Мерси за пожеланията, късен отговор отново от мен. Колелото излезе 1450лв. + доставката.
Относно проблема с блокирането на веригата. Разглеждах днес как стоят нещата и какво блокира.
Това е задната ос, виждате задния дерайльор и най-големия венец. Така, ще се опитам да го обясня максимално ясно. Когато веригата отпред и отзад е на най-големия венец, това е 3х1, т.е 3-та скорост. В това положение е най-опъната (защото е на 2-та най-големи венци). Та в това положение е и на снимките. Така рамото на дерайльора е най-прибрано до касетата. (тъй като веригата не се нуждае от много опъване). Снимките са направени докато няма напрежение върху задния амортисьор и всичко е нормално, няма допир. Но в момента, в който примерно седна върху колелото, рамката се сгъва и веригата се опъва допълнително. Тогава идва и проблемът. Това, което съм оградил в
червено се качва по-нагоре и влиза в зъбите на най-големия венец в
зелено . От там се получава блокиране на педалите и някои неловки ситуации на средата на натоварени кръстовища.
Мислех си на какво може да се дължи и ситгнах до 2 причини:
1. Веригата е с 1 или 2 звена по-къса и за това рамото на дерайльора се прибира прекалено много (поради късотата на веригата) и захапва венеца.
2. Задния амортисьор е много по-мек от колкото трябва да е и позвлоява на рамката да се сгъне прекалено много, от което пък веригата се опъва прекалено много.
Изписах много, благодаря предварително, но проблемът наистина е много дразнещ, тъй като се получават много тъпи и опасни ситуации, като например спиране на средата на кръстовището на Житница и Цар Борис III поради блокирала верига. Cheers.