Страница 1 от 1

888 рц3 ево в2 TI tf tuned 2013 vs Sr suntour Rux чисто нова

МнениеПубликувано на: Пон Ное 09, 2015 8:54 pm
от георги34534
коя вилка да избера дайте + и минуси моля

Re: 888 рц3 ево в2 TI tf tuned 2013 vs Sr suntour Rux чисто нова

МнениеПубликувано на: Вто Ное 10, 2015 2:30 pm
от Sunshinemtb
888-те
По леки са, по здрави са.
Работят със сигурност по добре. Поне, до колкото съм чел.
На вид 888-те са ми доста по красиви, но това е до лични предпочитания.
Пък и в края на краищата... Марзочи срещу сънтур...
Сънтур всеки знае зимата, колко се втвърдяват и не работят.
Нещо също за сънтура; фабрично няма масло в ботушите. Само грес.(да и аз се учудих 1-ят път като го научих)
Сам си решаваш, но сънтур не бих си купил ако ще и да ми платят за това.
След предишния ми опит с такава вилка.(дуро фр)
Поздрави !

Re: 888 рц3 ево в2 TI tf tuned 2013 vs Sr suntour Rux чисто нова

МнениеПубликувано на: Сря Ное 11, 2015 12:15 pm
от hitar_potar
Sunshinemtb написа:888-те
По леки са, по здрави са.
Работят със сигурност по добре. Поне, до колкото съм чел.
На вид 888-те са ми доста по красиви, но това е до лични предпочитания.
Пък и в края на краищата... Марзочи срещу сънтур...
Сънтур всеки знае зимата, колко се втвърдяват и не работят.
Нещо също за сънтура; фабрично няма масло в ботушите. Само грес.(да и аз се учудих 1-ят път като го научих)
Сам си решаваш, но сънтур не бих си купил ако ще и да ми платят за това.
След предишния ми опит с такава вилка.(дуро фр)
Поздрави !

Минуса ти е от мен! ;) Щом толкова обичаш да четеш, седни малко да се образоваш относно конкретния Сънтър. Че нищо не знаеш явно за него. Най-малкото е по-лек от това Марзочи.

Re: 888 рц3 ево в2 TI tf tuned 2013 vs Sr suntour Rux чисто нова

МнениеПубликувано на: Сря Ное 11, 2015 4:52 pm
от msniki
По темата:
Първо мойте 888-ци показаха
2.8 кг(и някви грамове) с новата пружина.(3 кг със старата)
Сънтура не толкова, въпреки че е въздушен.
Това с твърдението че няма масло в ботушите(стоково), роден механик имал досег до такава вилка и още хора го твърдяха.(лично съм нямал досега и не мога да кажа)
Отначало спорих че не е вярно, но ме опровергаха.
Второ: Не си говорим за стоково марзочи, а такова с промени характеристики към по добро.(тунинг на хидравликата, семеринги с по малко съпротивление, нова афтърмаркет пружина)
Трето : Пружината винаги е по чувствителна от въздуха, достатъчно вилки смених за да го твърдя, не само на теория.
Автора сам си избира.
Но като коментиралия по горе, не бих си взел сънтур.
Правят голям напредък, но още за далече за да настигнат вече утвърдилите се марки.
:agree:

Re: 888 рц3 ево в2 TI tf tuned 2013 vs Sr suntour Rux чисто нова

МнениеПубликувано на: Съб Ное 14, 2015 11:10 pm
от hitar_potar
Първо: твоите 888 не ги знам, ама Сънтърчето баш 2,8-2,9кг го дават серийно. А липсата на масло може и да я има - значи е въпрос на посещение при механик или домашно отваряне.
Второ: никой нищо не е споменал за тунинговано Марзочи досега - нямаше как да знам. А наличието на "tf tuned" в заглавието не струва и пръдня. На Дорадото ми има стикер Stendec, явно от предипния собственик - аз сега да търся ли стикер DimiBike или още по-добре: CecoMomchev? :D :D :D И отделно какво й е афтърмаркетското на 1 пружина, че да е толкова специална, че да променя работата към по-добро?
Трето: Затова ли всички марки минаха на въздушни пружини при топ-моделите си, и хората се кълняха в някои от тях, че не са карали никога нещо по-чувствително и по-работещо (визирам ДВО и Бос 37мм)? :)

