Formula R1 Racing 2012/2013

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Formula R1 Racing 2012/2013

Мнениеот Rick Grime » Вто Дек 27, 2016 12:24 am

Здравейте.
Имам следните въпроси към вас и, на които се надявам да дадете мнения и съвети :liplick:
Мнения относно спирачките Formula R1 Racing 2012/2013 ( на външен вид не се различават изобщо двата модела, а собственика не знае точния модел ).
Също така смятате ли, че са добро подобрение имайки в предвид, че сегашните ми спирачки са Avid Elixir 5.
Друго нещо, за което не съм сигурен, е формулите дали ще работят на авидски дискове ( Avid G3 ) и като цяло могат ли на други марки дискове. Знам просто, че авидски спирачки не стават на шимански дискове.
Благодаря предварително и весели празници.
Rick Grime
 
Мнения: 23
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Май 13, 2016 9:05 pm

Re: Formula R1 Racing 2012/2013

Мнениеот ЧестоНеадвкватен » Сря Дек 28, 2016 9:07 am

Формула и Авид лично избягвам поради това че са ненадеждни във всяко едно отношение. Иначе ако накладките контаткуват на 100% със диска и диска е предвиден за типа накладки които са на спирачката (синтеровани-метални или органични) не виждам да има проблем. Бих се оглеждал за Шимано при всяко положение обаче. Тоя ДОТ не си е работа, още повече ако ще се налага поне веднъж годишно да сменяш течността.
ЧестоНеадвкватен
 
Мнения: 901
Рейтинг: 1483
Регистриран на: Сря Юли 30, 2014 10:35 pm

Re: Formula R1 Racing 2012/2013

Мнениеот Admin » Сря Дек 28, 2016 10:43 am

Моите впечатления от Formula са добри - даже това са ми едни от фаворитите, защото са доста мощни, приятно леки и модулацията ми харесва. Друг въпрос е, че не знам в България в момента дали някой реално ги представлява, т.е. ако се наложи нещо за резервни части и т.н., може да е проблем.
Няма да имаш проблем да ги ползваш с дискове Avid, стига наистина размерите на накладките да не надвишават спирачната "секция" на диска.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: Formula R1 Racing 2012/2013

Мнениеот Rick Grime » Сря Дек 28, 2016 8:15 pm

Относно спирачния диск как бих могъл да разбера за какви накладки е? В момента колелото не е в мен и не мога да погледна диска. Относно това, което каза админа, спирачките ще се ползват на дискове 160 мм. Възможно ли е тази "секция" на диска да е проблем при каквито и да е накладки? И ако може да задоволиш любопитството ми като ми обясниш какво означава тази "секция" :) Също така говориш за Formula като цяло или за този конкретен модел? Относно това дали имат представители ще се разтърся да видя ако мога да намеря някаква информация.
А до мнението на ЧестоНеадекватен това с дота знам, че е голям минус за Avid и Formula спрямо Shimano, но ако проблема е само в честата смяна на масло и занимавка с обезвъздушаване лично за мен това няма да е пречка. Имам голямо желание да се занимавам с велосипеди като цяло и като сложим това, че хидравликите са ми въпросителна все още се нахъсвам още повече :D Ако може да споделите и другите минуси на дота ( чел съм във форума, че не е един ).
Бих ви попитал как става цялата работа с обезвъздушаване и пълненето с масло, но няма да съм първия на когото ще отговорите, че си има оказания от производителя за конкретния модел :lol:
http://velo-m.net/product/7266/servizen ... hayes.html И този комплект ако може да кажете дали би ми свършил работа.
Извинявам се за многото въпроси и благодаря за отделеното време.
Rick Grime
 
Мнения: 23
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Май 13, 2016 9:05 pm

Re: Formula R1 Racing 2012/2013

Мнениеот Admin » Чет Дек 29, 2016 3:17 pm

За обезвъздушаването не се наемам да ти отговоря - по-добре да го направят хора с практически опит, аз нямам вкъщи условия и за тази манипулация обикновено ходя в сервиз.
Карал съм Formula R1 на един тестов велосипед, имаше фабрично въздух в едната спирачка, но дори с него работеше достатъчно добре - усещането в лостчето се променяше чат-пат (от меко към твърдо или обратно), но не в степен, която да ме накара да я обезвъздушавам. Силата беше отлична, модулацията също.
Преди това съм карал още по-дълго Oro K24 - за времето си това беше спирачка, която комбинираше голяма сила и ниско тегло. Харесваше ми и модулацията.
Под "секция за спиране" на спирачния диск имам предвид тази част от него, която реално контактува с накладките, т.е. обикновено най-външните 2-3 см. Мисля, че при повечето накладки и дискове не би имало проблем да са от различни марки. Проблем може да има, ако примерно накладките са някакви много големи като размер и/или дискът е нещо нестандартен.
По отношение на вида накладки, на практика само при Shimano съм виждал да си обозначават някои от дисковете само за органични накладки. Ако не пише нещо такова на тях (напр. Resin pads), значи стават и за метални. Всички други, които аз съм ползвал, са били съвместими с всякакви накладки.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: Formula R1 Racing 2012/2013

Мнениеот Rick Grime » Пет Дек 30, 2016 10:56 pm

Ами явно ще се пробвам с тези спирачки. Относно проверката на самите спирачки ако може да ми обясните и как да видя дали имат проблеми в офиса. Ако сложа нещо под формата на диск в самия апарат и стискайки всичко изглежда добре бих ли могъл да направя още някакъв "тест".
Благодаря.
Rick Grime
 
Мнения: 23
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Май 13, 2016 9:05 pm


Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: vaskoms и 16 госта