Велосипед за XC до 1000-1300лв ???

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Мнениеот TheUndertaker » Пон Яну 15, 2007 8:49 am

Etaniel написа:Каква е цената на показания SPR Trip RS1 ?


Около 2000лв
Аватар
TheUndertaker
 
Мнения: 1253
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 10:33 am
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот stanimir » Пон Яну 15, 2007 11:18 am

Ето го и моето скромно мнение:
http://www.scott-bg.com/scott2006/index ... PRODUCT=93

http://www.scott-bg.com/scott2006/index ... PRODUCT=94

Ето и цени:
http://www.scott-bg.com/scott2006/index ... =PRICELIST

Карал съм RACING рамка на SCOTT и катеренето беше определено удоволствие.
Аватар
stanimir
 
Мнения: 111
Рейтинг: 1239
Регистриран на: Вто Авг 23, 2005 10:11 pm
Местоположение: Sofia

Мнениеот MartinBG » Пон Яну 15, 2007 3:39 pm

Благодаря на всички, писали до момента! :beer:

Най-вероятно няма да имам възможност за сериозни ъпгрейди по велосипеда поне 1 година и затова съм решил да го поръчам/купя без да правя големи компромиси по отношение на един компонент за сметка на друг, с идеята по-късно да го заменя... Това поне доколкото ми позволяват наличните средства.

Колкото до рамката, след вчерашното ледено-снежно каране, което направихме с един приятел по 100км маршрут около Витоша, окончателно реших да си взема лек твърдак, удобен за носене на рамо, защото в 25-30см неутъпкан сняг или пък по много стръмни участъци, каквито срещнах при изкачването на в. Ботев миналата есен и по каквито планирам да карам по-често занапред - носенето е най-удачния избор. От тази гледна точка, рамките на RAM XC2, AM и др. подобни не ми изглеждат подходящи, въпреки че велосипедите на тяхна основа изглеждат добре и са ми "по джоба".

Велосипедите на Sprint сигурно са добри, но на сайта си нямат почти никаква информация за окомплектовката им, както нямат и официален представител/магазин в София (поне аз не знам за такъв), където да се видят предложените велосипеди. Същото важи и за продуктите на Exustar, чиито вносител е Спринт (поне според сайта на Exustar).

За сега основните варианти за цели велосипеди изглежда се свеждат до Drag Expert, Scott Scale 60/70 и RAM HT2 + промени по компонентите. Рамката на RAM XC I ми изглежда много добре, но задължителната дискова спирачка към нея, както и по-високата й цена (499лв) почти предрешават отпадането й като основа на бъдещото ми колело. :(

Понеже нито един готов велосипед не отговаря напълно на изискванията ми и ще се налагат промени по компонентите (което може и да се окаже проблем), моля да обсъдим и една друга възможност - поръчка на велосипед в магазин с компоненти по мой избор. Като приспадна пари за рамка и обувки ми остават примерно около 800-1000лв. Какъв монтаж бихте ми препоръчали за тази сума, имайки предвид написаното в първото ми съобщение?

Ozzie написа:
10. Гуми - въпросът ми не е толкова за конкретен модел, а по-скоро дали е подходящо да се ползват безкамерни гуми + "боза" за XC?
Не виждам никакви проблеми. Никъде не е записано, че безкамерните гуми са само за екстремните дисциплини. Освен това с "бозата на Стан" с всяка гума и всяка шина може да се направи безкамерна гума. Надеждноста която получаваш срещу спуквания няма нужда са се споменава. :agree:

Да, но дали това решение не крие някои недостатъци при въртене нагоре или при търсене на по-високи скорости по пресечен терен? Като тегло как е спрямо стандартния вариант с вътрешна гума? Какво налягане е допустимо (обичам да карам с по-твърди гуми винаги, когато настилката го позволява)? Имаш ли идея дали "бозата на Стан" :) се продава някъде в България?
MartinBG
 
Мнения: 257
Рейтинг: 1757
Регистриран на: Пон Юли 10, 2006 11:38 am
Местоположение: София

Мнениеот F1-MAN » Пон Яну 15, 2007 4:01 pm

Препоръчвам ти да се разходиш до БАС и Веломания и да видиш какво могат да ти предложат. Гледам, че във Веломания имат Marzocchi MX Comp, 85мм ход, сравнително лека, позволява V-Brake, но без заключване. Но не знам дали ще са съгласни да ти сглобят велосипед на базата на Експерт с нея. Съществува вариант също да си вземеш Drag Expert както е в магазина(ако е изцяло с Deore, включително дискове) и отделно MX Comp-а и да продадеш Сънтура. А пък ако караш често в лоши условия дисковивте спирачки ще ти бъдат от полза, пък и комфорта при спиране с тях е по-добър. Ако искаш мини и през Bikecenter-a и питай какво могат да ти сглобят за парите,но в този ценови клас бих си взел Скот само ако след това ще го подобрявам.
Абе, мини по магазините :)
Аватар
F1-MAN
 
Мнения: 1466
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2003 11:09 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TheUndertaker » Пон Яну 15, 2007 7:06 pm

MartinBG написа:Благодаря на всички, писали до момента! :beer:


Велосипедите на Sprint сигурно са добри, но на сайта си нямат почти никаква информация за окомплектовката им, както нямат и официален представител/магазин в София (поне аз не знам за такъв), където да се видят предложените велосипеди. Същото важи и за продуктите на Exustar, чиито вносител е Спринт (поне според сайта на Exustar).



