radostinVn написа:Alexi написа:аз точно така направих
аха разбрах сега..ти си от тези даи-хард форумци който са на всяка ''манджа меродѝя''
Най-вероятно е от тези форумци, които имат някакъв опит и го споделят, защото мислят, че може и да е полезен.
Не че си говорите на един език.
И двамата казахте неща, които могат да бъдат верни.
Например това, което ти казваш, е вярно, ако велосипеда от начален клас няма да е нищо повече от стъпка към по-висок клас велосипед в обозримо бъдеще. Тогава няма смисъл да се ъпгрейдва кой знае колко, защото това ще излезе по-скъпо отколкото да си купи цял велосипед от по-висок клас.
Това, което той казва, е, че всеки ъпгрейд е добре дошъл, защото подобрява поведението на велосипеда и в крайна сметка кЕфа от карането. Това е вярно ако рамката от по-ниския клас велосипед ти е напълно достатъчна за целите ти, независимо от това какво могат да ти предложат в по-високия клас. Тогава по-скъпите компоненти решават само проблемите с функционалността на това, което не е на ниво. Вярно е и ако в скоро време (разбирай 3-4 години) нямаш намерение да сменяш велосипеда с друг.
Сега по темата.
1) най-важното, което има смисъл да сменяш (освен гумите, ако не са добри) е вилката. Тази на твоя велосипед е от най-ниския клас и не е особено работеща, тъй че ако искаш да инвестираш в нещо, което да подобри чувствително удоволствието от карането и поведението на вело-то, това е тя.
2) спирачки, ако не си доволен от това, което ти предлагат тези, която имаш (особено важна е предната)
3) ако търсиш евтина и добра седалка погледни тези на Velo. Те са много добри за парите си. Тук си остава уговорката, че всеки г** е различен , тъй че обикновено трябва да се пробва, но като генерална препоръка, нещо по-твърдо и ако е възможно да не тежи половин килограм. Избягвай всякакви седалки с "гел" или подобни "екстри". Те са предвидени за кратки карания в парка и даже и там не са особено удачни според мен.
Това е от гледна точка на целопазението на мощодържието ти
Ако искаш голяма разлика в поведението на велосипеда си търси нови колела, които да са колкото се може по-леки.
Планинското колоездене може да бъде опасен спорт! Винаги карайте с каска! Никоя екипировка не може да гарантира колоездача срещу падане и тежко нараняване!