериозен въпрос ли беше :confused:

Ако е сериозен, виж надписите по външната гума. Гледай за PSI или bar (мерни единици за налягане), като ако искаш да ти вози меко- помпай около долната посочена граница върху външната гума, ако искаш скорост-горната граница.

Best wishes papi007 :beer:
Аватар
papi007
 
Мнения: 1084
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 13, 2008 9:16 am
Местоположение: Село София

Мнениеот Дизел » Пет Яну 30, 2009 2:42 pm

papi007 написа:... виж надписите по външната гума. Гледай за PSI или bar (мерни единици за налягане), като ако искаш да ти вози меко- помпай около долната посочена граница върху външната гума, ако искаш скорост-горната граница.


Това е вярно само за асфалт, която е последната по интерес настилка за един МТВ :)
За чакъл, земна настилка, трева, гумите с по-ниското налягане определено са предимство, поради по-ниското съпротивление на търкаляне и по-доброто сцепление в завой. Все пак, със спадане на налягането се увеличава риска от повреда на гумата (снейкбайт и т.н), така че се търси оптимума при конкретните материал, условия и колоездач. Обикновено оптимума е в интервала 2-2.5 атм.
Аватар
Дизел
 
Мнения: 159
Рейтинг: 1970
Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 3:21 pm

Мнениеот papi007 » Пет Яну 30, 2009 3:45 pm

@Дизел Има музика за всякакво настроение, място и компания! Така има и гума за всевъзможни терени - от слик 1.0 до DH гума с огромен грайфер и балон. Колкото и да е напомпана DH гумата, никога няма да е толкова бърза на шосе, както и колкото и да е спаднат slick-а няма да има това сцепление. Затова първо се избира подходящата гума, после си правиш експеримент да видиш на колко PSI как се държи. Аз миналата година съм карал с Velociraptor Комбинацията през 4те сезона, като зимата нагоре по Витоша съм я спадал до почти движение на капла, за да може да върви(като е по спадната гумата , има по-голяма площ на която стъпва). Обиколката на Витоша съм я карал на почти 4 атмосфери, защото беше сухо, а и голяма част от трасето е хасфалт, съответно за максимална скорост. Въобще всеки си има предпочитания, и за всеки е индивидуално настройването на гумите :)

best wishes papi007 :beer:
Аватар
papi007
 
Мнения: 1084
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 13, 2008 9:16 am
Местоположение: Село София

Мнениеот vpravov » Пет Яну 30, 2009 6:55 pm

Дизел написа:За чакъл, земна настилка, трева, гумите с по-ниското налягане определено са предимство, поради по-ниското съпротивление на търкаляне и по-доброто сцепление в завой.


Дизел, разясни малко това изречение. За това, че гумите с ниско налягане имат по-добро сцепление съм съгласен, но пък по-доброто сцепление не е ли синоним на по-високо съпротивление?
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1277
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Мнениеот Дизел » Вто Фев 03, 2009 10:51 am

vpravov написа:
Дизел написа:За чакъл, земна настилка, трева, гумите с по-ниското налягане определено са предимство, поради по-ниското съпротивление на търкаляне и по-доброто сцепление в завой.


Дизел, разясни малко това изречение. За това, че гумите с ниско налягане имат по-добро сцепление съм съгласен, но пък по-доброто сцепление не е ли синоним на по-високо съпротивление?


Не, точно за по-малко съпротивление става дума. В началото звучи малко парадоксално, но е така, измервано е многократно в най-различни тестове. Това е и една от причините безкамерните гуми да стават все по-популярни. Просто те могат да се карат безопасно с още по-ниско налягане.
Има просто обяснение за този ефект, може да има и сложно, но него не го знам. Простото обяснение е следното - ако гумата е достатъчно мека, при минаването си през дребни препятствия, като камъчета и леки неравности, те биват поемани навътре в гумата и тя просто се претъркалва през тях, с много малко съпротивление. Когато налягането на гумата е твърде голямо, то тя трябва да "изкачи" всяко едно от споменатите камъчета и препятствия, и да слезне от другата страна. Разбира се става дума за микро ефекти, но затова пък много на брой, които се сумират до чувствителни стойности.
На диаграмата по-долу се вижда ясно ефекта от налягането на гумите:

Изображение

(Wiese - ливада, Schotter - чакъл (макадам), Strasse - асфалт, по абсцисата е налягането на гумата в бар, по ординатата е съпротивлението във Ват)

Тука също:

Изображение
Това е моментната мощност прилагана от велосипедиста при движение с една и съща скорост и отсечка, с два модела гуми - тясна с високо налягане и широка с ниско. При втората се спестяват към 50 Вата мощност при конкретните условия. Това е МНОГО!


Другият парадокс в офроуда е, че широките гуми са по-бързи от тесните. Това е свързано с формата на стъпката и дължината на рамото, което се получава при преминаване на препятствие.
Няма да навлизам в подробности, разглеждането на схемата по-долу дава достатъчна представа:
Изображение
Тука са и резултатите от измерванията с три различни модела гуми.
(по абсцисата е ширината на гумите в мм, по ординатата е съпротивлението, и всичко това на шосе, ливада и макадам)
Изображение
С две думи, ширината почти не играе роля на асфалт, затова пък на макадам положителният ефект на по-широката гума е вече на лице, а пък на ливада ефектът е огромен.

За четящите немски препоръчвам тази статия:
http://www.mountainbike-magazin.de/know-how/expertentipps/alles-ueber-rollwiderstand.35972.2.htm?skip=0
Аватар
Дизел
 
Мнения: 159
Рейтинг: 1970
Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 3:21 pm

Мнениеот vpravov » Вто Фев 03, 2009 12:59 pm

@Дизел... :agree: :beer: :bowdown:

Благодаря за чудесния и изчепателен отговор. :beer:
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1277
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Мнениеот azsa-bachinito » Вто Фев 03, 2009 1:04 pm

Ти заслужаваш приключение ---> http://www.facebook.com/groups/370492219650901/
Аватар
azsa-bachinito
 
Мнения: 1477
Рейтинг: 1665
Регистриран на: Пон Авг 25, 2008 9:05 pm


Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 107 госта