Holzfeller vs Sup DH 18 A

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването 180 мм или повече, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Holzfeller vs Sup DH 18 A

Мнениеот k0cTaHeB » Съб Ное 03, 2007 2:06 am

Привет момци.

Изправен съм пред поредният ъпгрейд:

В левият ъгъл :smokin: :
http://www.controltechbikes.com/sec-8/p ... DB7_8.aspx
срещу опонента си в десният :shades: :
http://www.sram.com/en/truvativ/mtbbars ... serbar.php

До сега съм карал само 650 мм (рязано хусфелтченце). И понеже АМ-ът ми започва да проявява голяма слабост към нанадолната част, реших и новото воланче да е по-харно 710 :^:

До тук Holzfeller-ченцето води със скромните 43 грама и 16 лева. Предимство е и издигането 25 мм, което ми е адски удобно.

Controltech-а пък е по-скъпо и тежко + липсата на по-малкото издигане (25мм) (поне аз не видях в сайта),но за сметка на какво ?
По-голяма глупако-устойчивост ли е крайният резултат ?

Това са въпросите!

Цена на Holzfeller 69 пара VS 85 злато за SUP DH 18 A.

Няма да откажа и преки наблюдения върху двете кормилца.

На въпросът: "Защо 710 за АМ?" Отговарям по следния начин:

На мен така ми харесва,чувствам се по-добре,удобно ми е и завиването е блаженство. Карал съм чуждо колело със Holzfeller 710.
Колкото за нанагорната част с такова чудо...човек трябва да дава,за да взема.

Моля всеки да се аргументира в отговорът си.

Благодаря и безаварийно :beer: .

Едит: И двете са много красивки :D
Аватар
k0cTaHeB
 
Мнения: 919
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Апр 19, 2006 3:37 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот WrathChild » Съб Ное 03, 2007 8:56 am

Няма ли да ти е множко 710 ? Аз лично карах година с толкова и с най - голямо удоволствие пак се върнах на 680 .

П.С. Висок съм 174 , ти ако си повече може и да ти ОК :dunno:
Sometimes the same is different but mostly it's the same.
Аватар
WrathChild
 
Мнения: 1193
Рейтинг: 1711
Регистриран на: Сря Ное 10, 2004 10:58 am
Местоположение: България

Мнениеот k0cTaHeB » Съб Ное 03, 2007 12:20 pm

175 :D
Аватар
k0cTaHeB
 
Мнения: 919
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Апр 19, 2006 3:37 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Nymphetamine » Съб Ное 03, 2007 2:43 pm

На мен пък ми е страшно удобно за надолу. :)
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Мнениеот WrathChild » Съб Ное 03, 2007 3:02 pm

Особено между дърветата :)
Sometimes the same is different but mostly it's the same.
Аватар
WrathChild
 
Мнения: 1193
Рейтинг: 1711
Регистриран на: Сря Ное 10, 2004 10:58 am
Местоположение: България

Мнениеот did » Съб Ное 03, 2007 3:38 pm

k0cTaHeB, ширината на кормилото не зависи от това, колко си висок, а преди всичко от ширината на раменете ти. Лични впечатления от други хора трудно ще ти помогнат да си избереш правилната за теб дължина. Моят съвет е - купи по-дълго кормило, ако имаш възможност, пробвай го и ако не ти харесва - почвай малко по малко да го подкастряш откъм краищата с ножовката, докато ти стане удобно.

Също така имай предвид, че след като си карал с късо кормило, в началото с дългото ще ти е малко... криво. Не се изкушавай веднага да кажеш, че ти е неудобно. Покарай го, дай си време да му свикнеш и тогава чак хващай ножовката.

