1x10 или 1x11 ?

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: 1x10 или 1x11 ?

Мнениеот Yash » Чет Авг 02, 2018 9:24 pm

тодор1 написа:Слага се на най малкия венец отпред и най малкия отЗад...

Всъщност се слага на най-големите.
Аватар
Yash
 
Мнения: 785
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пет Юли 19, 2013 7:24 pm

Re: 1x10 или 1x11 ?

Мнениеот damon » Пон Авг 27, 2018 12:15 pm

При мен въпросът се реши лека-полека. Първо си поиграх с размера на веригата: размерът ми е точен, дори е с 1 звено повече (заради свързващото звено). После реших да пробвам с екстремна настройка на b-tension-а за да премести водещото колело съвсем близо до касетата и това буквално реши проблема. Явно първия път когато си играх с това не ми е бил донастроен и индекса като хората и затова съм си мислел, че не оказва влияние. Очевидно менюала на шимано е погрешен и 8-9мм разстояние (при 46Т касета) между зъбчатката на касетата и водещото колелце са твърде много и по-скоро трябва да си е на обичайното разстояние. Може да се каже, че проработи почти отлично. После си наплех новото колело с нова главина, където липсва дори и минимален луфт във фрийхъба и това реши проблемът напълно. Доколкото може да се каже, че има едно леко забавяне на включването от големите 46Т и 40Т, това се дължи вероятно просто на голямата касета, но сега няма нищо общо с преди, когато не включваше изобщо.
damon
 
Мнения: 150
Рейтинг: 1445
Регистриран на: Пон Юни 09, 2014 4:09 pm

Re: 1x10 или 1x11 ?

Мнениеот noother » Пон Дек 03, 2018 3:01 pm

Колеги, питане относно 1х11
В момента съм с 2х11 8000дерайльор и команда, 7000 касета. Средното е 68мм , мисля - един спейсър от ляво имам и два от дясно. Трябва ли да се махне един от десните спейсъри, за да сложа овал или Narrow wide плоча?
noother
 
Мнения: 42
Рейтинг: 1222
Регистриран на: Сря Сеп 14, 2011 8:35 am

Re: 1x10 или 1x11 ?

Мнениеот icpart » Вто Фев 05, 2019 12:30 am

Здравейте,
Тъй като обмислям и аз поне от година и половина ъпгрейд към 2x11 накрая реших да се пробвам директно на 1x11 и съм събрал голяма част от чаркалаците тъй като ще сменям цялото движение барабар със средното което е обикновено с такова вече на куха ос. Чудя се дали да не взема и малко по читава команда, сега като прочетох темата видях че между M7000 и M8000 има съществена разлика а на практика съм взел M7000 комплект. За M8000 видях че има малко повечко екстри по него и ако го взема се чудя дали да е с визуална индикация или не. По принцип да виждам на коя предавка си в момента е плюс. Освен това се чудя тук масово ползват комбинация 11-46 а аз се чудя за бруталията 11-50 на Сънрейс отзад и овалка 30 отпред. Именно основно заради овалките се навих да тествам 1x11 дали ще ми допадне. По принцип не искам да се занимавам с някакви китайски недодялки и си харесах плочите на AbsoluteBlack там поне хората доста пари и изследвания са хвърлили в разработки и може да им се има доверие. Китайските копия нещо не ми вдъхват голяма сигурност пък те нямат 30-ки. Реших за тази комбинация тъй като е най-близка като предавателно число при ниските предавки която ползвам сега. В момента карам 22 отпред и 40 отзад на 9 ка скорости и гледам да запазя най-ниските и с 1x11, тъй като баирите са ми малко зор и често карам на най-ниската предавка особено като се поизморя повечко. За надолу по принцип не ми е голямо желанието за мега скорости пък и с тея мекици 2,35 дето съм в момента е трудно да вдигнеш 40 и нагоре даже и по-надолнище.
icpart
 
Мнения: 97
Рейтинг: 1380
Регистриран на: Чет Окт 05, 2017 12:39 pm

Re: 1x10 или 1x11 ?

Мнениеот Alexi » Вто Фев 05, 2019 12:47 am

30 плоча е много малко ако си с 11 венче отзад ( с 10 се ядва ) пробвай 32 ..
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: 1x10 или 1x11 ?

