Formula oro

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването 180 мм или повече, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Formula oro

Мнениеот GothicSpirit » Сря Ное 14, 2007 8:30 pm

Искам да сравня двете спирачки Формула к18 и к24.Става въпрос за спирачната сила и модулация
GothicSpirit
 
Мнения: 167
Рейтинг: 1155
Регистриран на: Сря Сеп 28, 2005 8:18 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот URNEST » Сря Ное 14, 2007 8:44 pm

Според това, което пише спирачките са еднакви по сила и модулация, като по-скъпата К24 предлага FCS настройка на контактната точка на накладките и е с асиметрични бутала.Това според мен е доста полезна настройка за този, който знае какво притежава и как да го използва.
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Мнениеот airborneone » Сря Ное 14, 2007 10:57 pm

URNEST написа: ...К24 предлага FCS настройка на контактната точка на накладките и е с асиметрични бутала..

Ето къде се крие ключа от бараката :idea:
Не знам защо но при мойте к24-ки FCS настройката играе роля и в спирачната сила (знам, че звучи неправдоподобно и е доста спорно , но аз така го усещам,
специално за задната[тя нали е с малък диск :D ] при най-малък ход на лоста е почти неизползваема )


@Денис, пак ли бе?!
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот Krismars » Чет Ное 15, 2007 9:18 am

airborneone написа: [size=9]Не знам защо но при мойте к24-ки FCS настройката играе роля и в спирачната сила (знам, че звучи неправдоподобно и е доста спорно , но аз така го усещам,
специално за задната[тя нали е с малък диск :D ] при най-малък ход на лоста е почти неизползваема )
!



Ето защо:

Байкрайдер написа:Демек графиката на спирачната сила спрямо приложената сила с пръста... или нещо такова icon_smile_wink.gif

@Cocko: демек ако е стръмна (например Avid J7 със червена врътка на макс), спирачката кове защото спирачната сила расте експоненциално спрямо приложената сила с пръста.

Ако пък е равна графиката, то спирачната сила е пропорционална на приложената сила с пръстчето, демек требе ЯКО да стискаш за да спираш яко.
Аватар
Krismars
 
Мнения: 1654
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Дек 20, 2005 5:47 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот kotka12 » Чет Ное 15, 2007 11:20 am

моля не разваляйте темата
защото е интересна

@airbourneone
моля те, обясни какво имаш предвид под "неизползваема"
1. кове зверски
2. има малка спирачна сила

@GothicSpirit
как очакваш да има сравнителни впечатления
от двете спирачки???
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот GothicSpirit » Чет Ное 15, 2007 8:11 pm

смятам че има поне един човек които ползва единия модел и ще изкаже мнение съответно човека с другия модел,като airborneone после аз ще си правя изводите.
GothicSpirit
 
Мнения: 167
Рейтинг: 1155
Регистриран на: Сря Сеп 28, 2005 8:18 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот kotka12 » Пет Ное 16, 2007 8:52 am

мдам
ама как ТОЧНО ще получиш съпоставими данни?
ако един човек тежи 100 килограма и е сложил по-малък ротор
ще получиш мнение
че спирачката прегрява /например/
за да имаш меродавно мнение
трябва /в най-добрия случай/ някой, който
е опитен да е карал доста и двете спирачки
да не говорим
че и двата модела са сравнително отскоро на БГ пазара
та няма да събереш достатъчно голяма група
за да можеш да направиш реален извод
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот TheUndertaker » Пет Ное 16, 2007 8:59 am

Добре .... к18 VS k24

Сила .... еднаква
Модулация съезмерима ... k24 логично позволява промени спрямо това какво искаш ...
В момента разликата е сaмо FCS.
Аватар
TheUndertaker
 
Мнения: 1253
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 10:33 am
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот airborneone » Пет Ное 16, 2007 11:25 am

Да сЪ идИтнЪ:
Задната к24 е с 220 алу диск. И когато FCS се настрои на ранно "захапване" задната става почти не използваема защото много кове, КОЕТО по никакъв начин не означава, че е лоша спирачката просто трябва малко игра с пръстите а и се свиква бързо.

п.п.
@GothicSpirit , 220 диск не си взимай, просто к24 има достатчно сила и за 203 диск.

п.п.2
аз съм около 70кг, байка не е от тежките.
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот airborneone » Съб Ное 17, 2007 2:04 pm

TheUndertaker написа: Добре .... к18 VS k24

Сила .... еднаква
Модулация съезмерима ... k24 логично позволява промени спрямо това какво искаш ...
В момента разликата е сaмо FCS.

