Страница 1 от 1

Кормила /riser vs flat bar/

МнениеПубликувано на: Съб Яну 06, 2018 10:36 am
от OLDDraxX
Здравейте,
Карал съм и с двата вида,но сякаш винаги с плоското кормило съм имал по добър контрол.
1.Бонтрагер карбонов 720мм 15мм издигане.Беше ми много удобен но замина заради страх от карбона.
2 Еастон ЕА70 720мм flat.Чудесно кормило само 275гр.Отиде на градския ми велосипед.Имах нужда от по широко кормило.
3.Сега Nukeproof Warhead 760mm 20mm rise.Сякаш малко ми е неудобен,но немога да преценя дали заради издигането или заради широчината.
В тоя ред на мисли смятам да пробвам 760мм flat за да разбера за какво иде реч.
Надявам се да се получи дискусия по темата,която няма да е полезна само на мен.
Поздрави! :beer:
PS:Лапата с която карам е 60мм

Re: Кормила /riser vs flat bar/

МнениеПубликувано на: Нед Яну 07, 2018 6:22 pm
от КоlЮ
Привет колега. Трудно може да се отговори на твоя въпрос защото той опира на лични преференции и удобство. Моят съвет е пробвай , винаги можеш да пуснеш тема в раздел "Пазар" ,а най-добре е да вземеш на заем от някой.

Re: Кормила /riser vs flat bar/

МнениеПубликувано на: Нед Яну 07, 2018 8:06 pm
от Alexi
зависи каква позиция на тялото предпочиташ .. аз карам от 2г с флат бар ,обичам да съм по приведен - дава сила при катерене и изобщо педалиране .. по големия товар на предното колело подобрява сцеплението ,а и вилката работи по добре ( лични наблюдения с които никого не ангажирам )

Re: Кормила /riser vs flat bar/

МнениеПубликувано на: Нед Яну 07, 2018 9:04 pm
от LiveByTheCode
Зависи какво караш... за ХС 720 мм максимум и пробвай различни размери на лапата (60-70-80 мм ) ако имаш възможност. Ако имаш и право и с издигане кормило поиграй си и с градусите на лапата


Незнам какъв е тоя страх от карбона, от 3 години съм с карбоново кормило на Kore 710 мм право слагам карбонова паста, затягам го на дадените параметри от производителя с динаметричен ключ и проблеми няма :dontknow:

Re: Кормила /riser vs flat bar/

МнениеПубликувано на: Нед Яну 07, 2018 10:14 pm
от Alexi
на всеки кръг от ХС сериите има поне 2-3 със строшени кормила .. а те не са Коре ,ами вероятно от по 200-300 лв

Re: Кормила /riser vs flat bar/

МнениеПубликувано на: Пон Яну 08, 2018 9:55 am
от pascoff
Alexi написа:на всеки кръг от ХС сериите има поне 2-3 със строшени кормила .. а те не са Коре ,ами вероятно от по 200-300 лв


Сравнение със състезателни велосипеди и каране не е удачно. Гледах всички кръгове от XC сериите на UCI миналата година и не помня ни едно строшено кормило.

Re: Кормила /riser vs flat bar/

МнениеПубликувано на: Пон Яну 08, 2018 10:02 am
от Alexi
Има случаи ,също така колци строшени .. да ми се строши нещо на 50 км от нас - безценно .. но пък съм спестил 50 грама !

Re: Кормила /riser vs flat bar/

МнениеПубликувано на: Пон Яну 08, 2018 10:21 am
от outfaced
Alexi написа:Има случаи ,също така колци строшени .. да ми се строши нещо на 50 км от нас - безценно .. но пък съм спестил 50 грама !

Ами като някои хора карат 190гр. 760мм кормило от нонейм китайска марка по агресивни пътеки някак си не е изненада че се счупи. Нормален хардуер (не изпилен до последния грам) от доказана марка (много важно особено при карбона, защото там има много ноу хау, което новоизлюпените гаражни производства няма как да имат) не прави проблеми. Доказано неведнъж. Иначе на теория всичко може да се счупи. А на практика читаво направения карбон е по здрав от алуминий ... и по лек ... но малко по лек. Дали си струва и дали само теглото е фактора е друга тема.

Re: Кормила /riser vs flat bar/

МнениеПубликувано на: Пон Яну 08, 2018 7:47 pm
от OLDDraxX
Благодаря,за отделеното време колеги.
Пуснах темата не защото не знам как да се справя с проблема ,а защото никога не е коментирана.А след като аз се триумя значи и на други се случва.
С 2 неща съм абсолютно съгласен :
1. Всеки пробва и решава сам за себе си/малко е трудно като се има предвид цената на марково кормило(а,ако се гони и тегло нз.)
Тук мога да вкл. и другите особености:
1/дължина на стержена на вилката
2/дължина на лапата
3/дължина на горната тръба на рамката
4/челен ъгъл
2.Карбоновите маркови кормила са пренебрежимо по леки от марковите алуминиеви/30-50гр/.
.......................................................................................

Извинете ме ще продъжа утре може би че ми донесоха салатата.
Поздрави! :beer:

Re: Кормила /riser vs flat bar/

МнениеПубликувано на: Чет Яну 11, 2018 10:34 am
от carmo
И на други места е обсъждано:
По-дългата рамка освен динамична поза, дава и курсова устойчивост на байка, а в комбинация с къса лапа е по-добра за усещането за директност на управлението. Ако кормилото има издигане, това си е още една възможност за прецизна регулировка, понеже въртенето около оста (в лапата) частично приближава или отдалечава ръкохватките. Ако пък позицията им се усеща височка за динамичната поза, лапата се обръща с ъгъла надолу. Ширината на кормилото е компромис между даваната стабилност и търсената маневреност, но широко кормило, лесно се реже. Алуминиевите са достатъчно леки и надеждни.