Alexi написа:...,по закон куриерите трябва да заплати продавача на гаранционната стока и той точно това не иска да направи за това го праща някъде си да отиде ( и да си плати - дали са 5 лв ,дали са 50 - въпроса е принципен ,не трябва да плаща ) ..
Това, разбира се, са пълни глупости и говорене наизуст. Алекси, моля те не заблуждавай хората!
Истината е, че при извършване на он-лайн поръчка клиента автоматично се съгласява с условията на търговеца, написани на сайта.
Ето цитат от условията за връщане и рекламация на стоки от сайта на Дими байк:
"Връщане на стоки и Рекламации
....
2.Клиентът заплаща всички разходи, свързани с транспортирането/връщането на продукта(ите) до адрес гр.Русе, ул. Асен Златаров 9, магазин "Дими Байк".
....
4. При рекламация клиентът връща продукта за негова сметка без наложен платеж и задължително с опция "Преглед". Ако установим, че проблема с продукта не е предизвикан от клиента, транспортните разходи ще му бъдат възстановени."
Ето и линк към целия текст:
https://www.dimibike.com/info/reklamacia-zamiana.htmЕто и цитат от сайта на РАМ, касаещ гаранционното обслужване на техните велосипеди:
"Уважаеми клиенти, при съмнение за технически проблем с Вашето колело, моля обърнете се към магазина откъдето сте закупили велосипеда за съдействие. Там ще могат да преценят дали проблема Ви е свързан с нуждата от сервизиране на велосипеда Ви или има технически проблем, касаещ нуждата от гаранционно обслужване......"
Ето и линка към целия текст:
http://www.ram-bikes.com/support/manuals/#warrantyСледователно, при наличието на реален дефект, изискващ гаранционен сервиз, куриерските разходи ще бъдат възтановени. В противен случай, обаче, разходите (минимум 50 лева) ще останат за сметка на клиента. Нека колегата сам прецени дали първо да посети локален сервиз за консултация или направо да изпраща велосипеда на Дими байк.