???

Един въпрос относно разликите

sprintmaxcom e-shop написа: К-18
Двубутална спирачка с отворена система
- Настройка на хода на лостчето
- Черно гланцирано покритие
- Ръкохватката е обратима за лява и дясна
- Ръкохватката се сваля с два болта, не е необходимо да махате всичко останало от кормилото си когато сваляте спирачките си.
- Комплекта е с метални накладки


sprintmaxcom e-shop написа: К-24
Двубутална спирачка с отворена система
- Настройка на хода на лостчето
- Асиметрични бутала за повече мощност
- FCS - настройка на контактната точка на накладките без инструмент
- Ръкохватката е обратима за лява и дясна
- Ръкохватката се сваля с два болта, не е необходимо да махате всичко останало от кормилото си когато сваляте спирачките си.
- Комплекта е с метални накладки

Значи все пак не само FCS разликата ?
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот imbecile » Съб Ное 17, 2007 3:41 pm

Както може да се види от тук, и при двата модела - К18 и К24 - има едни и същи бутала:
Piston kit (2 pcs) - code FD40059-10
От гледна точка на буталата очевидно разлики няма :agree:
Аз лично съм склонен да приема обяснението на TheUndertaker като достатъчно обективно (по обективни причини ;)). Относно работата - ползвам К18, но не мога да я сравнявам с K24 просто защото такава не съм пипал :)
In the quiet words of the Virgin Mary.... come again?
Аватар
imbecile
 
Мнения: 309
Рейтинг: 1862
Регистриран на: Пет Мар 31, 2006 11:50 pm
Местоположение: с.Казичене

Мнениеот airborneone » Съб Ное 17, 2007 7:00 pm

imbecile написа: От гледна точка на буталата очевидно разлики няма



http://www.formula-brake.it/index2.htm
В описанието на к18 и к24 обаче има. Виж от линка...
Ако наистина няма разлика може да се корегира е-шопа на спринтмакском.

п.п.
според пдф-а няма разлика в буталата на к-18 и бианкото....
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот imbecile » Съб Ное 17, 2007 8:33 pm

airborneone написа:
http://www.formula-brake.it/index2.htm
В описанието на к18 и к24 обаче има. Виж от линка...
Ако наистина няма разлика може да се корегира е-шопа на спринтмакском.


Има, но според мен explode view-то е по-вярно :agree:


airborneone написа: п.п.
според пдф-а няма разлика в буталата на к-18 и бианкото....


Хм...за миг си помислих, че е станало объркване за кои точно бутала иде реч. Да, ама не. Аз колкото и да го гледам pdf-a, и при четирите модела спирачки буталата (piston kit) са еднакви - и в лостчето, и в апаратчето :dunno:

Както и да е, едва ли това е толкова важно :beer: Аз съм доволен от К18, който има база - нека прави сравнения :agree:
In the quiet words of the Virgin Mary.... come again?
Аватар
imbecile
 
Мнения: 309
Рейтинг: 1862
Регистриран на: Пет Мар 31, 2006 11:50 pm
Местоположение: с.Казичене

Мнениеот airborneone » Съб Ное 17, 2007 9:28 pm

imbecile написа:

airborneone написа: п.п.
според пдф-а няма разлика в буталата на к-18 и бианкото....


Хм...за миг си помислих, че е станало объркване за кои точно бутала иде реч. Да, ама не. Аз колкото и да го гледам pdf-a, и при четирите модела спирачки буталата (piston kit) са еднакви - и в лостчето, и в апаратчето :dunno:

Както и да е, едва ли това е толкова важно :beer: Аз съм доволен от К18, който има база - нека прави сравнения :agree:

Точно за това говоря, не са еднакви буталата.
Асиметрични са на бианкото и пуро-то ,
за к24 който може да изясни, аз до колкото знам и при нея са асиметрични,
и от там идва и разлика и в поведението м/у к-18 и к24, не само заради фкс.
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот imbecile » Съб Ное 17, 2007 10:11 pm

Чакай сега :) сериозно се обърквам, защото не мога да разбера аз ли нещо не вдявам или нещо недовиждам...та, според посочения explode view pdf:

1.Имаме четири модела спирачки – К18, К24, Bianco и Puro
2.Всеки модел има два типа бутала – едно в master cylinder-a на лостчето и чифт в caliper-a
3.Според таблиците в този документ всеки един от тези четири модела в т.1 има следните два типа части спрямо описаните типове бутала в т.2:

•Piston kit code: FD40065-20 – буталото в master cylinder-а
•Piston kit code: FD40059-10 – буталата в caliper-a

Ако 1, 2 и 3 са верни и дадения (product) code предполага комплект точно определени по размер, материал и т.н. части, то дори една от четирите спирачки да се води по официални или неофициални данни с „асиметрични бутала”, то останалите три имат абсолютно същите като размери, материал и т.н "асиметрични бутала"!


