Добре дошъл и похвално е че се опитваш първо да навлезеш сам в материята. 10г е много време за колелетата. Някои тенденции еволюираха, други се преобърнаха, но и доста неща са чист маркетинг, така че ще трябва да отсееш за себе си кое ти е важно, а кое излишно.
Местата по които караш принципно са за друг тип велосипеди -викат им хибриди, но се водят cross type. Ако твърдо си за МТВ -лошо няма, просто хибрида е по-ефективен за твоят ареал като скорост и лекота на въртене. Ако искаш обаче повечко планински и оф-роуд потенциал, тогава изборът ти на тип колело е по-логичен.
Относно размера на гумите ще си прецениш, понеже ръстът ти е удачен и за 2-та "модерни" цолажа, а относно размерите на рамката е малко по-сложно. За нея е важна и вътрешната дължина на краката ти (от земята до чатала). Тя е по-определяща за пропорциите ти и от там за отношението височина / дължина на рамката. Ако телосложението ти е нормално, тоест височината на краката е около половината от общия ти ръст -тогава може да ползваш и рамки от "старият канон" за геометрия, но ако си с по-къси крака ще ти трябва ниска и дълга рамка, което е новата тенденция за геометрия. Тя е свързана и с други разлики, но те касаят хандлинга и геометричната проходимост на байка, а не толкова ергономията на тялото -което е по-важно да се улучи от раз. Най-добре е ако имаш възможност в реален магазин да яхнеш няколко различни колелета и да си прецениш, макар че правилният избор се доказва с карането, а грешният е подсъзнателен и се изразява в дискомфорт и липсата на желание за каране. Добре е като обкрачиш рамката (с опрян гръб в носа на седалката), между чатала ти и горната и тръба да остават 2-3 см. Ако е по-малко -ще имаш "притеснения", а ако е повече -рискуваш рамката да ти е къса. Принципно е по-добре дълъг преден триъгълник на рамката и къса лапа, отколкото обратното, но лапа се сменя лесно и евтино.
Относно 3-те ти избора няма да задълбавам, но при Пулсовете е от голямо значение дали ще избереш 27.5" или 29", понеже концепциите за геометрия са различни и по-малкият цолаж е по-спортно ориентиран.
Еуфорията е доста добра като конкретна оферта спрямо вложени компоненти, а геометрията и може да видиш в таблицата, в края на каталога им от 2015-та:
http://www.crosscycle.com/en/pages/catalog.html Те си дават размера за дължина на рамката по горната тръба, а не хоризонтално, така че добавяи поне 2см към тази стойност или се ориентирай за нея по колесната база.
Аполончето също е популярен модел, сравни му спецификацията и геометрията с твоите нужди.
В твоя бюджет бих предложил и аналогичен на него байк
https://velosiped.bg/pazaruvaj-po-kateg ... -3231.html на който рамката е с модерен олекотен тюбинг а геометрията е дори по-добра за катерене, заради по-големият ъгъл на седалковата тръба.
Естествено има и по-добри байкове, но и цените им растат, така че ти си прецени за къде, какво и как ще ползваш и къде е разумната ти финансова и техническа граница.