32 или 34?

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

32 или 34?

Мнениеот Дизел » Пон Яну 12, 2009 5:14 pm

Потънал съм в едни мисли значи...
Търси се касета (задни зъбчатки) за лек ХС велосипед, за здраво въртене по баири и любителски състезания. Въпросът е каква?
Вариантите, които се обсъждат, са следните:
1. XT CS-M770, 11-32 зъба, 4-Arm Spider (255 g)
2. XT CS-M770, 11-34 (295 g) 5-Arm Spider, двойни нитове.
3. SRAM PG-990, 11-32 (273 g), red spider

Предимството на вариант 1 е теглото.
Вариант 2 е са двойните нитове, от които горните стърчат навън (към спиците), така че да предпазват от заклещване на веригата.
Вариант 3 просто много ме кефи на вид :)
Вариант 1 и 2 са по-евтини от 3.

Основното ми колебание е между 1 и 2. По принцип, почти всички баири наоколо съм ги минавал с 11-30 касета, но на места ми е излизал джигера, та още малко редукция няма да ми дойде зле.
Тия нитове също не ми дават мира, хитро ми изглежда и сигурно. Но пък 40 грама спестени на колелото си е доста...
Уф, не знам. Вие какво ще кажете?
Аватар
Дизел
 
Мнения: 159
Рейтинг: 1970
Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 3:21 pm

Мнениеот Admin » Пон Яну 12, 2009 5:25 pm

За лек ХС велосипед мисля, че 32 зъба са напълно достатъчни. 34 зъба бих сложил на по-тежък АМ или FR велосипед.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот vpravov » Пон Яну 12, 2009 6:15 pm

Аз бих избрал 11-32. Особено ако караш с автомати. Аз досега карах с 8-ца 11-28 и рядко ми се е искало нещо по-голямо. През 2008 обаче смених рамката с мека (рам-ам) и вилката(талас 36) и колелцето ми дойде малко тежичко, та напролет ще сложа именно 11-32 М-770. Не знам защо имам чуството, че на баир на който има нужда от 34 зъба по-добре да слезна да бутам. :dunno: :agree:
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1277
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Мнениеот Stancho » Пон Яну 12, 2009 6:26 pm

Вариант 1 е най - добрия от предложените, защото 11-32 е предостатъчно за ХС велосипед (особено като е лек), а Sram има още хляб да ядат докато стигнат до нивото на Шимано, затова взимай ХТ и не му мисли. С едни курбели LX или XT отпред тея хълмове ще ги взимаш за един дъх. Пък и все пак то трябва и издръжлив колоездач, накрая все се опира и до него. ;)
Аватар
Stancho
 
Мнения: 1501
Рейтинг: 1699
Регистриран на: Пон Юни 02, 2008 8:53 am
Местоположение: Sofia

Мнениеот outfaced » Пон Яну 12, 2009 6:43 pm

понеже и аз съм си мислел ... да питам иначе
пречи ли ако е 34 вместо 32 или и това е от случаите когато максимата "колкото повече, толкова повече" не важи съвсем :dunno:
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот azsa-bachinito » Пон Яну 12, 2009 6:52 pm

Според мен зависи кам кой "стил" клониш - дали да въртиш малко повечко за сметка на силата или обратното.

Аз като тежичко човече сам за 34-те зъба.
Ти заслужаваш приключение ---> http://www.facebook.com/groups/370492219650901/
Аватар
azsa-bachinito
 
Мнения: 1477
Рейтинг: 1665
Регистриран на: Пон Авг 25, 2008 9:05 pm

Мнениеот papi007 » Пон Яну 12, 2009 7:22 pm

Ако си с 26 зъба на най-малката плоча, 34 ми звучи по-удачно, но пък ако отпред си с 22 зъба за най-малка плоча, мисля че няма да имаш абсолютно никакъв проблем с 32-та, пък и ще спестиш някой грам и от 2 пред и отзад, а доколкото разбирам това ти е приоритет (въпреки че ако толкова са важни тези няколко грама, нека караме без бельо, и пак ще сваляш грамовете :idea: )
Аз лично там където въртя на най-леко , спра ли трудно бих тръгнал пак зарад наклона, а съм с 32-ка отзаде и 26 отпред. Колелцето ми тежеше бая (към 13,6 ако не се лъжа с фарчетата, мерих го преди половин година), а сега както е на диета и заслабва, лично аз не бих и помислил за 34-а.
Все пак Имай напредвид теглото си, възможностите си, колко държиш на натоварване, колко зор искаш да си даваш по байра нагоре... Дано съм помогнал ;)
best wishes, papi007 :beer:
Аватар
papi007
 