Има и друг момент: Да се коментира геометрия на кормило, без да е ясно на каква рамка се кара, с колко спейсъри, къде са (под или над лапата), с каква лапа (колко дълга и с какво издигане) и т.н. е леко безпредметно. Все едно е дали кормилото ти ще има по-малко издигане, или ще преместиш някой от спейсърите, които са под лапата, отгоре, или просто ще смениш лапата с такава с друго издигане... Все тая. В крайна сметка позицията на ръцете ти спрямо равнината, в която лежи горната чашка и спрямо мислената ос на стержена, остава непроменена.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот WrathChild » Съб Ное 03, 2007 5:53 pm

Номера с подкастрянето е малко особен , човек започва да се обърква и може да се поизсили с флекса :)

Май най - добре е да си харесаш някое по интуиция и просто да му свикнеш :)
Sometimes the same is different but mostly it's the same.
Аватар
WrathChild
 
Мнения: 1193
Рейтинг: 1711
Регистриран на: Сря Ное 10, 2004 10:58 am
Местоположение: България

Мнениеот Nymphetamine » Съб Ное 03, 2007 6:08 pm

Вярни са нещата, които did каза, но нека отчитаме и факта, че си има някакъв неписан стандарт за размерите на кормилото и лапата при колела, направени с цел да се карат надолу - дълго и ниско кормило, къса лапа с малко издигане, къси курбели, които също имат ефект върху стойката и размера им може да повлияе на цялотостното поведение на колелото. Всяко изменение от тази "формула" се прави при наличие на по-особен проблем като например висок карач на малка рамка, друг стил каране и т.н.
Аз се чувствам удобно на 170мм курбели, 710мм кормило и 60мм лапа. Висок съм 175мм. :)
Всеки сам преценя за себе си как му е най-удобно. Но принципно "стандартните" размери за надолу за 680-710... примерно.
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Мнениеот did » Съб Ное 03, 2007 6:15 pm

абе, Nymphetamine, кой е споменавал, че ще прави колело "за надолу"?

къде набърка в тая история дължината на курбелите? те пък какво общо имат с дължината на кормилото?

стандарти имало... :V:

като има стандарти, защо се продават всякакви размери компоненти?
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот WrathChild » Съб Ное 03, 2007 6:19 pm

Пак повтарям , общо валидната формула е:

Приблизителен, логичен избор и свикване :)
Sometimes the same is different but mostly it's the same.
Аватар
WrathChild
 
Мнения: 1193
Рейтинг: 1711
Регистриран на: Сря Ное 10, 2004 10:58 am
Местоположение: България

Мнениеот Nymphetamine » Съб Ное 03, 2007 6:57 pm

did написа:абе, Nymphetamine, кой е споменавал, че ще прави колело "за надолу"?

къде набърка в тая история дължината на курбелите? те пък какво общо имат с дължината на кормилото?

стандарти имало... :V:

като има стандарти, защо се продават всякакви размери компоненти?


Предвид задната му спирачка, за тва се сетих първо. Както и да е.
Под "стандарти" (в кавички) имах предвид размери кормило, лапа и т.н., които са подходящи за съответната дисциплина. Дължината на курбелите може да промени стойката върху колелото и оттам и самото управление.
От XC не разбирам, не се и обаждам. След акто съм останал с погрешно впечатление за колелото, бих казал следното:
Предпоалгам си знаеш какъв точно е типа ти на каране. Ориентираш се за точно тия конкретни "стандарти" и оттам, коригираш според ръста си с размерите на лапата и кормилото.
Според мен нещата седят така. Защото не съм видял някой да кара надолу с тясно кормило, както и с широко нагоре.
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Мнениеот k0cTaHeB » Съб Ное 03, 2007 7:03 pm

Така,така...

Благодаря did.

Уточненията които ще вкарам.

Рамката е твърдак,Sprint Delta. Комбинацията с която съм карал до сега е:
650 кормило,60 лапа хустфелтска и имам 5 спейсъра с които експериментирам. Седалката също не седи на едно място.
Лапа най-долу,спейсър-лапа и така общо взето всички комбинации, които се постигат със 5 спейсъра. В най-долно положение ми е перфектно за завиване и пъмпване на пъмп трака. С три спейсъра лапа и два отгоре пък карах на 24-часовия,за да ми е по-изправена стойката. 5 отдолу и лапа пък отиваш в небесата. За равно ми хареса.
Въпрос на лично удобство (и лимбус в портфейла :^: ).
Кормилото с голямо издигане ми се е набило в съзнанието, като неудобно (просто нямам обяснение защо). Карах колело на приятел който беше с 50 мм издигане на хусфелтченцето и ми беше адски некомфортно. Сякаш издигането свива кормилото. Чувството поне за мен е ужасно. Не искам моето мнение да влияе на чужди преценки.

