Боен Твърдак

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването 180 мм или повече, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Боен Твърдак

Мнениеот DarylDixon » Съб Юни 04, 2016 11:10 pm

Ще сглобявам боен твърдак може ли да ми препоръчате някоя рамка която втора ръка да не е много скъпа. Гледам хората карат Ц1-ки и Спотстери те добри ли са за това което ми трябва?
Мерси предварително!
DarylDixon
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Авг 19, 2015 11:12 pm

Re: Боен Твърдак

Мнениеот Black SyM Bellamy » Вто Юни 14, 2016 9:28 pm

Хората карат Ц1-ки защото нямат пари,а не че е нещо добро.
Ето ти някои рамки които са добри.
NS Bitch
DMR Exalt
Dartmoor Hornet
Norco Torrent
Аватар
Black SyM Bellamy
 
Мнения: 190
Рейтинг: 1100
Регистриран на: Нед Юни 08, 2014 9:11 pm

Re: Боен Твърдак

Мнениеот msniki » Пет Юни 17, 2016 9:52 am

Black SyM Bellamy написа:Хората карат Ц1-ки защото нямат пари,а не че е нещо добро.
Ето ти някои рамки които са добри.
NS Bitch
DMR Exalt
Dartmoor Hornet
Norco Torrent

+ NS surge/ns core.
Norco rampage
:beer:
Аватар
msniki
 
Мнения: 2350
Рейтинг: 1392
Регистриран на: Вто Авг 19, 2008 6:50 pm
Местоположение: Шумен/Русе

Re: Боен Твърдак

Мнениеот DarylDixon » Пон Юни 20, 2016 11:34 pm

знам че драга не го хвалят много но има хора който го карат с домейни и са много доволни
DarylDixon
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Авг 19, 2015 11:12 pm

Re: Боен Твърдак

Мнениеот mad4face » Вто Юни 28, 2016 10:45 pm

Здрасти

Поради контузия оставих за известен период даунхил машината, реших да си построя така наречения боен твърдак.
След известно време на проучвания се спрях на дартмуур хорнет, построен със правилните компоненти бих казал че това е едно от най добрите колела които съм карал
колелото няма лимит, ще поеме всичко на което го подложиш. Въпреки препоръчаният ход от 170мм аз карам със 180мм вилка и няма ядове
mad4face
 
Мнения: 2
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Дек 05, 2015 2:04 am

Re: Боен Твърдак

Мнениеот kawasuna » Сря Юни 29, 2016 11:03 am

Какво е боен твърдак?Предполагам някакъв жаргон,за байк с подсилени компоненти,или нещо от сорта
Аватар
kawasuna
 
Мнения: 492
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Пон Апр 04, 2016 9:22 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: Боен Твърдак

Мнениеот moridinbg » Сря Юни 29, 2016 1:28 pm

Нормално - здрава твърда рамка, проектирана за дългоходови вилки, със съответната дългоходова вилка.
В нашенския контекст - евтина твърда рамка, проектирана за ХС и късоходови вилки, накичена с евтина дългоходова вилка втора ръка, обикновено на 5+ години. В повечето случай - Клаймбер/С1 с Боксер или Домейн.
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1162
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: Боен Твърдак

Мнениеот kawasuna » Чет Юни 30, 2016 10:38 pm

Логично!:)
Аватар
kawasuna
 
Мнения: 492
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Пон Апр 04, 2016 9:22 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: Боен Твърдак

Мнениеот GECKO » Пон Юли 04, 2016 5:07 pm

kawasuna написа:Какво е боен твърдак?...


"Боен твърдак" е жаргон за велосипед с твърда рамка и дългоходова вилка - принципно две самоизключващи се неща.
Това е диагноза, в която се оказваш, когато упорито вярваш, че дългоходова вилка прави велосипед без окачване отзад по-способен за спускане.

