RAM HT 2.3 със SRAM GX EAGLE монтаж
Публикувано на: Съб Яну 27, 2018 8:13 pm
След 3 Ком-Еминета, няколко състезания и доста километри за 4 години вярна служба, реших, че е време да направя нещо с колелото си, освен належащите му ремонтни нужди. Още повече ме зачовърка мисълта след като карах на един приятел on-one-a с монтаж sram nx. Обсъдих идеята с Веско Денизов и Райко, като минахме през разни варианти, включително закупуването на ново колело, но аз май вече бях придобил някаква сантименталност към тази моя рамка и не ми се разделяше с нея. Понеже е дооста стара като концепция, избора на вилка не беше много голям заради това, че новите вилки масово са с конусовиден стержен, общо взето аман от нови и нови стандарти...В крайна сметка се намери вилка - rockshox recon silver със qr захващане на главината. С нея дойдоха и новите шини stans notubes ztr, понеже твърдо бях решил, че искам безкамерни гуми. На монтаж първоначално се спряхме на sram x5 2x10, но понеже нямаше никъде налични, се наложи да почакам. Той сезона така или иначе беше свършил, бърза работа нямах. През това време ми попадна сайта https://www.bike-components.de/en/, където за разлика от българските онлайн магазини, предлагаха цели монтажи и то на доста прилични цени. Там попаднах и на офертата за sram gx eagle. Понеже, трябва да призная, съм не особено запознат с последните тенденции на байк хоризонта, започнах да чета доста из нета за мнения и сравнения. В крайна сметка реших, че като ще е гарга да е рошава и си поръчах въпросния монтаж, заедно със задна главина, спирачки и централно.
И се започна с голямото приключение. Задната главина с xd хъба е 12х142мм, а старата ми 9х135ммм, тоест хайде новите части на струга.
това е Марти, с негова помощ успях да се сдобия с преходна ос за главината. Самата главина се скъсява с нужните 7 мм, като трябва да се внимава с разстоянието откъм страната на диска да стане същото като на старата qr-ka ос, което сега не може да се сетя колко беше в моя случай. От страната на касетата се намаля, колкото милиметри останат излишни.
Понеже не знаех, се оказа, че шиманското централно, което бях поръчал не става точно на срамските курбели. Тоест откъм страната на венеца всичко беше ок, но от другата страна, диаметъра на оста беше по-малък от този на лагера и там Марти отново остърга една втулка, за да легне всичко както трябва. Тук съм забравил да снимам.
Предната главина я поръча Веско, formula e, но какъв модел не знам честно казано. Вземахме я да е 15х100, предварително си бях вземал преходна ос за qr захващането на вилката. Почакахме и някоя друга седмица за спиците и след ден работа по байка от страна на Райко се получи нещо такова.
Спирачките, които вземах са sram code r. Как се държат още нямам наблюдения. Не са точно модела подходящ за хц колело, но цената им беше ок и това може би наклони везните към тях.
Понеже съм го карал съвсем малко, тоест 20-на километра днес не мога да дам реална оценка на нищо. Едно е видно, касетата е огромна...Превключването на предавките е много прецизно, както на качване, така и на слизане. Също така всичко е много много тихо, освен гумите, няма други шумове по време на каране. Харесва ми качването на 5 предавки с едно движение, много е бързо и удобно. Като се постопли да се покара ще имам по-обективна оценка за това, кое е добре и кое не, ако има такова нещо. Всъщност най ме тревожи дължината на дерайльора и това да не си хваща пръчки по пътеките. Теглото на рам-а се оказа 12.6 кг с огромните педали и хидравличното колче на седалката. Не че съм гонил някакви килограми, но съм доволен. Едва ли някой друг би се захванал да прави нещо подобно на такава рамка, но все пак може да е полезна информацията за хората от форума. Иначе останаха да се вземат две външни гуми тюблес, но това ще е малко по нататък. Искам да изкажа огромната си признателност към Веско Денизов и Райко Стефанов, без тях много неща не биха могли да се случат. Поздрави.
И се започна с голямото приключение. Задната главина с xd хъба е 12х142мм, а старата ми 9х135ммм, тоест хайде новите части на струга.
това е Марти, с негова помощ успях да се сдобия с преходна ос за главината. Самата главина се скъсява с нужните 7 мм, като трябва да се внимава с разстоянието откъм страната на диска да стане същото като на старата qr-ka ос, което сега не може да се сетя колко беше в моя случай. От страната на касетата се намаля, колкото милиметри останат излишни.
Понеже не знаех, се оказа, че шиманското централно, което бях поръчал не става точно на срамските курбели. Тоест откъм страната на венеца всичко беше ок, но от другата страна, диаметъра на оста беше по-малък от този на лагера и там Марти отново остърга една втулка, за да легне всичко както трябва. Тук съм забравил да снимам.
Предната главина я поръча Веско, formula e, но какъв модел не знам честно казано. Вземахме я да е 15х100, предварително си бях вземал преходна ос за qr захващането на вилката. Почакахме и някоя друга седмица за спиците и след ден работа по байка от страна на Райко се получи нещо такова.
Спирачките, които вземах са sram code r. Как се държат още нямам наблюдения. Не са точно модела подходящ за хц колело, но цената им беше ок и това може би наклони везните към тях.
Понеже съм го карал съвсем малко, тоест 20-на километра днес не мога да дам реална оценка на нищо. Едно е видно, касетата е огромна...Превключването на предавките е много прецизно, както на качване, така и на слизане. Също така всичко е много много тихо, освен гумите, няма други шумове по време на каране. Харесва ми качването на 5 предавки с едно движение, много е бързо и удобно. Като се постопли да се покара ще имам по-обективна оценка за това, кое е добре и кое не, ако има такова нещо. Всъщност най ме тревожи дължината на дерайльора и това да не си хваща пръчки по пътеките. Теглото на рам-а се оказа 12.6 кг с огромните педали и хидравличното колче на седалката. Не че съм гонил някакви килограми, но съм доволен. Едва ли някой друг би се захванал да прави нещо подобно на такава рамка, но все пак може да е полезна информацията за хората от форума. Иначе останаха да се вземат две външни гуми тюблес, но това ще е малко по нататък. Искам да изкажа огромната си признателност към Веско Денизов и Райко Стефанов, без тях много неща не биха могли да се случат. Поздрави.