Страница 1 от 1

RAM HT 2.3 със SRAM GX EAGLE монтаж

МнениеПубликувано на: Съб Яну 27, 2018 8:13 pm
от vaches
След 3 Ком-Еминета, няколко състезания и доста километри за 4 години вярна служба, реших, че е време да направя нещо с колелото си, освен належащите му ремонтни нужди. Още повече ме зачовърка мисълта след като карах на един приятел on-one-a с монтаж sram nx. Обсъдих идеята с Веско Денизов и Райко, като минахме през разни варианти, включително закупуването на ново колело, но аз май вече бях придобил някаква сантименталност към тази моя рамка и не ми се разделяше с нея. Понеже е дооста стара като концепция, избора на вилка не беше много голям заради това, че новите вилки масово са с конусовиден стержен, общо взето аман от нови и нови стандарти...В крайна сметка се намери вилка - rockshox recon silver със qr захващане на главината. С нея дойдоха и новите шини stans notubes ztr, понеже твърдо бях решил, че искам безкамерни гуми. На монтаж първоначално се спряхме на sram x5 2x10, но понеже нямаше никъде налични, се наложи да почакам. Той сезона така или иначе беше свършил, бърза работа нямах. През това време ми попадна сайта https://www.bike-components.de/en/, където за разлика от българските онлайн магазини, предлагаха цели монтажи и то на доста прилични цени. Там попаднах и на офертата за sram gx eagle. Понеже, трябва да призная, съм не особено запознат с последните тенденции на байк хоризонта, започнах да чета доста из нета за мнения и сравнения. В крайна сметка реших, че като ще е гарга да е рошава и си поръчах въпросния монтаж, заедно със задна главина, спирачки и централно.
Изображение
И се започна с голямото приключение. Задната главина с xd хъба е 12х142мм, а старата ми 9х135ммм, тоест хайде новите части на струга.
Изображение
това е Марти, с негова помощ успях да се сдобия с преходна ос за главината. Самата главина се скъсява с нужните 7 мм, като трябва да се внимава с разстоянието откъм страната на диска да стане същото като на старата qr-ka ос, което сега не може да се сетя колко беше в моя случай. От страната на касетата се намаля, колкото милиметри останат излишни.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Понеже не знаех, се оказа, че шиманското централно, което бях поръчал не става точно на срамските курбели. Тоест откъм страната на венеца всичко беше ок, но от другата страна, диаметъра на оста беше по-малък от този на лагера и там Марти отново остърга една втулка, за да легне всичко както трябва. Тук съм забравил да снимам.
Предната главина я поръча Веско, formula e, но какъв модел не знам честно казано. Вземахме я да е 15х100, предварително си бях вземал преходна ос за qr захващането на вилката. Почакахме и някоя друга седмица за спиците и след ден работа по байка от страна на Райко се получи нещо такова.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Спирачките, които вземах са sram code r. Как се държат още нямам наблюдения. Не са точно модела подходящ за хц колело, но цената им беше ок и това може би наклони везните към тях.
Изображение
Изображение
Понеже съм го карал съвсем малко, тоест 20-на километра днес не мога да дам реална оценка на нищо. Едно е видно, касетата е огромна...Превключването на предавките е много прецизно, както на качване, така и на слизане. Също така всичко е много много тихо, освен гумите, няма други шумове по време на каране. Харесва ми качването на 5 предавки с едно движение, много е бързо и удобно. Като се постопли да се покара ще имам по-обективна оценка за това, кое е добре и кое не, ако има такова нещо. Всъщност най ме тревожи дължината на дерайльора и това да не си хваща пръчки по пътеките. Теглото на рам-а се оказа 12.6 кг с огромните педали и хидравличното колче на седалката. Не че съм гонил някакви килограми, но съм доволен. Едва ли някой друг би се захванал да прави нещо подобно на такава рамка, но все пак може да е полезна информацията за хората от форума. Иначе останаха да се вземат две външни гуми тюблес, но това ще е малко по нататък. Искам да изкажа огромната си признателност към Веско Денизов и Райко Стефанов, без тях много неща не биха могли да се случат. Поздрави.
Изображение
Изображение
Изображение

Re: RAM HT 2.3 със SRAM GX EAGLE монтаж

МнениеПубликувано на: Нед Яну 28, 2018 1:01 am
от КоlЮ
Честито. Уникално е станало :clap: . Пожелания да за дълги експлоатационни часове и много хубави преживявания.