Мнения: 1084
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 13, 2008 9:16 am
Местоположение: Село София

Мнениеот Дизел » Пон Яну 12, 2009 9:56 pm

Курбелите са още в магазина, но ще са 22/32/44 зъба.
Добре, убедихте ме. Зъбите ще са 32 :)
То и аз натам клонях де, ама ми трябваше побутване :)
Мерси!
Аватар
Дизел
 
Мнения: 159
Рейтинг: 1970
Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 3:21 pm

Мнениеот EmZo » Пон Яну 12, 2009 11:23 pm

outfaced написа:понеже и аз съм си мислел ... да питам иначе
пречи ли ако е 34 вместо 32 или и това е от случаите когато максимата "колкото повече, толкова повече" не важи съвсем :dunno:


С оглед родопското равно мисля, че ще са ти полезни 34. Аз съм с 11/34 и на много места ми влиза в употреба. А и дори на лек XC велосипед, качва малко прага на бутане. Полезно е за хора които обичат предизвикателните наклони и да слизат от колелото колкото се може по-късно. :D
Аватар
EmZo
 
Мнения: 2650
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 11:59 pm
Местоположение: Враца

Мнениеот papi007 » Пон Яну 12, 2009 11:35 pm

EmZo написа: Полезно е за хора които обичат предизвикателните наклони и да слизат от колелото колкото се може по-късно. :D


То това зависи и от гуми, нахъсаност на "щофьора", настилка, форс-мажорни обстоятелства (ех тези "Пари,банки и парична политика" в даскало... това е нещото което ще запомня със сигурност Форс-мажор)
Шосейка - 39-27
MTB - 22-32
Съответно предна плоча - задна касета.... А шосейкаджиите не са свръх-хора! Така че въпрос на желание и тренираност е ;)
Аватар
papi007
 
Мнения: 1084
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 13, 2008 9:16 am
Местоположение: Село София

Мнениеот vpravov » Вто Яну 13, 2009 12:33 am

outfaced написа:понеже и аз съм си мислел ... да питам иначе
пречи ли ако е 34 вместо 32 или и това е от случаите когато максимата "колкото повече, толкова повече" не важи съвсем :dunno:


при 11-32: 11,12,14,16,18,21,24,28,32

при 11-34: 11,13,15,17,20,23,26,30,34

Май е най-добре човек да си направи сметката по какви наклони и терени най-често кара. Тридесет и четворката е добър резерв, но пък колко често ще бъде използвана. Като гледам при 11-32 предавателните съотношения са по-скоро за по-леки терени, докато при 11-34 за по-тежки. Аз лично си признавам, че избрах 11-32 защото съм свикнал от 1998г. с тази касета (вече трета подред) във варианта 11-28 (11,12,14,16,18,21,24,28 ) и просто напоследък имам нужда от един малко по-голям венец. Така,че пак е индивидуално и човек трябва сам да прецени. Можеби ако бях свикнал на варианта осмица 11-30, щях да взема девятка 11-34. :dunno:
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1277
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Мнениеот Дизел » Вто Яну 13, 2009 12:10 pm

EmZo написа:С оглед родопското равно мисля, че ще са ти полезни 34. Аз съм с 11/34 и на много места ми влиза в употреба. А и дори на лек XC велосипед, качва малко прага на бутане. Полезно е за хора които обичат предизвикателните наклони и да слизат от колелото колкото се може по-късно. :D