Реалността обаче е малко различна:
При твърда рамка се натиска единствената точка, способна да поддаде при прилагане на усилие (теглото на ездача) отгоре а именно вилката.
Резултата от това са трансфери на тегло при преминаване на техничен участък, както и при ниско скоростни компресии на окачването (попивки/виражи).
Ето ви рисунки:

Техничен/пресечен участък:
Изображение

1. При удар отпред - вилката се сгъва - посоката на действие на силите е по линия на ръцете на ездача - нормална работа на окачването
2. При удар отзад - отново се сгъва вилката - теглото на ездача иска да продължи напред, шасито (основната рамка) се навежда напред с толкова, колкото вилката допуска (ход) - ръцете на ездача биват дръпнати напред и надолу, същото усещане като при човка.
3. При последователни препятствия - в следствие на удар на задната гума вилката поддава (според хода си) и дърпа ездача напред. Вече сгънатата вилка има Preload-ната/натегната пружина и последвалият удар на предната гума е по-силен/труден за абсорбиране като резултат дестабилизира (разхвърля) ездача. Скъсеното междуосие описано по-долу също не помага тук.
В последната ситуация ще видите ездач на "Боен" твърдак който започва да подскача като заек върху велосипеда защото задницата и предницата нямат капацитет да поемат ударите въпреки това окачването се опитва да разгъне колелата в дупките.

Приземяване след скок/вираж
Изображение

При приземяване от скок (дори и двете гуми да докоснат земята заедно)или влизане във вираж с голяма скорост вилката се компресира с толкова, колкото може (ход) и като резултат предното колело се измества назад и нагоре според челният ъгъл на велосипеда.
Като резултат се намаля способността на велосипеда да преодолява препятствия (описано по-горе) но също така и се намаля междуосието => намаля се стабилността на цялото шаси.
В резултат на описаното когато сме най-чувствителни към стабилността на велосипеда (когато се изсипваме като чувал картофи отгоре му) изведнъж колелото се накланя напред и му се намаля междуосието (хоризонталната стабилност) и промяна на челният ъгъл (2см сгъване = 1 градус промяна) => получава се грубо (при дългоходовите вилки) заклащане на предницата и в някои случаи доста криво падане.
Последното е и причината DJ Твърдаците да са с по-стръмни челни ъгли и малък ход. Малкият ход на вилката значи по-малка промяна в геометрията а по-стръмният челен ъгъл помага дори и да настъпи промяната на геометрията тя да не намали междуосието драстично.

Когато съберем всичко описано по-горе на едно става ясно, че дългоходовата вилка на твърда рамка е по-скоро пречка от колкото полза. Много по-важно е да има адекватно смекчаване за минимално пренасяне на тежест и респективно техника за преодоляване на препятствия а не сблъсък с тях.

Адекватно окачване за твърда рамка е вилка с около 100мм ход и Treshold Dampening - "Прагова" хидравлика (много Low Speed компресия и малко/незначителна High Speed), срещана по-скоро при ХС, 4Х и DJ велосипедите. С такава вилка един твърдак може да е стабилен при завои с вираж или кацане заради силната компресия, но в същото време с добре регулиран праг ще има капацитета да бяга предното колело от някои по-остри препятствия.
За техничните участъци - малкото ход отпред ще "изстрелва" велосипеда над серията препятствия и ще намали шанса колелата да влизат в дупките между тях => по-малко блъскане => по-малко умора за ездача.
Минусът на последното е липсата на сцепление в дупките, но един кадърен ездач може да натисне колелото, ако сметне за нужно, и да си намери сцеплението.

А в случаите, когато е нужна повече височина отпред - света е измислил високи кормила ;)

Ето ви един "Боен" твърдак:
Изображение

За да приключа - ето ви един истински бърз твърдак:
Изображение
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Re: Боен Твърдак

Мнениеот Alpina » Вто Юли 05, 2016 9:52 am

Дами и господа, лектор GECKO!

Изображение Изображение Изображение
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: Боен Твърдак

Мнениеот vulkon » Чет Юли 21, 2016 5:36 pm

Аз бих ти препоръчал norco rampage. Имам такава рамка но още го зглобявам моето животно и за съжаление не мога да го кажа от опит . Из форуми и други сайтове съм чел че я водят като безсмъртна рамка. :D
vulkon
 
Мнения: 13
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Сеп 02, 2015 10:33 pm


Назад към Продукти за спускане и фрийрайд

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 13 госта