Marzocchi SL1 ATA 07 - въпрос

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването 180 мм или повече, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Marzocchi SL1 ATA 07 - въпрос

Мнениеот flex » Съб Ное 24, 2007 6:30 pm

Имам приятел който кара такава вилка, обаче се породиха някои въпроси.

Когато се напомпят камерите по последователността, описана в документацията, със съответното налягане за съответните килограмите вилката става по-твърда отколкото трябва и не работи както трябва. И понеже пича си кара по-агресивно без да изпуска някой какъвто и да е дроп иска да знае как може да я настрои адрекватно с 20% саг. Та това което го интересува са мненията на хора които карат същата и с какви настройки карат ДХ и ФР. Само ще помоля да няма безмислени мнения защото искам да му разпечатам темата, тъй като човека няма PC. Благодаря предварително.
Chuck Norris smells what the Rock is cooking... because the Rock is Chuck Norris' personal chef.
Аватар
flex
 
Мнения: 736
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Окт 02, 2005 9:21 am
Местоположение: /dev/zero

Мнениеот Shady™ » Съб Ное 24, 2007 6:42 pm

Значи няма човек който да кара Marzocchi(поне не познавам) и да спазва "инструкциите". Те са за препоръчително, а не за задължително.Идеята е да има 20саг и да няма боттом аут или да е твърда вилката нали ?
Значи да я настори като по каталог но за по-лек карач и да види дали ще го има този сак от 20%. В случай че го иам , но удря лесно "чук" - да я понапомпа на "средно" ниво,а ако пък се е получило вилката да се държи идеално, но пък да няма 20% саг - да не му пука :D
Идеята на цялата работа е да работи вилката оптимално без да удря "чук" лесно. Ако не му удря "чук" лесно или поне често - всичко е наред !
Аз като карах Marozocchi DO3 - kато я направих като по книжка - беше твърда и за 90кг човек :bigeyes: После си я настройих като за 45кг(а аз съм 65кг) и мисля че само веднъж успях да и направя ПОЧТИ пълния ход - 145 (пълният е 150 и поначало си го прави, но ако спадна въздух още).

:beer:
Specialized Riders Club !!! SEX™ = Super EXtreme TEAM
Аватар
Shady™
 
Мнения: 5229
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 7:22 pm
Местоположение: Shady Zone

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Съб Ное 24, 2007 7:00 pm

Shady™ написа: Аз като карах Marozocchi DO3 - kато я направих като по книжка - беше твърда и за 90кг човек :bigeyes: После си я настройих като за 45кг(а аз съм 65кг) и мисля че само веднъж успях да и направя ПОЧТИ пълния ход - 145 (пълният е 150 и поначало си го прави, но ако спадна въздух още).

:beer:



Докато карах SSV вилка с Air Preload(MX comp), настроена за моите килограми.... не веднъж ми задаваха въпроса "Вилката заключена ли е?" :offtopic:
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот 4getcredo » Съб Ное 24, 2007 7:23 pm

Имам AM SL '05 (предполагам системите са идентични или поне близки с посочения от теб модел) и след доста проби с наляганията установих, че препоръчителните стойности за моето тегло правят вилката доста твърда. Препоръчват около 3 bar, а аз в момента я карам долу-горе между 1,6 и 2 бара, а в негативната над 6.

Спомням си, че четох някъде за доказано от практиката съотношение между позитивна и негативна като 1 към 3. Аз го следвам и не се оплаквам за момента :)
Изображение Аз си поддържам колелото при Пацо!:)
Аватар
4getcredo
 
Мнения: 3174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 2:53 pm
Местоположение: София

Мнениеот outfaced » Съб Ное 24, 2007 7:30 pm

всички производители се застраховат в упътванията ... така че да експериментира по смело и да си търси баланса за него си
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот flex » Съб Ное 24, 2007 8:50 pm

Доколкото знам ако камерите не се помпат в посочената последователност , има опасност да се пръсне мембраната , която се намира между тях. Сега... интересува ме какво трябва да не се прави за да не се нанесе някаква повреда, а и ме интересува защо някой хора намират ATA за капризна? И какви са възможностите за тунинг , освем с малягането и маслото. Ще съм благодарен ако някой посочи някой полезен линк, където има по-подробно обяснение за въпросното поведение.
Chuck Norris smells what the Rock is cooking... because the Rock is Chuck Norris' personal chef.
Аватар
flex
 
Мнения: 736
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Окт 02, 2005 9:21 am
Местоположение: /dev/zero

Мнениеот Shady™ » Съб Ное 24, 2007 11:40 pm

Идеята досега беше "какво трябва да не се прави за да не се нанесе някаква повреда" чрез ниско налягане. А за последователността - СТРИКТНО Я СПАЗВАЙ !
А за друг "тунинг" - *Push tunning !

*Има тема във форума за таях, а ако не я намираш - има я в пинкбайк....
Specialized Riders Club !!! SEX™ = Super EXtreme TEAM
Аватар
Shady™
 
Мнения: 5229
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 7:22 pm
Местоположение: Shady Zone

Мнениеот RAM-FR » Съб Ное 24, 2007 11:45 pm

@Shady™ aбре момко ... ти до преди 2 седмици не знаеше какво е ATA и ETA и се опитваше да ме обедиш че ЕТА-та е с въздуха, а сега си тъгнал да саваш съвети аре спири се малко .....
Аватар
RAM-FR
 
Мнения: 3516
Рейтинг: 1958
Регистриран на: Чет Дек 29, 2005 12:56 pm
Местоположение: София


Назад към Продукти за спускане и фрийрайд

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 72 госта