Re: RAM HT 2.3 със SRAM GX EAGLE монтаж

МнениеПубликувано на: Вто Яну 30, 2018 2:35 pm
от LorDDemoniC
Станало е перфектно!

Re: RAM HT 2.3 със SRAM GX EAGLE монтаж

МнениеПубликувано на: Вто Яну 30, 2018 2:48 pm
от Lucky Loser
Имам същия цвят RAM - черно с графити надпис - страхотно е наистина :)

Re: RAM HT 2.3 със SRAM GX EAGLE монтаж

МнениеПубликувано на: Сря Апр 04, 2018 12:29 pm
от vaches
След няколко карания с байка мога да кажа, че всичко по него наистина работи безпроблемно. Спирачките улегнаха и спират повече от добре, чак ми става жал за дисковете :) Скоростите ми идват добре, както нагоре, така и надолу. Всъщност очаквах на спусканията по асфалт да не ми стигат спредавките, но се оказаха добре. Вилката също работи много добре, разбрах какво са пълноценни 100 мм. Преди седмица успях й да завърша колелото. Монтирах му педали Xpedo CXR, безкамерни гуми Maxxis Icon отзад и Maxxis ardent race отпред, и една скоба за колчето на седалката за цвят на Hope. След последните промени кантара закова точно 12 кг.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Re: RAM HT 2.3 със SRAM GX EAGLE монтаж

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 10, 2018 10:33 am
от vaches
След няколко месеца каране мога да споделя вече по-обективни впечатления от промените по байка.
Първоначално се пуснах на няколко състезания в началото на сезона и записах доста добри за мен резултати, дори веднъж се качих на стълбичката, като това не им се беше случвало досега. Много лесно се преминава с монтажа от един ритъм в друг, каданса е доста плавен, като цяло целия обхват на касетата влиза в употреба, като на няколко пъти на стръмните изкачвания голямата плоча даваше доста предимство.
След това се пуснах на Ком - Емине. Тази година се случи едно държдовно време, колелото беше нон стоп в кал. Спирачките се представиха много добре, точно за такива карания ги вземах, на местата с много стръмни и дълги спускания ми вършиха чудесна работа. Тук обаче се показаха и слабостите на монтажа. Големия обтегач постоянно беше в калта и локвите. Доста лесно се разцентрова, лесно се криви ухото. За по приключенски пътеки, които на места не са добре изчистени, това не е най-добрия вариант. Другите приятели с монтажи 2х10, с които бях, нямаха подобни проблеми.
Преди седмица след малко над 2000 км смених и веригата. Беше се разтегнала над 1%, предполагам, че и калта по Ком-Емине е оказала доста неблагоприятно влияние върху живота й. Новата верига като пари от Германия ми дойде за 44 лева.
С новата верига монтирах и елипсовидна плоча с 32 зъба, сега трупам впечатления от нея.

Re: RAM HT 2.3 със SRAM GX EAGLE монтаж

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 11, 2018 7:47 am
от panayotov.r
Вачес , имай предвид ,че 2000 км не са малко и то за верига 12-ка. Самите звена са по-тесни във външната си част. Пък и като знам как натискаш :D Напълно нормален живот според мен. За сравнение моята верига 11-ка XT дойде за почти 50 лв .

Re: RAM HT 2.3 със SRAM GX EAGLE монтаж

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 11, 2018 9:15 am
от Gworan
От интерес питам, толкова много ли те кефи този рам? Очевидно, можеш да си позволиш много по-добра рамка... Не го казвам с цел да обидя теб, или някой друг, но така като го гледам колелото, се сещам за израза "на свинче звънче".