Така погледнато:
1. От гледна точка на изпълнението на спирачките като съвкупност от определен брой и тип части излиза, че:

- разликите м/у отделните модели спирачки са в материалите, от които са изработени някои от техните части и наличието или липсата на FCS

2. От гледна точка на работата на спирачките излиза, че:

- разликите м/у отделните модели спирачки идват от материалите, от които са изработени някои от техните части (по-ниско тегло, устойчивост на маркуча на раздуване и т.н.) и наличието или липсата на FCS (модулация)



Ако нещо не съм разбрал правилно, моля да бъда извинен за спама и упоритостта :beer:
In the quiet words of the Virgin Mary.... come again?
Аватар
imbecile
 
Мнения: 309
Рейтинг: 1862
Регистриран на: Пет Мар 31, 2006 11:50 pm
Местоположение: с.Казичене

Мнениеот airborneone » Съб Ное 17, 2007 10:26 pm

@imbecile,
виж освен тоя пдф и страницата на формула. Там пише друго...
А за спама и двамата наспамихме, мисля че е крайно време да се обади някой който има ясна представа.
очакваме включване от гробаря....
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот imbecile » Съб Ное 17, 2007 10:39 pm

аз съм техничар, вярвам на техническите документи (до колкото тези pdf-и може да се приемат за такива), не на sales-orientated-bullshit front page ;) спирам със спама, че верно се олях :)

:popcorn:
In the quiet words of the Virgin Mary.... come again?
Аватар
imbecile
 
Мнения: 309
Рейтинг: 1862
Регистриран на: Пет Мар 31, 2006 11:50 pm
Местоположение: с.Казичене

Мнениеот URNEST » Нед Ное 18, 2007 12:44 pm

imbecile написа:...FCS (модулация)...

Хмм защо си мисля, че настройка на контактната точка е съвсем различно от модулация, въпреки че понякога взаимно си влиаят. :dunno:
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Мнениеот imbecile » Нед Ное 18, 2007 4:58 pm

:offtopic:
URNEST написа:
imbecile написа:...FCS (модулация)...

Хмм защо си мисля, че настройка на контактната точка е съвсем различно от модулация, въпреки че понякога взаимно си влиаят. :dunno:


Много мислиш ;) пълно е с теми по въпроса за модулацията, врътките за регулиране на контактната точка на накладките с диска и зависимостта межу двете. Освен това няколко поста по-нагоре airborneone говори именно за това как работи неговата задна К24 при различна настройка на FCS-a - коети си е чиста промяна в модулацията.

ти па намери за кво да се хванеш...

:offtopic:
In the quiet words of the Virgin Mary.... come again?
Аватар
imbecile
 
Мнения: 309
Рейтинг: 1862
Регистриран на: Пет Мар 31, 2006 11:50 pm
Местоположение: с.Казичене

Мнениеот airborneone » Нед Ное 18, 2007 5:39 pm

То и на предната се чуства огромна разлика, но просто задната блокира само при мисълтта да я използваш :)
все още очакваме включване от TheUndertaker
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот TheUndertaker » Пон Ное 19, 2007 9:53 am

Ами всички к18 произведени до 2007 са с асиметрично бутало в лостчето ;) , това няма да е така през 2008.
Логично спирачката позволява настройка на това бутло като се търси точно определено действие/поведение на спирачката въпреки ,че тя няма FCS. Но това си го правете на собствен риск :).

Така че за мен избора е ясен искаш Оро за малко пари - к18
искаш настройки - к24
Аватар
TheUndertaker
 
Мнения: 1253
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 10:33 am
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот airborneone » Пон Ное 19, 2007 11:17 am

@TheUndertaker мерси, че изясни това :) :agree:

п.п.
поста на андрей е за триене...
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София


Назад към Продукти за спускане и фрийрайд

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 74 госта