Мнениеот panayotov.r » Вто Фев 05, 2019 8:26 am

Както ти каза Alexi , с 30-ката ще загубиш скорост. На 11-50 касета можеш и 34 плоча да сложиш. XT командата си заслужава парите. За дерайльора можеш да направиш компромис и да сложиш SLX .Разликата са колелцата за веригата и някой друг грам в повече. Карам с такъв почти година и няма никакъв проблем. И с китайска плоча от 10 долара. Също никакъв проблем. Ако искаш да караш с 30-ка отпред може можеш и касета 11-42 да сложиш. Пак ще можеш да катериш.
panayotov.r
 
Мнения: 87
Рейтинг: 1290
Регистриран на: Съб Ное 28, 2015 9:15 pm

Re: 1x10 или 1x11 ?

Мнениеот Pr3d4t0R » Вто Фев 05, 2019 11:47 am

Човекът кара на 22/40 в момента - http://www.ritzelrechner.de/?GR=DERS&KB ... 0&UF2=2160

За да превключва шимано дерейльор 11ка на 50та е силно препоръчително да е с със специален кейдж - СРАМските превключват без модификации. Разликата междут ХТ и СЛХ команди е голяма, докато в дерейльорите почти никакв.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: 1x10 или 1x11 ?

Мнениеот Exorcist » Вто Фев 05, 2019 12:04 pm

icpart написа:.... а аз се чудя за бруталията 11-50 на Сънрейс отзад и овалка 30 отпред. Именно

При 50 отзад, отпред спокойно можеш да сложиш 34, но ако все пак толкова те притеснява, като абсолютен минимум сложи 32.
С 30 - 50 ще въртиш на неприятно висок каданс и почти няма да се движиш, което е доста неприятно на терен, и най-малкото препятствие общо взето ще те събаря, защото няма да можеш да имаш линейна скорост и сила в каданса, за да го преодолееш.
Аватар
Exorcist
 
Мнения: 275
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 9:08 pm
Местоположение: София

Re: 1x10 или 1x11 ?

Мнениеот icpart » Вто Фев 05, 2019 7:33 pm

panayotov.r написа:Както ти каза Alexi , с 30-ката ще загубиш скорост. На 11-50 касета можеш и 34 плоча да сложиш. XT командата си заслужава парите. За дерайльора можеш да направиш компромис и да сложиш SLX .Разликата са колелцата за веригата и някой друг грам в повече. Карам с такъв почти година и няма никакъв проблем. И с китайска плоча от 10 долара. Също никакъв проблем. Ако искаш да караш с 30-ка отпред може можеш и касета 11-42 да сложиш. Пак ще можеш да катериш.

То може ама краката нещо не издържат и на половината баир и дотам ;). Аз точно по този немския калкулатор се водих от избора и гледам да съм с ниско предавателното число 0,60 при 30 плоча отпред и голяма плоча 50 отзад. При 32 съотношението е 0,64 а на сегашното ми положение съм с най-малко 0,55 което ми върши чудесна работа при дълги изкачвания или при малко по-стръмни къси участъци. При това загубата на максимална скорост според калкулатора е 3 км при каданс 80 който е моят среден при плоча 30 или 32. Аз гледам да имам повече ниски отколкото бързи високи.
Май почнахте да ме разубеждавате да не се занимавам с глупости и да турям 2x11 дерайльора ХТ дълго рамо отзад го имам и отпред имам 2 плочи 26-36 както и една по малка 24 за проба и предния дерайльор е наличен остава точно каква да избера задната касета дали да е 11-46 или 11-50. Точно съм в такава дилема какво да взема да правя 2x11 (11-46) или 1x11(11-50). За единичната система се зарибих основно заради суперлативите които дават на овалните плочи и че и щадят и колената пък моите са ми малко проблемни при по дълго каране та затова. За 11-50 и XT M8000 SGS дерайльор с дълго рамо го дават че става горе долу без допълнителни доработки е не че ще работи перфектно но става, който точно аз имам. Ей тази мадама кара с такова комбо : https://www.youtube.com/watch?v=u6rwi-SFpoY
Освен това според тази статия https://singletrackworld.com/2018/02/ne ... m-sunrace/ която видях че Алекси я посочил и в съседна тема но за мекиците то излиза че 11-50 работи най-добре с дераѝльор със средна дължина отколкото с дългото рамо и нещо не мога да си го обясна защо е така. Освен това в статията казват че капацитета на дерайльора е 42зъба но при 2x11 а реално е 46 според спецификациите Шимано при 1x11 колкото и е и дерайльора със средно рамо и на теория не би следвало да има разлики а на практика се получава че е по зле, като обикновено по-дългото рамо предполага възможност за повече зъби :D .
Последна промяна icpart на Вто Фев 05, 2019 8:04 pm, променена общо 1 път
icpart
 
Мнения: 97
Рейтинг: 1380
Регистриран на: Чет Окт 05, 2017 12:39 pm

Re: 1x10 или 1x11 ?