Моля, във въпросния Байкцентър би трябвало да има и от двете.
Аватар
TheUndertaker
 
Мнения: 1253
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 10:33 am
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот Ozzie » Пон Яну 15, 2007 7:47 pm

MartinBG написа:Да, но дали това решение не крие някои недостатъци при въртене нагоре или при търсене на по-високи скорости по пресечен терен? Като тегло как е спрямо стандартния вариант с вътрешна гума? Какво налягане е допустимо (обичам да карам с по-твърди гуми винаги, когато настилката го позволява)? Имаш ли идея дали "бозата на Стан" се продава някъде в България?
Недостатъци като например? Не съм усетил такива досега. Нито нагоре, нито надолу.
По отношение на теглото, нещата сигурно стоят на кантар. Най- леката гума която съм виждал да се продава тук, беше 120-125 гр. на Specialized. За направата на безкамерни с "боза", ще ти трябват 60-80 мл. такава (едва ли ще сложиш гуми по- широки от 2.0) + вътрешна гума 20" от която в крайна сметка ще остане около 1/3. Не съм изпадал в подробности да меря някакви грамчета +/-. Надеждноста е по- важна в случая мисля. ;) Друго което не е писано във форума, че периодично трябва да се долива "бозичка" в гумите. Някъде по 20-30 мл. през 3-4 месеца (зависи колко караш). Друго неудобство което срещнах, беше при смяната на гума. Отделянето (или по- скоро отлепянето) от шината ми костваше малко повече време от обикновенно, а за слагането на новата се нуждаех от още един чифт ръце.
Наличието на "боза" и налягането нямат никаква връзка. Колкото ти пише на гумата, толкова можеш да помпиш. :)
Дали и къде я продават в БГ незнам. Има хора във форума който работят по разни магазини, те да кажат.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот sava » Сря Май 16, 2007 1:12 am

Здравей MartinBG, какво колело в крайна сметка си купи? Интересувам се, защото моят стил на каране и бюджет са доста сходни с твоя.
sava
 
Мнения: 13
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Вто Юли 05, 2005 4:30 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот MartinBG » Сря Май 16, 2007 6:52 pm

Здравей, sava!
Все още не съм си купил нов велосипед :V:
Колебанията ми бяха основно между RAM HT2.1 и Scott Reflex 30. Scott-a изглежда много добре, а RAM-a е с по-висок клас компоненти, но не ми харесва рамката му (чисто визуално ;), за техническите й показатели не мога да говоря). Най-много ми допадна този Scott Scale 50, но е извън бюджетните ми възможности за момента. :( Може би догодина...

Междувременно се сдобих с "бозата на Стан" (поздрави за bikerider :beer: ), но си седи неразопакована и чака новия велосипед.
MartinBG
 
Мнения: 257
Рейтинг: 1757
Регистриран на: Пон Юли 10, 2006 11:38 am
Местоположение: София

Мнениеот ramam » Пет Май 18, 2007 11:49 am

Един приятел си поръча RAM XC1 рамка и оборудване като на HT1 с дискови спирачки и му излезе 1400 лева
като сложи hayes XC9 хидравлични спирачки и заедно с едни калници теглото на целото колело е 13кг
за тези пари бих казал че по добро няма.
За автоматите и педалите/обувките нямам идея, но на моят приятел са платформени и са тежки ама такива си е харесал.

За Спринт знам само едно:
Аполон рамка 19" 1.8кг - нямам идея обаче как идва 15кг цялото колело какво е толкова тежко по него при това е с Вибрейк а не с дискови.

Рам ще ти направят и какъвто цвят си избереш от техния набор а има и прахово боядисване.

Така че предпочети подобно решение.

Едит:
Не исках да казвам за Скот нищо ама бях свидетел какво каза и говореше Иван Каймата за тех - и пак неща да казвам нищо ама само да предупредя не го питайте за случая че може да се ядоса пак.

А специално Рефлекс е пълна мъка не мисли за него по никакъв начин това е колело за парка да се размотаваш.
ramam
 
Мнения: 141
Рейтинг: 1125
Регистриран на: Вто Яну 30, 2007 1:01 pm

Предишна

Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Sprinter и 6 госта