Ами гледайте сега.
Терена е една планина, с уж не много стръмни склонове, нещо, като Родопите :). Любимата ми отсечка (до върха, 1140 м) има едно сравнително постоянно изкачване, общо около 1000 м, в разстояние от около 12 км. Разбира се, има и по-стръмни, както и по-полегати участъци, но давам тези стойности, като ориентир. Сега съм с 22/30 зъба и по-тежко колело, но нямам особени проблеми с качването. Така че 22/32 би трябвало да стигнат.
Аватар
Дизел
 
Мнения: 159
Рейтинг: 1970
Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 3:21 pm

Мнениеот individual » Чет Яну 15, 2009 1:08 pm

Аз карам с CS-M770 11-32 не заради грамажа, а заради липсата на 12-те зъба на предпоследната зъбчатка. Със сигурност не са малко хората, които са усащали тази липса като са карали на 3(44)х9(11) и им идва леко-тежко и минат на 3(44)х8(12-13), а когато тя е 13 зиба ..., леко-леко :) Та преценил съм, че по-използвана ми е точно таза скорост, в сравнение с 1(22)х1(34-32)
*Броя на зъбите на курбелите на съм ги взел под внимание!
Изображение
Аватар
individual
 
Мнения: 161
Рейтинг: 1867
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 1:51 pm
Местоположение: Варна / Търговище Skype:individual_g

Мнениеот nicky bike » Чет Яну 15, 2009 4:40 pm

при 11-32: 11,12,14,16,18,21,24,28,32

при 11-34: 11,13,15,17,20,23,26,30,34


Единствено ти можеш да прецениш каква касета ти трябва. Аз до преди две години карах с 11-28. Миналата направих комбинация за осмица 12-32 ,но след известен размисъл сложих и 34 като ми почва от 12 (тук държа да подчертая ,че на 12 почти не карам ,а преди с 11 да не говорим). Ако качваш асвалт или черен не много стръмен път 34 не ти трябва обаче ако катериш стръмен изровен от пороите път или пътека с корени най малкото което ще ти помогне за това да си починеш карайки леко. Много е кеф да НЕ тикаш. ;)

Моята касета е като твоя втори вариант (по стар модел) като махнах 11 и сън с 12.

Пропуснах да отбележа ,че оборота ми е 22-32- 44.
Умния човек не говори много, а действа, простия ... само пише, когато няма какво друго да направи!
Аватар
nicky bike
 
Мнения: 959
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 20, 2006 8:49 pm
Местоположение: Bulgaria Габрово

Мнениеот X_NRG » Чет Яну 29, 2009 5:54 pm

За да не отварям нова тема искам да задам един въпрос. :)
Има ли венци 9ки 11-36 зъба. Питам защото до сега карах Драг Онтарио (11-32), но ще си взимам ново (меко) колело и мисля отпред да бъде само с една плоча, та искам тази една плоча така да я комбинирам със задните венци, че да може да се получават същите коефициенти на производителност, на които съм свикнал при онтариото. По-специално искам най-големият венец отзад да е с поне 2 зъба по-голям от този отпред, така че съотношението преден/заден да е по-малко от 1 (На Онтарио-то ми в момента е 0.875 на първа скорост), за да мога да катеря лесно. Същевременно ако сложа малка плоча отпред, че загубя производителност при набиране надолу (или като карам градско). Мерси предварително за отговора. :)
Аватар
X_NRG
 
Мнения: 1171
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Сеп 15, 2008 6:43 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот hitar_potar » Чет Яну 29, 2009 11:55 pm

за такова чудо 36 зъбчета не съм чувал никога. :crazy: мисля, че няма въобще, или ако има, ше е някое custom-made и ще струва мама си и тати си. мисля че 34 ще ти е напълно достатъчно.
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Мнениеот vpravov » Пет Яну 30, 2009 12:04 am

X_NRG написа:Има ли венци 9ки 11-36 зъба.