Мнениеот Alexi » Вто Фев 05, 2019 8:01 pm

според мен да сменя криво ляво не е опция .. или се слага козя връзка ,или се слага касета по спецификация ..
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: 1x10 или 1x11 ?

Мнениеот Boyan1984 » Вто Фев 05, 2019 8:09 pm

2x11 с касета 11-50? Това не ти е нужно. Слагай 11-42 и с 26-36 си супер за навсякъде. Аз карам тази конфигурация и е перфектна, както за равно и асфалт, така и за катерене.
Let's fucking DIE!
Boyan1984
 
Мнения: 2420
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 29, 2010 12:33 pm
Местоположение: Кюстендил

Re: 1x10 или 1x11 ?

Мнениеот icpart » Вто Фев 05, 2019 8:17 pm

Boyan1984 написа:2x11 с касета 11-50? Това не ти е нужно. Слагай 11-42 и с 26-36 си супер за навсякъде. Аз карам тази конфигурация и е перфектна, както за равно и асфалт, така и за катерене.

По скоро с касета 11-46, макар и там да не е много по-спецификациите но е по приемливия вариант спрямо 1x11-50. Търся да съм близо към съотношението 0,55. Сега съм с такова и разликата спрямо 0,65 ако ще е с 42 зъба е доста осезаема. Стандартно така ми беше колелото като дойде и сложих в последствие касета 11-40 на 9ка скоростна система и се преродих донякъде в катеренето. Просто толкова са ми физическите възможности за съжаление. Тук като карам с някоя група и особено на баирите все се налага да ме изчакват :crap:
icpart
 
Мнения: 97
Рейтинг: 1380
Регистриран на: Чет Окт 05, 2017 12:39 pm

Re: 1x10 или 1x11 ?

Мнениеот Alexi » Вто Фев 05, 2019 8:24 pm

то ,с по бавни предавки няма да станеш по бърз на изкачванията .. даже напротив :D натренирване и олекотяване на велосипеда подобряват нещата
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: 1x10 или 1x11 ?

Мнениеот Boyan1984 » Вто Фев 05, 2019 8:25 pm

Е в такъв случай, ти си знаеш най-добре. Защо не пробваш с 24 вместо 26? И 42-ка отзад? Супер лежерно е това, не е възможно да си толкова кекав, освен ако не пушиш цигари докато катериш :dontknow:
Let's fucking DIE!
Boyan1984
 
Мнения: 2420
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 29, 2010 12:33 pm
Местоположение: Кюстендил

Re: 1x10 или 1x11 ?

Мнениеот icpart » Вто Фев 05, 2019 8:31 pm

Alexi написа:то ,с по бавни предавки няма да станеш по бърз на изкачванията .. даже напротив :D натренирване и олекотяване на велосипеда подобряват нещата

В последните 2 неща си много прав :agree: . Не че ставам по-бърз но поне не се налага да си играя да слизам и бутам както преди това и успявам да изкатеря някои не много дълги стръмни участъци на ход. Сега се замислих и за другия краен вариант който мога да пробвам с наличните чаркалаци ако сложа стандартна 11-42 касета на 2ката предаване и отпред с по малка плоча 24-36 и готово. Кажи речи ще имам и ниски и достатъчно бързи с по-голямата предна плоча. Пък и като цяло касети 11-42 май могат да се намерят доста тънко тъй като са по разпространени спрямо 11-46 или 11-50.
icpart
 
Мнения: 97
Рейтинг: 1380
Регистриран на: Чет Окт 05, 2017 12:39 pm

Re: 1x10 или 1x11 ?

Мнениеот Alexi » Вто Фев 05, 2019 9:07 pm

Изображение
това е 6 скоростна касетка 13-18 :) като се замисля пак да сменя нещо по задвижването си припомням какво са карали в не толкова далечното минало ..
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: 1x10 или 1x11 ?

Мнениеот hitar_potar » Сря Фев 06, 2019 10:53 am

Alexi написа:Изображение
това е 6 скоростна касетка 13-18 :) като се замисля пак да сменя нещо по задвижването си припомням какво са карали в не толкова далечното минало ..