До тук си извадих известни изводи за дължината. Търсят се още ако има.

Остава изборът на кормило. Кое,защо и има ли смисъл та е то а не другото?

Едит: 2-рият ми пост за ръста беше бъзик,за да докажа,че съм по-висок от 174 :^: да не се приема като фактор.

Нимф: Стойката е в момент на обработка.
Последна промяна k0cTaHeB на Съб Ное 03, 2007 7:13 pm, променена общо 1 път
Аватар
k0cTaHeB
 
Мнения: 919
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Апр 19, 2006 3:37 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот kotka12 » Съб Ное 03, 2007 7:07 pm

пред мен понастоящем стои абсолюто същият въпрос
защото и на мен Хусфелтченцето /макар и нерязанко/
ми идва тясно...
голямо разглеждане по сайтове и магазини беше
но общо взето няма много избор в БГ
не си споменал дали търсиш кормило за захват 31.8 или 25.4 мм
ама предполагам, че е от по-големия стандарт
евентуално ако попаднеш на някое кормило на Pazzaz
също не е лош вариант
според достоверен източни /@GECKO :beer: :D /
Веломания на разпродажбите си имат нелошо воланче
Pаzzaz
огледай и успех
:beer:

едит:
лично мнение - тая работа с повече от 3 спейсъра под лапата си е жив риск
ако имаш някой приятел
който има нерязан Хусфелт
го помоли да ти даде да го тестваш
за 2-3-4-5 дни
за да видиш
дали 680 мм
няма да ти е добре
Последна промяна kotka12 на Съб Ное 03, 2007 7:11 pm, променена общо 1 път
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот did » Съб Ное 03, 2007 7:10 pm

kotka12 написа:п
защото и на мен Хусфелтченцето /макар и нерязанко/ ми идва тясно...


Много ясно! Ти си като трикрилен гардероб в раменете, значи ще ти трябва и тройно по-дълго кормило ;)
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот k0cTaHeB » Съб Ное 03, 2007 7:16 pm

Лапата е 31.8
Аватар
k0cTaHeB
 
Мнения: 919
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Апр 19, 2006 3:37 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот TheUndertaker » Пон Ное 05, 2007 10:02 am

ширината на кормилото не зависи толкова от колко си "широк" в раменете , аз а други неща .. За справка новото 800мм кормило на Барел
Аватар
TheUndertaker
 
Мнения: 1253
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 10:33 am
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот did » Пон Ное 05, 2007 10:37 am

TheUndertaker написа:ширината на кормилото не зависи толкова от колко си "широк" в раменете , аз а други неща .. За справка новото 800мм кормило на Барел


Жоре, ти пак за нанадоните хави си мислиш :)

Върти цял ден из Родопите с 80 санта воланче и раница на гърба, пък после пак ела ми го хвали.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот TheUndertaker » Пон Ное 05, 2007 10:41 am

Не визирам ,че не е е само до широчината на раменете.
Аватар
TheUndertaker
 
Мнения: 1253
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 10:33 am
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот Teodor40 » Чет Ное 15, 2007 1:15 am

TheUndertaker написа:Не визирам ,че не е е само до широчината на раменете.

Но като чели е основното, след стила на каране. Много ясно, че позата която си заел, терените по които караш, теглото ти и куп други фактори променят оптималната дължина, но тя си остава в граници, определени от стила на каране, и размера на раменния пояс.
Иначе по въпроса- Holzfeller много ясно!
1. Защото не си много едър и караш АМ се предполага, че няма да го натоварваш зверски, т.е. ако не паднеш много грубо някъде не вярвам да го изкъртиш.