Re: RAM HT 2.3 със SRAM GX EAGLE монтаж

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 12, 2018 8:47 am
от vaches
Темата съм я направил заради монтажа и неговите предимства и недостатъци, абстрахирай се от рамката. Иначе да, много ми харесва, има сантиментална стойност, а и е много по готино да си глобиш колело по изцяло твой вкус, такова готово не продават. :wavey:

Re: RAM HT 2.3 със SRAM GX EAGLE монтаж

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 12, 2018 1:18 pm
от Gworan
Пак от интерес питам, по какъв терен успявате да въртите с 32 зъба отпред и 50 отзад? Аз в момента карам на едното колело 30 отпред и макс. 40 отзад, на другото 32 елипса отпред и макс. 42 отзад. И мисля да слагам по-големи венци отпред, че нещо не ги ползвам отзад големите... Или ако закача отзад на най-големия, почвам или да боксувам на място или да ми се вдига предницата, и реално не успявам въобще да се движа. И това е по каменисти неравни и сртъмни изкачвания, пък като е по-равен терена е абсурдно просто да карам на голям венец отзад. Реално аз ползвам най-много 32 - 37, или 30-36. Ако отпред карам, примерно, с 36 зъба, и отзад 10-50 касета, на мен би ми влязло в ползва, защото ще имам повече максимална скорост. Но гледам, че никой не ги кара тия касети с толкова голям венец отпред...

Re: RAM HT 2.3 със SRAM GX EAGLE монтаж

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 12, 2018 2:11 pm
от panayotov.r
С 32 отпред и отзад 10 , спокойно може да се върти с 35 км/ч . А на 32/50 имаш лека предавка , колкото на 22/36 (най-леката на почти всяка 29ка ) Който иска скорост си купува шосейка и хваща асфалта :) Не знам някой да върти с 40 в някоя нива . Няма универсални колела. Има компромисни варианти ;)

Re: RAM HT 2.3 със SRAM GX EAGLE монтаж

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 12, 2018 2:48 pm
от Alexi
Gworan написа:Пак от интерес питам, по какъв терен успявате да въртите с 32 зъба отпред и 50 отзад? Аз в момента карам на едното колело 30 отпред и макс. 40 отзад, на другото 32 елипса отпред и макс. 42 отзад. И мисля да слагам по-големи венци отпред, че нещо не ги ползвам отзад големите... Или ако закача отзад на най-големия, почвам или да боксувам на място или да ми се вдига предницата, и реално не успявам въобще да се движа. И това е по каменисти неравни и сртъмни изкачвания, пък като е по-равен терена е абсурдно просто да карам на голям венец отзад. Реално аз ползвам най-много 32 - 37, или 30-36. Ако отпред карам, примерно, с 36 зъба, и отзад 10-50 касета, на мен би ми влязло в ползва, защото ще имам повече максимална скорост. Но гледам, че никой не ги кара тия касети с толкова голям венец отпред...

всякакви хора има .. някои карат 10-50 с 38 плоча ,с лек велосипед и силен колоездач не е проблем .. относно 32-50 - не е лошо да има леки скорости в запас ,в моменти когато си минал едни 70-80 км с +2000м вече ,и дойде поредното баирче а вече сили няма особено - от рейндж кой бяга ..

Re: RAM HT 2.3 със SRAM GX EAGLE монтаж

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 12, 2018 2:58 pm
от Boyan1984
С 38-50 кара Нино, ама за редовия човек мисля, че е бая.

Re: RAM HT 2.3 със SRAM GX EAGLE монтаж

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 12, 2018 3:11 pm
от Alexi
тук във форума има човек ,който кара с касета 11-36 и 38 плоча ,че и се качва по стълбичките с тоя групсет ,та не е само Нино :)

Re: RAM HT 2.3 със SRAM GX EAGLE монтаж

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 12, 2018 3:20 pm
от Gworan
Явно си е до човек, и начин на каране. Аз като не бях карал почти година, и 30ката отпред ми се струваше голяма, и обмислях да минавам на 2х отпред за да имам по-малка плоча. Но след няколко месеца по-активно и по-често излизане с колелото, тия 30ки вече са ми малки... Но като си представя сега каране на скорост 32-50, явно сте доста добре с баланса върху колелото :)

Re: RAM HT 2.3 със SRAM GX EAGLE монтаж

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 12, 2018 3:42 pm
от panayotov.r
Alexi написа:тук във форума има човек ,който кара с касета 11-36 и 38 плоча ,че и се качва по стълбичките с тоя групсет ,та не е само Нино :)

Това на 29-ка ли става дума ?