Досега не съм чувал за такова животно. Ако искаш да можеш спокойно да въртиш и нагоре, по скоро се ориентирай към два венеца отпред. Вече ти трябва да си прецениш дали да се спреш на вариант 22-32 или 24-36. :agree:

едит: Оп hitar_potar ме изпревари :agree:
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1277
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Мнениеот X_NRG » Пет Яну 30, 2009 10:59 am

Мерси много - отпред 100% ще е само 1 венец, но остава да преценя 32 или 34 зъба да е. :) Мерси отново. :)
Аватар
X_NRG
 
Мнения: 1171
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Сеп 15, 2008 6:43 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот outfaced » Пет Яну 30, 2009 11:36 am

X_NRG написа:Мерси много - отпред 100% ще е само 1 венец, но остава да преценя 32 или 34 зъба да е. :) Мерси отново. :)


малко задълбаване в теорията ... но ако ще е меко и ще е с един венец отпред е полезно да се знае и за какъв венец е оптимирано окачването
:idea:
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот vlassadar » Сря Фев 11, 2009 12:50 pm

36 може да се сложи от предна плоча, но някой ако го направи да пусне снимки тук :)
По-реалния вариант е да се намери преден 20-ка. Някой ако има направо да ми драска. Търся си и 8-ца 11 или 12-34. Отпред съм с 22-32 и дори така рядко карам на най-тежката предавка 32-11. Затова пък като се натоваря с багажите, по баирите ми липсват по-леките предавки.
Въпрос на необходимост е какво ще си избереш, Nickybike е прав за изровените пътеки, Emzo също :agree:
40 грама??? не вярвам че си сериозен и че това може да е довод!
Аватар
vlassadar
 
Мнения: 590
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 24, 2003 12:40 pm
Местоположение: София

Мнениеот Дизел » Сря Фев 11, 2009 5:00 pm

vlassadar написа:...40 грама??? не вярвам че си сериозен и че това може да е довод!

Абсолютно съм сериозен. Просто тази болест не те е хванала явно още :) 40 грама тук, 50 там и то се събрало едно кило. А разликата межу 10 кг байк и 11 кила такъв е осезаема.
Както и да е, проблема го реших по следния начин. Купих си 11-34 ХТ-касета, която ще сложа на всекидневното ми колело, на което пък скоро сложих курбели с 26-36-48 зъба отпред, щото го карам предимно по равно. Така, при моят стил и условия, мога да карам през 99% от времето само на средната плоча. Допълнителен бонус е, че средната плоча е със стоманени зъби и се износва по-малко от голямата плоча от алуминй. При нужда за катерене обаче, с 26 зъба отпред и 34 отзад, го докарвам почти като 22:30, което ме устройва.
А спортното ми колело, за което всъщност е темата, по принцип ще е с 11-32, но при нужда (примерно, ако се очертават голямо катерене) мога да му метна 11-34 касетата от другото колело за 5 мин. Така имам и двете :)
Аватар
Дизел
 
Мнения: 159
Рейтинг: 1970
Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 3:21 pm

Мнениеот Дизел » Пет Фев 13, 2009 12:09 pm

Уф, снощи след работа (а аз се прибирам късно), монтирах 11-34 ХТ касета, ХТ верига, ХТ преден дерайльор и SLX контроли на работното добиче, дето е с 26-36-48 плочи отпред, та чак към полунощ свърших. :crazy:
За малко да не ми стигне веригата с тия големи плочи и касета :) Е, махнах все пак 3 членчета.
Иначе, абе не знам, тия 48 зъба отпред са малко проблематични. Трябва специален дерайльор, който пък не работи оптимално на най-малката плоча, а в същото време 44 зъба са достатъчни.
Затова пък, средната плоча с 36 зъба ми идва много добре. Както казах, повечето време съм на нея и сменям само задни предавки Като със Roloff Speedhub съм :)
Между другото, SRAM PowerLink III пасва перфектно на Shimano XT верига, въпреки, че и от двете фирми твърдят обратното :) Бая се чудех дали ще стане, щото верига без PowerLink вече не ща, но нямаше проблеми. Горещо препоръчвам тази джаджичка на всеки, който още не се е снабдил. Има ги и за по-широките вериги за 8-скорости.
Днеска навъртях първите километри, с изключение на нуждата от малко финна настройка, всичко е точно.
Да ми се пооправят малко финансите и почвам другото колело, че пусна корени на стенда...
Междувременно донаправих и един girls-bike. Супер стана, трябва да пусна снимки. Ще дам само един джокер - Hope Mono Mini Pink! :rofl:
Аватар
Дизел
 