Като се замисля и аз, като имах мекичък Бордман, го бях подкарал с 22/36т курбел и 9-ка зъбен блок 11-28т, че да си ползвам късичкото рамо на дерайльора. И с лок-аут на шока и вилката, както и цялостна сглобка около и под 13кг, това колело катереше много добре, да не кажа отлично за 130-милиметрова трейл-машинка. А после в директно сравнение с Трек Ремеди 2009 се оказа, че окачването далеч не е най-ефективното. Та не разбирам какво толкова изпадате в подробности дали да са 2 или 4 зъба повече или по-малко я на плоча, я на най-голям зъбак отзад. Карайте повече! :D
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3701
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: 1x10 или 1x11 ?

Мнениеот icpart » Чет Фев 21, 2019 6:49 pm

Да повдигна малко темата с нова идея което може да се сложи към заглавието на темата и за варианта 1x12. Днес видях това нещо и изглежда доста добре като идея: https://www.youtube.com/watch?v=wn90HB3Ch5I

Даже като гледах то на SRAM командата и дерайльора не са чак толкова скъпи за 12 скоростна система. Става дума за Еagle серията. Реално който е с 10 скоростни главини на Шимано може да ъпгрейдтне до 12-ка с тази касета на Sunrace. Даже сега цената в hibike на тази касета е много добра. Същата като на 11 скоростния вариант 11-50 за 65евра.
icpart
 
Мнения: 97
Рейтинг: 1380
Регистриран на: Чет Окт 05, 2017 12:39 pm

Re: 1x10 или 1x11 ?

Мнениеот Alexi » Чет Фев 21, 2019 8:10 pm

идеята не е нова ,тази и подобни касетки има поне от година и повече .. за мен лично липсата на 10т венче осакатява 12 скоростната система ,тя от 500 рейндж става 450 а то 10-42 е 420 рейндж ( като лесно се модва до 10-44/46 ) ,и доста по прибрано и леко е всичко .. :beer:
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: 1x10 или 1x11 ?

Мнениеот SteliyanStoyanov » Пет Фев 22, 2019 5:15 pm

Алекси, я разкажи малко повече за този мод, че аз съм с 11-42 касета и ме заинтригува.
SteliyanStoyanov
 
Мнения: 22
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Вто Окт 04, 2016 4:02 pm

Re: 1x10 или 1x11 ?

Мнениеот Alexi » Пет Фев 22, 2019 5:20 pm

https://www.youtube.com/watch?v=Kd2gh5peReI
работи за всяка касета от 1180 включително нагоре ( голямата плоча трябва да е набита по начина от клипа и алуминиева ) аз имам такава касета и по някое време ще го пробвам това
ЕДИТ 10-42 .. чети внимателно :) за тебе има друг мод ,подмяна с касета 11-46 :)
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: 1x10 или 1x11 ?

Мнениеот LiveByTheCode » Съб Фев 23, 2019 8:41 pm

Alexi написа:https://www.youtube.com/watch?v=Kd2gh5peReI
работи за всяка касета от 1180 включително нагоре ( голямата плоча трябва да е набита по начина от клипа и алуминиева ) аз имам такава касета и по някое време ще го пробвам това
ЕДИТ 10-42 .. чети внимателно :) за тебе има друг мод ,подмяна с касета 11-46 :)

На 1180 не може да се смени последния венец, защото е набит с пинове, само х01 и хх1 може да се смени, там се слага по друг начин
LiveByTheCode
 
Мнения: 169
Рейтинг: 1508
Регистриран на: Вто Ное 04, 2014 2:47 pm

Re: 1x10 или 1x11 ?

Мнениеот SteliyanStoyanov » Сря Фев 27, 2019 8:59 am

Алекси, май така ще направя, ще взема SunRace 11-46 и отпред ще сложа Absolute Black 34. Сега съм с 30 овал AB и 11-42 касета, но ми се иска малко по висока скорост надолу.
SteliyanStoyanov
 
Мнения: 22
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Вто Окт 04, 2016 4:02 pm

Re: 1x10 или 1x11 ?

