Страница 1 от 1

Ъпгрейд на Трек Марлин 5

МнениеПубликувано на: Пет Юни 29, 2018 3:14 am
от Божо
Здравейте !

От около 3 месеца карам Трек Марлин 5 втора ръка - стандартна Сънтур вилка, Аливио скорости и спирачки, Deore LX преден и заден дерайльор. Каплите са 29''.

Спрямо старият ми Спринт Аполон 26'' Трекът ми се стори направо звяр.
Покарах го и вилката почна да вади масло и ръжда, а и нещо не ме кефеше - смених я с Маниту Маркхор 100 мм ход - въздушна. Кормилото беше 640 мм, не се чувствах особено стабилен - сложих му 720 мм и нещата заспаха. Задният дерайльор сдаде багажа и сложих стара Ацера, колкото да закърпя положението.

В момента съм с курбели, команди и венци Аливио , преден дерайльор Деоре ЛХ и заден Ацера - 3х9..

Не съм особено доволен от работата им, предполагам и че има износване вече. Спирачките също не ми харесват - тежа 90 кг, с раницата отивам към 95 и дори с нови, но разработени накладки не спират добре.

Писна ми и реших да сменя скоростите и спирачките.

За спирачките се насочих към СЛХ М7000 с органични накладки и айс тех ротори - на 160 мм са ми преден и заден. Не погледнах дали самите ротори поддържат метални накладки - ако да - с такива ще е .

За скоростите съм в дилема - карам колелото основно в гора - катерене до пътеката, после спускане - камъни, коренища, по-резки завои и такива благинки, но понякога и по-чобанската ако съм в настроение и пътеката го предлага като опция.Чат пат правя по дълги преходи по асфалт - около и над 50 км, обичам да катеря - 1х не го слагам в сметките по тези причини, макар да чета добри отзиви. Реших, че щом ще имам преден дерайльор няма смисъл от 2х, теглото не ме вълнува толкова - направо ще си остана на 3х.

Тук идва чуденето - Деоре М6000 3Х10 или СЛХ М7000 3Х10.

Като предавки ми изглеждат еднакви(22-30-40 на предните венци и 11-36 касета), СЛХ е малко по-лек и би трябвало да е по-здрав във времето. Въпросът е дали разликата ще бъде осезаема и струва ли си тези около 200 лв разлика да ги дам за СЛХ или да ги инвестирам в протектори / нов уийлсет / гуми :lol2:

Рамката ми е много удобна - висок съм 176 см/90 кг и макар този път да е по-скъпият, бих отделил пари да си направя колелото както ми харесва.
Ако я сцепя от неправилно ползване - ще я сменя с Пулс СТ, но за сега се държи прекрасно на сравнително яко лашкане и дропове от 15-20 см (камънаци основно).

Благодаря предварително за мненията ! :beer:

Re: Ъпгрейд на Трек Марлин 5

МнениеПубликувано на: Пет Юни 29, 2018 5:54 am
от Drunken MadLoud
Ако решиш да си останеш с 3x9 скоростна система имам на много добра цена нови заден дерайльор Alivio M4000+касета+верига, може да ми пишеш на лични ако имаш интерес. Иначе мисля, че и новата Deore M6000 серия ще ти се стори чудна спрямо това с което разполагаш в момента....да не говорим за SLX и т.н. Въпроса е да си прецениш дали всички ъпгрейди които си предприел и смяташ да направиш, си залужават спрямо въпросното колело и най-вече рамката.

Re: Ъпгрейд на Трек Марлин 5

МнениеПубликувано на: Пет Юни 29, 2018 6:04 am
от Alexi
мога да предложа 10 скоростен групсет на добра цена - дерайльор с клъч и касета СЛХ ,команда деоре ,верига - ако те интересува лс

Re: Ъпгрейд на Трек Марлин 5

МнениеПубликувано на: Пет Юни 29, 2018 12:57 pm
от Божо
Drunken MadLoud - нямам нищо против 3х9 като обхват на предавките, клоня към 10 скорости просто защото си мисля, че ако строша нещо, по-лесно ще се сдобия с резервна част от 10 скоростно актуално поколение. А относно Деоре/СЛХ - искам да ги сложа и да ходя колкото се може по-рядко до сервиз, с колата съм потрошил достатъчно време и нерви от ремонти и искам нещо максимално добро за парите които бих отделил. Относно рамката - определено не е най-съвременната като геометрия, но на мен ми е много удобна и със сегашните ми умения на начинаещ, а и пътеките до които имам достъп във времето преди/след работа, които съставляват 90% от карането ми , ми е екстра.

Алекси - до колкото разбирам тази група е 1х10, с един дерайльор и команда ?

Re: Ъпгрейд на Трек Марлин 5

МнениеПубликувано на: Пет Юни 29, 2018 1:27 pm
от Alexi
ти отляво няма нужда да я сменяш като минаваш на 3х10 ,както и курбела също - всичко ще работи .. инак имам и лява команда с дерайльор ХТ но е за директен монтаж каквато твоята рамка вероятно не е

Re: Ъпгрейд на Трек Марлин 5

МнениеПубликувано на: Пет Юни 29, 2018 4:27 pm
от LorDDemoniC
Сложи 180ки дискове , казва ти го 110-115 кила човек ...

Re: Ъпгрейд на Трек Марлин 5

МнениеПубликувано на: Пет Юни 29, 2018 9:02 pm
от Drunken MadLoud
Божо написа:Drunken MadLoud - нямам нищо против 3х9 като обхват на предавките, клоня към 10 скорости просто защото си мисля, че ако строша нещо, по-лесно ще се сдобия с резервна част от 10 скоростно актуално поколение. А относно Деоре/СЛХ - искам да ги сложа и да ходя колкото се може по-рядко до сервиз, с колата съм потрошил достатъчно време и нерви от ремонти и искам нещо максимално добро за парите които бих отделил. Относно рамката - определено не е най-съвременната като геометрия, но на мен ми е много удобна и със сегашните ми умения на начинаещ, а и пътеките до които имам достъп във времето преди/след работа, които съставляват 90% от карането ми , ми е екстра.

Не те надъхвам да купиш чарковете, които ти предложих, но бъди сигурен че докато има нисък клас велосипеди, ще има и такива компоненти. Демек ще ги има още доста време. Иначе за дилемата ти относно скоростната система, моето лично предпочитание е 2х10 просто защото ми допада най-много, а и е доста по-щадяща за прецаканото ми коляно. При 3х10 на 99% никога не съм ползвал най-големия венец и ми е излишен...както и откъм тегло. Предното ми колело беше с XT 8000 групсет, и честно казано повече не мисля да наливам подобни пари. На сегашното ми градско колело съм монтирал Deore M6000. Ако не гониш грамажи, за мен лично има единствено лека разлика в работата на командите и модулацията на спирачките, иначе за парите си е супер групсет и при проблем подмяната е доста по-евтина. Имай предвид, че предният ми байк като цяло беше ендуро твърдак от висок клас, а сегашното ми колело е градско и е пълен стоманен твърдак от нисък клас, разликата в общото тегло е 300 грама.