Мнения: 159
Рейтинг: 1970
Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 3:21 pm

Мнениеот bikerider » Пет Фев 13, 2009 12:14 pm

Дизел написа:Между другото, SRAM PowerLink III пасва перфектно на Shimano XT верига, въпреки, че и от двете фирми твърдят обратното :)


Естествено, че пасва, нали има стандарти за веригата. Все пак навърти малко километри яко въртене преди да си вадиш изводите :)

Аз не ща и да чуя за PowerLink. Занитвам си веригата, чистя я с машинка без да я махам и като се поизноси малко директно я сменям.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Дизел » Пет Фев 13, 2009 12:47 pm

bikerider написа:Естествено, че пасва, нали има стандарти за веригата. Все пак навърти малко километри яко въртене преди да си вадиш изводите :)

Аз не ща и да чуя за PowerLink. Занитвам си веригата, чистя я с машинка без да я махам и като се поизноси малко директно я сменям.


Изводи за кое, за PowerLink ли? Ми аз и до сега си бях с такова (но на SRAM верига), т.е. става въпрос за хиляди километри употреба. Не съм имал нито един проблем в това отношение и съм изцяло на мнение, че е много блага работа, но то си е въпрос на вкус явно. :dunno:
Аватар
Дизел
 
Мнения: 159
Рейтинг: 1970
Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 3:21 pm

Мнениеот outfaced » Пет Фев 13, 2009 2:00 pm

bikerider написа:
Дизел написа:Между другото, SRAM PowerLink III пасва перфектно на Shimano XT верига, въпреки, че и от двете фирми твърдят обратното :)


Естествено, че пасва, нали има стандарти за веригата. Все пак навърти малко километри яко въртене преди да си вадиш изводите :)

Аз не ща и да чуя за PowerLink. Занитвам си веригата, чистя я с машинка без да я махам и като се поизноси малко директно я сменям.


a проблеми от какво естесвто да очакваме с powerlink-a на не sram-ска верига ... че мисля и аз да го направя това (КМС)
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bikerider » Пет Фев 13, 2009 3:33 pm

Дизел написа:Изводи за кое, за PowerLink ли?


Имах предвид на Шиманска верига. Предубеден съм към тоя PowerLink, два пъти съм късал. Нищо чудно да е било чиста каръщина, но парен каша духа...

@outfaced: не мога да кажа, не съм използвал продукти на KMC.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот nicky bike » Пет Фев 13, 2009 3:39 pm

outfaced написа:a проблеми от какво естесвто да очакваме с powerlink-a на не sram-ска верига ... че мисля и аз да го направя това (КМС)

Проблема на Powerlink-a е,че се разтяга много по-бързо от другите прешлени(поне при мен беше така). Затова на моята верига не използвам съединителен прешлен.
Умния човек не говори много, а действа, простия ... само пише, когато няма какво друго да направи!
Аватар
nicky bike
 
Мнения: 959
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 20, 2006 8:49 pm
Местоположение: Bulgaria Габрово

Мнениеот jivkonik » Съб Фев 14, 2009 4:44 pm

KMC звената за бързо разкачане са по-трудно разкачващи се и щракват хубаво при поставяне и опън на веригата, за разлика от PowerLink на SRAM.
Срамското звено има чувството, че само от люлеене на обтегача ще се разглоби, но досега 2-те ми СРАМ звена използвани на 2 различни вериги не са правили подобен проблем.... ;)
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот outfaced » Съб Фев 14, 2009 4:55 pm

току що пристигна веригата на КМС и от скриймбайкс даже са били така добри да ми подарят и едно powerlink-че :D

за съжаление 11-34 венците им бяха свършили, така че няма да мога да споделя собствени впечатления за това чудо на съвременната техника ... оставам си с 32 :)
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот outfaced » Съб Фев 14, 2009 11:06 pm

двете звена side by side
Изображение

ляво-KMC, дясно - SRAM
като се изключи различното скосяване на ръбовете (съответва на веригите), друга външна разлика не установих. Закачат си се и двете еднакво стабило и с леко "заключване".
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив


Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 105 госта