Мнениеот tanchev16v » Пет Апр 05, 2019 8:27 pm

Здравейте на всички! За да не отварям нова тема реших да пиша тук.Та въпроса ми е следния: Искам да премина от 2х към 1х10,та за целта мога ли да ползвам зъбен блок с 10 предавки Sunrace 11/46 с моите дереальор,команда и верига Sram Gx.За плоча ако е възможно бих искал да сложа овална 32т.Но ще се всушам във вашите съвети. Прилагам снимка,защото не знам дължината на рамото:
Прикачени файлове
IMG_20190405_211630.jpg
(485.13 KiB) 142 пъти
tanchev16v
 
Мнения: 44
Рейтинг: 1218
Регистриран на: Пон Апр 05, 2010 3:05 pm
Местоположение: Плевен

Re: 1x10 или 1x11 ?

Мнениеот panayotov.r » Вто Апр 09, 2019 9:40 am

Няма да стане 11-46 . Максимум 42 зъба и то с goat link. Capacity (max.): 36 tooth (long) - Това дават за твоят
panayotov.r
 
Мнения: 87
Рейтинг: 1290
Регистриран на: Съб Ное 28, 2015 9:15 pm

Re: 1x10 или 1x11 ?

Мнениеот tanchev16v » Вто Апр 09, 2019 11:01 am

Благодаря за отговора колега и 42 ме устройва! А някаква идея от къде в БГ мога да купя такъв преходник? Рамката на която ще се кара е Ram Xc Race(carbon), ако има значение Наистина ще съм много благодарен ако някой ми помогне :beer:
tanchev16v
 
Мнения: 44
Рейтинг: 1218
Регистриран на: Пон Апр 05, 2010 3:05 pm
Местоположение: Плевен

Re: 1x10 или 1x11 ?

Мнениеот Vuc » Вто Апр 09, 2019 12:48 pm

tanchev16v написа:Благодаря за отговора колега и 42 ме устройва! А някаква идея от къде в БГ мога да купя такъв преходник? Рамката на която ще се кара е Ram Xc Race(carbon), ако има значение Наистина ще съм много благодарен ако някой ми помогне :beer:


Не е задължително да слагаш goat link. При мен е същата касета 11-42 с обтегач срам ХО и си работи без да има разлика в превключването. Като сглобявах системата имах goat link и в началото го сложих. Обаче много афиф ми изглежда и пробвах без него. Единствено трябва да навиеш болта за настройка на обтягането на веригата. В моя случай два оборота на болта преди края на резбата. Може би да има значение и рамката. При мен е 142/12 ос.
Аватар
Vuc
 
Мнения: 70
Рейтинг: 1340
Регистриран на: Чет Май 11, 2006 3:53 pm

Re: 1x10 или 1x11 ?

Мнениеот tanchev16v » Вто Апр 09, 2019 2:42 pm

Благодаря! И моята ос е същата.А дали пък с goat link няма да стане с 11-46 касета или както каза колегата panayotov.r никакъв шанс :dontknow:
tanchev16v
 
Мнения: 44
Рейтинг: 1218
Регистриран на: Пон Апр 05, 2010 3:05 pm
Местоположение: Плевен

Re: 1x10 или 1x11 ?

Мнениеот Vuc » Сря Апр 10, 2019 10:07 am

Като правих тестовете с козята връзка обтегачът слизаше достатъчно за да хване и по-голямата касета. Естествено при тези "подобрения" е възможно нещо да не сработи. Но чак "никакъв шанс "ми се струва прекалено. Взимаш, пробваш и това е. Ако нещо се оплеска пускаш в тема в пазара и си отваряш :beer:
Аватар
Vuc
 
Мнения: 70
Рейтинг: 1340
Регистриран на: Чет Май 11, 2006 3:53 pm

Re: 1x10 или 1x11 ?

Мнениеот Вилката » Сря Апр 10, 2019 10:50 am

panayotov.r написа:Няма да стане 11-46 . Максимум 42 зъба и то с goat link. Capacity (max.): 36 tooth (long) - Това дават за твоят

Капацитет на задния дерайльор НЕ означава максимално допустим венец отзад. Капацитетът показва възможността на рамото на дерайльора да обира остатъчна верига.
Необходимият капацитет се смята така:
капацитет = (преден голям-преден малък)+(заден голям-заден малък)
В случая с 1х система и касета 11-46 е достатъчен капацитет 46-11=35.
Това не гарантира, че ще стане, съвсем друг проблем е дали конструкцията на дерайльора ще работи добре със заден венец 46.
Аватар
Вилката
 
Мнения: 943
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юни 20, 2007 3:21 pm

Предишна

Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 13 госта