Re: 888 рц3 ево в2 TI tf tuned 2013 vs Sr suntour Rux чисто нова

МнениеПубликувано на: Нед Ное 15, 2015 4:27 pm
от msniki
hitar_potar написа:Първо: твоите 888 не ги знам, ама Сънтърчето баш 2,8-2,9кг го дават серийно. А липсата на масло може и да я има - значи е въпрос на посещение при механик или домашно отваряне.
Второ: никой нищо не е споменал за тунинговано Марзочи досега - нямаше как да знам. А наличието на "tf tuned" в заглавието не струва и пръдня. На Дорадото ми има стикер Stendec, явно от предипния собственик - аз сега да търся ли стикер DimiBike или още по-добре: CecoMomchev? :D :D :D И отделно какво й е афтърмаркетското на 1 пружина, че да е толкова специална, че да променя работата към по-добро?
Трето: Затова ли всички марки минаха на въздушни пружини при топ-моделите си, и хората се кълняха в някои от тях, че не са карали никога нещо по-чувствително и по-работещо (визирам ДВО и Бос 37мм)? :)

Само дето коментара ми не беше насочен към теб.
Конкретно по темата само и единствено, както и не написах това което ти си мислиш.
Първото : сънтура е 2.9 кг. Играем си аз едни 100 грама, което не е голяма разлика.
Второ: Не си говорим за 1 лепенка тф тунед, а за реален тунинг.
Дорадото ти, не го давай за пример по добре.
Тази пружина излезе просто по лека от стоковата, не подобри или влоши работата.
А пружините вилки като цяло са по чуствителни и отзивчиви. Разбира се новите въздушни системи се доближават и сравняват с пружина.
Но не смятам че са точно такива като усещане. Но това си е малко до лични предпочитания
Трето: Сънутура не е нито ДВо нито Босс... Не го сравнявай с тях. Това е просто сънтур.
:peace:

Re: 888 рц3 ево в2 TI tf tuned 2013 vs Sr suntour Rux чисто нова

МнениеПубликувано на: Нед Ное 15, 2015 5:52 pm
от hitar_potar
Пружинните вилки бяха по-чувствителни едно време. В наши дни ситуацията вече е по-различна - единствения настоящ модел с метална пружина е титаниевия 380 на Марзочи. Всички останали минаха на въздух. Ако има някаква останала разлика в полза на метала срещу въздуха, то тя е толкова дребна, че вече и про-тата не намират разлики. А предимствата на въздуха са доста - кеф ти бърза настройка на налягането спрямо кг-те, кеф ти по-лесно настройване на работата (ботъм-аути, ОТТ-та, ала бала), кеф ти по-ниско тегло. :agree:
Аз давам своя глас за Сънтъра. Доколкото знам, за модел 2016 Сънтър внесоха допълнителни модификации във спускарската си вилка, правейки я още по-добра. :beer:

Re: 888 рц3 ево в2 TI tf tuned 2013 vs Sr suntour Rux чисто нова

МнениеПубликувано на: Нед Ное 15, 2015 7:25 pm
от DHkiko66
георги34534 написа:коя вилка да избера дайте + и минуси моля

Марзочи естествено по здрава е по красива и бих твърдял че е по работеща особено ако наистина има тф тунинг трябва и да е по добра така че няма кво да мислиш марзочито е вилката и както каза по горе един колега на пружина си е по кеф карал съм марзо 38 ц2р2 титан от 2014 и боксер 2013 вц и мога да твърдя че марзочито работи много по добре и е по чуствително на неравностите за това няма какво да мислиш според мен... :beer:

Re: 888 рц3 ево в2 TI tf tuned 2013 vs Sr suntour Rux чисто нова

МнениеПубликувано на: Нед Ное 15, 2015 10:20 pm
от msniki
hitar_potar написа:Пружинните вилки бяха по-чувствителни едно време. В наши дни ситуацията вече е по-различна - единствения настоящ модел с метална пружина е титаниевия 380 на Марзочи. Всички останали минаха на въздух. Ако има някаква останала разлика в полза на метала срещу въздуха, то тя е толкова дребна, че вече и про-тата не намират разлики. А предимствата на въздуха са доста - кеф ти бърза настройка на налягането спрямо кг-те, кеф ти по-лесно настройване на работата (ботъм-аути, ОТТ-та, ала бала), кеф ти по-ниско тегло. :agree:
Аз давам своя глас за Сънтъра. Доколкото знам, за модел 2016 Сънтър внесоха допълнителни модификации във спускарската си вилка, правейки я още по-добра. :beer:

Възможно, възможно да е и просто маркетинг.
Разполагах и въздушен фокс талас фит (2014 вилка), но не ме очарова като тяхната 40-ка(2010) с титаниева пружина.
А Теглото е относително. Само единствено боксер 2015 вц е по лек от въпросното пружинено марзочи.(380).
Фокс 40 Флоат тежи 2.7 кг, дорадо 3 кг, дво 3 .5 кг. Босс мисля че беше 2.7 също. Боксер е само 2.5 кг.
380-2.7 кг с титаниевата пружина.
Бързата настройката ако си имаш помпичка в ръка, специална за вилки/шокове. (не всеки си носи)
Прогресията е малко повече на въздуха. Както и по лесно се върти, заради лекия "праг"(лека твърдост в началото на хода).
Сънтура все още не смятам че са настигнали утвърдилите се с години производители на висок клас вилки.
Е след някоя друга година, по може да са на нивото им.
:beer:
п.с.
Да не забравяме че най лошите години на марзочи, беше като се произвеждаха в фабрики на сънтур.

Re: 888 рц3 ево в2 TI tf tuned 2013 vs Sr suntour Rux чисто нова

МнениеПубликувано на: Чет Окт 20, 2016 12:53 pm
от HighVoltage
аз си взех такава вилка нова (РУХ)
брутална вилка човек ....
работи много яко и сум много доволен
и да има греш фабрично аз я отворих и слойих 2.5 масло ( не помня какво)
и почна още по яко да работи

_________
ползвах абв кирилизатор

Re: 888 рц3 ево в2 TI tf tuned 2013 vs Sr suntour Rux чисто нова

МнениеПубликувано на: Чет Окт 20, 2016 2:28 pm
от moz
hitar_potar написа:Пружинните вилки бяха по-чувствителни едно време. В наши дни ситуацията вече е по-различна - единствения настоящ модел с метална пружина е титаниевия 380 на Марзочи. Всички останали минаха на въздух. Ако има някаква останала разлика в полза на метала срещу въздуха, то тя е толкова дребна, че вече и про-тата не намират разлики. :beer:

Вярно е че протата карат вилки, на които пише "въздух" в последно време ( като няма какво друго), но на много от тях вътре стои добрата стара пружина, защо ли си правят труда при толкова предимства на въздуха?
По думите на едно от протата: The ultimate solution is (and always will be) dropping a coil rod and spring into the latest chassis - and unless you've done this it's not an apples-to-apples comparison, but that's not something everyone has the luxury of doing. You have more sliding surfaces and seals, air preload effects, and negative air spring effects adding to stiction and nonlinearity. In my experience though, the biggest advantage of the coil spring is consistency. It feels the same every day in most states of disservice, whereas the air springs always seem to degrade over their service intervals - often a psychological battle of "is it actually worse?" until service day when the answer is a resounding "yes it was".