2. Плюсовете цена и тегло са си големи, особено теглото, щом въртиш и нагоре.
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот TheUndertaker » Чет Ное 15, 2007 8:32 am

Това си е твое мнение :) , аз имам друго погледнато от друга гледна точка ....
Аватар
TheUndertaker
 
Мнения: 1253
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 10:33 am
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот kotka12 » Чет Ное 15, 2007 11:25 am

мм
а твоята гледна точка не е ли продиктувана от предубеждение?
все пак знаем мнението ти за Труватив:)
ийначе според мен двете кормила са в един и същи клас
и теглото на Холца и по-ниската му цена
наистина са предимство

сериозен въпрос- някой в БГ чупил ли е Холцфелер от падане??
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот bikerider » Чет Ное 15, 2007 12:04 pm

:offtopic:
подозирам, че ти ще си първия :evil::lol:

let the best dwarf win! :roll2:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот k0cTaHeB » Чет Ное 15, 2007 1:06 pm

Везната наклони в полза на Holzfeller-а.
1-ви впечатления:

Деебиш огромнииш захватец :bigeyes:
Не подозирах, че разликата от 6 санта спрямо старото ми кормило ще е толкоз голяма. Стабилността нарасна,но пък някои "проходчета" станаха леко теснички :D
Новата позиция засега ми е добре. След малко по-агресивно каране ще добавя още впечатления.

Забелязах,че тръбата на кормилото в краищата си е доста изтънена :idea: спрямо тази на Hussefelt. Дали това няма да се отрази на здравината ?
Аватар
k0cTaHeB
 
Мнения: 919
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Апр 19, 2006 3:37 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот kotka12 » Чет Ное 15, 2007 1:15 pm

Честито кормилце:)
ми да ти кажа честно
6 санти си е ОГРОМНА разлика:)

@bikerider
браво бе :crap:
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот flex » Чет Ное 15, 2007 1:25 pm

Яд ме е че нямаше Truvativ Team, когато си търсех , ама FSA почнаха да изкарват едни благи кормилца ...

@k0cTaHeB едва ли ще се отрази на здравината тъй като усилието точно там не е толкова голямо. Може да потърсиш в Pinkbike да видиш къде точно са им слабите места (е не на всички воланчета). Иначе на въпроса с чупенето ... ако редовно човек спира в дървета или лети към земята с байка със страшна сила, нищо чудно да се изкърти нещо доста по-здраво от Holzfeller, ама това ще му е най-малкия проблем.
Chuck Norris smells what the Rock is cooking... because the Rock is Chuck Norris' personal chef.
Аватар
flex
 
Мнения: 736
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Окт 02, 2005 9:21 am
Местоположение: /dev/zero

Мнениеот k0cTaHeB » Чет Ное 15, 2007 1:47 pm

flex написа:@k0cTaHeB ... ...Иначе на въпроса с чупенето ... ако редовно човек спира в дървета или лети към земята с байка със страшна сила, нищо чудно да се изкърти нещо доста по-здраво от Holzfeller, ама това ще му е най-малкия проблем.


Имам афинитет към тези растения :^:
Аватар
k0cTaHeB
 
Мнения: 919
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Апр 19, 2006 3:37 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот TheUndertaker » Чет Ное 15, 2007 3:33 pm

kotka12 написа:мм
а твоята гледна точка не е ли продиктувана от предубеждение?
все пак знаем мнението ти за Труватив:)
ийначе според мен двете кормила са в един и същи клас
и теглото на Холца и по-ниската му цена
наистина са предимство

сериозен въпрос- някой в БГ чупил ли е Холцфелер от падане??


Мне това което визирам няма ама нищо общо с ДХ .. все пак на другото колело карам 660мм и не бих си сложил 710 , защото за мен няма смисъл.
Дали са в един и същи клас е спорно :) У нашо село се гледа само цената оти е по лесно :).
Да си го кара със здраве и ако може по малко да цели дърветата ...
Аватар
TheUndertaker
 
Мнения: 1253
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 10:33 am
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот bikerider » Чет Ное 15, 2007 3:39 pm

@маУ12: :propell: :P
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот kotka12 » Чет Ное 15, 2007 5:28 pm

TheUndertaker написа:Дали са в един и същи клас е спорно :) У нашо село се гледа само цената оти е по лесно :)


мне
никак даже не гледам цената
и не говорим за скандиевото воланче
а за алуминиевата версия
ако обясниш
защо едното кормило е по-висок клас
от другото
ще съм ти благодарен :beer:
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора


Назад към Продукти за спускане и фрийрайд

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 55 госта