Re: RAM HT 2.3 със SRAM GX EAGLE монтаж

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 13, 2018 2:17 pm
от panayotov.r
Gworan написа:Пак от интерес питам, по какъв терен успявате да въртите с 32 зъба отпред и 50 отзад? Аз в момента карам на едното колело 30 отпред и макс. 40 отзад, на другото 32 елипса отпред и макс. 42 отзад. И мисля да слагам по-големи венци отпред, че нещо не ги ползвам отзад големите... Или ако закача отзад на най-големия, почвам или да боксувам на място или да ми се вдига предницата, и реално не успявам въобще да се движа. И това е по каменисти неравни и сртъмни изкачвания, пък като е по-равен терена е абсурдно просто да карам на голям венец отзад. Реално аз ползвам най-много 32 - 37, или 30-36. Ако отпред карам, примерно, с 36 зъба, и отзад 10-50 касета, на мен би ми влязло в ползва, защото ще имам повече максимална скорост. Но гледам, че никой не ги кара тия касети с толкова голям венец отпред...


Ако си с 27.5 e нормално (11-42) . На 29-ка 11-42 не стига просто , за повечето хора

Re: RAM HT 2.3 със SRAM GX EAGLE монтаж

МнениеПубликувано на: Съб Сеп 15, 2018 10:58 pm
от LiveByTheCode
Alexi написа:тук във форума има човек ,който кара с касета 11-36 и 38 плоча ,че и се качва по стълбичките с тоя групсет ,та не е само Нино :)

Те тия стълбички трябва да са много равни с тоя групсет, че просто не си го представям на Черни връх или Мургаш с 38/36 :magnify:

Re: RAM HT 2.3 със SRAM GX EAGLE монтаж

МнениеПубликувано на: Нед Сеп 16, 2018 7:14 am
от Alexi
според теб плочата дали е заварена за курбелите .. или може да се смени с по малка при нужда ?

Re: RAM HT 2.3 със SRAM GX EAGLE монтаж

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 27, 2018 1:32 pm
от koopss
LiveByTheCode написа:
Alexi написа:тук във форума има човек ,който кара с касета 11-36 и 38 плоча ,че и се качва по стълбичките с тоя групсет ,та не е само Нино :)

Те тия стълбички трябва да са много равни с тоя групсет, че просто не си го представям на Черни връх или Мургаш с 38/36 :magnify:


И на мен ми изглежда екстремно, но за спортист що пък не.
Смяна ясно, ама то тогава направо 2x..

По темата - ht2-ката е станала много яка с ъпгрейд-а.

Re: RAM HT 2.3 със SRAM GX EAGLE монтаж

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 27, 2018 4:29 pm
от madsnake
Gworan написа:Пак от интерес питам, по какъв терен успявате да въртите с 32 зъба отпред и 50 отзад? Аз в момента карам на едното колело 30 отпред и макс. 40 отзад, на другото 32 елипса отпред и макс. 42 отзад. И мисля да слагам по-големи венци отпред, че нещо не ги ползвам отзад големите... Или ако закача отзад на най-големия, почвам или да боксувам на място или да ми се вдига предницата, и реално не успявам въобще да се движа. И това е по каменисти неравни и сртъмни изкачвания, пък като е по-равен терена е абсурдно просто да карам на голям венец отзад. Реално аз ползвам най-много 32 - 37, или 30-36. Ако отпред карам, примерно, с 36 зъба, и отзад 10-50 касета, на мен би ми влязло в ползва, защото ще имам повече максимална скорост. Но гледам, че никой не ги кара тия касети с толкова голям венец отпред...



Много зависи от карача. С моите килца на 29ката си ползвам 26-46 честичко, особено на дългите хс карания 70+км, на които не мога да си позволя да ставам много много на крака, защото ще станат къси карания :)